abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220831
Hunter,

Zou jij met jouw handigheid een kort vooraf aan deze derde topic willen toevoegen??

pi_220832
quote:
op 11-16-1999 om 04:20 PM schreef PINOK het volgende:

Volgens mij heeft VOO vanochtend een poging tot kijkersoplichting gedaan.
Er is Anouk vanochtend in de DBK aangeboden dat wanneer zij volgende week niet door de kijkers wordt weggestemd, maar de andere genomineerde dus de meeste stemmen krijgt, zij mag ruilen met die genomineerde, en op die manier zou zij dan toch degene zijn die het huis zou verlaten. We weten wat de reactie van de rest van de groep is geweest. Ieder voor zich stelde dat zij zelf in dat geval het huis zouden verlaten en het voorstel van VOO kan dus niet worden uitgevoerd. Maar dat neemt niet weg dat VOO in het aanbod van plan was om een complete belronde te doen plaatsvinden, waarvan de uitslag nu al vast zou staan. Dat is dus financiële kijkers oplichting. Dat Anouk bij de genomineerden zou zitten mag duidelijk zijn, daarover heeft niemand enige twijfel.

Danny schreef: http://www.fokzine.net/news.fok?id=412

quote:

- Wat houdt de aktie in ?
Simpel gezegd willen we zoveel mogelijk mensen bereiken die na het horen van deze manipulatie en geldklopperij besluiten NIET te stemmen tijdens de volgende nominatieronde.
Verder is dit meteen een oproep aan Veronica om Anouk vrij te laten en haar niet tegen haar eigen wil in 'gevangen' te houden met zoetmakertjes als sinterklaasakties en psychische manipulaties als een zusje dat smeekt of Anouk niet in het huis wil blijven.

Anouk wil weg, laat haar gaan. Veronica heeft altijd beweerd het beste voor te hebben met de bewoners. Het belangrijkste was het welzijn van de bewoners. Het tegen haar zin in 'vasthouden' van Anouk lijkt me nou niet echt geweldig voor haar welzijn.

- Hoe kun je meedoen ?
Stap 1:
NIET STEMMEN !

Stap 2:
Stuur een e-mailtje naar Veronica met alleen de tekst "LAAT ANOUK VRIJ!!!"
Je e-mail kun je sturen naar info@big-brother.nl

Stap 3 is zoveel mogelijk mensen via e-mail, nieuwsgroepen etc op de hoogte brengen van deze url: http://www.fokzine.net/news.fok?id=412.
Heb je verder een homepage ? Of ken je iemand met een homepage die mee wil helpen ? download dan de banner en link die naar deze pagina verwijzen.

Veronica mag hier niet mee weg komen. We moeten duidelijk laten merken dat we het met deze gang van zaken (het belazeren van zowel de bewoners als de kijkers) NIET eens zijn, dus;

BOYCOT DE BIG-BROTHER NOMINATIERONDE EN LAAT ANOUK VRIJ!

De voorgaande threads waar je de discussie kunt volgen vind je hier: http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum21/HTML/002225.html http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum21/HTML/002235.html

Reacties in de media kun je hier melden http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum21/HTML/002253.html

[Dit bericht is gewijzigd door Danny (Datum 18 November 1999).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_220833
Kijkersbedrog,of Voo's interpretatie van de werkelijkheid?

------------------
Well,we all shine on...

[Dit bericht is gewijzigd door imagine (Datum 18 November 1999).]

Well,we all shine on...

pi_220834
Als we nou eens echt een stunt willen uithalen lijkt het me een leuk idee om toch te stemmen, maar dan op Ruud. Er is immers belooft weg te gaan als het publiek dat wil. Dan heeft V. pas echt een probleem. En na al dit bedrog e.d. ga je het ze zo langzamerhand gunnen. Dus wie opent een topic met: STEM RUUD!!!!
Correct me if I´m wrong!!
  donderdag 18 november 1999 @ 14:12:00 #5
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_220835
quote:
op 11-18-1999 om 01:26 PM schreef Ziggy het volgende:
Als we nou eens echt een stunt willen uithalen lijkt het me een leuk idee om toch te stemmen, maar dan op Ruud. Er is immers belooft weg te gaan als het publiek dat wil. Dan heeft V. pas echt een probleem. En na al dit bedrog e.d. ga je het ze zo langzamerhand gunnen. Dus wie opent een topic met: STEM RUUD!!!!

Heeft toch geen zin en VOO verdient weer aan 'ons'

Tazz

"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 18 november 1999 @ 18:24:00 #6
1568 Boo Boo
Al is de leugen nog zo.....
pi_220836
BB=volksverlakkerij=1,-p/min=hummievandentonnenennogveelmeer
de waarheid achterhaald hem wel!

pi_220837

Het zou mij niet verbazen als we over 1 1/2 week opnieuw met een ingelaste kijkersbelronde worden geconfronteerd. In plaats van eenvoudig iemand voor Anouk in de plaats zetten, als deze situatie zich voor doet, kan het ook zo maar gebeuren dat we als kijker net zo als bij de komst van Anouk en Cyrille, weer een keuze kunnen maken uit 2 of 3 nieuwe kandidaten. Zou VOO zo brutaal durven zijn om voor zo'n selectie 2 of 3 oude bewoners te nemen. Als we Rolf beluisteren, gaat het misschien wel die kant op. Zo langzamerhand is alles mogelijk.

.

pi_220838
En dan stemmen we allemaal op Martin!

[Dit bericht is gewijzigd door drolage (Datum 19 November 1999).]

Loose all time, Love your mind, Free your soul
pi_220839

Wat denk je van de 3 weggestemde; Martin, Sabine en Cyrille op een rij bij Rolf aan de desk. Wie weet zijn ze het contactueel wel verplicht.

[Dit bericht is gewijzigd door PINOK (Datum 20 November 1999).]

zaterdag 20 november 1999 @ 01:56:00 #10
1815 Katjoeng
Sateh Gambing Forever
pi_220840
Na de 'hint' van Rolf W. m.b.t. een eventueel opnieuw te herkiezen 'oude' bewoner (omgekeerde nominatie op z'n top) zal 't me niets verbazen dat we een comeback krijgen van Sbientje of Mona. Weer wat vuurwerk in de vorm van sex onder de dekens of komisch stuntwerk van Mona zal nu van harte welkom zijn.
met een glaasje tjendol erbij...

pi_220841

Beste Katjoeng,

Als het gebeurd zal het denk ik alleen kunnen met de echt weggestemde. Mona mee laten doen zou betekenen dat ze bekennen dat ze bij haar fout gehandeld hebben en dat zullen ze niet toe willen geven.

zaterdag 20 november 1999 @ 02:15:00 #12
1815 Katjoeng
Sateh Gambing Forever
pi_220842
Bij VOO kan alles zolang het maar ten gunste is voor hun beleid mbt BB. Regels? Ja, VOO regels. Een tussentijds 'bel je rot' ronde voor 1,- p/m moet kunnen. Het Hummie syndroom begint nu wat af te zwakken, dus ze moeten wel.
met een glaasje tjendol erbij...

pi_220843
quote:
op 11-19-1999 om 10:57 PM schreef PINOK het volgende:
Het zou mij niet verbazen als we over 1 1/2 week opnieuw met een ingelaste kijkersbelronde worden geconfronteerd. In plaats van eenvoudig iemand voor Anouk in de plaats zetten, als deze situatie zich voor doet, kan het ook zo maar gebeuren dat we als kijker net zo als bij de komst van Anouk en Cyrille, weer een keuze kunnen maken uit 2 of 3 nieuwe kandidaten. Zou VOO zo brutaal durven zijn om voor zo'n selectie 2 of 3 oude bewoners te nemen. Als we Rolf beluisteren, gaat het misschien wel die kant op. Zo langzamerhand is alles mogelijk.
.

Interessante stelling, Pinok. Gezien VOO's strategie om alle wendingen uitgebreid van tevoren 'in de week te zetten', kan Rolphs uitspraak hier best wel eens het voorspel van zijn. De komende dagen zullen bevestigen wat we voor een 'tegenstander' voor ons hebben.

pi_220844
Als dat dan toch gebeurd dan moeten de kandidaten wel Martin, Sabine en cyriel zijn.
Want Mona en Bianca zijn er uit gegaan voor die 10 ruggen, zou een beetje raar zijn als zij terug kwamen...
Loose all time, Love your mind, Free your soul
pi_220845
quote:
op 11-19-1999 om 10:57 PM schreef PINOK het volgende:

.

Pinok,

Hoewel dit natuurlijk niet geheel onder je eigen topic past (het is geen bewezen kijkersbedrog) is je opmerking te interessant om te negeren. Het lijkt me namelijk een zeer voor de hand liggende optie voor Veronica. De huidige ploeg is veel te gezapig en voldoet niet meer aan het VOO-kijkers profiel. Ruud, Karin en Willem zijn te ouwelijk om als boegbeeld te kunnen dienen voor de 'young one'. En Maurice is te bedeesd. (Veronica-baas Unico Glorie in Party 47: "Ik vind dat Maurice nogal saai is. Die mag er wel uit." )

Als de redactie ook maar het vermoeden krijgt dat de kijkercijfers inzakken dan kan ik me voorstellen dat ze iets drastisch zullen doen als het terugbrengen van één van de weggestemden.

Voordelen voor VOO:
- nog een extra belronde (extra inkomsten)
- opschudding in het huis (extra kijkers)

De enigen die tegen zouden kunnen houden zijn de gezamelijke bewoners (dreigen met weglopen). Behalve kijkersbedrog zou dit namelijk ook spelersbedrog zijn.

ECHTER:

Deze theorie druist in tegen het feit dat Anouk nu met alle macht wordt binnengehouden. Zonder een vrijwillig vertrek is er geen mogelijkheid om iemand anders terug te plaatsen.

DUS:

Dit scenario kan alleen tot stand komen als de redactie zich bedenkt en Anouk er alsnog voor donderdag uitwerkt.

OF:

Er wordt naar toegewerkt dat de andere genomineerde wordt gekozen: vervolgens zal Anouk alsnog vrijwillig vertrekken.

OF:

Er wordt iemand zodanig bewerkt dat hij/zij over een aantal dagen plotseling vertrekt. In dat geval lijkt me Ruud het aangewezen slachtoffer. Als je het hebt over dingen in de week leggen dan heb ik het gevoel dat op het ogenblik de Bibi-kaart zeer nadrukkelijk wordt gespeeld. Veel post en tv-beelden. Ruud heeft duidelijk problemen met zichzelf (verloren leidersrol en niemand lacht meer om zijn sex-grapjes) en vertoont tekenen van heimwee.

DE ULTIEME COMPLOT-THEORIE

Wat zou de beste tv-beelden opleveren? Als ook de stabiliserende factor Karin wordt verwijderd. Er is dan plaats om twee oude kandidaten terug te plaatsen. Zie het voor je? Martin terug en Sabine terug.

Je hebt dan 1 vrouw (Sabine) met 4 mannen, en voldoende stof voor spannende tv.

Sabine vs. Bart (komt de relatie weer tot leven?)
Bart vs. Martin (hoe reageren het 'vriendje' en het 'maatje' van Sabine nu op elkaar? Gunnen ze elkaar het licht in de ogen)
Sabine vs. Willem (oud zeer: S. gunt Willem het geld niet en heeft op tv kunnen zien hoe hij echt over haar denkt. W. zal het oneerlijk vinden dat Sabine die er geheel volgens de regels is uitgestemd weer kan terugkeren.)
Maurice wordt het pispaaltje voor iedereen om op af te reageren.

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 20 November 1999).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_220846

Hunter,

Je gaat veel verder dan mijn eigen gedachte, maar ook ik kan mij de door jouw geschetste senario's goed vorstellen. De DBK gaat als sturend element een grote rol spelen, met de produktie en de psych aan het roer.

-

zaterdag 20 november 1999 @ 14:11:00 #17
150 zeef
Tweakers.net über mod aap
pi_220847
Ik ben BB onderhand een beetje zat. Laat gewoon de mensen die weg willen gaan weg, en doe er geen nieuwe bij. De enige acceptabele oud kandidaat is martin, maar dan wordt de m/v verhouding nog schever.

Forum ® us
pi_220848
Sabine en Marin terug? Sorry jongens, maar volgens mij gaat jullie fantasie nu echt met je op de loop. Ik geef toe dat het het gouden scenario zou zijn voor VOO, maar zo gek zullen ze toch ook niet zijn? Door zo'n stap zou het publiek toch echt in opstand komen, die lui zijn notabene op kosten van kijkend nederland weggestemd! Bovendien weten Sabine en Martin als geen ander welke impact BB heeft op het leven buiten het huis. Ze zouden dan nu als bekende nederlander het huis betreden. En denk eens aan de complicaties als een van hen de hoofdprijs zou winnen? Het lijkt me dat ze niet zo snel meer genomineerd zouden worden door een van de oude bewoners, vanwege schuldgevoel over eerdere nominaties.
Daar komt nog bij dat voor dit scenario dus twee mensen vrijwillig op moeten stappen en tegelijkertijd nog iemand weggestemd. Haakt het publiek niet af als er opeens drie mensen weggaan? Durft Voo. dat risico te nemen? Ik betwijfel het.
maar erover speculeren blijgt natuurlijk leuk. Als ik door mag gaan op de redenatie van Hunter, het lijkt mij juist essentieel dat Karin er in zou blijven als Sabine terugkomt. Daar zit ook nog redelijk wat oud zeer en Karin is behoorlijk sterk geworden in de groep de laatste tijd.
mooi he, alles
pi_220849
Helemaal mee eens Phileine. Martin en Sabine zijn glashard weggestemd door de kijkers;het publiek zou nooit toestaan dat zij terug zouden komen. Wat betreft Martin is er nog een ander probleem: wie is die man? Hij is een week binnen geweest, heeft niets maar dan ook niets van zichzelf laten zien maar bleek later, toe hij er eenmaal uit was, ook niet de meest bruisende persoon op aarde te zijn. Om niet te zeggen gewoon saai. Die willen we dus niet terug; kan me niet voorstellen dat mensen nog denken dat er diepere gronden achter Martin zitten. Zoals eerder in dit topic werd beweerd, kunnen Mona & Bianca natuurlijk ook niet terugkomen. Die hebben beide gewillig 10.000 gepakt en daar is de kous mee af. Tot slot hebben we dan nog Tara, de Amsterdamse die als hobby lingerie heeft en het huis verliet omdat haar mede-bewoners geen gevoel voor humor zouden hebben. Die wil zelf niet terug, dat lijkt me duidelijk. VOO zal dus GEEN oude bewoner terugplaatsen, daarvan ben ik zo goed als overtuigd.
pi_220850

Phileine,

Ik begon ergens in deze topic met een gedachte over hoe en wie terug in het BB huis als Anouk vrijwillig weg gaat.
Voorop staat dat mijn gedachte is ingegeven door de mededeling van RolfW, dat indien nodig oude bewoners kunnen of zullen worden teruggeplaatst in het huis. Het lijkt mij voor de hand liggen dat alleen de weggestemde bewoners daar voor in de plaats komen. Uitgaande van de kijkersbelronde die door VOO bedacht was bij het plaatsen van Anouk en Syrille, kan ik me niet aan de gedachte onttrekken dat VOO bij een vrijwillig vertrek van b.v. Anouk, opnieuw een belronde op stapel zal zetten. De suggestie/gedachte van plaatsing van twee oude bewoners laat ik voor rekening van Hunter.

Beste Roark,

Ik zou met je gedachte mee kunnen gaan, ware het niet dat we in tegenstelling tot wat je beweerd, als publiek niets te vertellen hebben. Dat is nu wel duidelijk gebleken. Oude bewoners terug, hoge kijkcyfers moet je maar denken.

zaterdag 20 november 1999 @ 17:44:00 #21
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_220851
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

Het moet niet gekker worden. Ik zelf wordt nu al ter plekke manisch
als ik er aan denk. Mensen _terug_plaatsen??? Zijn jullie nu helemaal
van de pot gerukt? En daar dan nog rustig over doordiscuzeuren ook. Ik
vind het geen stijl, als een soort Open Source programmamakers stellen
jullie gewoon gratis en voor niets een dusdanig gruwelijk scenario op
dat Hummie zich welhaast gedwongen moet voelen het uit te voeren. Want
1 ding moet je haar nageven, ze is niet te beroerd om toe te geven dat
andermans idee beter is dan het hare.

Dat verhaal, met die kat en dat spek komt weer bovendrijven.

Zelfs Wagners opera's waren niet zo sadistisch van aanleg. Er is 1
geluk, ik kijk nu dus al enkele weken niet meer en dat werkt enorm
bevrijdend. Wat niet wegneemt dat dit wel het faillisement van de
nederlandse tv aantoont.

Het spoor zoals gelegd door onze lichtende voorbeelden, de amerikanen,
wordt blind gevolgd. Sterker nog, we lijken wel pogingen te doen om
met wat hinkstapsprongen vooruit te lopen. Ons Nederlandse imago zoals
net weer 2 keer verfilmd verder te bevestigen. Wij zijn geen Sodom en
Gomorra, Sodom en Gomorra is de voor het grote publiek afgezwakte
versie van Nederland aan de vooravond van het derde millenium.

Wij hebben niet de in Amerika nog dreigende rechtszaken om de boel een
beetje in het gareel te houden. Hier zijn de media van alle goden los,
sterker nog, zelfs van de _duivel_ los. De nederlandse politiek is
doof, stom en blind. De meest invloedrijke bedrijven in dit land, de
media, hebben een waakhond toegewezen gekregen. Jammergenoeg blijkt
het een oude, tandenloze chihuahua.

Ik mag van harte hopen dat de politiek er zich eens _echt_ druk om
maakt. En dan bedoel ik dus niet om de sluikreclame, maar om inperking
van de onbeperkte en letterlijk exhibitionistische macht van het meest
plutocratische wereldje dat er is in Nederland. Uit zelfbelang van de
politiek overigens, want als men er nu niets aan doet dan hoeft het
later niet meer.

Oh, flames gaan naar /dev/null.

GeGs

-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: PGPfreeware 6.0.2i

iQA/AwUBODbA9OLsM9T8u6t/EQJNVwCg2RwydUtcCIb9dhU9FlF8zF6iMbsAoNDd
G7chtw4HGQZheDCIeDelSBxN
=phEM
-----END PGP SIGNATURE-----

Live young, die fast.
pi_220852

GeGs,

Nogmaals, het is RolfW zelf geweest die dit in het donderdagavondprogramma openlijk aan de kijkers vertelde. Dat wij hier op door speculeren is niet meer dan normaal.

pi_220853
Zelfs de 'ruilhandel' tussen Anouk en een weggestemde, kan zoals hier ergens aangehaald, met wat krom redeneer-werk worden uitgelegd als 'een (weliswaar nét) oud-bewoner geworden bewoner terughalen'.
pi_220854
Pinok, inderdaad. Oude bewoners terug zou hoge kijkcijfers opleveren. Zeker een Sabine of Mona. Maar please, een Martin, daar is toch helemaal niemand in geinteresseerd. Net als in Tara. Meer dan we gezien hebben zat er volgens mij niet in. Toegegeven, bij nader inzien HOOP ik eigenlijk dat ze een Sabine of Cyrille teruplaatsen. Grote God, Willem zou gek worden.
pi_220855
Gezien de hele situatie tot nu toe lijkt het me overduidelijk dat van nu af aan de kijkcijfers laat prevaleren boven het spelelement. Wat kan het hun nou schelen of Willem een eerlijke kans krijgt op de hoofdprijs? Zolang ze zelf maar de kijkcijfers hoog houden.

De boodschap van RXW lag er dik bovenop, dat was niet zomaar een losse opmerking. Het wordt nu net 'mens erger je niet': pionnetje van het bord geslagen, zes gooien, nieuw pionnetje er op gezet. En wat die pionnetjes er zelf van vinden is niet belangrijk. Die gooi je na het spel gewoon weg.

Dus als ze de kijkcijfers hoog kunnen houden door Sabine of Martin terug te plaatsen voorspel ik dat ze dat niet zullen laten. Daarbij staan die twee nu toch al op de loonlijst van De Mol en consorten (internet-journaal en RTL4).

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')