Ik ging dus gisteravond voor het eerst sinds tijden met de vrienden op stap, zonder de vrouwen. Ernstig gezellige avond geworden, daar niet van. Met z'n 7-en, 2 kroegen bezocht, ernstig veel genuttigd, echter...
Ik loop rond een uur of 20:00 de stad in, langs een aantal terrasjes, sla de volgende weg in, en wat ziet mijn oog daar aan de eind van de straat:
![]()
En toen drong het tot mij door, de zomerkermis is gisteren begonnen! Normaal vermijd ik dat als de pest, maar ja, afspraak is afspraak. Uiteraard zit de kroeg waar we hadden afgesproken midden in het kermis gedrang en uiteraard aan het andere uiteinde van de kermis. Ik moest er dus helemaal door heen.
Mij een weg vechtend door de tastbare hormonen redde ik het tot het pinautomaat. Op dat korte stukje maar 3 guidos, 6 johnies, 4 anita's en 3 mocro-wannabees tegen gekomen.
Na een kruisje geslagen te hebben maakte ik mij op voor het laatste en langste stuk. Met de blik op oneindig, snel lopend, ruim jongetjes met een IQ van ver onder de 80 ontwijkend, lukte het me toch om geheel onbeschadigd en onaangesproken de kroeg in te komen. Eindelijk! Normale muziek, normale mensen. Biertje erbij, gezellig.
Totdat de nicotine aandrang kwam opzetten. Buiten roken, op de kermis dus *kreun*. De tweede kroeg had het terras ook zo ongeveer op de kermis staan en ook daar kwamen voldoende ergeniswekkende nep d&g dragende figuren langs.
Gelukkig was ik op dat moment flink gesmeerd, dus ik kreeg er minder last van.
Klacht: Kermis en de gemiddelde bezoeker daarvan