abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60647271
Hoi,

Het bedrijf waar ik werk heeft op dit moment al haar docuemten voor ontwikkeling (denk aan functionele en technische ontwerpen) opgeslagen in Microsoft Visual SourceSafe.
Men wil nu kijken naar alternatieven omdat dit niet super werkt. We hebben ook Sharepoint als intranet draaien en dat is zeker een optie, maar ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die werken met andere applicaties en wat daarbij de hoofdreden was om hiervoor te kiezen (als dat bekend is).

De belangrijkste functionaliteiten die mogelijk moeten zijn:
- Versiebeheer, oneindig kunnen terughalen van voorgaande versies.
- Verplichte checkout/checkin als je wilt wijzigen.
- (gewenst) Een mogelijkheid om bij 2 verschillende versies kunnen zien welke de nieuwste/beste is.

Mocht iemand iets weten of hierover kwijt kunnen, dan hoor ik het graag!
pi_60647429
wij gebruiken hier zowel Sharepoint al VSS. VSS is echt ideaal als het aankomt op versie beheer maar de applicatie zelf is idd vreselijk.

Sharepoint is ook niet je van het, met name het restoren van documenten is zonder extra tools een vreselijk gedoe.

Wij hebben onlangs ook een upgrade project gehad voor VSS en hebben daarbij naar alternatieven gekeken maar uiteindelijk zijn we maar bij VSS gebleven. succes!
  Eindredactie Games vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:29:02 #3
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_60647841
kan je dan niet beter een svn soort gebruiken ? zoals visual svn?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_60647949
Heb inderdaad net wat gevonden over SVN (Tortoise versie)... Ziet er ook wel aardig uit met goede functionaliteiten... Wie weet wordt dat iets?!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:34:49 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_60647966
SAP
Backupserver draaien
pi_60648132
Als het gaat om ontwerpen 3d-tekenprogramma's is daar misschien ook speciale software voor. Autodesk biedt Vault aan bij Inventor, Solidworks heeft SW Explorer. Die bieden volgens mij wel wat je zoekt (Check in/out en revisiebeheer). En als ik het goed heb kunnen er ook office documenten in opgenomen worden.
pi_60648477
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:42 schreef Toryu het volgende:
Als het gaat om ontwerpen 3d-tekenprogramma's is daar misschien ook speciale software voor. Autodesk biedt Vault aan bij Inventor, Solidworks heeft SW Explorer. Die bieden volgens mij wel wat je zoekt (Check in/out en revisiebeheer). En als ik het goed heb kunnen er ook office documenten in opgenomen worden.
Da's niet nodig, het gaat puur om documenten (Word). Dus eigenlijk echt alleen de functionele en techniche ontwerpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')