Waar geef ik aan dat ik er vanaf wil dan?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:50 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ach, je kan ze natuurlijk altijd nog op speurtocht in Brabant sturen en er het beste van hopen. ;:-)
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:51 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waar geef ik aan dat ik er vanaf wil dan?
Nou, persoonlijk denk ik dat de drang om te paren inherent is aan de drang om te baren. Althans, op het laagste niveau dan. Tegenwoordig is seksualiteit voor de mens vooral ook een genotsmiddel, maar ik denk wel dat je daarmee gedreven wordt door de voortplantingsdrift.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:50 schreef Monolith het volgende:
Het hele idee dat de mens naturalistisch gezien kinderen zou moeten hebben is overigens ook gewoon onzin. Zoals Midas Dekker al eens in een interview zei: "De mens heeft wel een drang om te paren, maar geen drang om te baren".
Nogmaals! Waar geef ik aan dat ik er vanaf wil of er niet content mee ben?quote:
Ik ben moeder van 2 kinders waar ik zielsveel van hou,quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:50 schreef Ticket het volgende:
Ik wil geen kinderen. Ik heb nooit een kinderwens gehad, en weet ook zeker dat die nooit zal komen. Ik gruwel van het idee om vader te worden. Telkens als ik geconfronteerd word met kinderen word ik zekerder van dit gevoel.
Prima, zou je denken. Het is jouw leven, jouw beslissing. Maar helaas wil dat er bij veel mensen niet in. Als je zegt dat je geen kinderen wil stuit je namelijk nogal eens op felle reacties van mensen die maar niet kunnen begrijpen dat je daar goede redenen voor hebt. Altijd geven ze je het idee dat je je moet verantwoorden en vragen ze om uitleg waarom iemand in vredesnaam geen kinderwens heeft. Wat een flauwekul toch, alsof ik hen om verantwoording vraag voor het feit dat zij wel kinderen willen?![]()
Soms proberen ze je zelfs te bekeren en je schuldig te laten voelen. Je krijgt te horen dat je egoïstisch bent, alleen maar om je eigen plezier denkt. Dat je er zoveel voor terugkrijgt als je eenmaal "een kleine" (wat een verschrikkelijke term overigens) hebt, en natuurlijk dingen als: "Wacht maar, het komt nog wel, je gaat er later heus wel anders over denken." Als ik ze dan duidelijk maak dat dat echt niet gaat gebeuren, zie je ze gewoon denken: "jaja, wacht jij nou maar af".
Klacht: mensen die geen begrip en respect hebben voor mijn gebrek aan kinderwens.
Subklacht: mensen die een kind "een kleine" noemen.
Ik ken maar vrij weinig vrouwen met een baringsdrang...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:52 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nou, persoonlijk denk ik dat de drang om te paren inherent is aan de drang om te baren. Althans, op het laagste niveau dan. Tegenwoordig is seksualiteit voor de mens vooral ook een genotsmiddel, maar ik denk wel dat je daarmee gedreven wordt door de voortplantingsdrift.
Bingo, daar hebben we er weer één.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:58 schreef fairytalitha het volgende:
Ik vraag me stiekem wel even af wat de leeftijd van TS is.. die NU overduidelijk geen kinderen wil.. nooit..
alleen zeg nooit nooit.. niets is veranderlijker dan een mens.
Het is ook vreemd dat het altijd in dit specifieke geval erbij wordt gehaald. Je hoort bijvoorbeeld nooit tegen iemand die beweert overtuigd hetero te zijn gezegd worden 'wacht maar tot je ouder bent'.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:10 schreef Misstique het volgende:
[..]
Bingo, daar hebben we er weer één..
Het niet willen van kinderen is voor velen net zo'n weloverwogen keuze als degene die wél die wens hebben. En dat verandert niet met de tijd, echt niet. Ik weet al mn hele leven zeker dat ik geen kinderen wil en dat veranderde niet toen ik 18, 22, 26 of 30 werd en zal ook nooit veranderen. En ik ben daarin lang niet de enige, getuige mensen in mijn omgeving. Waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat niet iedereen die kriebels tot voortplanting krijgt?
Dat is niet vreemd, aangezien het maar zelden voorkomt dat iemand die op z'n 20-ste hetero is naderhand homo wordt, maar het veel vaker voorkomt dat iemand die op zijn 20-ste hard roept geen kinderen te willen op zijn 30-ste er drie hequote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is ook vreemd dat het altijd in dit specifieke geval erbij wordt gehaald. Je hoort bijvoorbeeld nooit tegen iemand die beweert overtuigd hetero te zijn gezegd worden 'wacht maar tot je ouder bent'.
Waarom vraag je je dat af? Is dat relevant in dit verhaal? Als ik zeg dat ik nooit iemand zal vermoorden, dan is het toch ook onzin om mij te vragen hoe ik dat nu al zo zeker weet? Natuurlijk, niets is zeker, maar waarom uitgaan van een alternatief als je op dit moment een keuze hebt gemaakt? Of stel je ook de omgekeerde vraag aan iemand die zegt zeker kinderen te willen?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:58 schreef fairytalitha het volgende:
Ik vraag me stiekem wel even af wat de leeftijd van TS is.. die NU overduidelijk geen kinderen wil.. nooit..
alleen zeg nooit nooit.. niets is veranderlijker dan een mens.
Een instinctieve drang hoeft geen bewuste drang te zijn. Sterker nog, ik waag het te opperen dat er zelfs een instinctieve drang kan bestaan, terwijl daartegen een bewuste afkeer bestaat.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:05 schreef fairytalitha het volgende:
Ik ken maar vrij weinig vrouwen met een baringsdrang...
sterker nog, ik heb het 2x meegemaakt en vond het een verschrikking.
zeg ik dan ergens dat ik dat niet accepteer?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:10 schreef Misstique het volgende:
[..]
Bingo, daar hebben we er weer één..
Het niet willen van kinderen is voor velen net zo'n weloverwogen keuze als degene die wél die wens hebben. En dat verandert niet met de tijd, echt niet. Ik weet al mn hele leven zeker dat ik geen kinderen wil en dat veranderde niet toen ik 18, 22, 26 of 30 werd en zal ook nooit veranderen. En ik ben daarin lang niet de enige, getuige mensen in mijn omgeving. Waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat niet iedereen die kriebels tot voortplanting krijgt?
Denk je dat? Ik ken genoeg getrouwde (vaak inmiddels gescheiden) mensen die er na hun 30e achter zijn gekomen dat ze toch niet heterosexueel waren.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd, aangezien het maar zelden voorkomt dat iemand die op z'n 20-ste hetero is naderhand homo wordt, maar het veel vaker voorkomt dat iemand die op zijn 20-ste hard roept geen kinderen te willen op zijn 30-ste er drie heeft!
ja... iemand met levenservaring weet beter waar ie over praat dan iemand van 12 die nog niet aan kinderen toe hoort te zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:22 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Waarom vraag je je dat af? Is dat relevant in dit verhaal?
nee, dat is geen onzin. want dat kun je inderdaad niet zeker weten.quote:Als ik zeg dat ik nooit iemand zal vermoorden, dan is het toch ook onzin om mij te vragen hoe ik dat nu al zo zeker weet? Natuurlijk, niets is zeker,
omdat het een keuze van dit moment is..quote:maar waarom uitgaan van een alternatief als je op dit moment een keuze hebt gemaakt? Of stel je ook de omgekeerde vraag aan iemand die zegt zeker kinderen te willen?
als jij het betuttelend vind, dan ligt dat probleem bij jou als ontvanger.quote:Zo'n vraag komt erg betuttelend over. Zo van, later als je wat ouder en wijzer bent, denk je er vast anders over.
Niets van dit alles is relevant, beste fairytalithaquote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:38 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
ja... iemand met levenservaring weet beter waar ie over praat dan iemand van 12 die nog niet aan kinderen toe hoort te zijn.![]()
[..]
nee, dat is geen onzin. want dat kun je inderdaad niet zeker weten.
Onder normale omstandigheden zul jij niemand vermoorden, maar er zijn altijd uitzonderingen die jouw gedrag kunnen doen veranderen.
[..]
omdat het een keuze van dit moment is..
en je leven een samenloop van omstandigheden is
die je leven en keuzes doen aanpassen en bepalen.. Niets staat vast.
[..]
als jij het betuttelend vind, dan ligt dat probleem bij jou als ontvanger.
het is nl niet betuttelend bedoeld.
en ja.. ik verzette me vroeger ook tegen dat soort uitspraken..
maarre.. inmiddels heb ik geleerd dat ook jij
later.. als je ouder en wijzer bent.. zonder twijfel weer anders over de dingen des levens gaat denken.
en hoe vaak heb jij al gebaard?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:25 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Een instinctieve drang hoeft geen bewuste drang te zijn. Sterker nog, ik waag het te opperen dat er zelfs een instinctieve drang kan bestaan, terwijl daartegen een bewuste afkeer bestaat.
Dat is dus ook mijn grootste bezwaar, wat gaat er met de wereld gebeuren. Wat voor een leven krijgen ze. Het is immers zo dat je ongevraagd ter wereld komt. Het wordt je opgelegd. Dat klinkt misschien wat zwaar, maar ik vind dat je je dat wèl moet realiseren in combinatie met de omstandigheden waarin ze terecht komen, in de afweging om wel of geen kinderen te 'nemen'.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:47 schreef stbabylon het volgende:
Ik weet zeker dat ik een goede vader zal zijn en het lijkt me ook ontzettend leuk om kinderen te hebben, maar toch begin ik er niet aan. Ik ga geen toekomstige dienstplichtigen op de wereld zetten. Als ik er niet zo zeker van was dat de wereld over 20 jaar er heel wat kutter uit ziet, had ik er ws. anders over gedacht, maar helaas, de wereld gaat wel naar de klote en dat is geen leuke plek voor mijn kinderen.
Geen enkele keer nog en ik ben er als man fysiek ook niet op gemaakt om te barenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:50 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
en hoe vaak heb jij al gebaard?![]()
your point being... wat eigenlijk?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:49 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Niets van dit alles is relevant, beste fairytalitha. De TS klaagt over de felle reacties die hij krijgt van mensen, als hij aangeeft dat hij geen kinderen wil. Niemand hier (ook de TS niet) beweert dat mensen niet veranderen en dat ook zoiets als het aanwezig dan wel afwezig zijn van de kinderwens door de loop der jaren kan worden bijgesteld. Dat is het probleem helemaal niet. Het probleem is de absurde reacties van mensen.
Het was bedoeld als algemene opmerking, maar het is duidelijk dat je het niet accepteert, aangezien je blijft doorhameren dat je nooit nooit kunt zeggen. Dat bestrijdt ik dus: dat kan wél.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:28 schreef fairytalitha het volgende:
zeg ik dan ergens dat ik dat niet accepteer?![]()
Iemand van 16 kan al voldoende levenservaring hebben om een doordachte mening over dit onderwerp te hebben, dat heeft weinig met leeftijd te maken.quote:Waarom voel je je meteen aangevallen als ik me afvraag wat je leeftijd is?
Er is een wezenlijk verschil bij iemand die het op zijn 16e roept als ie er nog niet aan toe is,
of iemand die het op zijn 46e nog steeds roept en inmiddels al wat levenservaring heeft opgedaan.
Daar ga je weer. Ken jij mij en mijn omstandigheden? Zeg je ook tegen iedereen die wél een kinderwens heeft dat ze dat nooit kunnen zeggen, omdat niks zeker is?quote:even de hele post lezen: ik zeg zelfs dat het je goed recht is om ze niet te willen.
Maar ik heb inmiddels ook meegemaakt dat mensen in mijn omgeving
die het net zo stellig als jij riepen zo'n 10/20 jaar geleden.
en net zo in de verdediging schoten als het onderwerp kinderen maar even werd aangesneden,
nu inmiddels als een blad aan een boom omgedraaid zijn.
Dat betekent niet dat jij dezelfde ommekeer ooit gaat meemaken.. maar het sluit het ook niet uit.
zoals ik al zei: zeg nooit nooit.![]()
Felle reactie?quote:enne.. je felle reactie op mijn post, doet mij vermoeden dat het niet alleen aan jouw omgeving ligt..
maar dat je zelf ook een steentje bijdraagt in het niet willen accepteren.
maak je er toch niet zo druk over.
Jij wilt nu geen kinderen. Anderen wel.
zolang jij die kinderen niet in je mik gedouwd krijgt, zie ik het probleem niet.
Leer normaal discussieren.quote:get a life!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |