Samenvattend kan ik alleen concluderen dat we hier te maken hebben met een meisje met een sociaal-emotionele ontwikkeling van een kind van 14 tot 16. Het is volstrekt niet verantwoord dit meisje te pushen langer te blijven dan ze wil, ze moet volwassen worden, maar dat moet in haar eigen tempo, niet geforceerd door voo. Veronica, houd de eer aan jezelf en geef het meisje 10.000 mee en laat haar gaan. Dit is onmenselijk.
Ik heb gesproken , Casey
Laat me niet lachen! Dit meisje mag dan op heel wat fronten naïef zijn, supernaïef mag ik wel zeggen, maar dat is iets anders dan een onwikkelingsachterstand! En ze is zeker niet achterlijk of zelfs beslissingsonbekwaam.
Natuurlijk, je moet je afvragen of VOO haar onder druk moet zetten om toch maar te blijven. Maar ik vind het heel begrijpelijk en ook terecht dat zij daar tenminste enige inspanning voor verrichten.
En Anouk is volgens de wet volwassen. Als zij al niet in staat is om helemaal zelfstandig uit het BB-huis te stappen, wat moet het dan wel niet zijn met verkiezingen, huurcontracten, studieschulden, verzekeringen en meer van dat soort 'grote mensen dingen'?
(ja maar meneer, ik ben nog heel naïef hoor, en nu vraagt u van die ingewikkelde dingen, en moet ik echt zoveel premie betalen, dus dat hokje moet ik rood maken, maar welke dan, enne, enne....)
Tja, dat VOO gebruik maakt van dit naïeve meiske is te begrijpen.... Maar om dat nou misbruik te noemen gaat me wel erg ver!
Ik blijf vinden dat Anouk volwassen is. Het is echt haar eigen schuld. Heel hard, maar waar. Als zij de verkeerde afweging heeft gemaakt, dan zal ze daar zelf van moeten leren. Dapper vind ik het wel dat ze erin is gegaan. Eigenlijk nog meer van haar, Cyriel(?) en Mona dan van de eerste bewoners. Maar goed, wat ik me afvroeg. Cyriel riep bij haar afscheid alsmaar: "Ik heb onwijs veel respect voor jullie!" Zouden zij en Anouk echt hun mond hebben gehouden over het feit dat er dagelijks meer dan een miljoen mensen naar kijken? Dat zou ik namelijk heel erg knap vinden. Kennis is macht. En daarmee hebben/hadden ze een heel machtig wapen in handen tegen de rest van de bewoners. Anouk zou hun echt de stuipen op het lijf kunnen jagen, als ze dat zou willen. Heeft ze echt voorzover jullie weten haar mond dicht gehouden? Als ja, dan is ze nu wel een wrak maar niet de kluts kwijt. Ook heeft ze met haar gedrein VOO doen laten zwichten (praten met haar zus in de DBK). Volgens mij is Anouk niet zo'n kindje. Wel onzeker, maar haar overlevings mechanisme werkt wel. Ik ben erg benieuwd naar vanavond maar ik hoop dat ze nog even blijft op voorwaarde dat ze zich beter gaat voelen. Het zorgt i.i.g. wel voor wat leven, anders moeten we kijken naar De Vijf die gaan zitten aftellen. Ik snap niet dat ze het niet kan zien als uitlogeren gaan bij gekke oom Ruud en zijn kornuiten. "Gewoon" twee weken op vakantie. Voor de rest van de bewoners ook. Anouk logeert bij ons, gezellig. Dat zou misschien wat druk van de ketel halen (Over ketels gesproken; Hoe staat het met haar blaren?) Ze laat toch niet veel over zichzelf los, maar ik vind dat ze af en toe wel scherp uit de hoek kan komen, ze tast haar grenzen af. Iemand schreef dat als een andere bewoner haar opmerkingen had gemaakt, dat er dan waarschijnlijk wel om gelachen zou zijn. Alleen dat stemmetje hè.
Ik heb nog een vraagje: "Waar staat "FF" voor?"
Groeten Piechem
p.s. Veel plezier vanavond.
(Dus ik besta)
Dat hele 'Free Anouk Mandela' gedoe allemaal ook nogal erg overtrokken, als die gleuf het huisje uit wil dan kan dat toch? Ik vind uberhaubt dat die deur van Big Brother meer hermetisch afgesloten zou moeten zijn. Want met die veranderende regels en alles SUXX het gewoon. Stevigere contracten, betere psychologische testen en een dichtere deur!
Grtz,
Meerhoerman, Puckzzz en Doodenrij.
quote:Hoi Piechem.
op 11-18-1999 om 05:09 PM schreef Piechem het volgende: (...)"Waar staat "FF" voor?"(...)
De afkorting "FF" wordt o.a. gebruikt voor Fok Forum en FistFucking, maar meestal wordt hij gebruikt voor effe c.q. even. Je spreekt het uit als F'en. FF w88 betekent dus effe wachten.
quote:
op 11-18-1999 om 05:43 PM schreef Deidre het volgende:Ik vind ...
mIRRoRMaN leuk ..
*bloos!*
Ehrmmm.... *ughe* bedankt!
Grtz,
Meerhoerman, Puckzzz en Doodenrij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |