Vind het erg melodieus, best wel leuk voor af en toe ......
Heb hier nog "Tales from the Thousand Lakes" liggen, Elegy heb ik nog ergens op tape.
Jaar of 6 geleden vond ik het leuk om naar te luisteren, maar tegenwoordig boeit het me niet meer.
quote:Idem. Zelfs de vroege death metal periode (karelian isthmus) vind ik tof. Er zijnweinig bands die zo progresief zijn.
Op zondag 17 maart 2002 23:00 schreef Xhorder het volgende:
Ja Amorphis is tof. Ik heb zo ongeveer al hun cd's, één van m'n favoriete metal bands.
quote:Vorheen op de Black Winter Day EP geloof ik.
Op maandag 18 maart 2002 00:26 schreef GSX-MAN het volgende:
Heb er een paar nummers van. Ik ben jaren op zoek geweest naar hun Doors-cover (Light my fire, bonusnummer op Tales...).
Da's nostalgie. Ik ga meteen weer een plaatje opzetten
quote:Op de Tales from a thousand lakes/Black winter day combi wel. Op de losse BWD EP staat dat nummer niet.
Op maandag 18 maart 2002 00:31 schreef Summoner het volgende:[..]
Vorheen op de Black Winter Day EP geloof ik.
quote:O ja.
Op maandag 18 maart 2002 00:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Op de Tales from a thousand lakes/Black winter day combi wel. Op de losse BWD EP staat dat nummer niet.
De band is weg bij Nucleair Blast/Relapse Records en zit nu bij EMI (finland).
Op 20 mei komt de nieuwe cd Far From The Sun uit en schijnt heavier te zijn als de tweede voorgangers Tuonela en Am Universum.
Tracklisting:
1. day of your beliefs (first single)
2. planetary misfortune
3. evil inside
4. mourning soil
5. far from the sun
6. ethereal solitude
7. killing goodness
8. god of deception
9. higher ground
10. smithereens
Ben benieuwd hoe deze cd zal gaan klinken. Het schijnt dat ze nu alle vrijheid hebben gehad om te doen wat ze zelf wilden.
quote:Dat nummer staat op de limited edition van 'Tales from...' in digipak, en die heb ik hier liggen
Op maandag 18 maart 2002 00:26 schreef GSX-MAN het volgende:
Heb er een paar nummers van. Ik ben jaren op zoek geweest naar hun Doors-cover (Light my fire, bonusnummer op Tales...).
Misschien dat je eens kan proberen om wat te vinden bij http://www.millennium-records.nl
[Dit bericht is gewijzigd door bas-beest op 30-04-2003 23:37]
quote:Yep, album heet Itse en de zanger is Pasi Koskinen
Op woensdag 30 april 2003 23:30 schreef Summoner het volgende:
Die andere band van de zanger van Amorphis (ben ff z'n naam vergeten) is ook zeer tof: Ajattara. Midtempo Black/Dark Metal met spooky synths.
quote:Er is inmiddels al weer een tweede album uit, maar die heb ik nog niet gehoord. In tegenstelling tot "Itse" stond de nieuwe vrij hoog in de soundcheck van Aardschok, al heeft dat wat betreft Black Metal meer te maken met toegankelijkheid dan kwaliteit.
Op woensdag 30 april 2003 23:35 schreef bas-beest het volgende:
Yep, album heet Itse en de zanger is Pasi Koskinen
quote:Ik zal eens gaan checken voor dat nieuwe album, bedankt voor de tip!
Op woensdag 30 april 2003 23:37 schreef Summoner het volgende:[..]
Er is inmiddels al weer een tweede album uit, maar die heb ik nog niet gehoord. In tegenstelling tot "Itse" stond de nieuwe vrij hoog in de soundcheck van Aardschok, al heeft dat wat betreft Black Metal meer te maken met toegankelijkheid dan kwaliteit.
quote:Gaaf! "Privilege of Evil" heb ik ook wel, maar ik kan de "Black Winter Day" EP nergens meer vinden. Ook al heb ik de nummers van die ep wel op de Tales... re-release staan, ik wil hem toch graag hebben.
Op woensdag 30 april 2003 23:32 schreef bas-beest het volgende:
Dat nummer staat op de limited edition van 'Tales from...' in digipak, en die heb ik hier liggen
Verder heb ik alle cd's t/m Tuonela (die trek ik nog net), incl. de EP 'Privilege of Evil'
quote:Ik heb die gelukkig wel, want het is altijd leuker om albums los te hebben...
Op woensdag 30 april 2003 23:39 schreef Summoner het volgende:[..]
Gaaf! "Privilege of Evil" heb ik ook wel, maar ik kan de "Black Winter Day" EP nergens meer vinden. Ook al heb ik de nummers van die ep wel op de Tales... re-release staan, ik wil hem toch graag hebben.
quote:Oh ja, die bestond ook nog.
Op woensdag 30 april 2003 23:41 schreef bas-beest het volgende:
Ik heb die gelukkig wel, want het is altijd leuker om albums los te hebben...
Heeft iemand hier ook de EP 'My Kantele' ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |