abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:53:29 #1
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_60691872
Ik wil textiel verven met textiefverf van Dylon en wel in de wasmachine . Volgens mij moet het gewoon kunnen, maar een vriend raadde het me af "Ben je gek! Blijft die zooi in de machine en in de slang hangen... En je wasmachine is gloednieuw! (1x mee gewassen)"

Nu heb ik verf gekocht die ik met de hand moet verven, maar dat is voor 1 kledingstuk. Ik laat het werk liever de machine doen...
Wat is jouw ervaring met textiefverf in de wasmachine?
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
pi_60692012
Ik heb het gedaan en inderdaad in eerste instantie kreeg ik spijt omdat ik ook een vrij nieuwe wasmachine gebruikte. Maar na een extra wasbeurt na het verven en goed met een doekje door de wasmachine en rubbers was hij weer gewoon schoon en ondertussen is er niks meer van te zien. Je kan anders natuurlijk altijd op zoek gaan naar openbare wasmachines, moet je wel betalen voor het gebruik ervan maar ben je er daarna vanaf.
pi_60692275
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:00 schreef zout-droppie het volgende:
Ik heb het gedaan en inderdaad in eerste instantie kreeg ik spijt omdat ik ook een vrij nieuwe wasmachine gebruikte. Maar na een extra wasbeurt na het verven en goed met een doekje door de wasmachine en rubbers was hij weer gewoon schoon en ondertussen is er niks meer van te zien. Je kan anders natuurlijk altijd op zoek gaan naar openbare wasmachines, moet je wel betalen voor het gebruik ervan maar ben je er daarna vanaf.
Komt er daarna zo iemand met z'n witte was...
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:15:43 #4
207555 Sowflow
pi_60692361
quote:
Haha...wat ben je stout! Echt een Seinfeld-actie...haha...
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:38:47 #5
95752 crew  Chell
Kluns
pi_60692914
Deze past beter in LIF

K&W --> LIF
pi_60693223
Volgens mij stond er vroeger ook op de verpakking dat je je wasmachine een keer leeg moest laten draaien met iets?
Die verf blijft echt niet in je machine hangen hoor.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_60693353
Ik heb het heel vaak gedaan. Geen enkel probleem. Ook draai ik de machine niet leeg daarna, voor de zekerheid wel een bonte was en geen witte.
pi_60693492
quote:
Je kan anders natuurlijk altijd op zoek gaan naar openbare wasmachines, moet je wel betalen voor het gebruik ervan maar ben je er daarna vanaf.
!

Ik heb het ca. tien jaar geleden wel gedaan met dat Dylonspul.
Nooit last gehad met wassen erna en het spul zal inmiddels wel verbeterd zijn ook.
Volgens mij kun je het prima doen en voor de zekerheid niet meteen een witte was draaien maar eerst een zwarte, weet je zeker dat het weg is.
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:55:22 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60695986
Ik heb het een maandje geleden nog gedaan. Geen probleem, mooi kleurtje, mooie broek en geen kleur in de wasmachine. Kan echt prima hoor, als je de verpakking opvolgt.
pi_60696258
Gaat prima hoor
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 10 augustus 2008 @ 01:15:46 #11
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_60696353
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het een maandje geleden nog gedaan. Geen probleem, mooi kleurtje, mooie broek en geen kleur in de wasmachine. Kan echt prima hoor, als je de verpakking opvolgt.
dat dus, en op de verpakking staat dat de machine nog een keer leeg moet draaien om zo alle verf resten te verwijderen. Je kunt het voor de zekerheid ook 2 keer doen, op 90 graden en wanneer je de rubbers afneemt met een doekje zie je er niets meer van (en ook je witte was blijft wit )
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_60696365
erna gewoon een donkere was draaien
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 10 augustus 2008 @ 01:18:30 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60696409
Na het verven een (lege) 95 graden was draaien, daarna liefst eerst een donkere was.

Ik heb een maand geleden een paar stoelbekledingen paars geverfd en het gaf geen enkel probleem bij de volgende wassen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_60703736
ik heb gisteren nog mijn roze all stars zwart geverfd in de wasmachine. goed de aanwijzingen op de bijsluiter volgen, geen enkel probleem.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:17:53 #15
207555 Sowflow
pi_60948741
Ik lees net op internet dat zout funest is voor je wasmachine, slijt kleding en machine, maar ik ga het toch doen.
Mijn machientje is net nieuw, een superding en als ik een moedige bui heb, ga ik gewoon verven in de machien. Gemak dient de mens.

Bedankt allemaal!
pi_87241371
Ik heb zojuist een enorm rood gordijn erin gedaan met 1 pakje verf en 1 pak zout, ik laat jullie weten hoe het afloopt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')