Wat denk je er zelf vanquote:Op dinsdag 2 september 2008 08:52 schreef Chandler het volgende:
nu wil ik ze ook precies zo opslaan (met de punt) en dat doe ik nu in een varchar 10, echter zou ik willen weten of hier ook een andere functie data type voor is?![]()
Waarom zou je de subquery niet willen uitvoeren in je WHERE clause?quote:Op woensdag 3 september 2008 00:50 schreef wipes66 het volgende:
Maar hoe kan je dan bijvoorbeeld selecteren op 'd'? (zonder de subquery uit te voeren bij 'WHERE')
Omdat hij dan 2x wordt uitgevoerd? (of wordt dat automatisch geoptimaliseerd? )quote:Op woensdag 3 september 2008 01:07 schreef slakkie het volgende:
[..]
Waarom zou je de subquery niet willen uitvoeren in je WHERE clause?
Kan je dan niet beter zoiets doen:quote:Op woensdag 3 september 2008 01:50 schreef wipes66 het volgende:
SELECT id, name, (SELECT COUNT(id) FROM feed_items WHERE product_id = products.id) AS numshops
FROM products WHERE (SELECT COUNT(id) FROM feed_items WHERE product_id = products.id) > 0
ik zou zeggen dat MAX(num) sneller is, om de eenvoudige reden dat deze gemaakt is voor de handeling... maar ik kan het niet onderbouwen ofzoquote:Op woensdag 3 september 2008 00:50 schreef wipes66 het volgende:
Weet iemand welke sneller is?
SELECT num FROM products ORDER BY num DESC LIMIT 0,1
of
SELECT MAX(num) FROM products
tnxquote:Op woensdag 3 september 2008 03:59 schreef slakkie het volgende:
[..]
Kan je dan niet beter zoiets doen:
SELECT products.id as p_id, products.name as p_name, COUNT(feed_items.id) as numshops
FROM products, feed_items
WHERE feed_items.product_id = p_id
GROUP BY p_id, p_name, numshops
HAVING numshops > 0
En ik wil de data uit de array ophalen.quote:SELECT a.*, b.*
FROM a, b
WHERE a.id = b.id
wat mij het meest logische leek, werkt niet.quote:while ($rij = mysql_fetch_array($result)) {
$id = $rij['a.id'];
$name = $rij['b.name'];
}
Ah! Daarom vond ik nietsquote:Op donderdag 4 september 2008 22:49 schreef HuHu het volgende:
Je moet niet mysql_fetch_array gebruiken, maar mysql_fetch_assoc.
Dat maakt weinig uit. Beide leveren een associative array. Het verschil is dat mysql_fetch_array ook een numerieke array levert. Je kunt de data dus op 2 manieren benaderen.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:49 schreef HuHu het volgende:
Je moet niet mysql_fetch_array gebruiken, maar mysql_fetch_assoc.
1 2 3 4 5 6 | while ($rij = mysql_fetch_array($result)) { $id = $rij['id']; $name = $rij['name']; } ?> |
Ja, en de standaard is MYSQL_BOTH. Daarbij, met enkel verwijzen naar mysql_assoc wordt de vraag niet beantwoord.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:43 schreef slakkie het volgende:
Sterker nog met mysql_fetch_array kan je een numerieke, associatieve of beide opvragen:
array mysql_fetch_array ( resource $result [, int $result_type ] )
The type of array that is to be fetched. It's a constant and can take the following values: MYSQL_ASSOC, MYSQL_NUM, and the default value of MYSQL_BOTH.
Ik zou het niet met php doen maar met phatch. Dat draait onder ubuntu, kijk er eens naarquote:Op vrijdag 5 september 2008 11:40 schreef Chandler het volgende:
Wederom heb ik een vraagje (wanneer niet)
Stel ik heb 100.000 JPG bestanden varierend tussen de 10KB en 1MB en wil deze eigelijk allemaal wat kleiner hebben qua bestandsformaat. Nu wil ik deze graag comprimeren middels PHP echter wil ik het verlies van de kwaliteit zo klein mogelijk houden.
Wat raden jullie aan? want als ik zelf het compressie ratio instel moet ik per afbeelding gaan controlleren of de afbeelding er met dat ratio nog wel mooi uitziet... Anyone?
Ps. converteren naar PNG of ander formaat is niet mogelijk (in dit idee)
je kan trimmen wat je wilt, maar dat is een string bewerking die uiteindelijk een andere (lege) string oplevert. NULL is iets totaal anders; dat is "niets". Dus geen lege string, maar gewoon niets.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:21 schreef poepeneesje het volgende:
Ik zou het graag als NULL willen opslaan. Ik ga even kijken naar trim.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |