abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 augustus 2008 @ 21:23:14 #1
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_60637379
Als ik op mijn PC (HP DC5700 met Vista Business) een externe HD via USB 2.0 aansluit, start deze spontaan opnieuw op. De HD heeft een eigen adapter voor stroom dus niet zoals hier ( http://www.microsoft.com/(...)e_beeldscherm.aspx#6 ) staat vermeld.
Hetzelfde probleem doet zich voor op mijn laptop met Vista Home.
Op mijn laptop met XP geeft de externe HD geen problemen.

Iemand met de zelfde ervaringen of een mogelijke oplossing?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 21:35:38 #2
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60637702
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:23 schreef ManAtWork het volgende:
Als ik op mijn PC (HP DC5700 met Vista Business) een externe HD via USB 2.0 aansluit, start deze spontaan opnieuw op. De HD heeft een eigen adapter voor stroom dus niet zoals hier ( http://www.microsoft.com/(...)e_beeldscherm.aspx#6 ) staat vermeld.
Hetzelfde probleem doet zich voor op mijn laptop met Vista Home.
Op mijn laptop met XP geeft de externe HD geen problemen.

Iemand met de zelfde ervaringen of een mogelijke oplossing?
Was dat eenmalig, of doet hij dat iedere keer dat je dezelfde hdd aansluit?
Het kan namelijk te maken hebben met herkennen en zo dat hij dat doet..
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
  donderdag 7 augustus 2008 @ 21:39:51 #3
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_60637818
Iedere keer. PC opgestart, HD aangesloten, HD aangezet, PC start opnieuw op.
En zoals gezegd: op bij Vista PC's. Op de XP PC's wordt de HD gewoon herkend en is ie te gebruiken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:14:27 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_60638772
Zie je Vista echt afsluiten en herstarten, of start je computer opnieuw op zonder dat Vista eerst netjes down gaat ?
In dat laatste geval zit er ergens een kortsluiting tussen PC en HD.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_60638913
Ik zou je eerst adviseren om dat "automatisch herstarten bij fout" van Windows Vista uit te schakelen.
Het scheelt je spitwerk in de logboeken van Vista. Wanneer je pc dan vastloopt herstart hij niet automatisch maar krijg je het ouderwetse bsod te zien met foutinformatie. Met die informatie kan je dan eventueel verder Googlen en met die info kunnen we je hier eventueel ook wat verder helpen.

Als je niet weet hoe je dat kan uitschakelen (in Vista): Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerde Systeeminstellingen > Tabblad: Geavanceerd > Kopje: Opstart & Herstartinstellingen: klik op Instellingen > Vinkje weghalen bij "automatsich opnieuw opstarten".
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:21:42 #6
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_60638980
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:14 schreef mvdejong het volgende:
Zie je Vista echt afsluiten en herstarten, of start je computer opnieuw op zonder dat Vista eerst netjes down gaat ?
In dat laatste geval zit er ergens een kortsluiting tussen PC en HD.
Start spontaan opnieuw op. Dus inderdaad, geen nette afsluiting.
Waarom zou er dan kortsluiting zitten tussen de 2 Vista PC's en niet tussen de 2 XP PC's?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:23:42 #7
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_60639026
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:18 schreef Blur het volgende:
Ik zou je eerst adviseren om dat "automatisch herstarten bij fout" van Windows Vista uit te schakelen.
Het scheelt je spitwerk in de logboeken van Vista. Wanneer je pc dan vastloopt herstart hij niet automatisch maar krijg je het ouderwetse bsod te zien met foutinformatie. Met die informatie kan je dan eventueel verder Googlen en met die info kunnen we je hier eventueel ook wat verder helpen.

Als je niet weet hoe je dat kan uitschakelen (in Vista): Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerde Systeeminstellingen > Tabblad: Geavanceerd > Kopje: Opstart & Herstartinstellingen: klik op Instellingen > Vinkje weghalen bij "automatsich opnieuw opstarten".
Goeie tip. Ga ik morgen controleren.
'k Zal het laten weten wat het resultaat is.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 09:31:56 #8
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_60646749
De foutmelding na het uitzetten van het vinkje zoals Blur had getipt.
quote:
STOP 0x0000007E
Partmgr.sys adress 8231708E base at 8231600 datestamp 47918f82
Zoeken op het www levert al snel het vermoeden dat het aan Vista met SP1 lijkt te liggen.
Zie het topic n de NL nieuwsgroep van Microsoft en de link naar het forum van neowin.net.

Bekend probleem dus waar, zoals ik het kan zien, nog geen oplossing voor is gevonden.
Mocht iemand wel de oplossing hebben, hoor ik het natuurlijk graag.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 20:31:22 #9
58666 Blur
Wat zeg je?
pi_60666289
Lastige fout maar ik zou al snel richting SP1 gaan zoeken inderdaad. Mede gezien de vele compatibility problemen die Vista SP1 geeft. Zelf heb ik sinds het installeren van SP1 ook een probleem waardoor mijn pc spontaan gaat herstarten (terwijl de automatische herstartfunctie uit staat......)

Heb zelf nog wat verder gezocht met jouw fout maar nergens kan ik een kant en klare oplossing voor het probleem vinden helaas.

Wat mijn probleem aangaat ga ik proberen om SP1 er af te gooien. Opnieuw installeren kan altijd nog.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:15:04 #10
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_60667614
In ieder geval mijn dank voor het zoeken. Zelf kon ik ook geen duidelijke oplossing vinden. Nah ja, dan maar versneld naar een netwerk oplossing voor de opslag zoeken.
Was toch al de bedoeling alleen niet zo snel.

Hopen dat vrienden van ome Bill snel een oplossing weet te bedenken voor de diverse problemen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 05:37:30 #11
58666 Blur
Wat zeg je?
pi_60677116
In mijn netwerk heb ik een server draaien met XP. Die 2 HD's daarin kan ik via het netwerk direct benaderen.
Wellicht heb je die mogelijkheid ook? Je kan dan je externe HD daaraan hangen.

Een andere mogelijkheid is het aanschaffen van een NAS. Die worden kant en klaar geleverd, met of zonder RAID opstelling, in diverse prijsklasses en van diverse merken. Wellicht ook een overweging waard?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 10:12:59 #12
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_60678643
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 05:37 schreef Blur het volgende:
In mijn netwerk heb ik een server draaien met XP. Die 2 HD's daarin kan ik via het netwerk direct benaderen.
Wellicht heb je die mogelijkheid ook? Je kan dan je externe HD daaraan hangen.
Ik los het inderdaad tijdelijk even op door de HD aan te sluiten op mijn laptop mijn XP. Maar dat is niet echt een werkbare oplossing. Ik kan de HD ook benaderen door hem aan te sluiten op de Experia-box maar dan staat ie in een meterkast. Niet echt handig,...
quote:
Een andere mogelijkheid is het aanschaffen van een NAS. Die worden kant en klaar geleverd, met of zonder RAID opstelling, in diverse prijsklasses en van diverse merken. Wellicht ook een overweging waard?
Ik ben dus ook aan het rondneuzen voor een NAS met een RAID mogelijkheid om daar de data op te slaan. Nu alleen nog even kijken welke het beste past qua prijs/kwaliteit/gebruiksgemak.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 15:46:09 #13
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_60684809
Schiet mij maar lek!
Ik heb voor nog geen tientje een andere behuizing voor een externe HD gehaald en er een schijf ingedrukt. Aangesloten op een laptop met Vista en wat denk je? Geen probleem, start netjes op en is gewoon te benaderen.
Er is wel een klein verschil: deze behuizing heeft geen aan/uit knop,...

(Ik heb de behuizing meegenomen omdat de NAS die ik zocht niet op voorraad lag en ik ongeduldig ben. )
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 18:02:33 #14
58666 Blur
Wat zeg je?
pi_60686959
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 15:46 schreef ManAtWork het volgende:
Schiet mij maar lek!
Ik heb voor nog geen tientje een andere behuizing voor een externe HD gehaald en er een schijf ingedrukt. Aangesloten op een laptop met Vista en wat denk je? Geen probleem, start netjes op en is gewoon te benaderen.
Er is wel een klein verschil: deze behuizing heeft geen aan/uit knop,...

(Ik heb de behuizing meegenomen omdat de NAS die ik zocht niet op voorraad lag en ik ongeduldig ben. )
Toch wel apart Wellicht heeft het met de usb interface te maken?
Wel beter dat het probleem opgelost is in ieder geval!
pi_60762830
Dat zelfde probleem heb ik al aan Microsoft gemeld bij de beta 2 van Vista. Maar daar hebben ze niets mee gedaan. Ik kreeg het advies om bij de leverancier van de hardware te rade te gaan voor een bijgewerkte driver. Dat de disk onder XP, 98 en Linux probleemloos werkte was voor hun blijkbaar een onbenullig detail.

Ik heb t opgegeven, de enclosure heeft nu een enkeltje vuilverbranding gekregen en een andere enclosure deed het prima. Ook de disk aan de interne IDE interface hangen werkte gewoon.
Don't hurry, be crappy!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')