abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60642365
Ik heb dus een probleem.

Zostraks zat ik dus gewoon wat te internetten etc, en toen liep de laptop vast.
Ik hoorde een soort van: Bzzzzz ( uit de speakers )
Nu dacht ik, goh een vastloper dus even CTRL-del etc en dan komt het wel goed.

Dat werkte niet, dus dan maar opnieuw opstarten, aangezien de laptop nergens meer
op reageerde heb ik maar de noodrem gebruikt. Dus startknoptje even 5 sec indrukken
en hij was eindelijk uit. Daarna opnieuw opgestart, kwam in het windowsscherm
met het bureaublad etc. Maar toetsenbord deed niets, keypad ook niet.

Opnieuw geprobeerd en toen kwam ik niet meer in het bureaublad, maar bleef het hangen in
het scherm daarvoor met aanmelden etc ( accounts normaal ) Nog maar een keer toen bleef hij
hangen in het laadscherm met het groene balkje.

Nou, technisch als ik ben heb ik daarna maar geprobeerd om via de veilige modus erin te kunnen
komen. Dat werkte dus wel, alles deed het. Nu zit ik dus in de veilige modus + netwerk mogelijkheden.

Wat moet ik doen om weer gewoon in Vista te komen?
En waar is dit door gekomen? Ik weet van mijn zus dat ze met hetzelfde zat, ze vertelde een paar
dagen geleden dat ze ook geen muis etc meer had. En nu dacht dat haar laptop de geest had gegeven etc.

Is de enige optie om te herinstalleren? :S
pi_60642494
Laptop misschien te heet met dat klamme kutweer? In de veilige modus laadt hij geen Aero, dus wellicht dat de videokaart die erin zit misschien te warm wordt.

Probeer anders ook eens een herstel. Dus opstarten van de Vista-cd en dan kun je voor een controle kiezen bij het eerste scherm als hij uitgeladen is.
pi_60642517
Had het laatst ook, dankzij stroomstoring..ff terugzetten hielp wel
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_60646610
Heb een herstel gedaan, maar heeft niet geholpen.
Kwam daardoor wel weer in Windows normaal, maar liep alsnog na een tijdje
weer vast, hij loopt soms ook nog gewoon vast in veilige modus..

Het gaat om een Aver 5633 Wlmi met Vista premium erop
pi_60650933
Iemand?!
pi_60650982
Hij's kapot. Misschien een ventilator die niet goed werkt waardoor je videokaart oververhit wordt?

Ik denk iig iets met de videokaart, aangezien safe mode werkt, en daar de videokaart minder belast wordt. Even terug naar de winkel dus!
pi_60651022
Het kan ook iets met het intern geheugen zijn, dat wordt ook minder gebruikt in safe mode (minder opstartprogramma's). Probeer die windows vista ingebouwde memory test anders eens
pi_60651375
Terug naar de winkel?
Het is een jaar oude laptop.. ( garantie vervallen? )

Maargoed, als de laptop vastloopt lijkt het zo te zijn dat de HDD uitvalt ofzo.
Het is echt heel raar, hij loopt ook steeds vast in het internetscherm of bureaublad in vista normaal.

Soms loopt hij ook vast in de veilige modus hoor, maar kan ik nog naar BCC terug gaan om een andere
laptop/garantie aanspraak? Waar vind ik de memory test?
pi_60651443
Zo oud kan die laptop niet zijn, als er windows vista op staat

Het kan natuurljik zijn dat de hdd uitvalt, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk, omdat die hdd ook weer aangaat bij het opnieuw opstarten. Het lijkt me eerder oververhitting door een kapotte ventilator. Draaien de fans eigenlijk wel?

De memory test kun je volgens mij vinden in het zelfde keuzemenu als waar je ook naar veilige modus gaat. Overigens staat in het configuratiescherm ook nog een heel aantal opties voor systeemanalyse!
pi_60651449
Ow en even ter aanvulling.
Ik vond de laptop de laatste tijd wel erg heet worden, maar heb toen speedfan bekeken en
deze vertelde me dat de laptop 'maar' tussen de 45 en 57 schommelde. Dat heb ik toen maar
zo gelaten, aangezien dat niet schrikbarend is dacht ik zo. Maar misschien is dat dus toch te veel
van het goede geweest dan? :S

Bij systeem staat een uitroepteken bij PCI flashgeheugen.
Kan dat het probleem zijn?
pi_60651484
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:43 schreef erikkll het volgende:
Zo oud kan die laptop niet zijn, als er windows vista op staat

Het kan natuurljik zijn dat de hdd uitvalt, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk, omdat die hdd ook weer aangaat bij het opnieuw opstarten. Het lijkt me eerder oververhitting door een kapotte ventilator. Draaien de fans eigenlijk wel?

De memory test kun je volgens mij vinden in het zelfde keuzemenu als waar je ook naar veilige modus gaat. Overigens staat in het configuratiescherm ook nog een heel aantal opties voor systeemanalyse!
Oké, de HDD is dan inderdaad onwaarschijnlijk. De fans draaien inderdaad wel, die slaan steeds aan
en ik heb vorige maand volgens mij nog dat ding opengeschroeft omdat ik het niet vertrouwde ( lees hierboven qua hitte) was niets aan de hand en zat verder geen stof in etc..
pi_60651489
Nee, dat is niet schrikbarend. Wat voor videokaart zit er in? ik las iets op tweakers over videokaarten van nvidia die niet goed tegen temperatuursschommelingen zouden kunnen!
pi_60651606
quote:
Sorry kun je nog even teruglezen, had nog wat dingen ge-edit
Zal het artikel zometeen even doorlezen en opzoeken welke kaart ik heb
pi_60651720
pci flash memory heb ik het volgende op gevonden op internet:
http://www.experts-exchan(...)-bit/Q_22914505.html

(Helemaal onderaan kijken op die pagina!)
pi_60651729
maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat het probleem veroorzaakt.
pi_60651823
Mij ook, ook omdat het zo plotseling is. Het lijkt trouwens ook niet echt op een vastloper.
Gewoon eerder een algehele freeze, en de HDD die dus niet meer werkt.

Ik zal iig naar BCC terug om dat eens aan te kaarten, want in veilige modus altijd zitten te werken is
natuurlijk ook ruk
pi_60651859
Matje-1989, reageer eens op mijn PM!
pi_60652225
Ik herhaal: het kan niet zo zijn dat de HDD opeens ophoudt met werken en na een herstart prima werkt.
pi_60739373
Hartelijk dank voor het inzenden van uw bericht. Helaas hebben wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden. Daarom bieden wij u onze welgemeende excuses aan voor onze late reactie.

Graag willen wij als volgt op uw vraag reageren:
Het spijt ons te moeten vernemen dat uw laptop niet meer naar behoren functioneert. Wij willen u vriendelijk vragen om uw apparaat bij het voor u dichtstbijzijnde BCC-filiaal in te leveren. Vervolgens wordt het apparaat doorgezonden naar de officiële servicedienst waar de storing wordt onderzocht, en zonodig hersteld. BCC werkt namelijk uitsluitend samen met de officiële servicedienst van de fabrikant/importeur. Hiertoe is besloten om kwaliteit van het onderzoek en/of uit te voeren reparaties te kunnen waarborgen. Vergeet echter niet een kopie van de aankoopbon in te leveren. De fabrieksgarantie is van uw laptop is verlopen, maar met het doorberekenen van eventuele kosten zal uiteraard rekening worden gehouden met de leeftijd en de aankoopprijs van uw apparaat.
Wanneer het apparaat in de winkel terug is van reparatie, wordt u daar zo snel mogelijk telefonisch van op de hoogte gebracht. Dan weet u namelijk dat het artikel afgehaald kan worden in het filiaal.
pi_60741938
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:06 schreef Matje-1989 het volgende:
Hartelijk dank voor het inzenden van uw bericht. Helaas hebben wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden. Daarom bieden wij u onze welgemeende excuses aan voor onze late reactie.

Graag willen wij als volgt op uw vraag reageren:
Het spijt ons te moeten vernemen dat uw laptop niet meer naar behoren functioneert. Wij willen u vriendelijk vragen om uw apparaat bij het voor u dichtstbijzijnde BCC-filiaal in te leveren. Vervolgens wordt het apparaat doorgezonden naar de officiële servicedienst waar de storing wordt onderzocht, en zonodig hersteld. BCC werkt namelijk uitsluitend samen met de officiële servicedienst van de fabrikant/importeur. Hiertoe is besloten om kwaliteit van het onderzoek en/of uit te voeren reparaties te kunnen waarborgen. Vergeet echter niet een kopie van de aankoopbon in te leveren. De fabrieksgarantie is van uw laptop is verlopen, maar met het doorberekenen van eventuele kosten zal uiteraard rekening worden gehouden met de leeftijd en de aankoopprijs van uw apparaat.
Wanneer het apparaat in de winkel terug is van reparatie, wordt u daar zo snel mogelijk telefonisch van op de hoogte gebracht. Dan weet u namelijk dat het artikel afgehaald kan worden in het filiaal.
Wat voor type laptop is het?
edit: laat maar; zag het al ergens staan
pi_60746690
Tsja, stuur ik hem op dan ga ik eigenlijk dus akkoord met een reparatie.
Verdomme

Ze zijn wel slim, ik moet dus sowieso betalen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')