abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61017113
Weet iemand of het mogelijk is met MySQL middels een TRIGGER een INSERT te voorkomen?

Dus iets als:

1
2
3
4
5
6
7
CREATE TRIGGER upd_check BEFORE INSERT ON account
FOR EACH ROW
  BEGIN
    IF NEW.value < 0 THEN
      -- CANCEL INSERT OF NEW ??
    END IF;
  END;

Een DELETE bij een AFTER INSERT gaat niet, omdat de zojuist ingevoegde rij dan nog gelocked is.
pi_61020520
ik probeer PostgreSQL te installeren, maar m'n PHP begrijpt het niet

PostgreSQL draait op zich prima, ik heb de bijbehorende DLL in m'n extensionmap staan, maar als ik de regel in php.ini uitcomment krijg ik de melding "Unable to load dynamic library". Ik weet zeker dat het pad goed is, bovendien heb ik geexpirimenteerd met verschillende versies van het bestand wat me verschillende foutmeldingen heeft opgeleverd...

Mis ik een ander bestand? Moet ik een bepaalde versie hebben? Moet er nog iets in m'n php.ini gebeuren?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:23:05 #63
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_61032440
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:53 schreef frenchfries het volgende:
Kan allebei. Maar PHP lijkt me hiervoor het meest geschikt.
Dat is mooi, want ik kan wel aardig met php overweg, maar niet met javascript..

Ik heb nu het volgende formulier op route.htm:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
<form action="route.htm" method="post">  
    <
p><strong>Straat en huisnummer:</strong><br /> 
    <
input name="straat" type="text" size="20" /> <input name="nummer" type="text" size="4" /></p>
    <
p><strong>Woonplaats:</strong><br /> 
    <
input name="plaats" type="text" size="25" /></p>
    <
input type="submit" name="submit" value="Routebeschrijving &raquo;" />
</
form>    
?>

Het is de bedoeling dat na verzenden van het formulier een nieuwe pagina wordt geopend met de volgende link: http://maps.google.nl/maps?daddr=grote+markt,+Groningen&geocode=&dirflg=&saddr=STRAAT+NUMMER,+PLAATS

Hoe krijg ik dit voor elkaar??
I don't shine if you don't shine
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:27:19 #64
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_61032542
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_61034308
kleine regex vraag; nu match ik woorden met \w+ maar helaas pakt deze geen _ hoe kan ik dit wel realiseren?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_61034495
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:23 schreef Flipper01 het volgende:

[..]

Dat is mooi, want ik kan wel aardig met php overweg, maar niet met javascript..

Ik heb nu het volgende formulier op route.htm:
[ code verwijderd ]

Het is de bedoeling dat na verzenden van het formulier een nieuwe pagina wordt geopend met de volgende link: http://maps.google.nl/maps?daddr=grote+markt,+Groningen&geocode=&dirflg=&saddr=STRAAT+NUMMER,+PLAATS

Hoe krijg ik dit voor elkaar??
Waarom niet gewoon met GET en direct doorlinken naar de googlepagina? Heb je nieteens PHP of javascript voor nodig!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:57:21 #67
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_61036603
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:34 schreef Chandler het volgende:
kleine regex vraag; nu match ik woorden met \w+ maar helaas pakt deze geen _ hoe kan ik dit wel realiseren?
Character class: [\w_]+
Of dmv \S+ (non-whitespace characters).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_61037548
tnx slacker met ([\w_]+) werkte het naar behoren!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:01:16 #69
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_61048296
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:33 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Toch is het voor mij nog niet duidelijk of ik het volgende kan doen (meerdere master servers?)

Ik heb een aantal klanten met een dedicated server, en zij draaien elk hun eigen mysql database server.
Ik zou graag willen dat al die klanten, hun server met die van mij kunnen syncen.
Iemand?
pi_61059652
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:09 schreef Darkomen het volgende:
Ik heb een probleem met imagedashedline, ik krijg het niet voor elkaar om een horizontale dashed line te creeren op mn image.
Een normale imageline werkt weer wel, dus vervang ik puur imageline met imagedashedline en je ziet gelijk niks.
Een scheve dashed line dan weer wel, wat doe ik fout.
php5 trouwens.
[ code verwijderd ]

Niemand?
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:01:46 #71
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_61081991
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:40 schreef frenchfries het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon met GET en direct doorlinken naar de googlepagina? Heb je nieteens PHP of javascript voor nodig!
Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen op mijn pagina??
I don't shine if you don't shine
pi_61082105
1<form onsubmit="window.location = 'http://maps.google.nl/maps?daddr=grote+markt,+Groningen&geocode=&dirflg=&saddr='+ document.getElementById('straat') +'+'+ document.getElementById('nummer') +',+'+ document.getElementById('plaats');">

Zoiets.
pi_61082127
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 12:01 schreef Flipper01 het volgende:

[..]

Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen op mijn pagina??
1
2
3
4
5
6
<form action="http://maps.google.nl/maps" method="get">  
    <p><strong>addres:</strong><br /> 
    <input name="saddr" type="text" size="20" /> </p>
    <input type="hidden" name="daddr" value="grote markt, groningen" />
    <input type="submit" name="submit" value="Routebeschrijving »" />
</form>  

zou volgens mij moeten werken

-edit-
even getest, werkt als een tiet!

[ Bericht 4% gewijzigd door frenchfries op 24-08-2008 12:22:40 ]
pi_61101460
hmm ik ben weer eens met mn menu-vanuit-een-database aan het stoeien, maar ik kom dr niet uit (klote css ).

Het menu heb ik qua opzet hiervandaan geplukt: http://tutorials.alsacreations.com/deroulant/

(grootste verschil is dat ik de opbouw als moeder/dochter structuur in een database heb staan en met 2 loopjes dit er uit pluk - dat werkt).

Enige wat mij niet lukt is het centreren ... op http://pestforum.nl/users/test.php draai ik een testje, op http://pestforum.nl/users/white.css staat't CSS - de boosdoener. left = 50% zet het linkerpunt van het menu mooi gecentreerd - maar ik wil dus het hele menu centreren.

Mocht iemand weten hoe - dan hoor ik het heel graag
pi_61101470
Oh, moet ik bijvermelden dat ik dus wel een marginwidth mee kan geven - maar dat is niet de bedoeling aangezien het menu, en dus ook de menu breedte, variabel is.
pi_61103246
Dat is css, niet php, ander topic dus ;-)
pi_61105561
Ik maak al langer gebruik van mysql_fetch_object(), maar bestaat er ook zoiets als mysql_insert_as_object()?
Ik wil dus een object met al haar waarden met 1 simpele functie in een tabel kunnen stoppen op een nieuw id.
-
pi_61105896
Hoort eigenlijk in een ander topic idd, maar de oplossing is vrij simpel:

optie 1: Gooi het menu in een container div, en geef die links en rechts margin:auto, (weet niet meer helemaal zeker maar misschien moet het moeder element ook text-align:center hebben)
optie 2: gebruik idd de positiontag met left: 50%, maar geef tevens een negatieve margin-left op van de helft van de breedte van het menu. (dus als het menu 600px breed is -> margin-left:-300px )

[ Bericht 7% gewijzigd door frenchfries op 25-08-2008 11:27:28 ]
  maandag 25 augustus 2008 @ 20:05:37 #79
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_61119561
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:09 schreef splendor het volgende:
Ik maak al langer gebruik van mysql_fetch_object(), maar bestaat er ook zoiets als mysql_insert_as_object()?
Ik wil dus een object met al haar waarden met 1 simpele functie in een tabel kunnen stoppen op een nieuw id.
ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand mysql_fetch_object() vrijwillig gebruikt, laat staan het tegenovergestelde. Hoe dan ook, die functie bestaat niet. Je kunt die natuurlijk wel zelf maken.
met foreach() kun je object members itereren, daarmee bouw je je query, en die voer je dan uit.
pi_61120912
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:09 schreef splendor het volgende:
psssst, ga PDO gebruiken..
pi_61121650
@ralfie, wat voor nadelen heeft mysql_fetch_object() dan volgens jou? Want ik gebruik het met veel plezier en het heeft tot nu toe alleen maar voordelen opgeleverd.
Jammer dat die functie niet bestaat, maar dan schrijf ik er zelf een.

@slakkie, tnx ik ken het niet maar ik zal het eens doorlezen op php.net en kijken of het veel voordelen biedt.
-
pi_61123057
Hallo allemaal .

Ik zoek een script waarmee ik kan controleren of een bepaalde webserver/website bereikbaar is.

Ik heb een website met externe webhosting en ik heb thuis een webserver draaien welke alleen bereikbaar is als mijn pc aan staat. De webserver thuis is op dit moment bereikbaar via een sub-domein (redirect).

Nu zou ik graag op mijn externe website een pagina hebben waarmee ik de status kan aangeven van de webserver thuis (wel f niet bereikbaar). Indien de webserver bereikbaar is krijg je een dergelijke melding te zien met een door verwijzing na enkele seconden. Indien de webserver niet bereikbaar is krijg je hier ook een melding van te zien.

Wat betreft de meldingen en doorverwijzing hoef ik geen hulp, maar wat betreft het controle script wel. Ik heb zelf al wat gezocht maar kan geen script of informatie hierover vinden.

Hier iemand die me op weg/uit de brand kan helpen?

Edit
Ik heb al een scriptje gevonden dat werkt en makkelijk aan te passen is, namelijk: http://www.apachelounge.com/forum/viewtopic.php?t=755

[ Bericht 10% gewijzigd door BugWorks op 25-08-2008 22:58:15 ]
pi_61131280
Een stom vraagje maar ik snap het niet.

Ik neem aan dat je een file resource ook kan gebruiken in een $GLOBAL bv

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
function openFile()
{

$GLOBALS['fd'] = fopen("filename""w+");
}

function 
writeStuff()
{

fputs($GLOBALS['fd'], "ABC");
}

function 
closeFile()
{

fclose($GLOBALS['fd']);
}
?>

echter krijg ik toch mooi de volgende fout: supplied argument is not a valid stream resource in oftewel dat de resource onjuist is, maar dat is niet het geval!? iemand die dit probleem kent en of een oplossing heeft?
Like trump...
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:59:09 #84
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_61132298
@chandler, your code works for me..

Wellicht dat je even is_resource($GLOBALS['fd']) { /* do stuff */ } moet doen.
pi_61134333
Ik ben 'n beetje aan 't oefenen met PHP en heb 'n vraag..
quote:
<?php
$ik['naam'] = 'Minq';
$ik['leeftijd'] = '18';
$ik['beroep'] = 'Student';
$ik['interesses'] = 'Graffiti, webdesign, muziek';

echo $ik['naam'];
echo $ik['leeftijd'];
echo $ik['beroep'];
echo $ik['interesses']
?>
Hoe zorg ik dat het lijstje weergegeven wordt met enters na elke regel?
pi_61134372
minq: das wel heel basic

Kijk eens naar print_f.

http://fr2.php.net/manual/en/function.printf.php

http://fr2.php.net/manual/en/function.vprintf.php

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2008 11:51:04 ]
pi_61136963
ik vind het eigenlijk ook geen PHP vraag, maar een html vraag...

1<br />
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:24:59 #88
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61137110
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$ik
['naam'] = 'Minq';
$ik['leeftijd'] = '18';
$ik['beroep'] = 'Student';
$ik['interesses'] = 'Graffiti, webdesign, muziek';

echo 
$ik['naam']."<br />\r\n"$ik['leeftijd']."<br />\r\n".$ik['beroep']."<br />\r\n".$ik['interesses'];
?>

En als je het mooi wil doen neem je een lus door je array heen.

Ik heb een mssql probleempje, ik wil binaire data in een image veld zetten. Data wordt middels een form geupload,

1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
if($_FILES['file']['size'] > 0){

$fileName $_FILES['file']['name'];

$tmpName  $_FILES['file']['tmp_name'];

$fileSize $_FILES['file']['size'];

$fileType $_FILES['file']['type'];

$content addslashes(file_get_contents($tmpName));
?>
en content wordt de database ingeschreven. Resultaat:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Warning: mssql_query(): message: Line 1: Incorrect syntax near ''. (severity 15) in C:\AppServ\www\samples\index.php on line 98

Warning: mssql_query(): message: The identifier that starts with '' is too long. Maximum length is 128. (severity 15) in C:\AppServ\www\samples\index.php on line 98

Warning: mssql_query(): message: The identifier that starts with '\0\0 \0\0! \0\0\" \0\0* \0\0+ \0\0@ \0\0„\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0w\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0n\0\0\0\0\' is too long. Maximum length is 128. (severity 15) in C:\AppServ\www\samples\index.php on line 98

Warning: mssql_query(): message: The identifier that starts with 'q\0\0\0hs\06>*mH sH \0h P\06>*mH sH \0ho\06>*mH sH \0hiT\06>*mH sH \0h\0hs\06>*mH ' is too long. Maximum length is 128. (severity 15) in C:\AppServ\www\samples\index.php on line 98

Warning: mssql_query(): message: The identifier that starts with 'zzWO6ˆ—”@p< ¨# –64*G2\0U*eƒ¨ˆw G “Wۣ‘¨‰*bZ~†XGt˜{‡: ’¸ťBF5hNbE“n 7;j' is too long. Maximum length is 128. (severity 15) in C:\AppServ\www\samples\index.php on line 98

Warning: mssql_query(): message: The identifier that starts with 'qZ{NwN|;yr%^gl Nc?OS—‹[Xؿrn7W´3%¸†Mh_sv½Q:9–lBƒe/ R„@e2eB)PSU™!Ph‹' is too long. Maximum length is 128. (severity 15) in C:\AppServ\www\samples\index.php on line 98

Warning: mssql_query(): message: Cannot use empty object or column names. Use a single space if necessary. (severity 15) in C:\AppServ\www\samples\index.php on line 98

Warning: mssql_query(): message: The identifier that starts with 'q zx‹4…{yJrg=‰–0B‘K &<qP—[*\\[3Qg7}“…—2JaFe_Vxa\'¼ /, …O…B Nˆr ˆ%N5' is too long. Maximum length is 128. (severity 15) in C:\AppServ\www\samples\index.php on line 98

Warning: mssql_query(): message: The label '' has already been declared. Label names must be unique within a query batch or stored procedure. (severity 15) in C:\AppServ\www\samples\index.php on line 98

etc.....

Wat doe ik fout?
pi_61137131
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 09:59 schreef slacker_nl het volgende:
@chandler, your code works for me..

Wellicht dat je even is_resource($GLOBALS['fd']) { /* do stuff */ } moet doen.
Heb ik gedaan en zag toen tot mijn grote spijt dat ik ergens een variabel overschreef
Like trump...
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:36:11 #90
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_61137425
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[ code verwijderd ]

En als je het mooi wil doen neem je een lus door je array heen.

Ik heb een mssql probleempje, ik wil binaire data in een image veld zetten. Data wordt middels een form geupload,
[ code verwijderd ]

en content wordt de database ingeschreven. Resultaat:
[ code verwijderd ]

etc.....

Wat doe ik fout?
quote:
Maximum length is 128.
Verander de eigenschappen van het veld eens.

Maak er een blob van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')