dan krijgt mijn zoon zijn kindsdeel automatisch(wettelijk geregeld) dat is dus geen oplossing.quote:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:00 schreef Black-Death het volgende:
Ik zou het aan de notaris vragen
Ruzie met je eigen kinderen trouwens?![]()
Dat kun je ondervangen in je testament, of je zoon onterfen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:01 schreef weirdmv het volgende:
[..]
dan krijgt mijn zoon zijn kindsdeel automatisch(wettelijk geregeld) dat is dus geen oplossing.
volgens mijn notaris( heb hem al geraadpleegd van te voren) blijft mijn kind wettelijk gezien recht houden op een bepaald deel van de erfenis en kan ik hem alleen onterven van de rest.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:04 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat kun je ondervangen in je testament, of je zoon onterven.
Beide, is overigens hetzelfde (in principe)
Dus je vraagt de experts, die geven aan dat het niet mogelijk is, maar vervolgens wil je er toch onderuit?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:06 schreef weirdmv het volgende:
[..]
volgens mijn notaris( heb hem al geraadpleegd van te voren) blijft mijn kind wettelijk gezien recht houden op een bepaald deel van de erfenis en kan ik hem alleen onterven van de rest.
gewoon om te laten weten dat het niet om zomaar 1000 euro gaat maar een aanzienlijk bedrag.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:07 schreef Rekkie het volgende:
Waarom is het interessant om te weten wat de aard is van je bezittingen en of er veel geld of niet op je spaarrekening staat, het bouwjaar van je woning in deze vraagstelling?
het moet vast mogelijk zijn om alles aan me kleinkinderen te geven zonder een testament(kindsdeel).quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:08 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dus je vraagt de experts, die geven aan dat het niet mogelijk is, maar vervolgens wil je er toch onderuit?
Maakt voor de vraagstelling geen zak uit!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:10 schreef weirdmv het volgende:
[..]
gewoon om te laten weten dat het niet om zomaar 1000 euro gaat maar een aanzienlijk bedrag.
Inderdaad... ik snapte het ook al niet...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:08 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dus je vraagt de experts, die geven aan dat het niet mogelijk is, maar vervolgens wil je er toch onderuit?
persoonlijk zou ik voor 1000 euro geen moeite doen, voor dit bedrag wel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:15 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Maakt voor de vraagstelling geen zak uit!
Helaas dat is in Nederland niet zo.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:11 schreef weirdmv het volgende:
[..]
het moet vast mogelijk zijn om alles aan me kleinkinderen te geven zonder een testament(kindsdeel).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |