Wat valt er aan te snappen dan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:19 schreef kyna het volgende:
[..]
je snap m niet kennelijk
of je doet alsof
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:42 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat valt er aan te snappen dan?
Precies, bij de ene winkel gaan de courgettes per kilo en bij de volgende per stuk met een code bij de kassa.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:00 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ook leuk. Bij onze supermarkt heb je groenten/fruit die per net gaan (dat is dan nog duidelijk).
Maar dan heb je ook groente/fruit dat je moet afwegen en dat ligt naast de groente/fruit die ze bij de kassa gewoon ff aantikken, moet je zelf maar gokken welke van de 2 je hebt.
Ohquote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:03 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Precies, bij de ene winkel gaan de courgettes per kilo en bij de volgende per stuk met een code bij de kassa.
moeilijk hèquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:01 schreef zjeeraar het volgende:
Ik klaag over iets waarover volgens mij nog niet over geklaagd is en ik denk dat veel mensen mijn klacht zullen herkennen
Ik kom regelmatig in verschillende supermarkten en overal verkopen ze groente en fruit. Heel fijn allemaal. Maar wat minder fijn is, bij de ene moet je het wel zelf wegen en bij de ander weer niet. Zo stond ik deze week al voor de 2e keer bij de kassa 'Meneerrr wilt u dit nog wel even wegennnn?' grrrr![]()
klacht: waarom wegen ze het niet altijd bij de kassa of moet je het altijd zelf wegen, graag een beetje eenvoud in mijn verder ingewikkelde bestaan :S
Geloof me. Die appels worden dan echt nog wel gewogen bij de kassa hoor.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:53 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Wat ik ervan snap:
Jij weegt je appels af, en stopt er dan stiekem nog wat appels bij.
Die je dan dus NIET BETAALT!!!! -> = DIEFSTAL!!!!
Ik hoop dat ze je een keer betrappen en de politie je meeneemt.
* BK_102 * Checkt fobo van Elfyquote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:20 schreef Elfy het volgende:
Echt te irritant altijd.
Van die bejaarde bozos die vergeten te wegen.
Dan zeg je zo voorzichtig ' meneer bent u vergeten te wegen'
waarna in een stortvloed van woorden wordt gezegd dat het ook bij ELKE WINKEL ANDERS IS
en dat meneer daarvan helemaal IN DE WAR raakt.
snot. er staan 2 dikke weegschalen, kijk even om je heen dan.
Bij de AH (waar alles aan de kassa voor je wordt gewogen) staan die weegschalen bij de groente/fruit afdeling er ook nog gewoon.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:20 schreef Elfy het volgende:
snot. er staan 2 dikke weegschalen, kijk even om je heen dan.
En als je dan even op de weegschaal zelf kijkt dan staat daar netjes vermeld of je zelf moet wegen of het bij de kassa wordt gewogen. En als er bij de kassa wordt gewogen staat de weegschaalf bij de groenteafdeling puur om te kijken of je het gewenste gewicht hebt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:00 schreef Rikketik het volgende:
Weegschalen zeggen toch niets? Bij de lokale AH staat ook wel een weegschaal, maar na grondig onderzoek bleek het ding geen stickers meer af te geven. Werd het dus gewoon bij de kassa gewogen.
Dus toen ik een keer bij een andere AH kwam, dacht ik: och ja, hier wordt het ook gewoon bij de kassa gedaan. Nee hoor, daar moest je wel zelf wegen. Consequent beleid. [ afbeelding ]
Maar is het raar om te denken dat als je bij de ene AH niet zelf hoeft te wegen, je dat bij de andere ook niet hoeft?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:09 schreef GioStyle het volgende:
[..]
En als je dan even op de weegschaal zelf kijkt dan staat daar netjes vermeld of je zelf moet wegen of het bij de kassa wordt gewogen. En als er bij de kassa wordt gewogen staat de weegschaalf bij de groenteafdeling puur om te kijken of je het gewenste gewicht hebt.
Ik was laatst in een dorp, in een best luxe grote AH, en daar moest je dus zelf wegen tot mijn verrassing. In een stad zie je dat minder om dat daar meer figuren rondlopen die niet eerlijk wegen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:18 schreef Rikketik het volgende:
Maar is het raar om te denken dat als je bij de ene AH niet zelf hoeft te wegen, je dat bij de andere ook niet hoeft?
Hmm, niet echt maar elke AH heeft ook een eigen assortiment. Dus als je een bepaald product wel bij de ene vind hoef je het nog niet bij de andere te vinden.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:18 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Maar is het raar om te denken dat als je bij de ene AH niet zelf hoeft te wegen, je dat bij de andere ook niet hoeft?
Dat heeft vooral met grootte te maken. Een grotere AH heeft meer producten, dat is logisch. Je ziet echter bij elke AH dezelfde indeling van de schappen. Je komt altijd eerst soep tegen, daarna de pasta, daarna de groentenconserven etc. Waarom ze het weegsysteem niet hetzelfde maken is mij een raadsel.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:56 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Hmm, niet echt maar elke AH heeft ook een eigen assortiment. Dus als je een bepaald product wel bij de ene vind hoef je het nog niet bij de andere te vinden.
De indeling van de winkel wordt zo gedaan wegens marketing. Daar is jarenlang onderzoek naar gedaan en in elke supermarkt zie je dan ook de groente en frui afdeling als eerste na de ingang.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:11 schreef Rikketik het volgende:
Dat heeft vooral met grootte te maken. Een grotere AH heeft meer producten, dat is logisch. Je ziet echter bij elke AH dezelfde indeling van de schappen. Je komt altijd eerst soep tegen, daarna de pasta, daarna de groentenconserven etc. Waarom ze het weegsysteem niet hetzelfde maken is mij een raadsel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |