mssql heeft geen blob en aan image kan ik geen size meegeven. Er is wel een binary en varbinary veld, maar een row mag dan maar een maximale size van 8060 bytes hebben.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:36 schreef Tiemie het volgende:
[..]
[..]
Verander de eigenschappen van het veld eens.![]()
Maak er een blob van.
http://www.microsoft.com/(...)/c1161.mspx?mfr=truequote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
mssql heeft geen blob en aan image kan ik geen size meegeven. Er is wel een binary en varbinary veld, maar een row mag dan maar een maximale size van 8060 bytes hebben.
Voor binary data in een mssql database zou je image veld moeten gebruiken als ik google
Wel degelijk een PHP vraag:quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:19 schreef Xcalibur het volgende:
ik vind het eigenlijk ook geen PHP vraag, maar een html vraag...
1 2 3 | print "Hello world" . PHP_EOL ?> |
niet echt een nadeel, maar ik zie er gewoon het nut nie van in om een object te gebruiken als ik deze data toch meteen een array in slinger of echo.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:11 schreef splendor het volgende:
@ralfie, wat voor nadelen heeft mysql_fetch_object() dan volgens jou? Want ik gebruik het met veel plezier en het heeft tot nu toe alleen maar voordelen opgeleverd.
Jammer dat die functie niet bestaat, maar dan schrijf ik er zelf een.
@slakkie, tnx ik ken het niet maar ik zal het eens doorlezen op php.net en kijken of het veel voordelen biedt.
eh ja, maar die staan alleen in je source. Je browser zal linebreaks niet parsen en dat is wat minq specifiek vroeg.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 14:31 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wel degelijk een PHP vraag:
PHP_EOL, zorgt ervoor dat de juiste EOL character wordt gebruikt (is OS afhankelijk).
[ code verwijderd ]
Windows: Hello world\r\n
Unix: Hello world\n
Mac: Hello world\r
Helaas kan je PHP_EOL niet aanpassen, zoals $\ onder perl.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | if($_FILES['file']['size'] > 0){ $fileName = $_FILES['file']['name']; $tmpName = $_FILES['file']['tmp_name']; $fileSize = $_FILES['file']['size']; $fileType = $_FILES['file']['type']; $content = base64_encode(file_get_contents($tmpName)); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | require_once('includes/connect.php'); if(isset($_GET['file']) && is_numeric($_GET['file'])) { $query = "SELECT filename, filetype, filesize, filecontent FROM samplelist WHERE id = ".$_GET['file']; $result = mssql_query($query) or die('Error, query failed'); list($name, $type, $size, $content) = mssql_fetch_array($result); header("Content-type: application/octet-stream name=$name "); header("Content-Disposition: attachment; filename=$name"); header("Content-length: $size"); header("Content-type: $type"); echo base64_decode($content); } ?> |
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
eh ja, maar die staan alleen in je source. Je browser zal linebreaks niet parsen en dat is wat minq specifiek vroeg.
Aka, EOL/newline characters. Dat kan dus met PHP_EOL. Al kunnen we ook zeggen;quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:46 schreef minq het volgende:
Ik ben 'n beetje aan 't oefenen met PHP en heb 'n vraag..
[..]
Hoe zorg ik dat het lijstje weergegeven wordt met enters na elke regel?
Yeah right alsof een beginnende php'er met php-cli bezig is. Die wil het gewoon in zijn browser zien en hij vraagt specifiek naar weergeven. Ergo <br /> og hoogtens nl2br.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:53 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
[..]
Aka, EOL/newline characters. Dat kan dus met PHP_EOL. Al kunnen we ook zeggen;
print "Hello world\n" voor Unix, print "Hello world\r\n" voor Windows en print "Hello world\r" voor Mac. En mocht ie het in een browser willen laten zien (wat er niet staat), dan kan ie print "Hello world</br>" . PHP_EOL uitvoeren
PHP is niet alleen uit te voeren via een browser (ik gebruik zelf 90% php-cli).
Het zou zomaar kunnen, ik ben een beginnend PHP'er.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Yeah right alsof een beginnende php'er met php-cli bezig is. Die wil het gewoon in zijn browser zien en hij vraagt specifiek naar weergeven. Ergo <br /> og hoogtens nl2br.
Dan vraag je toch niet om enters weergeven Maar goed, dan zal minq opzoek zijn naar EOL'squote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:13 schreef JortK het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je zaken niet in de browser hoeft te zien, je kan namelijk ook PHP schrijven die niets hoeft te laten zien, zoals ik zelf met een data mining project bezig ben waarbij er geen output op het scherm komt maar alles in een database geknald word
Nee hoor. Daarom heb ik dos2unix tools nodig om die ^M characters weg te halen uit files die vanuit Windows aangemaakt worden....quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan vraag je toch niet om enters weergeven Maar goed, dan zal minq opzoek zijn naar EOL's
tip daarvoor, gebruik gewoon altijd \r\n, werkt op elk OS goed.
Hier ook. De meeste webservers gebruiken Linux, ken niemand met Windows die voor ieder bestand voor 'ie het gaat uploaden de regeleindes moet converteren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn windows aangemaakte PHP's werken prima op een OSX php installatie en op een linux installatie. Inclusief \r\n
Nee klopt, ook in mailbody's en dergelijke gebruik ik gewoon \r\n en dat gaat altijd goed, ook als die mail op een OSX systeem binnen komt. Ik heb die tip ook ergens van een developper site getrokken. Zo van, de quick & dirty methode is gewoon altijd \r\n gebruiken dat werkt prima op elk OS. Tot op heden ben ik er geen probleem mee tegen gekomen, en ik ontwikkel altijd door elkaar op windows en OSX.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:31 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Hier ook. De meeste webservers gebruiken Linux, ken niemand met Windows die voor ieder bestand voor 'ie het gaat uploaden de regeleindes moet converteren.
Uploaden met FTP in ASCII mode.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:31 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Hier ook. De meeste webservers gebruiken Linux, ken niemand met Windows die voor ieder bestand voor 'ie het gaat uploaden de regeleindes moet converteren.
Dan is het niet meer portable denk ikquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 17:29 schreef Xcalibur het volgende:
Zinloze discussie over het weergeven van linebreaks zeg![]()
@Swets: waarom wil je die dingen in je database zetten? Waarom sla je niet gewoon de locatie van het bestand op?
OMdat ze al fysiek op een locatie staan van gemapte schijven en die locatie kan wijzigen. Om ze nu op een andere server weer fysiek weg te zetten is niet handig, dus vandaar in een blob. Maar ik ga wel eens kijken of het anders kanquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 17:29 schreef Xcalibur het volgende:
Zinloze discussie over het weergeven van linebreaks zeg![]()
@Swets: waarom wil je die dingen in je database zetten? Waarom sla je niet gewoon de locatie van het bestand op?
Het gaat mis met bijzondere tekens. Ik heb al gevonden op internet dat dat een bug lijkt te zijn in php 4.x Ik heb dus vandaag de server geupdate morgen even kijken of het nu wel werkt. Zo niet, ga ik toch kijken of ik relatief naar filesystem kan linken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:38 schreef SuperRembo het volgende:
@Swetsenegger
Ik weet niet wat je nu voor "oplossing" hebt, maar addslashes() is als je met MSSql werkt so wie so zinloos. (In MSSql moet je een ' niet escapen met een \ maar met een '). M<et base64 omzelf je dat, maar efficient is 't zeker niet.
In MySQL eigenlijk stiekem ook toch, ook al gebruikt iedereen backslashes?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:38 schreef SuperRembo het volgende:
(In MSSql moet je een ' niet escapen met een \ maar met een ').
Dat wist ik niet, maar het werkt inderdaad op beide manieren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:08 schreef CraZaay het volgende:
[..]
In MySQL eigenlijk stiekem ook toch, ook al gebruikt iedereen backslashes?
Document wellformdness nagekeken?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:23 schreef ursel het volgende:
Is er trouwens iemand een beetje bekend met Smarty, of heeft iemand anders een verklaring voor het volgende:
De klant logt in op de test-site. Alles werkt goed qua lay-out. Echter, als hij naar het beheer van de site gaat zou hij een lijst moeten zijn met alle pagina's die er zijn. Maar dat ziet hij dus niet.
Heb voor gemak even snel in een table geknalt om verder te testen en deze table een border gegeven. Dat ziet hij allemaal, echter de desbetreffende tekst en lijst met alle pagina's niet.
Hij ziet dus alleen een lege table en wel de borders van deze table.
Log ik nu in op de site met zijn inlog gegevens, dan zie ik wel alles gewoon..
Het ligt dus niet aan het user profiel.
Nu weet ik wel dat hij op een wat ouderen IE draait (IE6 en Win 2000), maar dat kan toch geen reden van dit probleem zijn??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |