quote:
Op zondag 10 augustus 2008 19:58 schreef VeX- het volgende:[..]
Ik dacht dat ze het wel na de houdbaarheidsdatum mogen verkopen, maar dan wel onder verantwoordelijkheid van de winke zelfl.
op de webstite van de
vwa:
quote:
Verlopen houdbaarheidsdatum
Het verkopen van producten met een verlopen houdbaarheidsdatum is geen overtreding van de Warenwet, zolang het product zijn normale eigenschappen bezit. Producten als chips, koekjes, vis- en fruitconserven, (fris)drank, chocolade, koffie, mayonaise, etc. mogen dus ook na het verstrijken van de houdbaarheidsdatum verkocht worden, mits het product geen gevaar vormt voor de gezondheid. Vòòr de houdbaarheidsdatum is de fabrikant verantwoordelijk voor de kwaliteit van het product, daarna de verkoper.
Strikte uitzondering hierop vormen gepasteuriseerde melk, melkproducten en eieren. Het is verboden om deze producten na de houdbaarheidsdatum te verkopen. Gesteriliseerde melk is lang houdbare melk. Hiervoor gelden de gebruikelijke houdbaarheidsvoorwaarden.
OT: dat is zo klote! mIjn C1000 heeft dat dus ook regelmatig... En wanneer ik zoiets tegenkom op de groente en fruit "vers" afdeling dan knikker ik het altijd weg

Mij overkomt het niet meer omdat ik nu altijd de datum check

Heb je niet nog iets van brood en eitjes, dan heb je in ieder geval nog iets te eten...