abonnement Unibet Coolblue
pi_60636009
quote:
De regering van Pakistan zet de procedure in gang om president Pervez Musharraf af te zetten. Dat heeft de leider van de regerende Pakistaanse Volkspartij (PPP), Asif Ali Zardari, donderdag bekendgemaakt.
VergrotingVergroting

De regeringspartijen Pakistaanse Volkspartij (PPP) en de Pakistaanse Moslim Liga (PML-N) hebben drie dagen overleg gevoerd over een afzetprocedure tegen Musharraf. Eerder op donderdag meldden Pakistaanse regeringsbronnen al dat er een afzettingsprocedure op handen was.

Rechters
Musharraf ligt over tal van onderwerpen in de clinch met de PML-N en de PPP. Er is onder meer onenigheid over de wens van de coalitie rechters die eerder door Musharraf buitenspel waren gezet, opnieuw te installeren.

De PPP is de partij van de eind vorig jaar vermoorde oud-premier Benazir Bhutto. Haar echtgenoot Asif Ali Zardari staat nu aan het hoofd van de partij. De PML-N wordt geleid door Nawaz Sharif, een andere voormalige regeringsleider.

Coup
Musharraf kwam in 1999 door een coup aan de macht in Afghanistan. De Verenigde Staten zien hem als een bondgenoot in de strijd tegen het terrorisme. In 2001 riep hij zichzelf tot president uit. In de afgelopen jaren kwam hij steeds meer onder vuur te liggen omdat hij het Aziatische land ondemocratisch zou besturen. Musharraf trad in november vorig jaar terug als legerleider.
Bron

Nu heb ik mij daar niet echt mee bezig gehouden, maar wat voor gevolgen zou dit kunnen hebben voor Afghanistan? Kan iemand mij dit vertellen? Heeft dit überhaupt gevolgen?
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_60636047
De volgende coup van Mousharraf misschien?
I´m back.
pi_60642046
Het zou zomaar kunnen dat de Taliban garen spint bij een politieke crisis in Pakistan. Waar de Taliban zich eerst vooral in de grensstreek van Afghanistan en Pakistan ophielden, het los van de beschaafde wereld niemandsland, dringen ze steeds dieper in de Pakistaanse samenleving.
Een coup van Musharraf is tegen de volkswil en dan creëert hij nog meer vijanden, maar het uitroepen van de noodtoestand en het inzetten van het leger om het parlement te ontbinden leidt natuurlijk de aandacht af van broodnodige militaire inzet in de grensstreek.
De Taliban kan van daaruit dus veel ontspannender hergroeperen en nieuwe aanvallen coördineren en haar machtsbasis in Pakistan vergroten.
Al met al, naar mijn mening, een slechte ontwikkeling.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')