Louterman | zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:37 |
Hallo, Toen ik vanmiddag even de banden van mijn auto weer op de juiste spanning brengen, is een stukje van een ventiel afgebroken. Het ventiel is zeg maar in het midden gebroken, dus hij heeft nog maar de halve lengte. Heel vervelend, maar er zit nu nog gelukkig wel wat lucht in de band. De garage is al dicht dus vraag ik hier maar even wat nu de mogelijkheden zijn. Is het mogelijk om alleen een ventiel te vervangen, of moet ik echt een nieuwe binnenband aanschaffen? Mocht ik een nieuwe binnenband moeten aanschaffen wat gaat dit geintje mij ongeveer kosten? Het is een redelijk nieuwe renault, ik weet niet of dit nog uitmaakt. BVD | |
2cv | zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:53 |
Je hebt geen binnenband, alleen je ventiel moet vervangen worden. maar volgens mij kan dat alleen met speciaal gereedschap en is het erg handig als het wiel van de auto gaat en de band van de velg. | |
Hyperdude | zaterdag 9 augustus 2008 @ 18:01 |
Hoe kan een ventiel nou weer afbreken ![]() Maar verder dus wat die Eend hierboven al schrijft | |
Louterman | zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:33 |
Ventiel is denk ik gebroken door de luchtpomp er scheef op te duwen. Heeft iemand enig idee wat dit mij gaat kosten? | |
2cv | zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:40 |
Geld ![]() Ga langs een garagebedrijf voor een prijsopgaaf. | |
menmulder | zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:41 |
laatst een nieuw ventiel laten plaatsen in een van onze banden koste 5 euro ... | |
Diemietuhriej | zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:41 |
Inderdaad, even band eraf laten halen, oude ventiel eruit, nieuw ventiel erin trekken, band er weer op, evt opnieuw balanceren et voila. 5 á 10 euro, hooguit. | |
jitzzzze | zondag 10 augustus 2008 @ 11:23 |
quote:Amateur ![]() quote:2 keer de helft. ![]() OT: geen idee, maar meer dan 2 tientjes zal het toch niet zijn? | |
Turquaz52 | zondag 10 augustus 2008 @ 13:17 |
quote:dat je ervan uit gaat dathet 20 kan kosten ![]() | |
FransDeens | zondag 10 augustus 2008 @ 13:23 |
Als het een Renault met bandenspanningsensoren in de velg is zou je blij mogen zijn als het 2 tientjes kost, het ventiel zit dan namelijk vast aan de sensor ![]() | |
Louterman | zondag 10 augustus 2008 @ 14:16 |
Is idd met een bandenspanningsensor. Dus dit zal een duur geintje worden? Maar ondanks dat het door die sensor duurder is mag ik toch wel hopen dat het onder de 50e blijft? | |
jitzzzze | zondag 10 augustus 2008 @ 14:17 |
quote:Weet ik veel ![]() Ik kan er wel mee omgaan. En mocht ik t een dagje niet kunnen betaald de baas t ![]() | |
Rosbief | zondag 10 augustus 2008 @ 14:23 |
quote:OMG, rijd je serieus met binnenbanden rond? ![]() ![]() | |
FransDeens | zondag 10 augustus 2008 @ 14:58 |
quote:Ik weet niet meer precies wat het kost. Het moet in ieder geval bij de Renault-dealer gebeuren, want de sensor moet na het vervangen aan de computer 'gelearnd' worden zodat de computer de nieuwe sensor herkent. Ruw gegokt, uit mijn blote hoofd, dacht ik dat een sensor al een tientje of 5 kost, dus je zou wel eens boven de 50 euro uit kunnen komen. Maar ik kan me vergissen, is alweer zeker 3 jaar geleden. | |
gateway | zondag 10 augustus 2008 @ 18:01 |
laat toch die sensor eruit, je kan toch wel zelf af en toe naar je bandenspanning kijken? | |
Kanjer | zondag 10 augustus 2008 @ 18:06 |
quote: Ik werk bij de Renault. Gaan je zo'n 75 a 80 euro kosten met inlezen , monteren e.d. | |
GizartFRL | zondag 10 augustus 2008 @ 18:13 |
Ventiel zelf kost 25 euro ex btw. Zit wel verschil tussen LM of stalen velgen. Inlezen moet inderdaad vaak bij de dealer, maar sommige kun je met een truukje zelf inleren. Maar ook dat kan en wil de dealer je wel vertellen. | |
Louterman | maandag 11 augustus 2008 @ 17:56 |
Heb vandaag de dealer gebeld en dit gaat alles bij elkaar 125 euro kosten. Volgens die miep aan de telefoon is het onderdeel zelf maar 25e ex, maar moet alles uitgebalanceerd, ingelezen en uitgelijnd worden. Punt is, omdat het om zo'n sensor gaat dit alleen bij de dealer kan. | |
GizartFRL | maandag 11 augustus 2008 @ 18:35 |
Uitlijnen is bull, maar voor de rest klopt het wel. Band moet even van de velg, dan nieuwe ventiel erin, band weer op de velg. Opnieuw balanceren. Onder de auto en inlezen. | |
jitzzzze | maandag 11 augustus 2008 @ 19:38 |
Duur ventieltje ![]() | |
Kanjer | maandag 11 augustus 2008 @ 20:00 |
quote: Gokje. Van Marwijjk? | |
2cv | woensdag 13 augustus 2008 @ 19:48 |
quote:Als die miep beweert dat je auto uitgelijnd moet worden dan weet ze niet waarover ze het heeft. Balanceren kan, maar lijkt me stug, mits de band maar op dezelfde manier op de velg gelegd wordt als hij er af gehaald wordt. Maar een onderdeel van 25 pleuro en dan nog 100 euro arbeidsloon ? Uitgaande van ¤75,- per uur is die man dus 1 uur en 20 minuten bezig met dat ene rotwielletje ! En dat vind ik wel erg lang ... | |
Hyperdude | woensdag 13 augustus 2008 @ 20:18 |
quote:Balanceren kost bijna niets extra als de band er toch al op/af moet. ¤10-15. Waarom zou je dan moeilijk doen met risico op onbalans? Of ga je na het monteren even de snelweg op, om te kijken of ie tot 150 km/u trillingsvrij rijdt? ![]() Het is natuurlijk wel een duur sensortje op deze manier. Maar TS heeft de boel ook wel erg vakkundig gesloopt natuurlijk. ![]() | |
2cv | woensdag 13 augustus 2008 @ 21:23 |
quote:Wat ik bedoelde was dat je de het wiel natuurlijk wel even op het balanceerapparaat hangt. Maar theoretisch ( ![]() | |
Dualdude | donderdag 14 augustus 2008 @ 11:19 |
quote:Ik wel, niks mis mee toch? En m'n velgen zijn niet geschikt voor tubeless ![]() ![]() |