abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60633295
Dit is een project waar ik nu aan werk:

http://s229.photobucket.c(...)Project%204x%20rood/

De opdracht was dat het eruit moest zien als:

Alleen dan met de kleueren rood, donker rood en blauw. De rest mocht ik zelf weten. (Dit schilderij is in 3 uur met zn tweeën gemaakt.)

Dus ik begon met een eerste opzet, maar ik werk zelf niet zo abstract als de schilder waarmee ik het bovenstaande samen heb gemaakt, dus het gaat allemaal wat trager en voorzichtiger.

Vond het geel maar niks.

Pastelkleuren vind ik zelf altijd erg mooi dus:

Vind dat de lijnen van de onderwerpen meer naar voren moeten komen dus heb ff een stuk houdskool gepakt en wat vastgelegd, weet nog niet of ik over het houtschool ga schilderen overal of dat ik het zo zichtbaar laat. Vooral bij de danseressen op de achtergrond is het mooi om het zo schetsmatig te laten. Helaas zijn de foto's van beroerde kwaliteit...

Ik heb over de gele vlammen geschilderd, omdat ik het hele schilderij nu van achteren naar voren weer opnieuw aan het maken ben. Misschien dat ik ze later weer terug breng, ze hadden wel wat. Maar het moet wel subtieler.

Dit hieronder is waar ik nu ben.

Had een tube groene verf gekocht ipv steeds te mengen uit primaire kleuren. Dit is helaas te zien, dus dat moet ik bij werken. Ik streef naar subtiliteit en de aandacht moet naar de juiste plekken worden geleid. Ik heb problemen met de lucht en de grond. De achtergrond iha dus. Ik vind hoe de groene kruizen in de achtergrond staan niet mooi. Te mat ofzo. De droog op droog techniek is niet mooi vind ik:

Vage foto voor vergelijking van grote:

Ik wil eerst de achtergronden fiksen voordat ik de danseressen ga uitwerken. Dit wordt nog lastig, want zoveel ervaring met schilderen heb ik niet, maar ik ben geduldig en heb er gevoel voor.
Daarna wil ik de twee voorste dames flitsend uitwerken met veel relief en aandacht voor de wind in de jurken.

Suggesties? Kritiek? Zeer welkom!
By there fruits, you shall know them
pi_60633351
Mooi, I like it!

Doe je dit als werk/hobby/studie?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_60633611
Hobby. Deze is voor mijn oom en tante. Ik krijg er voor betaald, maar vrijwel al dat geld zit nu in materiaal dat ik gekocht heb.

Heb wel gedacht aan kunstacademie, maar had vroeger nooit genoeg werk af om het te maken door de jury dacht ik. Nu wel, maar nu wil ik gewoon mn studie afmaken.
By there fruits, you shall know them
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')