abonnement Unibet Coolblue
pi_60647371
Hoi Hoi,

Ik ga morgen een mini maltezer puppy halen van 8 weken oud. We hebben thuis al wat voorbereidingen getroffen. Hebben jullie nog enkele tips waar we aan moeten denken ???

Wat we in ieder geval gaan doen is:

* Benchtraining - vraag hierbij is: uiteindelijk willen we de hond in de bench laten slapen, maar eerst moet hij vertrouwd zijn met de bench om het deurtje ook 's avonds dicht te doen. Wat is een goede oplossing tot die tijd waar hij 's nachts kan slapen ??

* bij binnen plassen word hij niet echt bestraft (wel natuurlijk naar buiten gezet), maar bij buiten plassen wel beloond.

* We wonen in Limburg en gaan hem halen in Friesland dus hij moet 3,5 uur in de auto zitten. Enkele tips ???

* We hebben thuis ook 2 katten. Zal ik de hond gelijk bij de katten doen of even wachten en hem een uurtje aan het huis laten wennen ofzo ??

Hebben jullie nog andere tips waar we aan moeten denken ??

gr steve

[ Bericht 8% gewijzigd door Nippel82 op 08-08-2008 11:09:10 ]
To Legit 2 Quit
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:28:50 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_60647838
Ik zou gewoon de hond in de bench doen i.p.v. je hand. Voor de rest zou ik wat eten voor de hond in huis halen.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:31:50 #3
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_60647902
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:28 schreef Armageddon het volgende:
Ik zou gewoon de hond in de bench doen i.p.v. je hand. .
Tot zover de kwaliteitspost
pi_60648071
Kunt gedragen kleding, t-shirt of zo in de bench leggen, vertrouwde geur...
Binneplassen wel bestraffen in de zin van naar buiten "gooien". Zou er de eerste tijd gewoon constant op letten als hij/zij wil gaan zitten om te plassen dat je haar snel naar buiten zet. Heel vermoeiend wel...
pi_60648781
Liev Plaats je nog wat foto's?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:11:00 #6
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_60648833
Vanaf nacht een in de bench, als hij piept bench in je slaapkamer zetten maar hem er niet uit laten.

zo een weekje steeds een stukje verder van je slaapkamer vandaan en hij leert het wel, dat bench slapen is.

ga er wel om de 2/3 uur met m uit voor een plasje, je wil niet dat hij zijn eigen nestje moet bevuilen, dan krijg je m never nooit niet zindelijk.

leg anders evt kranten voor je tuin/voordeur zodat hij leert daar zijn behoefte te doen, das t dichst bij het gat van de timmerman om jou evt duidelijk aan te geven, ik moet.
pi_60649170
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:06 schreef Nippel82 het volgende:
Hoi Hoi,

Ik ga morgen een mini maltezer puppy halen van 8 weken oud. We hebben thuis al wat voorbereidingen getroffen. Hebben jullie nog enkele tips waar we aan moeten denken ???

Wat we in ieder geval gaan doen is:

* Benchtraining - vraag hierbij is: uiteindelijk willen we de hond in de bench laten slapen, maar eerst moet hij vertrouwd zijn met de bench om het deurtje ook 's avonds dicht te doen. Wat is een goede oplossing tot die tijd waar hij 's nachts kan slapen ??
Zet de bench bij je op de kamer en laat het deurtje open. Na ongeveer twee nachten doe je het deurtje dicht. En de nacht daarop zet je de bench op de plek waar ze in de toekomst zal gaan slapen.
quote:
* bij binnen plassen word hij niet echt bestraft (wel natuurlijk naar buiten gezet), maar bij buiten plassen wel beloond.
Zorg ervoor dat je een 'hoekje' in de tuin hebt waar hij kan plassen. Wanneer je hem daar vaak genoeg uitlaat snapt hij zelf ook wel dat dat de bedoeling is.
quote:
* We wonen in Limburg en gaan hem halen in Friesland dus hij moet 3,5 uur in de auto zitten. Enkele tips ???
Laat hem sowieso minimaal één keer per uur even uit. Daarnaast kan je hem gewoon op je schoot meenemen, op die manier went hij ook al aan je.
quote:
* We hebben thuis ook 2 katten. Zal ik de hond gelijk bij de katten doen of even wachten en hem een uurtje aan het huis laten wennen ofzo ??
Laat de katten even een dagje in een andere kamer. Het is belangrijk dat je hond eerst goed went aan het huis.
quote:
Hebben jullie nog andere tips waar we aan moeten denken ??

gr steve
Wees niet bang om streng te zijn tegenover je hond en geniet ervan.
pi_60649914
Bij het ophalen kun je al gebruik maken van de bench in de auto dit leert het hondje dat het een veilig en zijn/haar plekje is. ook is het natuurlijk veiliger onder weg, en mocht er n "ongelukje" gebeuren kun je t zo schoonmaken
Neem ook n paar papier snippers oid uit t nestje waar hij/zij nu in zit en leg die dan in de bench.
Stop om t max halfuur en laat de kleine ff in t gras drentelen om een plasje oid te kunnen doen.
Dit geld ook voor de eerste dagen dat hij/zij bij jou is. zo veel mogelijk mee naar buiten aan de riem.
Laat de katten en hond rustig aan elkaar wennen, dus 1e dag ff niet. Hondje heeft n lange reis gehad, is bij zijn moeder weg etc. laat de katten in hun eigen terrotorium bv huiskamer, en kies voor de pup een plek waar je een gemakkelijk schoonmaakbare vloer hebt. ( zet de bench daar ook met open deur )
Stel vanaf het begin regels op waar de pup zich aan moet houden, en zorg ook dat iedereen in je huishouding op dezelfde manier hier mee omgaat. (op de bank, de speeltjes etc etc ) verder gewoon lekker genieten van je pup
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')