Toen je je ging ori๋nteren heb je nergens zien staan dat PHP geparsed moet worden door een webserver enzoquote:Op woensdag 10 september 2008 16:37 schreef sexylexy het volgende:
Wie kan mij op weg helpen?
Dat heb ik zien staan jaquote:Op woensdag 10 september 2008 18:00 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Toen je je ging ori๋nteren heb je nergens zien staan dat PHP geparsed moet worden door een webserver enzo
PHP leren is wat anders dan een website maken. OK, granted het wordt het meeste voor websites gebruikt. Maar dat terzijde. Als iemand PHP wilt leren hoeft ie echt geen kennis van HTML of CSS te hebben (ik heb basic kennis van HTML en al helemaal geen kennis van CSS).quote:Op woensdag 10 september 2008 16:57 schreef Xcalibur het volgende:
Als je PHP wilt gebruiken moet je zorgen dat je een webserver + PHP op je computer geinstalleerd hebt, of de boel uploaden naar een site waar PHP draait.
Om te beginnen zou ik me eerst eens in HTML + CSS verdiepen, zodat je dingen in ieder geval netjes op je scherm kunt krijgen. PHP en MySQL zijn een flinke stap verder...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <div id="footer"> <p><br>. </p> </div> wp_footer(); ?> |
Hmm ja ik kan wel een beetje HTML maar tot waar wordt het verstaan onder de basics? CSS is nog volledig nieuw voor mijquote:Op woensdag 10 september 2008 20:39 schreef slakkie het volgende:
[..]
PHP leren is wat anders dan een website maken. OK, granted het wordt het meeste voor websites gebruikt. Maar dat terzijde. Als iemand PHP wilt leren hoeft ie echt geen kennis van HTML of CSS te hebben (ik heb basic kennis van HTML en al helemaal geen kennis van CSS).
Tevens heeft PHP een command line die de noodzaak van een webserver overbodig maakt:
http://nl.php.net/features.commandline
Dit volstaat perfect om PHP te leren zonder je druk te maken over HTML en whatnot.
Voor sexylexy:
Apache installen op je machine: http://www.apache.org. En daarna ga je naar deze pagina: http://nl.php.net/manual/en/install.windows.php
Succes.
-edit- ik lees net dat sexylexy beginnend webdesigner wilt worden. Leer eerst de basis van HTML en CSS, daarna PHP.
Dus dit zou niet werken:quote:Op woensdag 10 september 2008 21:02 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik heb hier een stukje code en zodra ik ook maar iets weghaal van regel 4 werkt ie niet meer goed. :o
Ik wil er niks in hebben maar dan werkt het niet meer. :')
[ code verwijderd ]
Hoe kan dat?
1 2 3 | </div> |
1 2 3 | <?php wp_footer(); ?> </div> |
Dat zeg ikquote:Op woensdag 10 september 2008 20:39 schreef slakkie het volgende:
-edit- ik lees net dat sexylexy beginnend webdesigner wilt worden. Leer eerst de basis van HTML en CSS, daarna PHP.
Zo is het dus als ik ook maar iets weghaal:quote:Op woensdag 10 september 2008 21:18 schreef HuHu het volgende:
[..]
Dus dit zou niet werken:
[ code verwijderd ]
Wat je met die wp_footer() wilt snap ik niet, wat doet die daar? Moet het soms iets zijn als:
[ code verwijderd ]
Basic is voor mij net genoeg om een simpele pagina te maken. Maar je moet rekening houden dat je pagina's moet kunnen maken die door deze validator (http://validator.w3.org) wordt goedgekeurd. Als je dat laatste kan doen, dan denk ik dat je tot de experts behoort.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:16 schreef sexylexy het volgende:
[..]
Hmm ja ik kan wel een beetje HTML maar tot waar wordt het verstaan onder de basics? CSS is nog volledig nieuw voor mij
quote:Op woensdag 10 september 2008 @ 21:35 schreef slakkie het volgende:
[..]
Basic is voor mij net genoeg om een simpele pagina te maken. Maar je moet rekening houden dat je pagina's moet kunnen maken die door deze validator (http://validator.w3.org) wordt goedgekeurd. Als je dat laatste kan doen, dan denk ik dat je tot de experts behoort.
Ik zou als ik jou was eens langs http://www.w3schools.com/ gaan en daar wat over HTML/CSS leren, en na een paar weken een keer PHP erbij gaan halen om zo wat dynamische pagina's te maken. Eventueel met MySQL erbij.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <html> <head> <title>hello world</title> </head> <body> <p>Hello World!</p> </body> </html> |
Nou ja, iets is natuurlijk pas HTML als het voldoet aan de HTML specificaties. De validator checkt of dat zo is. Voldoet een pagina niet, dan is het dus geen goede HTML maar code waarvan de browsers de fouten voor je verdoezelenquote:Op woensdag 10 september 2008 22:15 schreef mcDavid het volgende:
Je moet je niet doodstaren op die validator. Op de eerste plaats komt dat je een site maakt die er in alle gangbare browsers goed uit ziet en goed werkt. Nette, semantische en correcte code is slechts een middel om dat doel te bereiken.
Je snapt wat ik bedoelquote:Op woensdag 10 september 2008 22:15 schreef mcDavid het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Jeuj ik ben expert!
Je moet je niet doodstaren op die validator. Op de eerste plaats komt dat je een site maakt die er in alle gangbare browsers goed uit ziet en goed werkt. Nette, semantische en correcte code is slechts een middel om dat doel te bereiken.
Ik bedoel ze allebei, en nog meer (mobile devices, kiosk browsers, you name it). We noemen dat inderdaad SEO, maar alleen omdat "de prutsers" semantisch incorrecte HTML schrijven en een "SEO-bedrijf" grof geld kan verdienen door de rommel op te ruimen en toch eens een <h1> etc te gebruiken. SEO is totaal nutteloos (HTML-wise, goede teksten is weer iets anders) wanneer een website al aan de standaarden voldoet.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:58 schreef mcDavid het volgende:
Met "meer user agents" kun je twee dingen bedoelen:
- zoekmachines, maar daarvoor optimaliseren noemen we SEO en dat komt wmbt ongeveer als allerlaatste in de ranglijst van wat belangrijk is voor een goeie website...
- screenreaders, daar is iedereen altijd heel erg panisch voor. Maar duik eens de statistieken in en vertel me of er ๓๓it iemand met een screenreader op jouw site is geweest.
Sorry?quote:Op woensdag 10 september 2008 23:58 schreef mcDavid het volgende:
- zoekmachines, maar daarvoor optimaliseren noemen we SEO en dat komt wmbt ongeveer als allerlaatste in de ranglijst van wat belangrijk is voor een goeie website...
Dat vind ik ook zo'n bullshit argument he....quote:Op woensdag 10 september 2008 23:58 schreef mcDavid het volgende:
- screenreaders, daar is iedereen altijd heel erg panisch voor. Maar duik eens de statistieken in en vertel me of er ๓๓it iemand met een screenreader op jouw site is geweest.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | require ('./chart-0.8/chart.php') ; $query = "SELECT * FROM klsusers" ; $tmp = mysql_query ($query) ; $testarray = array (0, 3, 5, 9, 10, 20) ; $chart = new chart (300, 200) ; $chart->plot ($testarray) ; $chart->stroke () ; ?> |
1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |