abonnement Unibet Coolblue
pi_60636593
Hey mensen
2 jaar geleden kocht ik een laptop waarop een OEM versie van Win XP Home zat (zit). Na 2 jaar vind ik het wel eens tijd worden voor een format van mijn laptop. Toen ik deze net kocht maakte ik een backup dvd zodat ik bij een crash het systeem kon redden. In principe kan ik daarmee ook formatteren, maar ik ben al die troep van Acer liever kwijt dan rijk.
Kan ik nu gewoon een cd van Win XP Home erin duwen en dan mijn licenstiecode intypen? Of gaat dat niet werken?

Wat overigens vreemd is, ik heb de code van mijn WinXp op de onderkant van m'n laptop op een stickter staan, maar het programma BelArc geeft een heel andere code

Alvast bedankt
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_60636644
In mijn geval, ik heb een dell, moest ik de oem versie van dell downloaden en kon ik daar mee mijn xp activeren.. Met een "gewone" retail werkte het niet..
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_60636657
Je kan wel een XP cd gebruiken maar dan moet het wel

A. Een Windows XP HOME cd zijn
B. een OEM cd zijn dus een retail cd gaat niet werken
pi_60636772
Hm, waar haal ik een OEM cd vandaan ..
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_60636844
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:56 schreef Black-Death het volgende:
Hm, waar haal ik een OEM cd vandaan ..
Inturnet?
https://binsearch.info/?q=Goldwing+Posts%2C+Windows+XP+Home+OEM+SP3+NL&max=250&adv_age=&server=
pi_60636946
quote:
Best slim dat ik daar zelf op kwam
Ben aan het grabben
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_60640447
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:48 schreef Black-Death het volgende:

Wat overigens vreemd is, ik heb de code van mijn WinXp op de onderkant van m'n laptop op een stickter staan, maar het programma BelArc geeft een heel andere code

Alvast bedankt
Code in de installatie is een code die door de fabrikant wordt gebruikt. Deze code en je herstelcd's in combinatie met de bios van de pc zorgen ervoor dat je niet hoeft te activeren. Gebruik je een Windows xp home OEM cd en vul je de code van de onderkant van de laptop in dan is de kans 99% dat je moet bellen met Microsoft voor de activatie.

Dit is echter geen probleem omdat je na het doorgeven van de installatie ID een drietal vragen krijgt.

Beantwoord de vragen gewoon eerlijk en je krijgt een activatiecode via de telefoon zonder iemand rechtstreeks aan de lijn te krijgen.

Succes met je bloatware vrije laptop

p.s als je na de eerste installatie nog veel onbekende apparaten in je apparatenbeheer lijst hebt staan probeer deze dan eerst te installeren voordat je het notebook gaat activeren scheelt je een hoop gezeik achteraf m.b.t de activatie
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')