abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60741232
Ik vind die 'Smooth Scrolling' niet echt fantastisch trouwens. Over het algemeen is hij fijn,maar op het moment dat mijn cpu veel kracht nodig heeft is er bijna niet meer te scrollen. Dan merk je toch echt dat hij veel rekenkracht vraagt van je pc, dat zou beter kunnen..

Maar ik vraag het nog even een keer:
Weet iemand een addon die mijn bookmarks checkt op deadlinks? Dat zou handig zijn..
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:30:40 #52
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_60742069
precies... gewoon smoothscrolling van FF gebruiken dus
pi_60742112
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:05 schreef Tarabass het volgende:
Ik vind die 'Smooth Scrolling' niet echt fantastisch trouwens. Over het algemeen is hij fijn,maar op het moment dat mijn cpu veel kracht nodig heeft is er bijna niet meer te scrollen. Dan merk je toch echt dat hij veel rekenkracht vraagt van je pc, dat zou beter kunnen..
klopt, is mij ook opgevallen .. maar het gebeurd hier niet zo vaak, dus de voordelen wegen zwaarder dan dat kleine nadeel ..

maar als het echt vaak gebeurd, geheugen erbij prikken is ook een optie en anyway welkom ?
quote:
Maar ik vraag het nog even een keer:
Weet iemand een addon die mijn bookmarks checkt op deadlinks? Dat zou handig zijn..
http://www.aignes.com/deadlink.htm

/edit .. even toevoegen .. dit is dus geen addon voor FF, die bestaat zover ik weet ook niet, er staat me iets bij van een script voor Greasemonkey maar dat is al geruime tijd geleden, pre FF3 .. dit progje werd mij aangeraden door iemand die nog bookmarks heeft uit het stenen tijdperk, geen persoonlijke ervaringen.. dus ik zou wel eerst een back-up maken, just in case

[ Bericht 15% gewijzigd door moussie op 11-08-2008 20:42:34 ]
pleased to meet you
pi_60742137
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/918

Stukje tekst selecteren, rechtermuisknop en dan onder de kopieren/plakken-knopjes verschijnt dan vertaal van: auto (of frans,duits, chinees, zweeds en nog tal van andere talen) naar NL of hoe jij het wilt en dan krijg je de vertaling
pi_60742611
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:31 schreef moussie het volgende:klopt, is mij ook opgevallen .. maar het gebeurd hier niet zo vaak, dus de voordelen wegen zwaarder dan dat kleine nadeel ..

maar als het echt vaak gebeurd, geheugen erbij prikken is ook een optie en anyway welkom ?
Toevallig ligt er 4GB klaar voor me op de zaak, als ik terugkom van vakantie. Erg welkom, voor in mijn laptoptje. En inderdaad, het gebeurd niet vaak. Maar als het gebeurt is het bloedirritant. Dan is er gelijk bijna niet meer te scrollen.
quote:
http://www.aignes.com/deadlink.htm
Thx! Veel dooie links, en om ze nou allemaal uit te zoeken is ook een werk waar ik geen zin in heb..

Die icontray is trouwens vet! Zo op het eerste gezicht ziet het er heel compleet uit. Nog niet alle tijd gehad het uit te spitten, maar tot nu toe erg tevreden
pi_60742727
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:45 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Toevallig ligt er 4GB klaar voor me op de zaak, als ik terugkom van vakantie. Erg welkom, voor in mijn laptoptje. En inderdaad, het gebeurd niet vaak. Maar als het gebeurt is het bloedirritant. Dan is er gelijk bijna niet meer te scrollen.
[..]

Thx! Veel dooie links, en om ze nou allemaal uit te zoeken is ook een werk waar ik geen zin in heb..
je had mijn edit gezien hoop ik .. geen persoonlijke ervaringen ermee dus .. just in case .. eerst effe back-uppen ..

ik bedoel maar, wie weet is het net zo'n reg-cleaner die zo enthousiast werkt dat de helft van je programma's het niet meer doet
pleased to meet you
pi_60743191
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:48 schreef moussie het volgende:

[..]

je had mijn edit gezien hoop ik .. geen persoonlijke ervaringen ermee dus .. just in case .. eerst effe back-uppen ..

ik bedoel maar, wie weet is het net zo'n reg-cleaner die zo enthousiast werkt dat de helft van je programma's het niet meer doet
Ik las je edit pas later, maar heb eerst mijn bookmarks als html geëxporteerd. Dan even checken en inderdaad dan pas terugzetten.

Maar zou inderdaad liever een addon zien. Ben een tijdje bezig geweest met een addon, maar tijdgebrek heeft me doen afzien van het doorzetten ervan. De bedoeling was om eens in de zoveel tijd een request te doen van de bookmarks en dan de dooie linkjes rood te maken. Zo kan je in een oogopslag zien welke dood is, en of je deze wilt verwijderen of dat je de link aan wilt passen naar een andere pagina van die site. Zo verlies je nooit belangrijke linkjes en heb je zelf alle controle. Ook omdat sommige site's hun structuur of page-name nog weleens willen veranderen. Moet niet moeilijk zijn te realiseren in javascript, maar tijd hé..
pi_60862615
Ik ben er achter gekomen dat snaplinks niet werkt icm met de woordenboek extensie. Ik maak gebruik van de Nederlandse en de Engelse. Volgens mij zit het hem in het shellmenu, want als ik snaplinks enable dan krijg ik hetzelfde 'rechtermuisknop' als wanneer ik buiten een textbox klik.

Dus voor de gebruikers van de addon 'woordenboek', je kunt snaplinks niet gebruiken icm deze woordenboeken. Het is één van de twee helaas..
pi_60862672
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb het programmaatje er alweer af gegooid. Er is niet mee te werken en het is goed te merken dat de maker van het programma niet veel tijd in de layout gestoken heeft. Het is bijvoorbeeld vrij makkelijk te realiseren een listview te kunnen ordenen op basis van een klik op de header van de kolom. Dit kan niet, en daarvoor is een knop gemaakt om één van de kolommen te kunnen ordenen. En zo zijn er tal van voorbeelden. Dit is dus ook een reden voor mij om het programma niet te vertrouwen en te gebruiken. Neemt niet weg dat ik blij was met de tip, moussie
pi_60873926
Thanks voor de adds..super cool!

Ben eigenlijk lange tijd op zoek naar een tool dat het lezen van lange teksten makkelijker maakt! iedere keer tekst selecteren is best irritand! weet iemand een leuk tooltje hiervoor?
If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
pi_60873979
tevep
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60908379
Na een zoektocht kwam ik uiteindelijk toch een versie tegen van 'minimizetotray' die werkt in FF3.*. Ben er erg blij mee want het is één van mijn favorieten in het lijstje

Voor de liefhebbers:
Minimize-To-Tray voor FF3 of hoger
pi_60908930
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:38 schreef Tarabass het volgende:
Na een zoektocht kwam ik uiteindelijk toch een versie tegen van 'minimizetotray' die werkt in FF3.*. Ben er erg blij mee want het is één van mijn favorieten in het lijstje

Voor de liefhebbers:
Minimize-To-Tray voor FF3 of hoger
TWI deed het niet voor je ?
pleased to meet you
pi_60909987
Is er ook al een add-on die zorgt dat FF3 fatsoenlijk werkt?
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:38:59 #65
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_60920894
dat doet het sowieso wel, daar heb je geen addons voor nodig
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:04:16 #66
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_60921507
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 16:06 schreef Thijz het volgende:
Gebruik zelf deze ook nog. Erg handig om FOK! smilies op andere fora te gebruiken.
beetje jammer dat er niet bij staat waar die plugin exact voor dient; zie jij die smiles alleen, of zien anderen ze ook? bv.

zal 'm later wel eens proberen dan.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_60921535
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:36 schreef Gutz het volgende:
Vandaar dat ook ik lekker bij FF2 blijf, zou nieteens over kunnen met alle plugins en mijn zeer fatsoenlijke IE kloon die ik dan zou moeten missen...
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:05:24 #68
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_60921539
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:36 schreef Gutz het volgende:
ja, een fatsoenlijke pc en niet door iemand laten bedienen die continue z'n reet vingert.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_60952924
BackIsClose was wel een van de beste addons voor Fx2.0!

In 3.0 werkt'ie alleen niet. Maar ik vond zojuist een perfecte workaround die ik jullie niet wil onthouden:

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?p=3833445#p3833445

• installeer de extensie Keyconfig ( http://mozilla.dorando.at/ )
  • klik 'add new key' in het keyconfig schermpje, geef 'm een leuke naam, vink 'global' aan, en voer de volgende code in:

1if (gBrowser.mTabs.length >1) gBrowser.removeCurrentTab();

• nu nog even de toetsencombinatie alt + pijltje naar links hieraan toewijden en klaar is kees!

Je krijgt een melding dat je een dubbele entry hebt voor alt + pijltje naar links. Dat klopt, normaal is dit gewoon de back-functie. Tot die niet meer werkt, dan wordt ineens bovenstaand stukje code uitgevoerd!

[ Bericht 0% gewijzigd door frenchfries op 19-08-2008 16:09:49 ]
  • pi_60952968
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 @ 13:05 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Vandaar dat ook ik lekker bij FF2 blijf, zou nieteens over kunnen met alle plugins en mijn zeer fatsoenlijke IE kloon die ik dan zou moeten missen...
    Waarom zou je in hemelsnaam de slechtste user-interface die er bestaat willen klonen?
    pi_60953044
    Dat is jou mening, ik vind de FF7 interface denkik zon 100x beter als de standaard FF thema's...
    pi_60953136
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 22:00 schreef moussie het volgende:

[..]

TWI deed het niet voor je ?
    TWI werkt goed, maar omdat ik het eigenlijk alleen gebruik voor mijn mozilla producten doe ik het liever via een addon. Daarbij ben ik erg gewend geraakt aan de werking van deze addon en kan maar moeilijk wennen aan TWI. Het werkt perfect, maar moet net weer anders handelen als dat ik al jaren gedaan heb. Vandaar
    pi_60953864
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:39 schreef delano.888 het volgende:
    Dat is jou mening, ik vind de FF7 interface denkik zon 100x beter als de standaard FF thema's...
    Zal ik mijn mening over IE7 er dan ook maar even inknallen?

Da's een beetje een nog verdere verneuking van IE6, qua GUI, met dwangmatig een beetje alle functionaliteit van eerdere firefox-versies erin gepropt.

(WTF? de menubalk staat een regel te laag! En de tabs zitten in een werkbalk! En als ik een typfout maak in een URL wordt deze vervangen door een zoekmachine en mag ik de hele url opnieuw typen! om over het scherm genaamd "internet-opties" nog maar te zwijgen.)
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:40:57 #74
    179735 UnderTheWingsOfLove
    Imperio. Crucio. Avada Kedavra
    pi_60955047
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 14:39 schreef delano.888 het volgende:
    Maar jij bent dan ook een kutnoob.
    ''Jou''
    Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
    5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
    pi_60958380
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 14:42 schreef Tarabass het volgende:

[..]

TWI werkt goed, maar omdat ik het eigenlijk alleen gebruik voor mijn mozilla producten doe ik het liever via een addon. Daarbij ben ik erg gewend geraakt aan de werking van deze addon en kan maar moeilijk wennen aan TWI. Het werkt perfect, maar moet net weer anders handelen als dat ik al jaren gedaan heb. Vandaar
    ghehe, je bent dus ook zo'n creature of habbit
    pleased to meet you
    pi_60959475
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 13:04 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

beetje jammer dat er niet bij staat waar die plugin exact voor dient; zie jij die smiles alleen, of zien anderen ze ook? bv.

zal 'm later wel eens proberen dan.
    Iedereen ziet die smileys.
    Alle mine.nu-domeinen werken weer o/
    pi_60959715
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 17:29 schreef moussie het volgende:

[..]

ghehe, je bent dus ook zo'n creature of habbit
    Ik weet mijn pincode geeneens, maar eenmaal voor het apparaat typ ik hem automatisch in. Dus ja dat ben ik

Maar moet zeggen dat het wel goed werkt. Het is een goed programmaatje en een aanrader voor mensen die hem voor meerdere applicaties willen gebruiken. Maar ik blijf nog even bij de addon
    pi_60978140
    Weet iemand of er ook een addon is waarmee je 1 venster constant op de voorgrond zet?

Zodat ik bijvoorbeeld een stream kan laten draaien, maar ondertussen ook kan blijven surfen, en die stream niet constant verdwijnt onder de andere vensters.
    pi_60978284
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 12:30 schreef s1mon het volgende:
    Weet iemand of er ook een addon is waarmee je 1 venster constant op de voorgrond zet?

Zodat ik bijvoorbeeld een stream kan laten draaien, maar ondertussen ook kan blijven surfen, en die stream niet constant verdwijnt onder de andere vensters.
    https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/4287
    of anders
    https://addons.mozilla.org/nl/firefox/search?q=split+tabs&cat=all
    pi_60982250
    quote:
    Bedankt, het is niet helemaal wat ik bedoel, maar ik zal het eens uitproberen.

Om mezelf nog een beetje nut te geven, hier mijn bescheiden lijst:

Ik ga er binnenkort maar weer eens door heen, maar de meeste gebruik ik dagelijks
    pi_60984091
    Adblock Plus en Realplayer Browser Record plugin
      donderdag 21 augustus 2008 @ 16:59:00 #82
    225631 Rotzooi
    Herr Rotzooi voor u..
    pi_61014482
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 13:40 schreef PietjePuk007 het volgende:
    Dit worden een boel tvp's .
    And the number is 61.000.000, who has number 61.000.000? BINGO!
    pi_61017002
    Ik heb de tabmix-plugin verwijderd. Ik heb hem nu een tijdje geprobeerd, maar ben er geen fan van. Er zijn weinig voordelen en de instellingen die er zijn, en dat zijn er best veel, halen juist het hele principe van webbrowsen weg. Als webdeveloper weet ik waarom doctypes als strict ontwikkeld zijn en een w3c-standaard zijn geworden. Deze plugin haalt het hele principe daarvan weg voor mij, en wat in mijn ogen ook de controle wegnemen van wat ik wil. Goeie plugin, werkt goed, maar niet mijn ding..
    pi_61101637

Ik heb sinds een paar maanden WhizzBBcode geïnstalleerd. Met de extensie kan ik op alle fora die BBcode-ondersteund bepaalde smileys ( ) gebruiken.

Bij de eerst volgende update zal er ook <a href>-tags worden toegevoegd, zodat je op alle overige non-BBcode-fora ook de smilies kan gebruiken.
    Alle mine.nu-domeinen werken weer o/
    pi_61137529
    Een hele dikke tvp

heeft iemand de add-on dat je naast je tabblad kunt klikken voor een nieuw tabblad?
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_61137863
    quote:
    Op dinsdag 26 augustus 2008 13:39 schreef Badabingea het volgende:
    Een hele dikke tvp

heeft iemand de add-on dat je naast je tabblad kunt klikken voor een nieuw tabblad?
    Ctrl + T.
    pi_61137896
    quote:
    Op dinsdag 26 augustus 2008 13:39 schreef Badabingea het volgende:
    Een hele dikke tvp

Aerofox (alleen niet voor FF3)
    Dan maar deze
    https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/5338
    pi_61138978
    TVP! FF3 is best wel fijn, maar addons gebruik ik toch nauwelijks...

Merk wel dat ik downloadhelper echt geniaal vindt...Lekker youtube filmpjes (en andere flimpjes) downloaden...maar er schijnt dat daar een betere addon voor is??? (Better youtube?)
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_61139743
    quote:
    Op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:39 schreef Badabingea het volgende:
    Een hele dikke tvp

Daar heb je geen add-on voor nodig, dat is gewoon standaard. (dubbelklikken dan)
    pi_61140180
    quote:
    Op dinsdag 26 augustus 2008 15:03 schreef frenchfries het volgende:

[..]

Daar heb je geen add-on voor nodig, dat is gewoon standaard. (dubbelklikken dan)
    Haha Ik dacht dat dat icoontje makkelijker was die ik had al add-on, maar nee.
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_61145955
    quote:
    Op dinsdag 26 augustus 2008 15:18 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Haha Ik dacht dat dat icoontje makkelijker was die ik had al add-on, maar nee.
    LOL!!

Zo gaat het met heel veel addons. Het zijn vaak functies die al in firefox zitten maar ineens achter een icoontje zitten of in het rechtermuis menuutje komen. Of die makers weten het natuurlijk zelf geeneens

Tutje/manual zoeken over FF, vooral sneltoetsen, is vaak een optie
    pi_61146530
    Ja zo kwam ik er laatst ook achter dat veel mensen nieteens weten dat je met de middelste muisknop links,bookmarks, enz. in een nieuw tab kunt openen, en ook weer kunt sluiten (door op de tab te middelklikken)
    pi_61149732
    DownloadHelper Die heb ik gebruikt om filmpjes van youtube af te halen (voornamelijk te maken met filmgeschiedenis) en nu heb ik een toffe dvd om te gebruiken bij mijn lessen
    pi_61159123
    pi_61160607
    Iemand een idee wat de beste oplossing is om meerdere tabbladen af te sluiten en op te slaan zodat ze later alsnog bekeken kunnen worden?
    Vond zelf dit:
    https://addons.mozilla.org/nl/firefox/search?q=save+session&cat=all
    Welke is de beste? (ervaringen?)
    pi_61161564
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:27 schreef delano.888 het volgende:
    Iemand een idee wat de beste oplossing is om meerdere tabbladen af te sluiten en op te slaan zodat ze later alsnog bekeken kunnen worden?
    Vond zelf dit:
    https://addons.mozilla.org/nl/firefox/search?q=save+session&cat=all
    Welke is de beste? (ervaringen?)
    Gewoon, bladwijzers -> bladwijzer voor alle tabbladen maken? (CTRL+Shift+D)
    pi_61161623
    quote:
    In hemelsnaam, waarom?
    Gebruik dan gewoon IE7, als je een GUI zo overrated vindt!
    pi_61161643
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 11:15 schreef frenchfries het volgende:

[..]

In hemelsnaam, waarom?
    Gebruik dan gewoon IE7, als je een GUI zo overrated vindt!
    IE7 heeft geen add-ons en al die shit, maar ziet er naar mijn mening 100x beter uit..
    pi_61163119
    TVP
    zoals het potje thuis poept, poept het nergens
    _-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
    ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
    Fiets
    pi_61163377
    tvp!!
    Sterkheidsbaas van alles.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop: