abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:11:56 #1
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_60708331
Afgelopen vrijdag ben ik in een bui van verveling naar Audinghen gereden (bij Calais) om daar een van de twee resterende K5 spoorweg kanonnen te bekijken.

Het kanon staat bij Batterie Todt, een bunker complex vlakbij Calais:

De ingang van het museum:

Het museum bevat een collectie geschut, wapens en uniformen. Onder andere deze vliegtuig raketten:

Het "track record" van Turm 3:

Aantal shells geschoten naar de UK:

Waar ik voor kwam:

De voorkant van Turm 1 (Museum):

Wat is er meer te zien in de buurt?
Turm 1 waar het museum in zit is niet de enige bunker. Ga je hier heen, neem dan een zaklamp mee en goede schoenen. Ik heb hier nog twee dezelfde soort bunkers gevonden. Helaas heb ik hier geen foto's van aangezien mijn camera het begaf

Verder ligt Wizernes slechts 60km verderop (V-2 bunker / La Coupole)

Ik ben van plan om hier weer eens heen te gaan alleen dan met een fatsoenlijke camera
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_60722555
Hoe werd zo'n groot kanon eigenlijk verdedigd?
Ik meen dat op enkele van dit soort stukken geschut AA werd gemonteerd, maar ik mis het hier.

Weet je ook wat voor doelen hiermee werden beschoten? Burger- of militaire doelen?
  maandag 11 augustus 2008 @ 10:04:39 #3
94617 Ps2K
pi_60726256
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:10 schreef bjarki het volgende:
Hoe werd zo'n groot kanon eigenlijk verdedigd?
Ik meen dat op enkele van dit soort stukken geschut AA werd gemonteerd, maar ik mis het hier.

Weet je ook wat voor doelen hiermee werden beschoten? Burger- of militaire doelen?
Dit kanon stond tussen een bunkercomplex. Ik neem aan dat er vrij veel Flak in de buurt stond. De twee K5 kanonnen die in Italie gestationeerd waren werden verborgen in treintunnels.
Dit specifieke kanon werd vooral gebruikt om over het kanaal te schieten richting de U.K.

Naar mijn mening was dit kanon meer geschikt voor propaganda dan dat het echt een tactisch nut had.
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  maandag 11 augustus 2008 @ 13:43:12 #4
94617 Ps2K
pi_60731611
Btw weet iemand nog meer leuke tripjes? Ik heb nog in de planning om eens een dag naar Laboe (vlakbij Kiel) te rijden om daar die Typ VIIc/41 U-boot te zien.
pi_60736877
ik ben er ook geweest, reuze interessant
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:33:23 #6
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60762464
Grote kanonnen
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:31:49 #8
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_60860974
Leuk stukje!
pi_60868256
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:43 schreef Ps2K het volgende:
Btw weet iemand nog meer leuke tripjes? Ik heb nog in de planning om eens een dag naar Laboe (vlakbij Kiel) te rijden om daar die Typ VIIc/41 U-boot te zien.
Goh al net zo maf als ik.
Als je echt tijd teveel hebt. Prora op Rugen en ja je kunt erin stiekem als je weet hoe. Vertel ik je wel dan.
En door naar Peenemunde Usedom. Onderweg kun je ook Ludwigslust doen.
En weet nog wel wat dingen onderweg.

Zowel het eiland Usedom als het oude Luftwaffe veld Ludwigslust zijn gedeeltes afgesloten omdat het vol ligt met munitie. Magoed, daar moet je wel paar dagen voor uittrekken.

kWeet niet om wat voor hardware je het te doen is. Qua vliegtuigen zijn er natuurlijk boeken als de European Wrecks en Relics, kun je hele routes uitstippelen met je TomTom.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_60868302
Leuk verslag trouwens !

Ardennen kun je een keer een tripje doen langs de tanks/musea/plekken her en der.
Van de Konigstiger met zijn Panther loop, tot Panthers, tot aan gort geschoten halve Shermans.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_60929007
zijn die granaten op die derde foto geen onderdeel van zgn. Wurfrahmen?

http://www.lonesentry.com(...)apons_251_warsaw.jpg
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:33:10 #12
94617 Ps2K
pi_60952838
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:38 schreef Panzerknacker666 het volgende:

Nou ik ben er niet helemaal uit. Ik heb dit type aan vliegtuigen zien hangen, maar ik heb ze ook gezien dat ze in een rek werden afgevuurd als nebelwerfer raketten.
  donderdag 13 november 2008 @ 13:33:07 #13
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63188896
die op de foto waarover laatst gesproken is zijn 100% geen raketten voor vliegtuiggebruik maar inderdaad voor nebelwerfers.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_63196727
Ik ben van plan om met mijn zwager in januari/februari naar Frankrijk te rijden en op oorlogsmusea toer te gaan in Normandie en omgeving Calais. En deze mag zeker niet ontbreken. Weet iemand een site met tips en routes ? Alvast bedankt.
  donderdag 13 november 2008 @ 18:20:50 #15
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63197139
v2 museum bezoeken

le coupole ( weet niet of ik het goed spel )
pi_63211721
Ben er ook al een aantal malen geweest. Erg indrukwekkend inderdaad. Ook interessant om al die bunkers in het landschap te zien en die grote bunker op de weg naar deze 2 batterijen welke verkleed is als boerderij. In Cap gris nez heb je trouwens het controlecentrum van de kustbatterijen. Er zit nu een restaurantje in meen ik.

Als je hiervan houd zou ik zeker aanraden om eens in Normandië te gaan kijken.
pi_63212075
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:33 schreef Pumatje het volgende:
die op de foto waarover laatst gesproken is zijn 100% geen raketten voor vliegtuiggebruik maar inderdaad voor nebelwerfers.
Niet Nebelwerfers, Puma, die raketten waren smaller.

Ze werden gebruikt in de "Stuka zu Fuss" (Walking Stuka) halftrack.

Plaatje:
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_63212084
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:38 schreef Panzerknacker666 het volgende:

Die dus ja.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 14 november 2008 @ 11:09:45 #19
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63215447
ur damn right boii!
  maandag 17 november 2008 @ 22:24:50 #20
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_63302453
Interessant
pi_63305120
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:43 schreef Ps2K het volgende:
Leuk!

Alleen WOII?

Ik vond sites van WOI ook altijd heel interessant.
Maginot-linie
Verdun
Make my day!
pi_63305255
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 00:06 schreef PNG het volgende:
Leuk verslag trouwens !

Ardennen kun je een keer een tripje doen langs de tanks/musea/plekken her en der.
Van de Konigstiger met zijn Panther loop, tot Panthers, tot aan gort geschoten halve Shermans.
In de Ardennen was (is?) iedere zoveel jaar een bijeenkomst van oudstrijders (zowel Duitsers als geallieerden samen) die samen verhalen ophaalden aan het Ardennenoffensief (zowel klote verhalen als verhalen die wel leuk waren) en de bossen ingingen om linies aan te duiden en elkaar uitleg te geven.
Was bijzonder interessant. Weet niet of dat nu nog is...die mensen zijn inmiddels misschien te oud.
Maar heb daar als kind van genoten...
BTW: neem dan ook een metaaldetector mee!
Make my day!
pi_63305369
quote:
Op donderdag 13 november 2008 17:58 schreef Alleskids het volgende:
Ik ben van plan om met mijn zwager in januari/februari naar Frankrijk te rijden en op oorlogsmusea toer te gaan in Normandie en omgeving Calais. En deze mag zeker niet ontbreken. Weet iemand een site met tips en routes ? Alvast bedankt.
Ja, daar is een mooi reis/ geschiedenisboek van (waarschijnlijk wel meer dan 1). Daar staat de routes in die de geallieerden afgelegd hebben...das heel interessant om die een stuk te volgen. Staat dan ook toeristische info in beschreven.
Weet alleen de naam niet meer...sorry!

Kijk even hier..geeft je ook veel info.
Make my day!
pi_63326273
Dank je Agter. Ik ben al aan het rondneuzen op internet, Er is veel te vinden, maar er is nog maar weinig tastbaars over, echte bunkers en dergleijke, zoals de Krupp batterij. Ik zal van de week een goede landkaart van Normandie kopen en de echte aanraders aan te kruizen. De site die je aangaf zal er zeker bij helpen .
En daarna naar slapagelegenheden in de buurt kijken .
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:34:37 #25
94617 Ps2K
pi_63331111
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:49 schreef agter het volgende:

[..]

Leuk!

Alleen WOII?

Ik vond sites van WOI ook altijd heel interessant.
Maginot-linie
Verdun
Ik ga zaterdag naar Ieper / Passendale. Het museum fields of Flanders was laatst op het nieuws en dat zag er goed uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')