abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:36:31 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60646031
Hieronder 8 foto's die elk geplaatst worden in combinatie met een tekst. Tekst en beeld versterken elkaar. Voorbeeld bij foto 1: beeldspraak in die tekst is 'In een notendop'.
Voorbeeld bij foto 4: tekst gaat over 'krakend ijs, waarop je je nét kunt wagen'.
Voorbeeld bij foto 7: tekst beschrijft 'de mix van theater, dans, audiovisuele kunsten en meer'.

1

2

3

4

5

6

7

8
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 09:42:17 #2
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60646943
Als ik bv nr 1 zie , zou ik ook wat IN de notendop stoppen
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:26:22 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60647778
ik snap dat die gaussian blur mask erg verleidelijk is maar ik zou de opacity iets terugschroeven op de blurred layer want dit is wel een beetje too much
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:01:21 #4
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60648620
Que? Dat is zeker niet gebeurd. Ik weet heul niet wat het is!
Maar ik denk dat ik wel begrijp welk effect (of meer: gevolg) je bedoelt en dus snap ik wel je kritiek erop.

Wel gedaan:
- groot diafragma, dus erg korte DOF
- achtergronden witter gemaakt met dodge en soms met gewoon een witkwastje (zeg maar). Ben nergens over object heengegaan (noch met dodge noch met penseeltje), dus daar kan het vage (wat jij als die speciale blur omschrijft) niet vandaan komen. Dat is echt scherptediepte. Ik heb geen enkele foto geblurd ofzoiets.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:03:53 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60648667
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:01 schreef Sugar het volgende:
Que? Dat is zeker niet gebeurd. Ik weet heul niet wat het is!
Maar ik denk dat ik wel begrijp welk effect (of meer: gevolg) je bedoelt en dus snap ik wel je kritiek erop.

Wel gedaan:
- groot diafragma, dus erg korte DOF
- achtergronden witter gemaakt met dodge en soms met gewoon een witkwastje (zeg maar). Ben nergens over object heengegaan (noch met dodge noch met penseeltje), dus daar kan het vage (wat jij als die speciale blur omschrijft) niet vandaan komen. Dat is echt scherptediepte. Ik heb geen enkele foto geblurd ofzoiets.
nee ik heb het niet over de DOF maar over de saturation en contrasten van de objecten zelf.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:06:15 #6
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60648710
Ah, oké. Daaraan heb ik ook niet echt wat gedaan trouwens.
Maar ik denk wel dat het effect van verzadiging en contrast groter en dus onnatuurlijker wordt, juist door het witmaken van de achtergrond. Toch? Denk ik dan.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:07:14 #7
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60648735
Oh jawel, bij 4 bijvoorbeeld zie ik dat natuurlijk en weet ik het weer. Ik snap ook je bezwaar. (Hehe.)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:15:14 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60648929
Bij 1, 5 en 6 is de scherptediepte prima, bij de andere zou ik die toch wat aanpassen. Nu wordt het uiteinde van je voorwerpen wel heel vaagjes.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_60663701
Ik zou inderdaad een iets grotere scherptediepte kiezen. Ik neem aan dat je gewoon vanaf statief schiet? Met wat voor sluitertijd zijn ze genomen? Kan het zijn dat de camera beweegt als je de knop indrukt wat voor kleine bewegingsonschepte zorgt? Der zit best duidelijk een overbelicht door gaussian blur achtig effect in. Vreemd.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 11:11:18 #10
223922 Lief_Dagboek
al mijn geheimen
pi_60679444
Ach die scherptediepte vind ik wel prima. Dat is een keuze.
Maar bij sommige, zoals 4, 5 en 6 is de schaduw erg onnatuurlijk lelijk geworden.

Mooi project!
pi_60683300
bij 8 is de schaduw wel erg overdreven, lijkt net of er een schaduw in zit van de foto zelf (op het moment waarop die gemaakt is) en nog een extra schaduw gegeven
kreja bea!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:27:32 #12
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60686287
Ik vind dat jullie gelijk hebben dat het allemaal wel subtieler moet. Zeker zo zonder de tekst, zo puur als foto. Bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')