1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | klanten.dealer_id, dealer.naam AS dealernaam, klanten.achternaam, klanten.voorletters, klanten.voornaam, klanten.stad, klanten.orders FROM klanten LEFT JOIN dealer ON dealer.id = klanten.dealer_id LEFT JOIN bestelling ON bestelling.klant_id = klanten.id GROUP BY klanten.id LIMIT 0 , 30 |
Zelfkennis +1quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:27 schreef Chandler het volgende:
@SR: Tnx, tis jammer dat je geen gebruikers een rating kan geven(al zou mijn rating dan down the drain zijn maar goed)
Je wil niet wetenquote:
1 2 3 4 5 6 | SET lengte = CASE breedte WHEN 90 THEN lengte - 270 WHEN 140 THEN lengte - 210 END WHERE breedte IN (90, 140) |
Oe netjes! Ik begrijp het zo goed als helemaal, alleen is het nou mogelijk als de Master server offline is (en je weet dat hij verlopig ook offline blijft...) een slave server in te zetten als Master? Dat is erg belangerijk voor mij!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:22 schreef slakkie het volgende:
Zonder code changes:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/replication.html
En anders kan je een array aanmaken van mysql connecties en door die array lopen en je queries uitvoeren.
Is ook mogelijk, ff klikken en dan kom je dat document ook tegen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:41 schreef Likkende_Lassie het volgende:
[..]
Oe netjes! Ik begrijp het zo goed als helemaal, alleen is het nou mogelijk als de Master server offline is (en je weet dat hij verlopig ook offline blijft...) een slave server in te zetten als Master? Dat is erg belangerijk voor mij!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $naam["jan"] = 30; $naam["piet"] = 75; foreach($naam as $score){ echo [hier dus de naam] echo $score; } ?> |
1 2 3 4 5 | foreach($naam as $key => $val) { printf("%s is %s jaar oud\n", $key, $val); } ?> |
Die statement kende ik niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:07 schreef SuperRembo het volgende:
Dat kan ook zonder procedure/user defined function: met een CASE statement
[ code verwijderd ]
Nee, geen output... Enige wat ik kan bedenken is dat er ergens een BOM zit, maar wel raar dat die nooit eerder dit deed (zelfde editor, gwn kladblok)...quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:30 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Probeer anders eens:
[php]ob_start();
include()....
$output = ob_get_contents();
ob_end_clean();
var_dump($output);die();
Als je dan ziet dat er geen output is dan is het misschien een bug
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | { $namen['namen']=array("naam1", "naam2"); $omschrijvingen['omschrijving']=array("omschrijving1", "omschrijving2"); $projects=array("omschrijvingen"=>$omschrijvingen, "namen"=>$namen); print_r($projects); return $projects; } |
1 2 3 4 | $names = array("naam1", "naam2"); $omschrijvingen = array("omschrijving1", "omschrijving2"); ?> |
1 2 3 4 5 6 | $projects = array() $project = array ("naam" => "naam v project", "omschrijving" => "omschrijving van project") $projects[] = $project ?> |
Ah oke.. en wat als ik nu meerdere namen en omschrijvingen in deze array wil hebben, zonder dat het wordt overschreven?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:47 schreef slacker_nl het volgende:
Maar is het niet logischer om dit te doen:
[ code verwijderd ]
Ik wil een rijtje met projecten (wat later uit de database gehaald wordt) waarvan ik de naam van het project en de omschrijving laat tonen, gebruikmakend van Smarty.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:47 schreef Scorpie het volgende:
Waarom wil je het opd ie manier hebben eigenlijk? En wat gaat er niet goed, wat is de output?
$projects[] = $project // array_push systaxquote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:53 schreef Sjoe538 het volgende:
[..]
Ah oke.. en wat als ik nu meerdere namen en omschrijvingen in deze array wil hebben, zonder dat het wordt overschreven?
DIe array_push is niet echt aan te raden. Is namelijk beduidend langzamer dan de andere manierquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:47 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
$projects[] = $project // array_push systax
je pushed dus telkens projecten in de projects array.
Tnx, dat werkt erg fijn!!!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:07 schreef SuperRembo het volgende:
Dat kan ook zonder procedure/user defined function: met een CASE statement
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate"); header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT"); header("Cache-Control: no-cache"); header("Pragma: no-cache"); header("Content-disposition:filename=dashedline.png"); $Img = imagecreate($width,$width); $TextColor = imagecolorallocate($Img,139,137,137); $BackgroundColor = imagecolorallocate($Img,32,32,32); ImageFilledRectangle($Img,0,0,$width,$width ,$BackgroundColor); imagestring($Img,2,10,0,$Date1 ,$TextColor); imagedashedline($Img, 0, 13,$width-10,13, $TextColor); imagestring($Img,2,10,13,$Date2 ,$TextColor); imagecolortransparent($Img,$BackgroundColor); imagepng($Img); ImageDestroy($Img); exit(); |
Kan allebei. Maar PHP lijkt me hiervoor het meest geschikt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:25 schreef Flipper01 het volgende:
Ik wil graag een routebeschrijving op mijn website weergeven waarbij de bezoeker op mijn site een formuliertje invult waarvan de gegeven vervolgens worden verwerkt in een nieuwe pagina. Kan dit met php of moet ik dan aan de slag met javascript?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |