abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:01:15 #1
221746 michielmetdepen
Weet er wel raad mee
pi_60692024
De redelijk bekende serie The Office heeft laatst mijn aandacht getrokken (de Amerikaanse, door een DVDtje dat je bij Bol.com kreeg). Bol.com's marketingcampagne is geslaagd want ik ga over tot een aankoop heb ik zonet besloten!

Maar welke is nou leuker? The Office UK of the Office US?

The Office UK

The Office US

En dus a.u.b. reageren als je ze beide gezien hebt, zodat je tot vergelijken kunt overgaan. Niet op de plaatjes baseren . En argumentatie is natuurlijk ook onmisbaar, zodat ik je oordeel op waarde kan schatten .
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:02:21 #2
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_60692051
De US versie is leuker, de UK versie is beter.

Solved.
Ik ga naar huis.
pi_60692094
US vind ik beter en leuker, omdat de personages beter zijn en Steve Carell geweldig is.
pi_60692204
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:04 schreef RacerDKB het volgende:
US vind ik beter en leuker, omdat de personages beter zijn en Steve Carell geweldig is.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:13:00 #5
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60692303
Uk zonder twijfel.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:33:02 #6
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60692780
UK is veel grauwer en tragi-komischer. Die zou, mits wat naïviteit, ook nog kunnen doorgaan als een echte docu, bij de US-versie is dat na het eerste seizoen al overboord gegooid.

De US-versie blijft een veramerikaniseerde en dus makkelijker behapbare versie van het origineel, maar voor de verandering wel eentje waar kwaliteit werd behouden. Voordeel van de US-versie is wel dat ze meer uitgewerkte personages en daardoor ook meer mogelijkheden hebben.

Maar in 't algemeen vind ik de UK-versie toch overal een niveautje hoger.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_60725930
Ze zijn allebei tof op hun eigen manier. Alleen de US versie is wat extremer en uitgebreider.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:02:10 #8
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_60727549
Ik heb laast een paar US afleveringen gezien en ik vind die echt veel minder leuk dan de UK versie. De UK versie heeft veel meer plaatsvervangende schaamte, idiote grappen die precies lang genoeg doorgaan, en de algehele timing vond ik veel beter. Bovendien is Tim leuker in de UK versie, en Dawn ook, en Ricky Gervais vind ik niet echt te vervangen...
I'm just a girl in the world.
pi_60729101
Allebei de series behoren tot de beste comedy's ooit.
Ik vind ook de UK versie beter. De grapjes zijn subtieler, het is inderdaad iets realistischer waardoor het wat geloofwaardiger overkomt als een documentaire. Hierdoor wordt de plaatsvervangende schaamte ook veel groter. En de relatie Tim-Dawn is beter uitgewerkt dan die van Jim-Pam.
In de US versie is de grapdichtheid iets hoger dus ik kan me ook voorstellen dat mensen deze serie beter vinden.
Ik heb meer verloren dan jij ooit zult winnen.
  maandag 11 augustus 2008 @ 12:21:29 #10
67640 SaintOfKillers
pi_60729543
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:08 schreef MartijnS het volgende:
En de relatie Tim-Dawn is beter uitgewerkt dan die van Jim-Pam.
Tim zelf is dan ook beter neergezet als sympathieke, maar onopvallende loser. Jim is gewoon een populaire all American boy.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 11 augustus 2008 @ 14:35:30 #11
165633 eriksd
The grand facade...
pi_60732982
Kan je geen antwoord op geven, hangt helemaal af van je voorkeur. Ik kijk iig altijd de US versie (die over een maand weer begint) en vind steve carell zo grappig, dat ik terwijl ik dit typ alweer moet lachen om bijv. zijn verjaardagscadeaus of het goodbye toby lied :p

Hangt dus af van je voorkeur, beiden iig de moeite meer dan waard.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_60734941
UK; daar is geen twijfel over mogelijk.
Graag op anoniem
pi_60737217
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:21 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Tim zelf is dan ook beter neergezet als sympathieke, maar onopvallende loser. Jim is gewoon een populaire all American boy.
Ja dat bedoel ik ook eigenlijk met beter uitgewerkt. Want omdat Tim zo'n sukkel is is het wel enigszins te begrijpen dat Dawn niet voor Tim kiest.
Ik heb meer verloren dan jij ooit zult winnen.
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:49:01 #14
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_60737670
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:28 schreef MartijnS het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik ook eigenlijk met beter uitgewerkt. Want omdat Tim zo'n sukkel is is het wel enigszins te begrijpen dat Dawn niet voor Tim kiest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorkeur zal misschien ook te maken hebben met welke humor en welke cultuur je het leukst of herkenbaarst vindt. Ik vond zelf Office UK veel en veel 'echter'. Hoewel ik het begrijpelijker vindt dat Dawn niet voor die all American guy gaat, maar dan om hele andere redenen.
pi_60742972

Dan kan de Engelse nog zo geniaal en tenenkrommend zijn, maar alleen Pam maakt de Amerikaanse versie al de moeite waard om te kijken. Om het nog niet te hebben over Dwight
Nee.
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:58:28 #16
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_60743109
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:02 schreef annoh het volgende:
Ik heb laast een paar US afleveringen gezien en ik vind die echt veel minder leuk dan de UK versie. De UK versie heeft veel meer plaatsvervangende schaamte, idiote grappen die precies lang genoeg doorgaan, en de algehele timing vond ik veel beter. Bovendien is Tim leuker in de UK versie, en Dawn ook, en Ricky Gervais vind ik niet echt te vervangen...
voila !
en ricky gervais is inderdaad onvervangbaar, hij is geniaal ! je realiseert op de duur nog met moeite dat het geacteerd is. wat een realistische kwal is dat zeg
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:21:55 #17
67640 SaintOfKillers
pi_60743871
Ja, ze willen bij de US-veriant de personages toch net iets te sympathiek maken, vooral David Brent en Gareth zijn veel grotere klootzakken dan Michael Scott en Dwight.

Al zou dat bij die eerste een bewuste keuze zijn, op 't einde van de Christmas Special was Brent iets toffer en aan de andere kant van 't water wilden ze daar verder gaan.
pi_60745590
Ik vind de US versie na verloop van tijd een beetje saai worden, maar dat kan ook komen omdat hij veel meer seizoenen heeft. The Office UK vind ik daarentegen gewoon geniaal!
Cool story, Hansel.
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:26:43 #20
180873 Cplender
Frontpage Fokker!
pi_60748588
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:47 schreef RaymanNL het volgende:
Ze zijn allebei tof op hun eigen manier. Alleen de US versie is wat extremer en uitgebreider.
Eensch
In mea somnia, omni feminae magnas mamillas habent.
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:31:14 #21
104963 ETA
European Travel Author
pi_60748730
kan alleen maar met de meningen hier eens zijn.... US zijn echte typetjes, en UK zijn meer echte mensen.

En Gervais, die man is echt geniaal, hoe hij met subtiel lichaamstaal dingen kan overbrengen. Dat is iets wat de US niet heeft, daar is het meer verbaal. En de paar laatste US afleveringen zijn matig, vooral omdat Jim en Pam bij elkaar zijn, de spanning is helemal weg
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:35:52 #22
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_60748867
Beide geniaal, en UK is misschien objectief gezien beter (vooral Gervais), maar ik ga voor de US versie. Vooral omdat het een van de weinige series is die enorm grappig en ook nog boeiend om te volgen is. Bij de UK had ik dat totaal niet, bij US kon ik niet wachten om te kijken hoe het er het volgende seizoen aan toe ging. En wat PimD zegt.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 07:39:47 #23
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_60753042
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:58 schreef misteriks het volgende:

[..]

voila !
en ricky gervais is inderdaad onvervangbaar, hij is geniaal ! je realiseert op de duur nog met moeite dat het geacteerd is. wat een realistische kwal is dat zeg
Maar als je de making of kijk ís hij ook gewoon zo vervelend en flauw. En hilarisch. Ik vind hem echt fantastisch.
pi_60837516
Ik heb zojuist in 3 dagen tijd de Britse versie gezien (inclusief specials). Erg vermakelijk (verslavend), en hoewel ik lang niet alle afleveringen van de Amerikaanse versie heb gezien, denk ik wel dat de Britse beter is. Steve Carrell is goed, maar Ricky Gervais vind ik toch wel echt de perfecte man voor deze rol en hij slaagt ook meer in z'n rol dan Steve (hij is écht de nare, vervelende, niet-grappige baas).

Daarnaast viel ik als een blok voor Pam, maar Dawn die heeft dat ook voor elkaar gekregen. Ook vind ik Tim leuker dan Jim, want Jim is zoals gezegd ook meer de 'All American boy'. Het voorspelbare wat er gebeurde aan het eind van de tweede kerstspecial tussen Tim en Dawn was echt een heel mooi moment in de serie.

Tijd om de The Office US weer eens te gaan kijken denk ik zo...
pi_60837788
Uk is leuker.. zie trouwens net dat de dvds op FTD zijn gepost .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')