Kan je dan niet beter het pad naar de schijf in de config zetten ofzo?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:18 schreef Swetsenegger het volgende:
OMdat ze al fysiek op een locatie staan van gemapte schijven en die locatie kan wijzigen. Om ze nu op een andere server weer fysiek weg te zetten is niet handig, dus vandaar in een blob. Maar ik ga wel eens kijken of het anders kan
Vergeten te melden dat ik dat geinstalleerd heb en ermee getest..quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:56 schreef frenchfries het volgende:
http://tredosoft.com/Multiple_IE is daar handig voor.
Wat je kan doen is vragen of hij de bron van de pagina een keer door wil sturen, als die gewoon overeen komt met die die jij hebt, ligt het in ieder geval aan een verschil aan de client-side.
Gevaar hierbij is wel dat als je een kopie van de DB verplaatst naar je andere omgeving dat je dan niet moet vergeten dit ook aan te passen mocht de 2 locaties niet identiek zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 08:27 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Kan je dan niet beter het pad naar de schijf in de config zetten ofzo?
Zodat je die alleen hoeft te wijzigen als het nodig is, of wisselt het te onvoorspelbaar daarvoor?
Mja, daarom snap ik het ook niet..quote:@ursel: lijkt me geen Smarty probleem, maar gewoon HTML
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een LI met floatende elementen erin, waarbij ik van de UL een Scriptaculous Sortable had gemaakt (javascript dus). Daar viel ineens de content van de spans weg in IE6. FF2/3 en IE7 was niks aan de hand
1 2 3 4 5 6 7 8 | $getal = (int)$_POST['dag']; if ($dag >= 1 && $dag <= 31) { // De dag is goed } else { // De dag is niet goed } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | function toJsArray($arr) { $num = count($arr); $str = ""; $x = 0; foreach ($arr AS $id => $key) { $x++; $str .= "[" . $id . "," . $key . "]" . (($x < $num) ? "," : ""); } return $str; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | function toJsArray($arr) { $str = ''; foreach ($arr AS $id => $key) { $str .= '[' . $id . ',' . $key . '],'; } return substr($str, 0, -1); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | function toJsArray($arr) { $result = array(); foreach ($arr as $id => $key) { $result[] = '[' . $id . ',' . $key . ']'; } return implode(',', $result); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | function toJsArray($ar) { foreach($ar as $k => &$it) $it="[{$k}, {$it}]"; return join(', ',$ar); } ?> |
Ik weet niet wat je van plan bent, maar als het de bedoeling is om die array in javascript te gebruiken kan json_encode() erg handig zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:05 schreef Chandler het volgende:
Iemand een idee hoe ik het volgende simpel kan realiseren?
Stel ik heb een array
$arr = array(1 => 20, 2 => 32, 3 => 12, 4 => 40, 5 => 25, 6 => 75);
en ik wil dit zo in een string krijgen
[1, 29], [2, 32], [3, 12], [4, 40], [5, 25], [6, 75]
Ik zou welquote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:26 schreef HuHu het volgende:
[ code verwijderd ]
Je kunt dit ook in de HTML al een beetje doen door de gebruiker geen tekstveld te geven die hij kan invullen, maar een drop-down box waarin alleen de getallen 1 t/m 31 staan. Dat is alleen niet genoeg, maar voorkomt wel fouten.
en een is_numeric() test erbij gooien zodat je geen warnings krijgt op je int conversie.. en dus de user kan teruggooien naar je input scherm ofzo.quote:
Ik vind het overigens erg verwarrend dat de value in je foreach key noemt, in plaats van de keyquote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:05 schreef Chandler het volgende:
Iemand een idee hoe ik het volgende simpel kan realiseren?
Stel ik heb een array
$arr = array(1 => 20, 2 => 32, 3 => 12, 4 => 40, 5 => 25, 6 => 75);
en ik wil dit zo in een string krijgen
[1, 29], [2, 32], [3, 12], [4, 40], [5, 25], [6, 75]
want nu doe ik het zo:
[ code verwijderd ]
Of gewoon intval() gebruiken.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 01:51 schreef slakkie het volgende:
[..]
en een is_numeric() test erbij gooien zodat je geen warnings krijgt op je int conversie.. en dus de user kan teruggooien naar je input scherm ofzo.
Schopje.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:16 schreef Xcalibur het volgende:
ik probeer PostgreSQL te installeren, maar m'n PHP begrijpt het niet![]()
PostgreSQL draait op zich prima, ik heb de bijbehorende DLL in m'n extensionmap staan, maar als ik de regel in php.ini uitcomment krijg ik de melding "Unable to load dynamic library". Ik weet zeker dat het pad goed is, bovendien heb ik geexpirimenteerd met verschillende versies van het bestand wat me verschillende foutmeldingen heeft opgeleverd...
Mis ik een ander bestand? Moet ik een bepaalde versie hebben? Moet er nog iets in m'n php.ini gebeuren?
Onder Windows neem ik aan, staat het path goed?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:49 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Schopje.
Dit werkt nog steeds niet?
Het mag dan wat verwarrend zijn, maar hoe je het ook noemt het gaat om de outputquote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:00 schreef Xcalibur het volgende:
Ik vind het overigens erg verwarrend dat de value in je foreach key noemt, in plaats van de key
Niemand die hier iets op weet? Of een andere manier om een INSERT te voorkomen middels MySQL?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:04 schreef HuHu het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is met MySQL middels een TRIGGER een INSERT te voorkomen?
Dus iets als:
[ code verwijderd ]
Een DELETE bij een AFTER INSERT gaat niet, omdat de zojuist ingevoegde rij dan nog gelocked is.
$_ENV['path'] toont dat ook (staat hier op oa. d:\program files (x86)\php)? Dat is een van de weinige dingen die fout kan gaan. Hier draait postgresql prima onder de php-5.2.5 win32 binary.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:29 schreef Xcalibur het volgende:
Ah, die path. Ja, die staat ook goed
Hoe heb je die zo snel gevonden... ik kon niets vinden met Google. Zat waarschijnlijk weer op de verkeerde woorden te zoekenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:32 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
$_ENV['path'] toont dat ook (staat hier op oa. d:\program files (x86)\php)? Dat is een van de weinige dingen die fout kan gaan. Hier draait postgresql prima onder de php-5.2.5 win32 binary.
HuHu: http://www.brokenbuild.co(...)lete-with-a-trigger/
http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=mysql+abort+insert&btnG=Zoeken&meta=quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:41 schreef HuHu het volgende:
[..]
Hoe heb je die zo snel gevonden... ik kon niets vinden met Google. Zat waarschijnlijk weer op de verkeerde woorden te zoeken.
Maar het is wel een beetje vieze manier, er is dus blijkbaar geen nette oplossing. Zelf had ik het nu al opgelost door ongeldige waarden in een kolom te stoppen, waardoor er een error optrad die vervolgens werd genegeerd. Eens kijken of deze manier geen error oplevert, dat is dan wel beter.
Ja:quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:32 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
$_ENV['path'] toont dat ook (staat hier op oa. d:\program files (x86)\php)? Dat is een van de weinige dingen die fout kan gaan. Hier draait postgresql prima onder de php-5.2.5 win32 binary.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | fish.user_id, fish.catchdate, fish_categories.name, users.username, media.id AS photo_id FROM fish LEFT JOIN users ON users.id = fish.user_id LEFT JOIN media ON media.source_id = fish.id LEFT JOIN fish_categories ON fish_categories.id = fish.fish_id GROUP BY fish.id ORDER BY fish.id DESC LIMIT 0,4 |
1 2 3 4 | 1 SIMPLE users ref id id 4 nl_visfreaks.fish.user_id 2 1 SIMPLE media ALL NULL NULL NULL NULL 135 1 SIMPLE fish_categories ref id id 4 nl_visfreaks.fish.fish_id 8 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |