Helemaal niets. Als het aan mij lag werd al dat uitzendtuig opgedoekt en een fatsoenlijk staatsbureau opgericht.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En wat is er mis met buiten de uitzendbureaus om een baantje zoeken?
He ja lekkerquote:Op donderdag 14 augustus 2008 00:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Helemaal niets. Als het aan mij lag werd al dat uitzendtuig opgedoekt en een fatsoenlijk staatsbureau opgericht.
Inderdaad, daar komt het wel op neer. Want de vrije markt heeft ons alleen maar geld gekost. Alles wat in de vrije markt ging, werd duurder. En toen KPN nog een staatsbedrijf was, had je het huidige gezeik tenminste niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:07 schreef JvS het volgende:
He ja lekker. Kunnen we ook af van dat gezeik met KPN en tele2 enzo, en commerciele zenders. Mooie staatsbedrijven! Die hebben we nodig! Met een strakke regie en controle van het parlement. Dat werkt gegarandeerd een stuk beter dan die irritante vrije markt waar je uitgezogen wordt!!!
Ik heb het ook wel eens anders meegemaakt. Dat waren de tijden waarin je als werknemer als stront werd behandeld door het uzb. Dat is ook zo typisch aan uzbs, het zijn net hoeren. Als het economisch goed gaat rennen ze achter de reet van de werknemers aan, als het slecht gaat achter de reet van de bedrijven. Uiteindelijk is niemand gebaat bij een uzb, behalve de uzbs zelf. Bedrijven en personeel weten elkaar ook zonder uzb wel te vinden.quote:Komop jongens, als het ene uitzendbureau je kut behandelt dan is het simpel: Je gaat lekker naar de andere en die ene zakt er maar lekker in. jullie werkjzoekenden staan nu centraal. daar is een tekort aan. Niet aan bedrijven die mensen zoeken. Als slimme uitzendbureaus een ding moeten zijn, dan is het wel kandidaatgericht. Anders verliezen ze die (jou dus) en dat is erger dan een klant verliezen (voor hem wel 10 andere).
Nu zeg je precies het omgekeerde. Eerst zeg je dat de uzbs kandidaatgericht moeten zijn, nu dat de kandidaat geen of weinig eisen mag hebben.quote:Wat je wel hebt is dat je soms gewoon niet zo goed plaatsbaar bent. Je bent veeleisend, wil geen productiewerk doen, het moet op fietsafstand zijn en met jonge mensen en niet te vergeten: ook niet de hele dag saai achter een computer dingen invoeren natuurlijk! Je bent alleen niet zo commercieel ingesteld, niet zo heel communicatief vaardig / sociaal en weet verder niet goed te verwoorden wat je dan wel wilt.
Bij die mensen is het soms moeilijk om dit recht in iemands bek te zeggen, dus dan is het idd mogelijk dat ze zeggen "yo, ga maar eens bij het zusterfiliaal kijken, misschien hebben die nog wel wat".
Moet ik ze je geven? Wacht, ik post ze wel even...quote:Die verhalen van spookvacatures, daar geloof ik ook niet echt iets van.
Het is te merken. De enigen die positief zijn over uzbs, zijn de uzbs zelf.quote:Ik heb zelf tijden als student via een uitzendbureau gewerkt en werk daar nu zelf (niet als intercedent op een uitzendbureau overigens, al werk ik wel vaak in diverse vestigingen).
Tuuuurlijk niet... Daarom hangen er ook zo weinig "reeds vervulde" vacatures achter het raam he? Als je dan belt blijkt de functie "net" vergeven te zijn. Dat datzelfde briefje, samen met de andere lokkertjes de volgende maand nog steeds achter het raam hangt, is eigenlijk geen verrassing.quote:Ik geloof best dat een briefje in een raam weleens te lang blijft hangen, en dat een online vacature er nog staat, terwijl net gisteren het telefoontje "jantje mag beginnen hoor!" is binnen gekomen. Maar dat wordt niet als lokkertje gebruikt voor zover ik het in kan schatten (dat lijkt mij ook uitermate onhandig).
De een is mischien wat minder kut dan de ander, maar ze dienen allemaal hetzelfde doel - profiteren van de gezonde arbeisrelatie tussen werkgever en werknemer - en zijn dus per definitie kut.quote:Verder scheelt het natuurlijk per intercedent.
Kan, maar dat is wel gebaseerd op eigen ervaringen en feiten. Gezien vanuit de invalshoek van werknemer en opdrachtgever. Dus ik denk dat hoewel het overdreven lijkt, het dat niet is. En laten we eerlijk zijn, opererend vanuit een klein specifiek gebied (laat me raden, zorgdetachering? Zomaar een wilde gok) hoef je dat soort spatjes ook niet uit te halen. Maar in massa-land ligt dat anders.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Pff zoals jij het schetst is wel heel extreem hoor vogeltjesdans.
Geeft niet, die hangen we apart opquote:Ik ben zelf een "uitzendkutje" (van 28!)
Neuken?quote:Maar goed, nogmaals, ik weet niet hoe het zit bij de grote bureau's, maar ik probeer in ieder geval duidelijk te maken dat niet élk bureau zo werkt. Dit ook getuige de vele bedankkaartjes van zowel klanten áls kandidaten die onzettend blij zijn met de baan/kandidaat die we voor ze hebben gevonden.
Nope, niet de zorg. Gewoon, in de zakelijke dienstverleningquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
En laten we eerlijk zijn, opererend vanuit een klein specifiek gebied (laat me raden, zorgdetachering? Zomaar een wilde gok) hoef je dat soort spatjes ook niet uit te halen. Maar in massa-land ligt dat anders.
quote:Neuken?
*vogeltjesdans snel fotoboek checkt
En jij bent lekker....quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Inderdaad, daar komt het wel op neer. Want de vrije markt heeft ons alleen maar geld gekost. Alles wat in de vrije markt ging, werd duurder. En toen KPN nog een staatsbedrijf was, had je het huidige gezeik tenminste niet.
Zeker waar het gaat om belangen van mensen, die gewoon geld willen verdienen om te kunnen leven, dient de overheid in deze behoeftes structureel te voorzien. En niet de mensen afhankelijk te laten zijn van de willekeur van uzbs en de grillen van een 22-jarig ongesteld uitzendkutje. Daar is het hebben van een baan iets te belangrijk voor.
[..]
Ik heb het ook wel eens anders meegemaakt. Dat waren de tijden waarin je als werknemer als stront werd behandeld door het uzb. Dat is ook zo typisch aan uzbs, het zijn net hoeren. Als het economisch goed gaat rennen ze achter de reet van de werknemers aan, als het slecht gaat achter de reet van de bedrijven. Uiteindelijk is niemand gebaat bij een uzb, behalve de uzbs zelf. Bedrijven en personeel weten elkaar ook zonder uzb wel te vinden.
[..]
Nu zeg je precies het omgekeerde. Eerst zeg je dat de uzbs kandidaatgericht moeten zijn, nu dat de kandidaat geen of weinig eisen mag hebben.
En wat is er mis met eisen stellen aan een baan? Bedrijven stellen omgekeerd toch ook eisen aan werknemers? Of wil je zeggen dat ik maar elk strontbaantje moet aannemen omdat dat een uzb zo uitkomt?
Overigens zeg ik het verkeerd: het is geen strontbaan, het is strontwerk. Via een uzb heb je geen baan, dan krijg je hooguit (stront)werk. Dat is toch net even iets anders.
[..]
Moet ik ze je geven? Wacht, ik post ze wel even...
Hop
Hop
Hop
Er zijn er nog meer. Dit zijn vacatures die wij nooit bij Adecco uit hebben gezet, sterker nog, die allang vervuld zijn!
[..]
Het is te merken. De enigen die positief zijn over uzbs, zijn de uzbs zelf.
[..]
Tuuuurlijk niet... Daarom hangen er ook zo weinig "reeds vervulde" vacatures achter het raam he? Als je dan belt blijkt de functie "net" vergeven te zijn. Dat datzelfde briefje, samen met de andere lokkertjes de volgende maand nog steeds achter het raam hangt, is eigenlijk geen verrassing.
Hetzelfde geldt voor CV's. Er worden regelmatig CV's aangeboden van kandidaten die helemaal niet meer ingeschreven staan bij het uzb, of helemaal niet op zoek zijn. Als je dan een kandidaat op gesprek wilt laten komen, heeft hij "net" een andere baan. Soms zelfs tien minuten nadat je het CV binnen hebt gekregen.
Waarom denk je dat de exclusiviteitsclausule onder elk CV geplakt wordt?
Zo is mij letterlijk gevraagd of mijn CV als voorbeeldkandidaat mocht dienen bij presentatie aan andere bedrijven, ook al hadden ze geen werk en stond ik er niet eens ingeschreven! Die voorbeeldkandidaten (die dus helemaal niet beschikbaar zijn!) zouden dan op USB-sticks worden geplaatst en achtergelaten bij bedrijven, of zelfs ter promotie worden rondgestuurd!
Nee, vacatures en CV's via een uzb is voor een heel groot deel een schijnvertoning.
[..]
De een is mischien wat minder kut dan de ander, maar ze dienen allemaal hetzelfde doel - profiteren van de gezonde arbeisrelatie tussen werkgever en werknemer - en zijn dus per definitie kut.
Vriend, ik weet niet wie jij bent, maar zoals ik al zei: de vacatures zijn allang vervuld. En we hebben nooit, ik herhaal NOOIT, deze vacatures uitgezet naar Adecco. Noch hebben we toestemming gegeven om deze aan hen uit te besteden. Ze komen van een regionale dagbladsite af.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:40 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
En jij bent lekker....
Ik vraag me af wat voor functie je bekleed binnen die organisatie?
Update:
Bedrijf doet zaken met andere uitzendbureau maar deze hebben de hulp ingeroepen van Adecco om de vacature te vervullen. Vandaar dat Adecco ook meezoekt en ook niet de naam van het bedrijf vevrmeldt. Denk dat je dus te snel oordeelt.!
Oja, spreek eens normaal man. Over niveau gesproken...
Laatste reactie van mijn kant omdat ik je echt niet normaal vind spreken. Zeker wanneer je als 'manager' binnen deze organisatie werkzaam bent.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Vriend, ik weet niet wie jij bent, maar zoals ik al zei: de vacatures zijn allang vervuld. En we hebben nooit, ik herhaal NOOIT, deze vacatures uitgezet naar Adecco. Noch hebben we toestemming gegeven om deze aan hen uit te besteden. Ze komen van een regionale dagbladsite af.
En ik weet dat omdat ik, als manager, zelf bij de vacature-invulling betrokken ben.
Ja want telefoontarieven en internetverbindingen zijn sindsdien alleen maar duurder en trager geworden. Ook gek dat communisme zo'n enorme rem op welvaart zet, als het volgens jou veel efficiënter werkt om alles aan staatsbedrijven over te latenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
Inderdaad, daar komt het wel op neer. Want de vrije markt heeft ons alleen maar geld gekost. Alles wat in de vrije markt ging, werd duurder. En toen KPN nog een staatsbedrijf was, had je het huidige gezeik tenminste niet.
En dat de vacatures inmiddels lang en breed zijn vervuld, daar ga je voor het gemak maar even aan voorbij?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:19 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Laatste reactie van mijn kant omdat ik je echt niet normaal vind spreken. Zeker wanneer je als 'manager' binnen deze organisatie werkzaam bent.
Ik heb dit uitgezocht en de vacatures zijn door een andere organisatie bij Adecco uitgezet, hiervoor hoeft geen toestemming te zijn want de contractpartner levert de kandidaat gewoon. (maar komt via Adecco of andere leverancier)
Misschien ben je als manager betrokken bij de invulling. Maar veel 'managers' weten niks van de afspraken af en krijgen gewoon de kandidaten te zien/spreken.
KPN dan wel Essent werk je toch voor?
Laat ik je een ander voorbeeld geven. Denk je nu heus dar er niet allang harde schijven van 10 Tb op de plank liggen? Die zijn er allang, maar die worden de eerstkomende jaren niet verkocht omdat ze het huidige aanbod dan aan de straatstenen niet meer kwijtraken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 10:46 schreef JvS het volgende:
Ja want telefoontarieven en internetverbindingen zijn sindsdien alleen maar duurder en trager geworden. Ook gek dat communisme zo'n enorme rem op welvaart zet, als het volgens jou veel efficiënter werkt om alles aan staatsbedrijven over te laten.
Leuk dat je het vraagt. Ik zal het je uitleggen.quote:Maareh, misschien kan je me het uitleggen. Welk voordeel heeft een uitzendbureau om:
- nep vacatures te plaatsen (om kandidaten te lokken?), om vervolgens
- kandidaten in te schrijven en er niets mee te doen. En dan als laatste:
- nep CV's te versturen aan klanten
Ergens zie ik een uitzendbureau dat dit doet binnen ongeveer 3 dagen failliet gaan.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 13:18 schreef dgbw het volgende:
"Ik heb vrachtwagens geladen waarbij ik in mijn eentje vracht van 100 kilo per object de vrachtwagen in moest tillen."
En hier stopte ik met lezen..... , als je een serieus verhaal wilt vertellen moet je niet met dit soort lariekoek aan komen.
Sorry hoor. Maar jij bent serieus een manager bij KPN?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 13:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Laat ik je een ander voorbeeld geven. Denk je nu heus dar er niet allang harde schijven van 10 Tb op de plank liggen? Die zijn er allang, maar die worden de eerstkomende jaren niet verkocht omdat ze het huidige aanbod dan aan de straatstenen niet meer kwijtraken.
En waar gaat dit uitzendbureau precies zijn geld mee verdienen? Want dat doen ze pas als een ingeschreven kandidaat daadwerkelijk gaat werken. En iemand die voor iets anders komt, die niet bemiddeld wordt en waarvan een vals CV naar een bedrijf geschoven wordt, gaat behoorlijk weinig geld opleveren (zeg: Niets) en wel veel geld / tijd kosten. Kan je me dat nog iets beter uitleggen misschien?quote:Leuk dat je het vraagt. Ik zal het je uitleggen.
- inderdaad om kandidaten te lokken. Die schrijven zich vervolgens in en laten hun CV achter. En zoals iedereen in uitzendland inmiddels weet, CV's zijn gewoon geld waard - want die vertegenwoordigen je handelswaar en.
- kandidaten worden ingeschreven om aan hun CV te komen. Zie boven. Na een paar maanden worden ze dan wel weer uitgeschreven, maar de CV's van goede kandidaten blijven achter.
- als een klant een mooi CV ziet, denkt hij vanzelf "Goh! Dat uzb heeft goede kandidaten. Daar moet ik meer zaken mee doen." Dat deze kandidaat dan bij een uitnodiging voor ene gesprek "net" een andere baan heeft gevonden, heeft dan vaak wel tot gevolg dat het bedrijf genoegen neemt met een mindere kandidaat van het uzb.
Lokkertjes en show, niets anders.
De objecten(verpakte grondstoffen) hadden een grote/lange cilinderachtige vorm (3m lang, 1m diameter) waardoor je met behulp van het hefboomeffect ze de vrachtwagen in kon kiepen. Dat neemt niet weg dat je dan nog enorm zwaar moet tillen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 13:18 schreef dgbw het volgende:
"Ik heb vrachtwagens geladen waarbij ik in mijn eentje vracht van 100 kilo per object de vrachtwagen in moest tillen."
En hier stopte ik met lezen..... , als je een serieus verhaal wilt vertellen moet je niet met dit soort lariekoek aan komen.
Volgens mij werk jij bij eenuzb en moet je blij zijn met elke goede kandidaat die je op dit moment kunt krijgen. Dus een gepaste bescheidenheid zou je wel sieren. Je gaat uit van een soort van "kwaliteitsborging" die een kandidaat bij jou zou moeten achterlaten, maar bied je dat opgekeerd ook? Dacht het niet.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 13:14 schreef Nijnebout het volgende:
Volgens mij hebben sommigen mensen een verschrikkelijk fout beeld van een uitzendbureau.
Het feit dat je je maar klakkeloos kan inschrijven, op je luie reet kan gaan zitten wachten tot je een baantje aangeboden krijgt : zo werkt het niet.Als je echt zo graag wil? 1 x per week binnen lopen
zorgen dat ze jou niet vergeten. Weet hoeveel mensen er in zo'n bestand zitten! Ze komen het niet op een presenteerblaadje aanbieden.
Dat heeft dan te maken met jouw beperkte kennis van die opleiding, en hoe je dat kunt verkopen aan de klant. als jij dat niet kan en niets anders uit je mouw kan schudden dan callcenterwerk, ligt dat aan jouw beperkte capaciteiten om iemand te plaatsen, niet aan de kandidaat.quote:Ik krijg cv's voor me neus met de meest geweldige studies waar ik nog nooit van gehoord heb, maar werkervaring HO maar.Prima, maar verwacht niet dat je dan meer krijgt voorgeschoteld dan schoonmaakwerk/productiewerk of callcenterwerk.
Bovendien, intercedenten zijn tegenwoordig nog te lui om gewoon te bemiddelen voor een kandidaat.quote:Bovendien, mensen zijn tegenwoordig nog te lui om gewoon een baan te zoeken. Daar heb je echt niet alleen maar een uitzendbureau voor nodig!
Succes!
Spreek ik Frans of Chinees hier? Hallo, staat mijn microfoon wel aan? Volgens mij heb ik toch net heel duidelijk verteld waarom. Maar goed, speciaal voor de dyslectici en andere traag van begrip zijnden onder ons:quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 18:47 schreef JvS het volgende:
Sorry hoor. Maar jij bent serieus een manager bij KPN?Bijzonder dat je nog niet weggesaneerd bent. Heb ik dan toch een beetje respect voor.
Eigenlijk reageer je dermate belachelijk dat ik denk dat je lachend achter je keyboard zit te kijken wie er nu weer reageert op je trolls. Nou ik zal het slachtoffer in dit geval maar even zijn.
Over die HD's: Als die techniek er is, waarom verkoopt niemand dat dan? Je blijft misschien met 10.000 schijven uit je eigen voorraad zitten, maar ze winnen ook van alle concurrenten en halen in een keer de hele markt binnen. Ik weet niet of het je opgevallen was, maar er komen continu grotere goedkopere schijven op de markt. Dus het kan wel: een grotere goedkope schijf introduceren zonder met een enorme vooraad te blijven zitten. Waarom zou je dan niet gewoon het beste product introduceren?
Lees de OP nog eens. Daar lees je dat een goedwillende en mischien wel naieve jongeling zich in alle lichaamsopeningen laat naaien door uzbs. Daar lees je ook wat voor baantjes er zijn te vergeven bij uzbs. Tuurlijk, er zullen af en toe ook wel eens "echte" banen tussen zitten. Maar ga er vooral niet van uit dat jij als gediplomeerde en ervaren kandidaat daarmee weg komt. Een totaal gebrek aan inschattingsvermogen is de doorsnee intercedent niet vreemd.quote:En waar gaat dit uitzendbureau precies zijn geld mee verdienen? Want dat doen ze pas als een ingeschreven kandidaat daadwerkelijk gaat werken. En iemand die voor iets anders komt, die niet bemiddeld wordt en waarvan een vals CV naar een bedrijf geschoven wordt, gaat behoorlijk weinig geld opleveren (zeg: Niets) en wel veel geld / tijd kosten. Kan je me dat nog iets beter uitleggen misschien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |