Je ziet ook dat zo'n bericht beter gelezen wordt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:03 schreef Misstique het volgende:
[..]
Typisch, zhe reageert weer op de enige sexueel getinte post in het topic. Verrassend wel.
In zweden ja....quote:Op woensdag 13 augustus 2008 04:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Kregen mannen ook niet enkele weken zwangerschapsverlof?
Bij mij in het bedrijf krijgen ze iig ouderschapsverlofdagen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 04:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Kregen mannen ook niet enkele weken zwangerschapsverlof?
Iedereen haalt het wel uit zijn /haar hoofd om met mij over kinderen te beginnen, want ik heb vrij duidelijk gemaakt dat ik ze niet hoef.
Dikgedrukt = eens, herkenbaar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:50 schreef Ticket het volgende:
Ik wil geen kinderen. Ik heb nooit een kinderwens gehad, en weet ook zeker dat die nooit zal komen. Ik gruwel van het idee om vader te worden. Telkens als ik geconfronteerd word met kinderen word ik zekerder van dit gevoel.
Prima, zou je denken. Het is jouw leven, jouw beslissing. Maar helaas wil dat er bij veel mensen niet in. Als je zegt dat je geen kinderen wil stuit je namelijk nogal eens op felle reacties van mensen die maar niet kunnen begrijpen dat je daar goede redenen voor hebt. Altijd geven ze je het idee dat je je moet verantwoorden en vragen ze om uitleg waarom iemand in vredesnaam geen kinderwens heeft. Wat een flauwekul toch, alsof ik hen om verantwoording vraag voor het feit dat zij wel kinderen willen?![]()
Soms proberen ze je zelfs te bekeren en je schuldig te laten voelen. Je krijgt te horen dat je egoïstisch bent, alleen maar om je eigen plezier denkt. Dat je er zoveel voor terugkrijgt als je eenmaal "een kleine" (wat een verschrikkelijke term overigens) hebt, en natuurlijk dingen als: "Wacht maar, het komt nog wel, je gaat er later heus wel anders over denken." Als ik ze dan duidelijk maak dat dat echt niet gaat gebeuren, zie je ze gewoon denken: "jaja, wacht jij nou maar af".
Subklacht: mensen die een kind "een kleine" noemen.
we moeten maar kinderen makenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:50 schreef Ticket het volgende:
Ik wil geen kinderen. Ik heb nooit een kinderwens gehad, en weet ook zeker dat die nooit zal komen. Ik gruwel van het idee om vader te worden. Telkens als ik geconfronteerd word met kinderen word ik zekerder van dit gevoel.
Prima, zou je denken. Het is jouw leven, jouw beslissing. Maar helaas wil dat er bij veel mensen niet in. Als je zegt dat je geen kinderen wil stuit je namelijk nogal eens op felle reacties van mensen die maar niet kunnen begrijpen dat je daar goede redenen voor hebt. Altijd geven ze je het idee dat je je moet verantwoorden en vragen ze om uitleg waarom iemand in vredesnaam geen kinderwens heeft. Wat een flauwekul toch, alsof ik hen om verantwoording vraag voor het feit dat zij wel kinderen willen?![]()
Soms proberen ze je zelfs te bekeren en je schuldig te laten voelen. Je krijgt te horen dat je egoïstisch bent, alleen maar om je eigen plezier denkt. Dat je er zoveel voor terugkrijgt als je eenmaal "een kleine" (wat een verschrikkelijke term overigens) hebt, en natuurlijk dingen als: "Wacht maar, het komt nog wel, je gaat er later heus wel anders over denken." Als ik ze dan duidelijk maak dat dat echt niet gaat gebeuren, zie je ze gewoon denken: "jaja, wacht jij nou maar af".
Klacht: mensen die geen begrip en respect hebben voor mijn gebrek aan kinderwens.
Subklacht: mensen die een kind "een kleine" noemen.
Allemaal?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:06 schreef MLF het volgende:
en ze krijgen allemaal spijt dat ze kinderen hebben
Dat dus, had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:18 schreef SHE het volgende:
Ik heb vaak het idee dat zulke uitspraken zijn ontsproten uit pure afgunst. Afgunst om het simpele feit dat het niet krijgen van kinderen bepaalde voordelen met zich meebrengt.
Sommige willen je gewoon meetrekken in hun misere. Vaak ook uit de monden van ouders die beter niet op het geweldige idee van voortplanting hadden kunnen komen.
( no pun OUDjes, er zijn ook geboren ouders! )
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:07 schreef servus_universitas het volgende:
Op dit moment zeg ik: ik wil absoluut geen kinderen. Vooral ook omdat ik ze de ondragelijkheid van het bestaan wil besparen. Maar ja, misschien denk ik er over 5 jaar weer anders over. Dat zou natuurlijk kunnen.
Ik ga het nog krijgen denk ik.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:20 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Jij ook al?
Waar heb je het meeste spijt van?
Hmmm Ik denk als de eerste de pubertijd in gaat, ik ook bedenkingen ga krijgenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ga het nog krijgen denk ik.
Mijn eigen post teruglezende was het wat te extreem geformuleerd. Ik ben niet levensmoe, maar ik vind het bestaan nu niet bepaald hemels. Een grote kans bestaat dat mijn kinderen ook voornamelijk pessimistisch zullen zijn en dat wil ik ze besparen. En daarnaast vind ik de wereld nu ook niet bepaald een mooie plaats om een mens in neer te zetten, deze shit hole. En dan komen nog al die zorgen erbij. Zijn ze gezond, doen ze het goed op school, verschrikkelijk lijkt mij dat.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:43 schreef Fogel het volgende:
[..]
![]()
Over 5 jaar is je behandeling bij de psychiater afgelopen met de hoop dat je niet meerdere keren per dag aan zelfmoord denkt om aan deze o zo wrede wereld te ontsnappen?
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:44 schreef charleen het volgende:
Mensen die geen kinderen willen omdat ze weten/denken dat ze een kind weinig te bieden hebben, zijn wat mij betreft de beste ouders.
Waren mijn ouders (en die van menig, menig ander) maar zo wijs geweest!![]()
Ach, je kan ze natuurlijk altijd nog op speurtocht in Brabant sturen en er het beste van hopen. ;:-)quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:46 schreef Rekkie het volgende:
Van mij hoeft ook niet, maar ik ben al gesneuveld.
Ik had geen expliciete kinderwens destijds, maar een abortus na 5 maanden is zo lastig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |