abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60813412
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En wat is er mis met buiten de uitzendbureaus om een baantje zoeken?
Helemaal niets. Als het aan mij lag werd al dat uitzendtuig opgedoekt en een fatsoenlijk staatsbureau opgericht.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60829491
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 00:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Helemaal niets. Als het aan mij lag werd al dat uitzendtuig opgedoekt en een fatsoenlijk staatsbureau opgericht.
He ja lekker . Kunnen we ook af van dat gezeik met KPN en tele2 enzo, en commerciele zenders. Mooie staatsbedrijven! Die hebben we nodig! Met een strakke regie en controle van het parlement. Dat werkt gegarandeerd een stuk beter dan die irritante vrije markt waar je uitgezogen wordt!!!

Komop jongens, als het ene uitzendbureau je kut behandelt dan is het simpel: Je gaat lekker naar de andere en die ene zakt er maar lekker in. jullie werkjzoekenden staan nu centraal. daar is een tekort aan. Niet aan bedrijven die mensen zoeken. Als slimme uitzendbureaus een ding moeten zijn, dan is het wel kandidaatgericht. Anders verliezen ze die (jou dus) en dat is erger dan een klant verliezen (voor hem wel 10 andere).

Wat je wel hebt is dat je soms gewoon niet zo goed plaatsbaar bent. Je bent veeleisend, wil geen productiewerk doen, het moet op fietsafstand zijn en met jonge mensen en niet te vergeten: ook niet de hele dag saai achter een computer dingen invoeren natuurlijk! Je bent alleen niet zo commercieel ingesteld, niet zo heel communicatief vaardig / sociaal en weet verder niet goed te verwoorden wat je dan wel wilt.

Bij die mensen is het soms moeilijk om dit recht in iemands bek te zeggen, dus dan is het idd mogelijk dat ze zeggen "yo, ga maar eens bij het zusterfiliaal kijken, misschien hebben die nog wel wat".

Die verhalen van spookvacatures, daar geloof ik ook niet echt iets van. Ik heb zelf tijden als student via een uitzendbureau gewerkt en werk daar nu zelf (niet als intercedent op een uitzendbureau overigens, al werk ik wel vaak in diverse vestigingen). Ik geloof best dat een briefje in een raam weleens te lang blijft hangen, en dat een online vacature er nog staat, terwijl net gisteren het telefoontje "jantje mag beginnen hoor!" is binnen gekomen. Maar dat wordt niet als lokkertje gebruikt voor zover ik het in kan schatten (dat lijkt mij ook uitermate onhandig).

Verder scheelt het natuurlijk per intercedent .
pi_60830193
Uitzendbureaus zijn echt schandalig. Ze doen erg weinig voor je en ze pakken enorm veel geld. Ik heb ook een keer voor een studentenuitzendbureau gewerkt en toen verdiende ik voor een project 6 euro per uur en collegea die een paar jaar jonger waren en niet via het uitzendbureau werkten iets van 15 euro!
Dat was de laatste keer dat ik via een uitzendbureau heb gewerkt. Dit was ook niet de enige slechte ervaring. Daarbij hebben ze alleen maar kutbaantjes.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_60848059
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:07 schreef JvS het volgende:
He ja lekker . Kunnen we ook af van dat gezeik met KPN en tele2 enzo, en commerciele zenders. Mooie staatsbedrijven! Die hebben we nodig! Met een strakke regie en controle van het parlement. Dat werkt gegarandeerd een stuk beter dan die irritante vrije markt waar je uitgezogen wordt!!!
Inderdaad, daar komt het wel op neer. Want de vrije markt heeft ons alleen maar geld gekost. Alles wat in de vrije markt ging, werd duurder. En toen KPN nog een staatsbedrijf was, had je het huidige gezeik tenminste niet.

Zeker waar het gaat om belangen van mensen, die gewoon geld willen verdienen om te kunnen leven, dient de overheid in deze behoeftes structureel te voorzien. En niet de mensen afhankelijk te laten zijn van de willekeur van uzbs en de grillen van een 22-jarig ongesteld uitzendkutje. Daar is het hebben van een baan iets te belangrijk voor.
quote:
Komop jongens, als het ene uitzendbureau je kut behandelt dan is het simpel: Je gaat lekker naar de andere en die ene zakt er maar lekker in. jullie werkjzoekenden staan nu centraal. daar is een tekort aan. Niet aan bedrijven die mensen zoeken. Als slimme uitzendbureaus een ding moeten zijn, dan is het wel kandidaatgericht. Anders verliezen ze die (jou dus) en dat is erger dan een klant verliezen (voor hem wel 10 andere).
Ik heb het ook wel eens anders meegemaakt. Dat waren de tijden waarin je als werknemer als stront werd behandeld door het uzb. Dat is ook zo typisch aan uzbs, het zijn net hoeren. Als het economisch goed gaat rennen ze achter de reet van de werknemers aan, als het slecht gaat achter de reet van de bedrijven. Uiteindelijk is niemand gebaat bij een uzb, behalve de uzbs zelf. Bedrijven en personeel weten elkaar ook zonder uzb wel te vinden.
quote:
Wat je wel hebt is dat je soms gewoon niet zo goed plaatsbaar bent. Je bent veeleisend, wil geen productiewerk doen, het moet op fietsafstand zijn en met jonge mensen en niet te vergeten: ook niet de hele dag saai achter een computer dingen invoeren natuurlijk! Je bent alleen niet zo commercieel ingesteld, niet zo heel communicatief vaardig / sociaal en weet verder niet goed te verwoorden wat je dan wel wilt.

Bij die mensen is het soms moeilijk om dit recht in iemands bek te zeggen, dus dan is het idd mogelijk dat ze zeggen "yo, ga maar eens bij het zusterfiliaal kijken, misschien hebben die nog wel wat".
Nu zeg je precies het omgekeerde. Eerst zeg je dat de uzbs kandidaatgericht moeten zijn, nu dat de kandidaat geen of weinig eisen mag hebben.

En wat is er mis met eisen stellen aan een baan? Bedrijven stellen omgekeerd toch ook eisen aan werknemers? Of wil je zeggen dat ik maar elk strontbaantje moet aannemen omdat dat een uzb zo uitkomt?

Overigens zeg ik het verkeerd: het is geen strontbaan, het is strontwerk. Via een uzb heb je geen baan, dan krijg je hooguit (stront)werk. Dat is toch net even iets anders.
quote:
Die verhalen van spookvacatures, daar geloof ik ook niet echt iets van.
Moet ik ze je geven? Wacht, ik post ze wel even...

Hop
Hop
Hop

Er zijn er nog meer. Dit zijn vacatures die wij nooit bij Adecco uit hebben gezet, sterker nog, die allang vervuld zijn!
quote:
Ik heb zelf tijden als student via een uitzendbureau gewerkt en werk daar nu zelf (niet als intercedent op een uitzendbureau overigens, al werk ik wel vaak in diverse vestigingen).
Het is te merken. De enigen die positief zijn over uzbs, zijn de uzbs zelf.
quote:
Ik geloof best dat een briefje in een raam weleens te lang blijft hangen, en dat een online vacature er nog staat, terwijl net gisteren het telefoontje "jantje mag beginnen hoor!" is binnen gekomen. Maar dat wordt niet als lokkertje gebruikt voor zover ik het in kan schatten (dat lijkt mij ook uitermate onhandig).
Tuuuurlijk niet... Daarom hangen er ook zo weinig "reeds vervulde" vacatures achter het raam he? Als je dan belt blijkt de functie "net" vergeven te zijn. Dat datzelfde briefje, samen met de andere lokkertjes de volgende maand nog steeds achter het raam hangt, is eigenlijk geen verrassing.

Hetzelfde geldt voor CV's. Er worden regelmatig CV's aangeboden van kandidaten die helemaal niet meer ingeschreven staan bij het uzb, of helemaal niet op zoek zijn. Als je dan een kandidaat op gesprek wilt laten komen, heeft hij "net" een andere baan. Soms zelfs tien minuten nadat je het CV binnen hebt gekregen.
Waarom denk je dat de exclusiviteitsclausule onder elk CV geplakt wordt?

Zo is mij letterlijk gevraagd of mijn CV als voorbeeldkandidaat mocht dienen bij presentatie aan andere bedrijven, ook al hadden ze geen werk en stond ik er niet eens ingeschreven! Die voorbeeldkandidaten (die dus helemaal niet beschikbaar zijn!) zouden dan op USB-sticks worden geplaatst en achtergelaten bij bedrijven, of zelfs ter promotie worden rondgestuurd!

Nee, vacatures en CV's via een uzb is voor een heel groot deel een schijnvertoning.
quote:
Verder scheelt het natuurlijk per intercedent .
De een is mischien wat minder kut dan de ander, maar ze dienen allemaal hetzelfde doel - profiteren van de gezonde arbeisrelatie tussen werkgever en werknemer - en zijn dus per definitie kut.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:09:40 #30
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_60848932
Pff zoals jij het schetst is wel heel extreem hoor vogeltjesdans.

Ik ben zelf een "uitzendkutje" (van 28!) en wij werken echt niet zo . Maar, ik weet niet hoe het bij de Grote Jongens gaat in deze branche. Ik werk zelf bij een klein bureau dat in een niche opereert. Bovendien doen wij niet alleen uitzenden, dat is een onderdeel van het bedrijf. We doen ook trainingen, consultancy e.d.

Maar, wij bieden alleen vrijblijvend cv's aan van mensen die daadwerkelijk per direct inzetbaar zijn en aan wie we het vooraf hebben gevraagd of ze daar akkoord mee gaan. Verder ben ik zelf op kantoor voor de vacatureteksten e.d. verantwoordelijk en zodra een aanvraag is komen te vervallen, is het eerste wat ik doe deze van monsterboard, raambord, etc verwijderen.

Ja, tuurlijk zijn we gericht op winst maken, dat is ieder commercieel bedrijf. Maar voor zover ik heb bemerkt in de afgelopen 2 jaar, doen we dat niet over de ruggen van onze kandidaten. We zijn voor de klant wel duurder, maar dat is omdat we in een niche opereren en de klant kiest er zelf voor om vacatures bij ons uit te zetten. En mocht een klant lang zaken doen of veel uitzetten, dan is er over de prijs altijd te praten.

Maar goed, nogmaals, ik weet niet hoe het zit bij de grote bureau's, maar ik probeer in ieder geval duidelijk te maken dat niet élk bureau zo werkt. Dit ook getuige de vele bedankkaartjes van zowel klanten áls kandidaten die onzettend blij zijn met de baan/kandidaat die we voor ze hebben gevonden .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_60849620
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Pff zoals jij het schetst is wel heel extreem hoor vogeltjesdans.
Kan, maar dat is wel gebaseerd op eigen ervaringen en feiten. Gezien vanuit de invalshoek van werknemer en opdrachtgever. Dus ik denk dat hoewel het overdreven lijkt, het dat niet is. En laten we eerlijk zijn, opererend vanuit een klein specifiek gebied (laat me raden, zorgdetachering? Zomaar een wilde gok) hoef je dat soort spatjes ook niet uit te halen. Maar in massa-land ligt dat anders.
quote:
Ik ben zelf een "uitzendkutje" (van 28!)
Geeft niet, die hangen we apart op
quote:
Maar goed, nogmaals, ik weet niet hoe het zit bij de grote bureau's, maar ik probeer in ieder geval duidelijk te maken dat niet élk bureau zo werkt. Dit ook getuige de vele bedankkaartjes van zowel klanten áls kandidaten die onzettend blij zijn met de baan/kandidaat die we voor ze hebben gevonden .
Neuken?

*vogeltjesdans snel fotoboek checkt
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:40:57 #32
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_60849755
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:35 schreef vogeltjesdans het volgende:

En laten we eerlijk zijn, opererend vanuit een klein specifiek gebied (laat me raden, zorgdetachering? Zomaar een wilde gok) hoef je dat soort spatjes ook niet uit te halen. Maar in massa-land ligt dat anders.
Nope, niet de zorg. Gewoon, in de zakelijke dienstverlening Maar aparte functiegroep. Massa-land trekt me niet. Ik zou niet op die manier willen / kunnen werken.
quote:
Neuken?

*vogeltjesdans snel fotoboek checkt
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_60858037
Ook ik heb niet echt goede ervaringen met uitzendbureaus. Zo werd ik eens gebeld door een uzb die mijn CV op NationaleVacatureBank had gevonden, en of ik wilde langskomen voor een gesprek met mevrouw X. Ik kom daar aan bij dat bureau, en opeens krijgt mevrouw X een acute black-out en weet helemaal niets meer van een vacature. Maar ze zijn de kwaadste niet, dus ze willen wel voor me bemiddelen. En bemiddelen betekent in uitzendtaal dat jij je CV mag voorlezen en zij die in hun systeem zetten waarna je nooit meer wat van ze hoort. Ja, jaren later een brief met de mededeling dat ze hun bestand aan het opschonen waren, en of ik nog werk zocht of dat ze mijn gegevens mochten wissen.

Ook had ik een tijdje terug gereageerd op een leuke vacature op de NVB die daar geplaatst was door een uzb. Ik solliciteren, maar geen reactie. Toen ik ze na een tijdje wachten toch maar eens belde om te vragen wat de status was van de vacature zeiden ze dat deze kennelijk al vervuld was toen ik reageerde. En reacties op reeds gesloten vacatures werden niet meer behandeld. Toen ik ze vroeg waarom de vacature op het moment van bellen nog steeds op de NVB stond (terwijl deze kennelijk al 3 weken vervuld was) zeiden ze dat de NVB kennelijk achterliep met het actualiseren van hun site.

En als ze al reageren op een sollicitatie dan is de reactie meestal "stuur je CV maar op" en daarna hoor je er nooit meer wat van.

Kijk, ik begrijp best dat ik voor bepaald werk niet de perfecte kandidaat ben, maar vroeger kreeg je dan nog een nette afwijzing thuis met de nietszeggende mededeling dat je niet in het profiel paste.Maar tegenwoordig is zelfs dat kennelijk teveel moeite.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_60858573
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:35 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Inderdaad, daar komt het wel op neer. Want de vrije markt heeft ons alleen maar geld gekost. Alles wat in de vrije markt ging, werd duurder. En toen KPN nog een staatsbedrijf was, had je het huidige gezeik tenminste niet.

Zeker waar het gaat om belangen van mensen, die gewoon geld willen verdienen om te kunnen leven, dient de overheid in deze behoeftes structureel te voorzien. En niet de mensen afhankelijk te laten zijn van de willekeur van uzbs en de grillen van een 22-jarig ongesteld uitzendkutje. Daar is het hebben van een baan iets te belangrijk voor.
[..]

Ik heb het ook wel eens anders meegemaakt. Dat waren de tijden waarin je als werknemer als stront werd behandeld door het uzb. Dat is ook zo typisch aan uzbs, het zijn net hoeren. Als het economisch goed gaat rennen ze achter de reet van de werknemers aan, als het slecht gaat achter de reet van de bedrijven. Uiteindelijk is niemand gebaat bij een uzb, behalve de uzbs zelf. Bedrijven en personeel weten elkaar ook zonder uzb wel te vinden.
[..]

Nu zeg je precies het omgekeerde. Eerst zeg je dat de uzbs kandidaatgericht moeten zijn, nu dat de kandidaat geen of weinig eisen mag hebben.

En wat is er mis met eisen stellen aan een baan? Bedrijven stellen omgekeerd toch ook eisen aan werknemers? Of wil je zeggen dat ik maar elk strontbaantje moet aannemen omdat dat een uzb zo uitkomt?

Overigens zeg ik het verkeerd: het is geen strontbaan, het is strontwerk. Via een uzb heb je geen baan, dan krijg je hooguit (stront)werk. Dat is toch net even iets anders.
[..]

Moet ik ze je geven? Wacht, ik post ze wel even...

Hop
Hop
Hop

Er zijn er nog meer. Dit zijn vacatures die wij nooit bij Adecco uit hebben gezet, sterker nog, die allang vervuld zijn!
[..]

Het is te merken. De enigen die positief zijn over uzbs, zijn de uzbs zelf.
[..]

Tuuuurlijk niet... Daarom hangen er ook zo weinig "reeds vervulde" vacatures achter het raam he? Als je dan belt blijkt de functie "net" vergeven te zijn. Dat datzelfde briefje, samen met de andere lokkertjes de volgende maand nog steeds achter het raam hangt, is eigenlijk geen verrassing.

Hetzelfde geldt voor CV's. Er worden regelmatig CV's aangeboden van kandidaten die helemaal niet meer ingeschreven staan bij het uzb, of helemaal niet op zoek zijn. Als je dan een kandidaat op gesprek wilt laten komen, heeft hij "net" een andere baan. Soms zelfs tien minuten nadat je het CV binnen hebt gekregen.
Waarom denk je dat de exclusiviteitsclausule onder elk CV geplakt wordt?

Zo is mij letterlijk gevraagd of mijn CV als voorbeeldkandidaat mocht dienen bij presentatie aan andere bedrijven, ook al hadden ze geen werk en stond ik er niet eens ingeschreven! Die voorbeeldkandidaten (die dus helemaal niet beschikbaar zijn!) zouden dan op USB-sticks worden geplaatst en achtergelaten bij bedrijven, of zelfs ter promotie worden rondgestuurd!

Nee, vacatures en CV's via een uzb is voor een heel groot deel een schijnvertoning.
[..]

De een is mischien wat minder kut dan de ander, maar ze dienen allemaal hetzelfde doel - profiteren van de gezonde arbeisrelatie tussen werkgever en werknemer - en zijn dus per definitie kut.
En jij bent lekker....

Ik vraag me af wat voor functie je bekleed binnen die organisatie?

Update:

Bedrijf doet zaken met andere uitzendbureau maar deze hebben de hulp ingeroepen van Adecco om de vacature te vervullen. Vandaar dat Adecco ook meezoekt en ook niet de naam van het bedrijf vevrmeldt. Denk dat je dus te snel oordeelt.!

Oja, spreek eens normaal man. Over niveau gesproken...

[ Bericht 3% gewijzigd door Sharpdressedman op 15-08-2008 17:03:10 ]
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_60862494
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 16:40 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

En jij bent lekker....

Ik vraag me af wat voor functie je bekleed binnen die organisatie?

Update:

Bedrijf doet zaken met andere uitzendbureau maar deze hebben de hulp ingeroepen van Adecco om de vacature te vervullen. Vandaar dat Adecco ook meezoekt en ook niet de naam van het bedrijf vevrmeldt. Denk dat je dus te snel oordeelt.!

Oja, spreek eens normaal man. Over niveau gesproken...

Vriend, ik weet niet wie jij bent, maar zoals ik al zei: de vacatures zijn allang vervuld. En we hebben nooit, ik herhaal NOOIT, deze vacatures uitgezet naar Adecco. Noch hebben we toestemming gegeven om deze aan hen uit te besteden. Ze komen van een regionale dagbladsite af.

En ik weet dat omdat ik, als manager, zelf bij de vacature-invulling betrokken ben.
pi_60864315
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 19:45 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Vriend, ik weet niet wie jij bent, maar zoals ik al zei: de vacatures zijn allang vervuld. En we hebben nooit, ik herhaal NOOIT, deze vacatures uitgezet naar Adecco. Noch hebben we toestemming gegeven om deze aan hen uit te besteden. Ze komen van een regionale dagbladsite af.

En ik weet dat omdat ik, als manager, zelf bij de vacature-invulling betrokken ben.
Laatste reactie van mijn kant omdat ik je echt niet normaal vind spreken. Zeker wanneer je als 'manager' binnen deze organisatie werkzaam bent.

Ik heb dit uitgezocht en de vacatures zijn door een andere organisatie bij Adecco uitgezet, hiervoor hoeft geen toestemming te zijn want de contractpartner levert de kandidaat gewoon. (maar komt via Adecco of andere leverancier)

Misschien ben je als manager betrokken bij de invulling. Maar veel 'managers' weten niks van de afspraken af en krijgen gewoon de kandidaten te zien/spreken.

KPN dan wel Essent werk je toch voor?
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_60872744
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:35 schreef vogeltjesdans het volgende:

Ja want telefoontarieven en internetverbindingen zijn sindsdien alleen maar duurder en trager geworden. Ook gek dat communisme zo'n enorme rem op welvaart zet, als het volgens jou veel efficiënter werkt om alles aan staatsbedrijven over te laten .

Maareh, misschien kan je me het uitleggen. Welk voordeel heeft een uitzendbureau om:

- nep vacatures te plaatsen (om kandidaten te lokken?), om vervolgens
- kandidaten in te schrijven en er niets mee te doen. En dan als laatste:
- nep CV's te versturen aan klanten

Ergens zie ik een uitzendbureau dat dit doet binnen ongeveer 3 dagen failliet gaan .
pi_60874806
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 21:19 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Laatste reactie van mijn kant omdat ik je echt niet normaal vind spreken. Zeker wanneer je als 'manager' binnen deze organisatie werkzaam bent.

Ik heb dit uitgezocht en de vacatures zijn door een andere organisatie bij Adecco uitgezet, hiervoor hoeft geen toestemming te zijn want de contractpartner levert de kandidaat gewoon. (maar komt via Adecco of andere leverancier)

Misschien ben je als manager betrokken bij de invulling. Maar veel 'managers' weten niks van de afspraken af en krijgen gewoon de kandidaten te zien/spreken.

KPN dan wel Essent werk je toch voor?
En dat de vacatures inmiddels lang en breed zijn vervuld, daar ga je voor het gemak maar even aan voorbij?
pi_60875093
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 10:46 schreef JvS het volgende:
Ja want telefoontarieven en internetverbindingen zijn sindsdien alleen maar duurder en trager geworden. Ook gek dat communisme zo'n enorme rem op welvaart zet, als het volgens jou veel efficiënter werkt om alles aan staatsbedrijven over te laten .
Laat ik je een ander voorbeeld geven. Denk je nu heus dar er niet allang harde schijven van 10 Tb op de plank liggen? Die zijn er allang, maar die worden de eerstkomende jaren niet verkocht omdat ze het huidige aanbod dan aan de straatstenen niet meer kwijtraken.

Zo is het ook met intenetsnelheden. Hoewel de techniek is verbeterd en de snelheden zijn verhoogd, heeft dat niets met marktwerking te maken. De techniek loopt toch wel verder. Om je een vergelijking te geven: in het begin van de internet dagen kon je een (analoog) internetabonnement afsluiten voor pakweg 70 gulden. Wat betaal je tegenwoordig voor een internet abbo? Gemiddeld 30,-, omgerekend 66 gulden. Dus zoveel heeft die fijne marktwerking niet gedaan. Je kunt hooguit zeggen dat je er meer voor terugkrijgt, meer techniek, hogere snelheden, meer opslag, maar het is de vraag of we daarop zitten te wachten. Ondertussen vormt de technologische vooruitgang een perfect excuus om maar vooral de prijzen niet te laten zakken.
quote:
Maareh, misschien kan je me het uitleggen. Welk voordeel heeft een uitzendbureau om:

- nep vacatures te plaatsen (om kandidaten te lokken?), om vervolgens
- kandidaten in te schrijven en er niets mee te doen. En dan als laatste:
- nep CV's te versturen aan klanten

Ergens zie ik een uitzendbureau dat dit doet binnen ongeveer 3 dagen failliet gaan .
Leuk dat je het vraagt. Ik zal het je uitleggen.

- inderdaad om kandidaten te lokken. Die schrijven zich vervolgens in en laten hun CV achter. En zoals iedereen in uitzendland inmiddels weet, CV's zijn gewoon geld waard - want die vertegenwoordigen je handelswaar en.
- kandidaten worden ingeschreven om aan hun CV te komen. Zie boven. Na een paar maanden worden ze dan wel weer uitgeschreven, maar de CV's van goede kandidaten blijven achter.
- als een klant een mooi CV ziet, denkt hij vanzelf "Goh! Dat uzb heeft goede kandidaten. Daar moet ik meer zaken mee doen." Dat deze kandidaat dan bij een uitnodiging voor ene gesprek "net" een andere baan heeft gevonden, heeft dan vaak wel tot gevolg dat het bedrijf genoegen neemt met een mindere kandidaat van het uzb.

Lokkertjes en show, niets anders.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:07:40 #40
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_60875101
uitzendbureau's zuigen. ze zoeken de beste uit voor de leuke baantjes en derest word gedumpt in shitbanen. daarom moet je gewoon naar school gaan en studeren zodat je later nooit meer kutbaantjes hoeft te doen.
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:14:28 #41
224819 Nijnebout
Donderrrrjaagster
pi_60875268
Volgens mij hebben sommigen mensen een verschrikkelijk fout beeld van een uitzendbureau.
Het feit dat je je maar klakkeloos kan inschrijven, op je luie reet kan gaan zitten wachten tot je een baantje aangeboden krijgt : zo werkt het niet. Als je echt zo graag wil? 1 x per week binnen lopen zorgen dat ze jou niet vergeten. Weet hoeveel mensen er in zo'n bestand zitten! Ze komen het niet op een presenteerblaadje aanbieden.

Daarnaast, denkt elke student met een beetje niveau dat ze zomaar overal geplaatst kunnen worden: Wake up! Zo werkt het niet? Ik krijg cv's voor me neus met de meest geweldige studies waar ik nog nooit van gehoord heb, maar werkervaring HO maar. Prima, maar verwacht niet dat je dan meer krijgt voorgeschoteld dan schoonmaakwerk/productiewerk of callcenterwerk. En zelfs voor dat laatse mag je wel wat in huis hebben want niet elke sjappie zet je achter een telefoon ( de hersenloze projectjes daargelaten ) Pak het aan en ga gewoon werken! Uitzendbureaus hebben te maken met klanten en vacatures, die toveren ze niet zelf uit hun mouw op aanvraag van jou. Er is een bepaald aanbod, zit dat er niet bij, ga dan lekker bij een bedrijf naar je keuze zelf solliciteren!

Bovendien, mensen zijn tegenwoordig nog te lui om gewoon een baan te zoeken. Daar heb je echt niet alleen maar een uitzendbureau voor nodig!

Succes!
~What goes up, must come down~
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:18:05 #42
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_60875362
"Ik heb vrachtwagens geladen waarbij ik in mijn eentje vracht van 100 kilo per object de vrachtwagen in moest tillen."

En hier stopte ik met lezen..... , als je een serieus verhaal wilt vertellen moet je niet met dit soort lariekoek aan komen.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:22:46 #43
224819 Nijnebout
Donderrrrjaagster
pi_60875463
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:18 schreef dgbw het volgende:
"Ik heb vrachtwagens geladen waarbij ik in mijn eentje vracht van 100 kilo per object de vrachtwagen in moest tillen."

En hier stopte ik met lezen..... , als je een serieus verhaal wilt vertellen moet je niet met dit soort lariekoek aan komen.

~What goes up, must come down~
  Admin zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:29:31 #44
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_60875629
Hier een meer dan tevreden Tempo-Teamer, prima intercedentes, volop werk, vlot uitbetalen, alle aspecten van de verpleging komen aan bod, ik ben meer dan tevreden.
Oh, dat zei ik al, dus
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_60884076
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:07 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Laat ik je een ander voorbeeld geven. Denk je nu heus dar er niet allang harde schijven van 10 Tb op de plank liggen? Die zijn er allang, maar die worden de eerstkomende jaren niet verkocht omdat ze het huidige aanbod dan aan de straatstenen niet meer kwijtraken.
Sorry hoor. Maar jij bent serieus een manager bij KPN? Bijzonder dat je nog niet weggesaneerd bent. Heb ik dan toch een beetje respect voor.

Eigenlijk reageer je dermate belachelijk dat ik denk dat je lachend achter je keyboard zit te kijken wie er nu weer reageert op je trolls. Nou ik zal het slachtoffer in dit geval maar even zijn.

Over die HD's: Als die techniek er is, waarom verkoopt niemand dat dan? Je blijft misschien met 10.000 schijven uit je eigen voorraad zitten, maar ze winnen ook van alle concurrenten en halen in een keer de hele markt binnen. Ik weet niet of het je opgevallen was, maar er komen continu grotere goedkopere schijven op de markt. Dus het kan wel: een grotere goedkope schijf introduceren zonder met een enorme vooraad te blijven zitten. Waarom zou je dan niet gewoon het beste product introduceren?
quote:
Leuk dat je het vraagt. Ik zal het je uitleggen.

- inderdaad om kandidaten te lokken. Die schrijven zich vervolgens in en laten hun CV achter. En zoals iedereen in uitzendland inmiddels weet, CV's zijn gewoon geld waard - want die vertegenwoordigen je handelswaar en.
- kandidaten worden ingeschreven om aan hun CV te komen. Zie boven. Na een paar maanden worden ze dan wel weer uitgeschreven, maar de CV's van goede kandidaten blijven achter.
- als een klant een mooi CV ziet, denkt hij vanzelf "Goh! Dat uzb heeft goede kandidaten. Daar moet ik meer zaken mee doen." Dat deze kandidaat dan bij een uitnodiging voor ene gesprek "net" een andere baan heeft gevonden, heeft dan vaak wel tot gevolg dat het bedrijf genoegen neemt met een mindere kandidaat van het uzb.

Lokkertjes en show, niets anders.
En waar gaat dit uitzendbureau precies zijn geld mee verdienen? Want dat doen ze pas als een ingeschreven kandidaat daadwerkelijk gaat werken. En iemand die voor iets anders komt, die niet bemiddeld wordt en waarvan een vals CV naar een bedrijf geschoven wordt, gaat behoorlijk weinig geld opleveren (zeg: Niets) en wel veel geld / tijd kosten. Kan je me dat nog iets beter uitleggen misschien?
pi_60886848
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:18 schreef dgbw het volgende:

De objecten(verpakte grondstoffen) hadden een grote/lange cilinderachtige vorm (3m lang, 1m diameter) waardoor je met behulp van het hefboomeffect ze de vrachtwagen in kon kiepen. Dat neemt niet weg dat je dan nog enorm zwaar moet tillen.
Het ging hier om verpakkingen van industriele grondstoffen, die zijn vaak groot en zwaar en tevens stond er op de verpakking een stikker met het gewicht: 100 Kg

Als je denkt dat in fabrieken niet met grote industriele gewichten en aantallen wordt gewerkt heb je het mis.
Niet elk bedrijf heeft een heftruck om deze dingen in en uit vrachtwagen te laden, dat betekent dus dat hoe zwaar de vracht ook is, deze dan met de hand geladen en gelost moet worden.

Om de reguliere werknemers van het bedrijf te ontlasten worden dan voor deze laad- en lostaken vaak uitzenkrachten ingehuurd.

[ Bericht 5% gewijzigd door crapcleaner op 16-08-2008 21:24:08 ]
pi_60898380
Uitzendbureau's zijn één grote hoop gebakken lucht. Het is jammer dat ik niet intelligent genoeg ben gebleken om dit gelijk door te hebben, maar dit door schade en schande heb moeten ondervinden.

Uitzendbureau A:
Hier werd mij een tijdelijk baantje aangeboden als archiefmedewerker. Ik had niks beters te doen en het was maar voor even dus ik heb ja gezegd. Dit bleek heel stom sorteer- en sjouw werk. Gezien mijn rug niet zo best is hield ik dit maar twee dagen vol. Ik besloot dat ik mijn rug er niet verder mee ging verneuken en stopte er mee. (Dit was dus niet omdat ik geen zin meer had, ik wilde het echt afmaken als het had gekund, maar ik lag op bed met rugpijn) De vacature verscheen weer op de site van het UZB en luidde iets in de trant van: "Je gaat dozen sorteren. Daarna ga je ze wegbrengen. Kortom, een leuke en afwisselende functie!" Niveau: Poepen: Drukken, dan je reet afvegen. Kortom: een leuke en afwisselende bezigheid! Het verschil tussen de omschrijving en de praktijk was gewoon hemeltergend en bleek achteraf tekenend voor het bullshitgehalte van UZB's.

Andere frats van dit UZB:
Ik bel ze voor een functie die is omschreven als 'servicemedewerker'. Ik wil weten wat de functie ongeveer inhoudt zodat ik weet of ik de functie wel wil. Intercedente: "Ja ik loop ook niet elke dag bij dat bedrijf rond, dus dat weet ik allemaal niet." Ik kon er uiteindelijk niet meer uit krijgen dat het om 'service verlenen aan klanten' ging. Tja dat kan dus nog steeds alles zijn, hoeren aan een raam doen dat ook. Ik ging zowat twijfelen aan mezelf want de intercedente deed dus alsof ik gek was dat ik steeds doorvroeg.

Uitzendbureau B:
Een wat meer classy uitstraling en ze leken me serieus te nemen. Gaven i.t.t. UZB A geen slappe handjes. Dit bleek achteraf allemaal schijn. De vacatures op hun site lijken allemaal zeer spannend, tot je bij een bedrijf gaat praten en het allemaal geen reet meer blijkt in te houden. Na dit een keer meegemaakt te hebben was ik op mijn hoede. Ik solliciteerde op een functie bij een bedrijf met een werkelijke prachtige omschrijving. Na twee dagen werd ik gebeld, ik zei ja en het werd bevestigd per mail dat ik op gesprek mocht. Het bleek om een heel andere vacature te gaan, dus ik bel het UZB op. Volgens de intercedente was de functie waar ik op had gesolliciteerd echt te stom voor mij en kon ik veel beter deze nemen. (Ze gaf ook gewoon toe aan me dat functies op de site nogal mooi omschreven zijn) Mij leek deze echter een stomme data entry functie waar ik absoluut geen trek in had. Ik bedankte dus vriendelijk. Toen ging ze een heel promitieverhaal zitten houden, ofwel ze pushte me om toch te gaan solliciteren en ze verzekerde me dat dit echt één van de beste tijdelijke fulltime functies was die er waren, met enige uitdaging. Ik zei dat ik dat goed vond maar dat ze me het dan niet moesten aanrekenen als ik alsnog nee zei tegen het bedrijf. Dit was allemaal geen probleem en ik moest het gewoon zien alsof het een sollicitatie was puur tussen het bedrijf en mij.

Ik dus de volgende dag naar dat bedrijf. Het bedrijf wist me te vertellen dat de functie heel veel had, maar voor iemand als ik in ieder geval geen uitdaging. Het was idd gewoon stomme data entry. Voor de vorm heb ik nog even meegekeken op de werkvloer, toen wist ik zeker dat ik het niet moest doen. Het bedrijf was dat met me eens. In goed overleg ben ik gegaan. 's Middags word ik gebeld door het UZB, door een andere intercedente. Op verwijtende toon geeft ze me te kennen dat dit nu al de tweede keer is dat ik nee zeg bij een bedrijf en dat ik hun tijd aan het verspillen ben. Ik vraag me af wie nu wiens tijd aan het verspillen is en zeg dat voordat ze me verwijten maakt ze maar met haar collega moet gaan overleggen, die ze idd nog niet gesproken heeft. Ik had alle recht om kwaad te worden maar goed wil ze wel te vriend houden, je weet nooit. Weet nu wel hun niveau iig.
  Moderator zondag 17 augustus 2008 @ 13:32:54 #48
9859 crew  Karina
Woman
pi_60898624
Ik heb vroeger heel vaak voor uitzendbureau's gewerkt. Het ligt heus niet aan het uitzendbureau (of het nou Randstand is of een ander) het ligt aan de mensen die er werken. Als je bij het ene filiaal van Randstad een slechte ervaring had, zou ik het bij een ander filiaal proberen.

Zelf heb ik ook veel slechte maar ook goede ervaringen gehad. Ik werd soms naar een baan gestuurd waarvan werd gezegd "oh je moet dat en dat programma gebruiken, maar dat leggen ze je wel uit". Kwam ik daar, ik kon meteen weer terug, want ze zochten toch echt iemand die ervaring had met die bepaalde software. Lekker voor niks daar naar toe gegaan dus.

Ook goede ervaringen, leuke tijdelijke baan vlak bij mijn huis, leuke bedrijven gezien. Succes in ieder geval!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_60904614
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:14 schreef Nijnebout het volgende:
Volgens mij hebben sommigen mensen een verschrikkelijk fout beeld van een uitzendbureau.
Het feit dat je je maar klakkeloos kan inschrijven, op je luie reet kan gaan zitten wachten tot je een baantje aangeboden krijgt : zo werkt het niet. Als je echt zo graag wil? 1 x per week binnen lopen zorgen dat ze jou niet vergeten. Weet hoeveel mensen er in zo'n bestand zitten! Ze komen het niet op een presenteerblaadje aanbieden.
Volgens mij werk jij bij eenuzb en moet je blij zijn met elke goede kandidaat die je op dit moment kunt krijgen. Dus een gepaste bescheidenheid zou je wel sieren. Je gaat uit van een soort van "kwaliteitsborging" die een kandidaat bij jou zou moeten achterlaten, maar bied je dat opgekeerd ook? Dacht het niet.
quote:
Ik krijg cv's voor me neus met de meest geweldige studies waar ik nog nooit van gehoord heb, maar werkervaring HO maar. Prima, maar verwacht niet dat je dan meer krijgt voorgeschoteld dan schoonmaakwerk/productiewerk of callcenterwerk.
Dat heeft dan te maken met jouw beperkte kennis van die opleiding, en hoe je dat kunt verkopen aan de klant. als jij dat niet kan en niets anders uit je mouw kan schudden dan callcenterwerk, ligt dat aan jouw beperkte capaciteiten om iemand te plaatsen, niet aan de kandidaat.
quote:
Bovendien, mensen zijn tegenwoordig nog te lui om gewoon een baan te zoeken. Daar heb je echt niet alleen maar een uitzendbureau voor nodig!

Succes!
Bovendien, intercedenten zijn tegenwoordig nog te lui om gewoon te bemiddelen voor een kandidaat.

Succes!
pi_60905048
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:47 schreef JvS het volgende:
Sorry hoor. Maar jij bent serieus een manager bij KPN? Bijzonder dat je nog niet weggesaneerd bent. Heb ik dan toch een beetje respect voor.

Eigenlijk reageer je dermate belachelijk dat ik denk dat je lachend achter je keyboard zit te kijken wie er nu weer reageert op je trolls. Nou ik zal het slachtoffer in dit geval maar even zijn.

Over die HD's: Als die techniek er is, waarom verkoopt niemand dat dan? Je blijft misschien met 10.000 schijven uit je eigen voorraad zitten, maar ze winnen ook van alle concurrenten en halen in een keer de hele markt binnen. Ik weet niet of het je opgevallen was, maar er komen continu grotere goedkopere schijven op de markt. Dus het kan wel: een grotere goedkope schijf introduceren zonder met een enorme vooraad te blijven zitten. Waarom zou je dan niet gewoon het beste product introduceren?
Spreek ik Frans of Chinees hier? Hallo, staat mijn microfoon wel aan? Volgens mij heb ik toch net heel duidelijk verteld waarom. Maar goed, speciaal voor de dyslectici en andere traag van begrip zijnden onder ons:

Stel je staat in de winkel. Er liggen twee harde schijven. Een is 1 Tb groot en kost 99,-, de ander is 10 Tb groot en kost 299,-. Welke koop je? Juist. Waardoor bijna geen 1 Tb schijf meer verkocht gaat worden en die dingen dus voor Jan doedel in de winkel liggen en nooit meer aan de straatstenen kwijtgeraakt gaan worden, althans niet om ooit nog winst op te maken. Kortom: omdat je je bestaande voorraad dan veel vaker moet vernieuwen telkens als er wat nieuws bij komt. Riep iemand hierboven niet iets over marktwerking?

Dat van die 10 Tb schijven is overigens maar een voorbeeld, voordat een huilende maxtor medewerker zich hier komt melden.

En wat dat manager zijn betreft, jij denkt serieus dat als iemand een hoge bedrijfsfunctie heeft die persoon zich niet bijvoorbeeld verbaal uitkuurt op fora en dergelijke? Ik ken er nog wel meer hoor, en die spuwen nog veel meer gal en staan nog een stuk hoger op de ladder dan ik. Daarbij ga je er a priori van uit dat iemand die op zijn werk manager is, thuis eenzelfde "standaard" erop nahoudt. Nou ik denk dat je dan erg verkeerd zit (sterker nog, ik weet het wel zeker). Werk en status en aan de andere kant prive en eigen mening op internet verkondigen zijn twee heel verschillende dingen. Ik kan die twee tenminste heel goed uit elkaar houden.

Daarbij, hoe hoger je op de ladder komt, hoe sarcastischer en cynischer je wordt (dat is al bijna een selectie-eis) vanwege het in toenemende mate Kafka-gehalte op dat niveau. Alleen durf ik er voor uit te komen en mijn mening ongenuanceerd voor het voetlicht te brengen. Dat mensen dat hard vinden overkomen, prima. Dat mensen zich op hun pik getrapt voelen, jammer. Dat mensen hier heftig op reageren, leuk. Daar is het een forum voor. Jij hebt jouw mening, ik heb de mijne, en daartussenin wordt soms met rotte vis gegooid. Dat gebeurt overal en het is een utopie om te denken dat b.v. een parlementarier zich niet op fok zou begeven om daar lekker los te gaan. Ik noem maar een zijstraat
quote:
En waar gaat dit uitzendbureau precies zijn geld mee verdienen? Want dat doen ze pas als een ingeschreven kandidaat daadwerkelijk gaat werken. En iemand die voor iets anders komt, die niet bemiddeld wordt en waarvan een vals CV naar een bedrijf geschoven wordt, gaat behoorlijk weinig geld opleveren (zeg: Niets) en wel veel geld / tijd kosten. Kan je me dat nog iets beter uitleggen misschien?
Lees de OP nog eens. Daar lees je dat een goedwillende en mischien wel naieve jongeling zich in alle lichaamsopeningen laat naaien door uzbs. Daar lees je ook wat voor baantjes er zijn te vergeven bij uzbs. Tuurlijk, er zullen af en toe ook wel eens "echte" banen tussen zitten. Maar ga er vooral niet van uit dat jij als gediplomeerde en ervaren kandidaat daarmee weg komt. Een totaal gebrek aan inschattingsvermogen is de doorsnee intercedent niet vreemd.

Zo lang bedrijven kutwerk te doen hebben, zullen er altijd uzb ratten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')