abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 november 1999 @ 20:20:00 #1
1795 Piechem
De nicht is weer op poten
pi_220647
Ik vind die actie van jullie een beetje raar;Laat Anouk Vrij.
Waarom? Iedereen die een groep binnen komt zal het de eerste tijd heel moeilijk hebben. Anouk ook, we hebben het allemaal kunnen zien
Huilen ,janken, piepen. Vandaag was ze veel beter. Ik denk dat Anouk helemaal niet zo'n gekke keuze was. Wel denk ik dat de moeite die het kost om in een groep geaccepteerd te worden TOTAAL is onderschat. Maar moet ze daarom gewoon maar weg kunnen? Hoe zal ze daar zelf later op terug kijken? Ik denk alleen maar als de grote verliezer. En zo zal Nederland het ook zien. Anouk de huilebalk. Ze kan beter blijven zitten en zichzelf nog een beetje bewijzen. Ik zie ook wel wat in de combinatie Bart Anouk. Beter dan Sabien. Bart is zelf nog zo'n ontzettend onzeker jongetje. ik denk dat zij veel aan elkaar zouden kunnen hebben. Anouk zou dan ook meer uit haar schulp kunnen komen en duidelijk maken waarom ze erin is gezet door VOO. Ik denk echt dat Anouk meer in haar mars heeft dan alleen maar huilen. En wees nou eerlijk, als je levenservaring nul is; dan is dit toch een hele goeie manier om daar wat aan te veranderen? Persoonlijk zie ik liever Willem vertrekken met zijn gezeik over zijn arme ouders. Ik heb hem nog niet 1 keer horen zeggen dat hij van zijn ouders houdt omdat het zijn ouders zijn. Altijd zijn ze arm. Bah, die man heeft een probleem met geld. Een heeeel groot probleem. En daarom wil hij winnen.

Never ever under estimate the power of Beauty.

Irony is the essence of life.
Never ever under estimate the power of beauty.
pi_220648
1. Anouk is gewoon irritant
2. Ze huilt te veel
3. De bewoners hebben alleen maar last van haar.
4. Ze weet niet hoe ze zich moet gedragen.
5. Ze weet zelf niet eens waarom ze eigenlijk dat huis is ingegaan, ze heeft er in ieder geval niet over nagedacht.
6. Ze wil zelf graaag weg.
7. Moet ik nog ff doorgaan???
Greetz Tina

pi_220649
Waarom wil Anoek ook nergens over meepraten? Ze kent het programma, ze wist waaraan ze begon en nu maakt ze zelf de grootste barrière.
Ze wil niets over haarzelf of over de stellingen kwijt, maar ondertussen wil ze wel weten van Ruud waarom hij bidt. En zit ze anderen te stangen en tot uitspraken uit te lokken.
Luan
pi_220650

Ha die Piechem! Wij vinden Anouk op haar best wanneer ze weer eens een volstrekt misplaatste opmerking de groep inslingert: "Wat? Met aftrekken of zo?" en: "Ruud doe je gulp eens dicht." Het resultaat: meewarige blikken van de groep, hijgerig gelach, opgetrokken wenkbrauwen & aanvallen van vreselijke, niet te stuiten slappe lach. Alleen al daarom zou ze moeten blijven; zo'n homogene knuffelgroep is óók niks.

Wat je over Willem zegt klinkt ons als muziek in de oren. Geldwolf! Hij stak er wel een larmoyant verhaal bij af, zeg. Z'n arme ouders, z'n arme zus... verstonden wij het nou goed en zei hij dat die zus geld van hem zou krijgen omdat ze "zo graag een kindje wil"? Hoe moeten wij dit dan duiden? Meer geld = meer seks = misschien een kindje? Of zou er sprake zijn van een 62-jarige zus met een kinderwens? Of misschien van een jeugdige zus met vruchtbaarheids-problemen? Een lesbische zus die geen donor kan betalen? Een omgebouwde zus die eigenlijk zijn broer is en die naar een baby verlangt? Wij zijn reuze benieuwd! Weet iemand meer?

Een schizofreen is nooit alleen
  woensdag 17 november 1999 @ 23:52:00 #5
128 smallsister
Kleine Grote Broer
pi_220651
quote:
op 11-17-1999 om 11:40 PM schreef The Two Sisters het volgende:

die zus geld van hem zou krijgen omdat ze "zo graag een kindje wil"? Hoe moeten wij dit dan duiden? Meer geld = meer seks = misschien een kindje? Of zou er sprake zijn van een 62-jarige zus met een kinderwens? Of misschien van een jeugdige zus met vruchtbaarheids-problemen? Een lesbische zus die geen donor kan betalen? Een omgebouwde zus die eigenlijk zijn broer is en die naar een baby verlangt? Wij zijn reuze benieuwd! Weet iemand meer?

Willem doet het graag met 'onbereikbare' individuen en zo kan Mr. Moskovitsj betaald worden....(vraag maar aan Tessa of de stagiaires op zijn hotello-school)

Of zoiets...........

pi_220652
quote:
op 11-17-1999 om 08:20 PM schreef Piechem het volgende:
Ik vind die actie van jullie een beetje raar;Laat Anouk Vrij.
<knip>
Maar moet ze daarom gewoon maar weg kunnen? Hoe zal ze daar zelf later op terug kijken? Ik denk alleen maar als de grote verliezer. En zo zal Nederland het ook zien. Anouk de huilebalk. Ze kan beter blijven zitten en zichzelf nog een beetje bewijzen.
<knip>
En wees nou eerlijk, als je levenservaring nul is; dan is dit toch een hele goeie manier om daar wat aan te veranderen?

Dat is nou precies datgene wat me zo irriteert aan V. Dat ZIJ even bepalen wat het beste is voor Anoukje, en waar zij een beter mens van kan worden.... allemaal onder het mom van "we doen het alleen omdat we het beste met je voor hebben..." Ach kom nou, daar gaat het V. toch helemaal niet om?
Anouk heeft meerdere malen duidelijk aangegeven dat zij weg wil, alle middelen uit de kast trekken om haar toch daar te houden vind ik gewoon niet kloppen.
Beter af als ze blijft? Ik geloof niet dat Tara ooit een moment spijt heeft gehad dat ze is weggegaan, ondanks de negatieve reacties uit de omgeving. Hou toch op.

mooi he, alles
pi_220653
quote:
op 11-17-1999 om 11:52 PM schreef smallsister het volgende:

Willem doet het graag met 'onbereikbare' individuen en zo kan Mr. Moskovitsj betaald worden....(vraag maar aan Tessa of de stagiaires op zijn hotello-school)

Dus Smallsister, als wij je goed begrijpen zit het ongeveer zo: Willem's zus wil graag een kindje, maar omdat zij dit (om onbekende redenen) niet kan krijgen, werpt Willem zich op als donor, en tevens levert hij geheel belangeloos een draagmoeder (= stagiaire), die hij vervolgens met behulp van Mr Moskowitz moet zien te dumpen? Okee, we gaan hierin met je mee, we proberen het ons een beetje voor te stellen, de hele situatie met moeder, draagmoeder, donor & Willem, maar daarmee is het vraagstuk van het GELD nog steeds niet opgelost: waarom heeft die zus ook nog geld nodig, als ze al een kindje van Willem en de stagiaire krijgt? Ergens moet het toch ophouden, die waanzin?! Of vind jij dat dit soort praktijken zo maar moeten kunnen, vandaag de dag?

donderdag 18 november 1999 @ 00:59:00 #8
1795 Piechem
pi_220654
quote:
op 11-17-1999 om 10:00 PM schreef luan het volgende:
Waarom wil Anoek ook nergens over meepraten?
Ze wil niets over haarzelf of over de stellingen kwijt, maar ondertussen wil ze wel weten van Ruud waarom hij bidt. En zit ze anderen te stangen en tot uitspraken uit te lokken.

En juist daarom zit ze in dat huis. En dat ze niks kwijt wil kan ik wel begrijpen. Zij is (nog) geen onderdeel van de groep en daarbij weet zij wel wat voor impact dit programma heeft. Overigens vond ik die opmerking over dat bidden erg scherp. Ruud blijkt dus gewoon dankbaar te zijn voor het eten, en verder niet erg aan geloof te hangen.

donderdag 18 november 1999 @ 01:10:00 #9
1795 Piechem
pi_220655
quote:
op 11-17-1999 om 08:33 PM schreef tina het volgende:
2. Ze huilt te veel
5. Ze weet zelf niet eens waarom ze eigenlijk dat huis is ingegaan, ze heeft er in ieder geval niet over nagedacht.

1. Jouw mening
2. Tot nu toe wel, maar wie WEET?
3. Iedereen in een groep heeft last van een nieuwkomer.
4. Nog niet, maar wie WEET?
5. Eigenschuld, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Geen levenservaring o.k. ze is wel oud genoeg om verantwoordelijkheid te dragen.
6. Dat was nou juist de kern van mijn betoog, maar ik leg het nog even voor je uit. Ze wil NU graag weg, maar als ze even wat meer doorzet dan zou het mogelijk kunnen zijn dat ze daar later blij mee is dat ze het niet meteen opgegeven heeft.
7. Moet ik nog doorgaan?

donderdag 18 november 1999 @ 01:27:00 #10
1795 Piechem
pi_220656
quote:
op 11-18-1999 om 12:49 AM schreef phileine het volgende:
Dat is nou precies datgene wat me zo irriteert aan V. Dat ZIJ even bepalen wat het beste is voor Anoukje, en waar zij een beter mens van kan worden.... allemaal onder het mom van "we doen het alleen omdat we het beste met je voor hebben..." Ach kom nou, daar gaat het V. toch helemaal niet om?
Anouk heeft meerdere malen duidelijk aangegeven dat zij weg wil, alle middelen uit de kast trekken om haar toch daar te houden vind ik gewoon niet kloppen.
Beter af als ze blijft? Ik geloof niet dat Tara ooit een moment spijt heeft gehad dat ze is weggegaan, ondanks de negatieve reacties uit de omgeving. Hou toch op.

Ik vind dat de vergelijking tussen Tara en Anouk niet opgaat omdat Tara niet wist waar ze aan begon en Anouk wel. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik BB niet vanaf het begin gevolgd heb, maar heeft Tara ook zo lopen bleren? Anouk heeft teveel negatieve exposure gehad om zomaar terug te keren in de maatschappij zonder daar een enorme kater aan over te houden. Ze moet gewoon een beetje meer doorzetten. Ik vind het gemanipuleer van VOO in dit geval (nadruk op DIT) niet zo verkeert. Ik ben ook absoluut niet de mening toegedaan dat VOO het beste met de mensen voor heeft. Het tegendeel zelfs, maar ik denk wel dat ze zelf ook erg geschrokken zijn van wat er is gebeurt. En in deze ben ik op de hand van VOO. Ik vind Anouk niet speciaal leuk, wel denk ik dat ze een zeker potentieel heeft. Ik maak me vooral zorgen over hoe ze hier later op terug zal kijken als ze er nu uit zou gaan, terwijl men alleen maar negatieve kanten van haar gezien heeft.

pi_220657
quote:
op 11-18-1999 om 12:49 AM schreef phileine het volgende:

Inderdaad.
Als Anouk voor haarzelf besloten heeft om weg te gaan omdat haar hele lijffie daar nu eenmaal om schreeuwt, dan moet ze weg gaan en ook weg kunnen gaan. Om dan vervolgens als VOO zijnde aan haar te gaan trekken is het meest foute wat ze kunnen doen. Anouk heeft besloten dat ze weg wil en gaat en dat geaccepteerd. De overige huisgenoten hebben dat ook. VOO had er veel beter aan gedaan en was veel sportiever geweest als ze Anouk gewoon hadden laten gaan. Bijvoorbeeld tijdens een uitzending (die van vandaag of dinsdag). Gewoon haar om 19.15 laten gaan en opwachten met een cadeau als trooost en voor haar durf en lef en inzet.

VOO is bang voor de afgang, bang dat er oorspronkelijk 9 mensen in dat huis zouden komen, het zijn er nu al 12 geweest en als Anouk zou vertrekken zijn er meer mensen zelf opgestapt als dat er weggestemd zijn.

Ik hoop dat VOO nu zo sportief is om morgen Anouk een cadeau aan te bieden en haar te laten gaan.

*De angst van VOO: Mona (Of wie dan ook): "Ik ben 1 van de 21 bewoners geweest van het 1e BB huis"*
VOO ziet iedereen die vrijwillig vertrekt als een verlies van hun kant.

En vanwege dit alles......Laat Noukie gaan....

P.S. Het valt me erg op dat ze exact weet wat haar vriendinnen allemaal welke dag doen, zo goed heeft ze dat in haar hoofd staan en zo erg is ze daar mee bezig. zegt wel genoeg over waar ze het liefst zitten wil.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_220658
quote:
op 11-18-1999 om 01:27 AM schreef Piechem (onder andere) het volgende:
Ik vind dat de vergelijking tussen Tara en Anouk niet opgaat omdat Tara niet wist waar ze aan begon en Anouk wel.

In mijn optiek werd met die opmerking iets anders bedoeld, namelijk: Martin wilde graag blijven, maar werd weggestemd terwijl Tara al overwoog om vrijwillige te vertrekken - en dat korte tijd later ook deed. Hetzelfde was het geval bij het wegstemmen van Cyrille en de wens van Anouk om te vertrekken.

Afgaande op de popi-poll op de Veronica-site (1.50 uur) kunnen we nog lachen:
M = 3
R = 3
K = 3
B = 3
W = 4
A = 6

pi_220659
quote:
op 11-18-1999 om 01:27 AM schreef Piechem het volgende:
<snip>
En in deze ben ik op de hand van VOO. Ik vind Anouk niet speciaal leuk, wel denk ik dat ze een zeker potentieel heeft. Ik maak me vooral zorgen over hoe ze hier later op terug zal kijken als ze er nu uit zou gaan, terwijl men alleen maar negatieve kanten van haar gezien heeft.

En dat, beste Piechem, die zorgen, zijn hier al weken en wekenlang onderwerp van vele topics, oa. Voer voor psychologen die al aan zijn 19e deel toe is. Bedenk 'ns hoe absurd de uitdrukking "ook VOO is geschrokken" in feite is: Wie heeft dan die camera's bedacht, en wie edit die opgenomen beelden dan allemaal???
En dan mij wijs maken dat ze 'schrikken dat iemand eruit wil', en wel de zoveelste ? Dit meen je toch niet serieus, Piechem ?

Ik zou bijna willen roepen: hallo - wakker worden, zijn we d'r nog?
Die camera's zijn geen onderdeel van Anouks leven, hoor, net zo min als het BB-huis dat is van wie dan ook. Die zijn daar néérgezet.
En de aktie was niet: "knikker Anouk eruit", maar "laat spel-deelneemster Anouk gààn, als je haar een contract hebt laten tekenen dat vrijwillig vertrek toestaat". Je hele topic, Piechem, hoe interessant ook, heeft niets met die aktie van gisteren te maken. Als je dat denkt, komt dat wsch. omdat je de hele voorgeschiedenis niet hebt meegemaakt, waar die aktie een uitvloeisel van is.
Jammer, maar helaas: BB is NOT about 'the essence of life', laat staan een 'opvoedings-poging van mensen'. BB is about distortion: verdraaiïng van het leven, EMO-microscopie, valse spiegeling van menselijke onvolkomenheden, en gewetenloze uitbuiting van de uitvergroting en massale te kijk stelling daarvan. Enz., enz., lees er maar eens wat oudere topics op na.

Het is begrijpelijk dat je daar geen zin in hebt, maar laten we de dingen niet door elkaar halen: VOO mag de manipulator van deze mensen zijn, maar zal NOOIT hun 'redder' of 'opvoeder' kunnen worden, alle pretenties van de DBK/'mental kootsen' ten spijt !

De enige 'irony' hier, is dat de 'hypnose van echtheid van de BB-setting' tot vér buiten de schutting blijkt door te werken.....

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 18 November 1999).]

donderdag 18 november 1999 @ 11:37:00 #14
1795 Piechem
pi_220660
quote:
op 11-18-1999 om 03:34 AM schreef Moor het volgende:
En dat, beste Piechem, die zorgen, zijn hier al weken en wekenlang onderwerp van vele topics, oa. Voer voor psychologen die al aan zijn 19e deel toe is. Bedenk 'ns hoe absurd de uitdrukking "ook VOO is geschrokken" in feite is: Wie heeft dan die camera's bedacht, en wie edit die opgenomen beelden dan allemaal???
En dan mij wijs maken dat ze 'schrikken dat iemand eruit wil', en wel de zoveelste ? Dit meen je toch niet serieus, Piechem ?

Ik zou bijna willen roepen: hallo - wakker worden, zijn we d'r nog?
Die camera's zijn geen onderdeel van Anouks leven, hoor, net zo min als het BB-huis dat is van wie dan ook. Die zijn daar néérgezet.
En de aktie was niet: "knikker Anouk eruit", maar "laat spel-deelneemster Anouk gààn, als je haar een contract hebt laten tekenen dat vrijwillig vertrek toestaat". Je hele topic, Piechem, hoe interessant ook, heeft niets met die aktie van gisteren te maken. Als je dat denkt, komt dat wsch. omdat je de hele voorgeschiedenis niet hebt meegemaakt, waar die aktie een uitvloeisel van is.
Jammer, maar helaas: BB is NOT about 'the essence of life', laat staan een 'opvoedings-poging van mensen'. BB is about distortion: verdraaiïng van het leven, EMO-microscopie, valse spiegeling van menselijke onvolkomenheden, en gewetenloze uitbuiting van de uitvergroting en massale te kijk stelling daarvan. Enz., enz., lees er maar eens wat oudere topics op na.

Het is begrijpelijk dat je daar geen zin in hebt, maar laten we de dingen niet door elkaar halen: VOO mag de manipulator van deze mensen zijn, maar zal NOOIT hun 'redder' of 'opvoeder' kunnen worden, alle pretenties van de DBK/'mental kootsen' ten spijt !

De enige 'irony' hier, is dat de 'hypnose van echtheid van de BB-setting' tot vér buiten de schutting blijkt door te werken.....

Dag Moor,

Ja hoor, ik ben weer wakker. Nu jij nog. We gaan even tekst verklaren. Ik heb geschreven Dat VOO geschrokken is van de positie waarin Anouk verkeert. Niet van het feit dat ze eruit wil. Ik heb ook geschreven dat VOO de acceptatie van de groep bij nieuwkomers totaal heeft onderschat. Net zo goed als de hele hype (bijv. 3 weken geleden was er nog geen archief voor alle post die werd verstuurd, nu misschien wel, maar alle post die zij kregen, en dat was heel veel, verdween gewoon).

Die camera's zijn wel onderdeel van Anouks leven evenals van alle andere bewoners in het huis. Op het moment dat ze daar binnen stapten werd het onderdeel van hun leven. Evengoed als dit programma onderdeel is van het leven van de mensen die ernaar kijken. Men schrijft er toch over? Men kijkt er toch naar? Men spreekt er toch van? Zowel goedschiks als kwaadschiks. We leven in een tijd waar alles heel snel gaat. Waar communicatie een vlucht neemt. Met alle gevaren van dien. Want eng vind ik het wel. Ik vind het heel erg eng.

Mijn topic heeft alles met de actie "Laat Anouk gaan" te maken. Ik ben het er namelijk niet mee eens. Om de redenen die ik al geschreven heb. En dat was ook precies de reden waarom ik er een nieuwe topic van gemaakt heb. Het is een andere stelling.
Als Anouk zich meer op haar gemak voelt binnen de groep, meer zichzelf is, en dan zegt: "Ik wil weg". Dan moet ze ook gewoon kunnen gaan. Maar nu vind ik het echt heel gevaarlijk.
Je gebruikt de term microscopie (ik realiseer me dat ik het uit zijn verband trek), ik zie het eerder als macroscopie. Alles wordt zo ontzettend uitvergroot. De macht en impact van dit programma zijn zo sterk. Dat ik vind dat VOO niet alleen heel gevaarlijk bezig is, maar ook een zekere verantwoordelijkheid moet nemen. Zij zijn dit programma begonnen, zij hebben het duidelijk niet in de hand, zij moeten redden wat er nog te redden valt. De bewoners voorop. En wees nou eerlijk, wie heeft er niet ooit op school gezeten, of op een kamp of een cursus, een nieuwe baan, waar het in het begin niet zo lekker ging? Dat je dacht: "Waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen, wat voel ik me ontheemd?" Uit zo'n situatie kun je je onttrekken. In alle anonimiteit. Dat kan Anouk niet. Heel Nederland heeft het kunnen zien. En dat is heel zielig. Misschien heb je er niet voor gekozen om weg te gaan en heb je alsnog een leuke tijd daar gehad, daar waar je eerst door de bomen het bos niet meer zag. En denk je achteraf: "Toch goed dat ik het heb volgehouden."
Ik blijf het oneens met de actie dat Anouk er nu uit zou moeten mogen. Voor haar eigen bescherming. Ik ben wel voor een actie: "Laat Anouk er alsjeblieft wat leuker uit komen in de uitzending, en laat haar dan gaan." Want als ze er met zo'n slecht image uitgaat dan is er van rehabilitatie geen sprake meer.

En nog even over mijn signature: Het is mijn levens credo en niet speciaal bedoelt voor BB. Nou eventjes dan. Er zitten een aantal mensen in een huis om te winnen en wat valt er te winnen? 250k Terwijl als ze er nu uitgaan (een aantal althans) dan kunnen ze een veelfout daarvan verdienen maar dat weten ze niet. Nog eentje: Negen mensen strijden om 250k, ze hebben het er vaak over wat ze allemaal met dat schijntje zouden doen en Joop en John zijn miljardair geworden.
Nou nog eentje dan: Bart zei gisteren dat hij met dat geld weg zou gaan, niet wetend dat hij zichzelf dan gewoon mee moet nemen. Dat vind ik nou ironisch

pi_220661

Piechem,

Wat betreft het verdienen van een veelvoud, zou ik maar niet al te zeker zijn. Ten eerste moeten ze van alle commerciële activiteiten die direct en indirect te maken hebben met BB, 50% afdragen aan VOO en ten tweede is de uitkoopsom voor b.v. een winkelopening niet meer dan zo'n F 2.500,--. O.k. Tara en Sabine zullen voor hun verschijnen in de Play-Boy een leuk bedrag krijgen, maar dat is nu ook weer niet zoveel dat je er van schrikt. Ze moeten wel erg veel van dat soort activiteiten toegeworpen krijgen om een aardig bedrag over te houden. Bovendien is als het programma afgelopen is, alle aandacht na 1 maand tot bijna 0 gereduceerd.

-

pi_220662
Volgens mij is het erg simpel te verklaren allemaal:

Als Anouk er vandaag of morgen uitgaat, dan zullen de nominaties van volgende week waarschijnlijk niet doorgaan.
Doordat het Ned volk belt krijgt Voo inkomsten, wat ze dan weer zullen mislopen, als de nominaties van volgende week niet doorgaan. Vandaar dat Voo alles uit de kast haalt om Anouk te laten blijven tot volgende week donderdag.

what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn

donderdag 18 november 1999 @ 12:42:00 #17
1505 Lecy Luto
Bijna raak...........
pi_220663

Bravo en bingo, Binky!!!!!
Bovendien hoeft Veronica er geen nieuwe bewoonster in te zetten wanneer Anouk donderdag weggaat, en dan loopt alles nog lekker volgens schema.
Dan nog eventjes over het "vrijlaten" van Anouk. Kom op zeg, laat dat KIND lekker zelf rommelen. Met 22 jaar kun je heus wel zelf beslissingen nemen en wanneer Veronica wil manipuleren doet ze maar, als je daar niet tegen opgewassen bent verdien je ook niet beter. Anouk wist drommels waar ze aan begon.
Het is gewoon een lief klein WATJE.

Oliebol 2000 gaat ie vandaag een beetje???

donderdag 18 november 1999 @ 12:57:00 #18
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_220664
quote:
op 11-17-1999 om 11:40 PM schreef The Two Sisters het volgende: (...)Hij stak er wel een larmoyant verhaal bij af, zeg.
Met het risico om slurkofonaal of garnifritofoos over te komen...

Wat betekent dat?

GHaven
(slechts mavo

Haalt gelijk bij rechter.
pi_220665
Piechem, ik ben het met je eens dat Anouk in principe heel veel zou kunnen leren door te blijven en misschien zelfs dat ze dat nodig heeft. Maar om die les ten overstaan van heel Nederland te moeten leren, vind ik wel heel hard en dat is genoeg reden voor mij om te zeggen dat ze er beter uit kan stappen. Ik vind de bewoordingen van de aktie (gegijzeld en vrijlaten) wat overtrokken maar kan me wel vinden in de verontwaardiging over het gedrag van V. Ik vind het zelf zo opvallend dat Anouk er niet uit is gestapt ondanks de manipulaties van V omdat de bewoners (tegen wie zij, naar eigen zeggen, opkijkt) allemaal hebben gezegd dat ze moet doen wat ZIJ wil, dat haar belang voor gaat.
pi_220666
quote:
op 11-18-1999 om 12:42 PM schreef Lecy Luto het volgende:
Oliebol 2000 gaat ie vandaag een beetje???

Lief dat je vraagt, het gaat wel, het zal wel moeten he. Elke dag pakken die je krijgt zeg ik wel eens.

Maar over Anouk dus, ik sluit me geheel aan bij BInky, vanavond gaat ze eruit en nomineren wordt een week opgeschoven. Ze kunnen dat kind niet aandoen om er nog een week "verplicht" te zitten dat zal denk ik ook niet gebeuren.

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_220667

Hoi G-Haven, "larmoyant" betekent klagerig, huilerig, jankerig, met te veel & te makkelijk vloeiende tranen, sentimenteel-bedroefd. Kortom: Willem ten voeten uit! Maar ze hebben je daar op de MAVO wèl mooi Latijn geleerd, dat is óók wat waard, moet je maar denken!

Verder willen wij even kwijt dat we best wat zien in de theorie van Piechem. Tuurlijk is Anouk door VOO in de tang genomen, dat is een slechte zaak en dat kan niet vaak genoeg gezegd worden, MAAR... het is ook niet goed om en masse de vrijheid te nemen om voor haar te gaan denken. Anouk kan zèlf wel uitmaken wat ze wil. Het is een slechte zaak dat VOO mensen gebruikt, okee. Maar het is óók een slechte zaak om je boven de kandidaten te stellen, om ze grof te onderschatten en er - heel arrogant - altijd maar vanuit te gaan dat die lui volstrekt willoos & stupide zijn. Zo steekt de wereld niet in elkaar. Die hele actie "Help Anouk Het Huis Uit" getuigt van een grove onderschatting van de mentale vermogens van de BB-bewoners, die inderdaad niet uitblinken in intelligentie, maar die nou toch ook weer niet debiel zijn.
Wij denken dat Anouk best kan nadenken, dat zij ongetwijfeld is bewerkt door de redactie, maar dat zij desondanks niet moet worden afgeschilderd als een willoze plant. Als iemand in dat huis doorziet hoe het programma werkt, is zij het wel. Zij heeft tenslotte lang genoeg aan de andere kant gezeten - aan onze kant, voor de buis. Daarom weet ze ook dat ze any time kan opstappen - de wereld vergaat niet zonder Anouk! - en dat ze er ook nog even mee kan wachten.

pi_220668
[quote]op 11-18-1999 om 12:42 PM schreef Lecy Luto het volgende:

Bovendien hoeft Veronica er geen nieuwe bewoonster in te zetten wanneer Anouk donderdag weggaat, en dan loopt alles nog lekker volgens schema.
/quote]

Dat wilde ik er ook nog bijschrijven, maar er gebeurde vanalles op de live-stream, en dat wilde ik ook nog vermelden. Dus ik moest effe een keuze maken. Maar je hebt dit goed voor mij verwoord. Dank hiervoor,

what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn

pi_220669
Ok, Piechem, bedankt voor je pittige reactie en 'let's agree to disagree' op sommige punten, in grote lijnen zie ik je punt.
Nu wat betreft het 'ons hoger stellen dan de bewoners':

quote:
op 11-18-1999 om 01:20 PM schreef The Two Sisters het volgende:
<snip>
...het is ook niet goed om en masse de vrijheid te nemen om voor haar te gaan denken. Anouk kan zèlf wel uitmaken wat ze wil. Het is een slechte zaak dat VOO mensen gebruikt, okee. Maar het is óók een slechte zaak om je boven de kandidaten te stellen, om ze grof te onderschatten en er - heel arrogant - altijd maar vanuit te gaan dat die lui volstrekt willoos & stupide zijn. Zo steekt de wereld niet in elkaar. Die hele actie "Help Anouk Het Huis Uit" getuigt van een grove onderschatting van de mentale vermogens van de BB-bewoners, die inderdaad niet uitblinken in intelligentie, maar die nou toch ook weer niet debiel zijn.
Wij denken dat Anouk best kan nadenken, dat zij ongetwijfeld is bewerkt door de redactie, maar dat zij desondanks niet moet worden afgeschilderd als een willoze plant. Als iemand in dat huis doorziet hoe het programma werkt, is zij het wel. Zij heeft tenslotte lang genoeg aan de andere kant gezeten - aan onze kant, voor de buis. Daarom weet ze ook dat ze any time kan opstappen - de wereld vergaat niet zonder Anouk! - en dat ze er ook nog even mee kan wachten.

Bedankt voor jullie heldere formulering, Two Sisters. Wat denk ik niet zo goed naar voren komt in "de aktie", is dat die niet zozeer om Anouk gaat, maar omwille van het aandachts-principe Anouks geval als 'kapstok' neemt.
Algemeen: m.i. kan niemand hier, die niet in dezelfde of vergelijkbare setting zit of heeft gezeten (één van ons sprak een keer over zijn/haar ziekenhuis-ervaring in dat verband), voorspellen hoeveel zelfbeschikkings-gevoel er overblijft bij de bewoners, en met name DEZE bewoners.
Dat is nou juist de psychologische issue waarover vaak in "Voer voor.." wordt gepost.
Dit noodzaakt ons m.i. om terughoudend te zijn in de opties die wij bij de bewoners aanwezig achten. Te vaak hebben zij al bewezen, de meest voor de hand liggende opties niet te gebruiken, en gewoon op individuele 'survival-mode' te gaan. Ad hoc dan, dwz. alleen oog hebbend voor het onmiddellijk bedreigende, en impulsief kiezend.
Willoos: in Anouk's geval - haar onmiddellijke paniek gaat niet gepaard aan genoeg wil, om in de DBK te zeggen: ik lààt me niet ompraten, ik ga NU !
Stupide: je hoeft niet 'stupide' te zijn om niet te kunnen doorzien, waarom VOO je zo graag nog in het huis wil houden. Alle bewoners tonen, nauwelijks te doorzien hoe VOO haar ritme van uitzendingen regelt en de info doseert, laat staan belrondes inlast of afgelast. Anouk kent dus de motieven en wendbaarheid van haar DBK-raadgevers niet. Haar onmiddellijke dilemma en onveiligheid verhinderen ook een helder denken, dat tonen haar uitspraken. Hoe zouden wij reageren ? Dat blijft theorie zolang we niet bewezen hebben, het beter te doen in haar plaats.
Tussen 'intelligent' en 'debiel' hoeven we niet te kiezen, als je de menselijke reactie op 'vrijheids-beroving' observeert: primair is die: verhoogde alertheid, vecht-/vlucht-reactie, dierlijk instinctief. Daarbij zijn per definitie hogere hersenfuncties fysiologisch al 'op de 2e rang'. Naar zulke mensen kijken we - laat ons dan niet teveel "strategie" verwachten, zou ik zeggen.

pi_220670
quote:
op 11-17-1999 om 08:33 PM schreef tina het volgende:
2. Ze huilt te veel

1. ben ik het niet mee eens
2. dat is zo
3. dat is onzin, de groep stelt zich ook niet echt open voor nieuwe bewoners.
4. ze gedraagt zich toch prima?? wat is daar nou mis mee?
5. heeft veronica haar ook niet veel tijd voor gegeven.
6. geef haar eens ongelijk. als niemand van de groep haar erbij trekt en men alleen maar blijft zeuren dat ze geen 'levenservaring' heeft, alsof je dat een beter mens maakt.
7. liever niet.

te gek hé!!
pi_220671
quote:
op 11-18-1999 om 01:49 PM schreef Moor het volgende:
Willoos: in Anouk's geval - haar onmiddellijke paniek gaat niet gepaard aan genoeg wil, om in de DBK te zeggen: ik lààt me niet ompraten, ik ga NU !
Stupide: je hoeft niet 'stupide' te zijn om niet te kunnen doorzien, waarom VOO je zo graag nog in het huis wil houden.

Hoi Moor, om even in te gaan op deze twee statements (de rest van het verhaal moet nog even bezinken!):

Het is toch ook heel menselijk om je te laten ompraten? Hoe vaak gebeurt dat in het "normale" leven niet? Het heeft met ijdelheid te maken (oh, ze willen me nog even houden, goh, tjonge...), met twijfel & besluiteloosheid (weet ik wel wat ik ECHT wil?), met puur menselijke zwakte ook: er zijn maar weinig mensen die altijd heel zeker weten WAT ze willen en HOE ze dat willen en WANNEER ze dat willen (en de paar mensen die dat talent wel hebben, zijn meestal niet de leuksten...)

Vermoedelijk doorziet Anouk wel waarom VOO haar in dat huis wil houden, hoewel wij denken dat de financiële motieven van VOO te 'abstract' zijn, in die zin dat Anouk haar beslissing daar niet vanaf zal laten hangen, ze is op zichzelf gericht, en terecht. Ze zit daar niet om de wereld te verbeteren, of om een punt te maken: VOO belazert de boel! En zoals gezegd, vaak kunnen mensen zwichten voor de slapste argumenten: wij vinden jou zo'n leuk meisje, en bovendien lig je lekker bij de kijkers (oh ijdelheid!) - die dingen spelen zeker mee bij Anouk, met daarbij opgeteld het schuldgevoel (Ja Anouk, het kost natuurlijk wél een centje, als jij vertrekt), maar zelfs dat is geen levensgrote ramp: dat gebeurt in het normale leven óók. Mensen zeggen tegen mij: "We weten wel dat je geen tijd hebt voor deze opdracht, dat snappen we ook goed, maar alsjeblieft, jij doet het zo goed (oh ijdelheid!), en daarbij zitten wij echt met een probleem als je weigert (oh schuldgevoel!)" En dan? Dan DOE ik het. Ik zou me kunnen voorstellen dat ik in Anouk's schoenen ook nog in dat huis zat. Zonder er psychisch aan onderdoor te gaan. Ieder zijn zwaktes, daar moet je mee leren leven!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')