Dit kanon stond tussen een bunkercomplex. Ik neem aan dat er vrij veel Flak in de buurt stond. De twee K5 kanonnen die in Italie gestationeerd waren werden verborgen in treintunnels.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:10 schreef bjarki het volgende:
Hoe werd zo'n groot kanon eigenlijk verdedigd?
Ik meen dat op enkele van dit soort stukken geschut AA werd gemonteerd, maar ik mis het hier.
Weet je ook wat voor doelen hiermee werden beschoten? Burger- of militaire doelen?
Goh al net zo maf als ik.quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:43 schreef Ps2K het volgende:
Btw weet iemand nog meer leuke tripjes? Ik heb nog in de planning om eens een dag naar Laboe (vlakbij Kiel) te rijden om daar die Typ VIIc/41 U-boot te zien.
Nou ik ben er niet helemaal uit. Ik heb dit type aan vliegtuigen zien hangen, maar ik heb ze ook gezien dat ze in een rek werden afgevuurd als nebelwerfer raketten.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:38 schreef Panzerknacker666 het volgende:
zijn die granaten op die derde foto geen onderdeel van zgn. Wurfrahmen?
http://www.lonesentry.com(...)apons_251_warsaw.jpg
Niet Nebelwerfers, Puma, die raketten waren smaller.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:33 schreef Pumatje het volgende:
die op de foto waarover laatst gesproken is zijn 100% geen raketten voor vliegtuiggebruik maar inderdaad voor nebelwerfers.
Die dus ja.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:38 schreef Panzerknacker666 het volgende:
zijn die granaten op die derde foto geen onderdeel van zgn. Wurfrahmen?
http://www.lonesentry.com(...)apons_251_warsaw.jpg
Leuk!quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:43 schreef Ps2K het volgende:
Btw weet iemand nog meer leuke tripjes? Ik heb nog in de planning om eens een dag naar Laboe (vlakbij Kiel) te rijden om daar die Typ VIIc/41 U-boot te zien.
In de Ardennen was (is?) iedere zoveel jaar een bijeenkomst van oudstrijders (zowel Duitsers als geallieerden samen) die samen verhalen ophaalden aan het Ardennenoffensief (zowel klote verhalen als verhalen die wel leuk waren) en de bossen ingingen om linies aan te duiden en elkaar uitleg te geven.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 00:06 schreef PNG het volgende:
Leuk verslag trouwens !
Ardennen kun je een keer een tripje doen langs de tanks/musea/plekken her en der.
Van de Konigstiger met zijn Panther loop, tot Panthers, tot aan gort geschoten halve Shermans.
Ja, daar is een mooi reis/ geschiedenisboek van (waarschijnlijk wel meer dan 1). Daar staat de routes in die de geallieerden afgelegd hebben...das heel interessant om die een stuk te volgen. Staat dan ook toeristische info in beschreven.quote:Op donderdag 13 november 2008 17:58 schreef Alleskids het volgende:
Ik ben van plan om met mijn zwager in januari/februari naar Frankrijk te rijden en op oorlogsmusea toer te gaan in Normandie en omgeving Calais. En deze mag zeker niet ontbreken. Weet iemand een site met tips en routes ? Alvast bedankt.
Ik ga zaterdag naar Ieper / Passendale. Het museum fields of Flanders was laatst op het nieuws en dat zag er goed uit.quote:Op maandag 17 november 2008 23:49 schreef agter het volgende:
[..]
Leuk!
Alleen WOII?
Ik vond sites van WOI ook altijd heel interessant.
Maginot-linie
Verdun
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |