Hij keepte best prima hoor, alleen denk ik dat wanneer hij net nog twee seconden langer wacht bij beide situaties, dat ie ze allebei heeft.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:52 schreef Radegast het volgende:
Blundertje bij de 1-1. Voor de rest was 'ie erg onrustig bezig..
Iets meer krediet mag wel. Zag er soms inderdaad niet lekker uit, maar ach.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Niemand schrijft hem toch af? Je moet toch kijken naar wat er gebeurd?
Mag je best zeggen. Zo wordt het hierboven alleen niet gebracht.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar dan mag je dus niet zeggen dat hij er niet lekker uit zag bij die eerste goal?
Ik zeg niet dat het een complete blunder was oid, maar ik denk dat als hij in dat soort situaties een tel of twee tellen langer blijft staan, hij nog steeds snel genoeg is om die bal goed te blokken, nu is hij er denk ik iets te snel.
Overigens vond ik het een verademing hoe hij het spel verlegt en de niet gelijk de lange bal zoekt.
Van Oleguer ja.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:52 schreef Radegast het volgende:
Blundertje bij de 1-1. Voor de rest was 'ie erg onrustig bezig..
En vervolgens komt hij uit z'n goal en moet ie die bal gewoon hebben, anders was Alderweireld er nog tussen gekomen. Want die zag je naar de goal lopen omdat Vermeer dr uit kwam.quote:
oleguer kwam snelheid te kort en vermeer kon er niet veel meer aan doen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:59 schreef kevin6188 het volgende:
Alderweireld had er nooit meer bijgekund. Oleguer had die bal weg moeten glijden, dan was er niks aan de hand geweest.
quote:Vermeer heeft nu iets te verliezen
KERKRADE - Kenneth Vermeer is sinds vier weken eerste keeper van Ajax. De druk om te presteren is veranderd. "Als vaste doelman heb je iets te verliezen, als reservedoelman heb je iets te winnen."
Kenneth Vermeer is een kenner van het veld in Kerkrade. "Het is hobbelig," zegt hij twee dagen voor de wedstrijd in de perskamer van Ajax. "We hebben er dinsdag nog gespeeld met Nederland B."
Oranje speelde met 1-1 gelijk tegen Jong Italië. Maar Vermeer bleef dat duel, volgens afspraak, op de reservebank. Misschien daarom liet hij zich zondag na vier minuten onaangenaam verrassen toen hij een ongelukkige terugspeelbal onder controle probeerde te krijgen. De keeper van Ajax moest een corner weggeven die vervolgens maar net over zijn doel werd gekopt.
Terwijl Vermeer vorige week met Nederland B op pad was, stond Ajax' reservekeeper Maarten Stekelenburg op doel in de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Schotland en Macedonië. Dat is raar, maar daar kan Vermeer verder niet zo veel mee. Het is zoals het is en de nieuwe eerste doelman moet er het beste van maken. "Als ik het niet goed doe, kan ik er zo weer naast staan."
Hoewel Vermeer voor de winterstop al maandenlang de vervanger was van de geblesseerde Stekelenburg, is er iets veranderd sinds Marco van Basten voor het duel met Olympique Marseille Vermeer verkoos boven de volledig fitte Stekelenburg. "Eerst had ik iets te winnen en nu heb ik iets te verliezen," zegt Vermeer. "De druk is anders, maar ik benader de wedstrijden van de laatste weken hetzelfde als ik altijd heb gedaan."
Door de opmerkelijke keuze van Van Basten ligt elk tegendoelpunt van Vermeer onder een vergrootglas. Bij zijn eerste duel als eerste man werd Vermeer geplaagd door een polletje, waardoor de bal over zijn armen in het doel verdween.
Tijdens de return met Olympique mocht Mamadou Niang de gelijkmaker onder de uitkomende Vermeer inschieten. "Als ik niet was uitgegleden op het moment dat ik afzette om uit te komen, was ik eerder bij de bal geweest dan Niang en had ik dat schot kunnen pareren." En zondagmiddag verdween een schot van Cissé in de korte hoek.
Tegen Roda bokste Vermeer een corner niet ver genoeg het strafschopgebied uit en ook in de Uefacupwedstrijd met Aston Villa zag hij er bij corners niet solide uit, maar de doelman bestrijdt dat hoge ballen zijn zwakke punt zijn. "De buitenwereld stelt dat, maar ik laat me daar niet gek door maken. Ik kan me op dat vlak verbeteren, maar ik kan me op álle vlakken verbeteren. Trappen met links, met rechts, vallen, noem maar op. We trainen op het totaalpakket en besteden daarbij óók aandacht aan hoge ballen. Niet meer en niet minder."
Het sterkste punt van Vermeer is ongetwijfeld zijn reflex. Tegen Roda schoot hij zijn ploeg kort voor tijd te hulp met een prachtige redding op een vrije trap van Marcel de Jong. "Zo'n bal heb ik bij veel keepers al zien binnengaan," zei Roda-trainer Harm van Veldhoven. (JOP VAN KEMPEN)
quote:Vermeer: "Contractverlenging komt wel goed"
22 april 2009
Kenneth Vermeer gaat er vanuit dat hij op korte termijn met Ajax overeenstemming bereikt over een nieuw contract. Beide partijen gaan begin mei met elkaar rond de tafel zitten en de keeper heeft de intentie om zijn verbintenis te verlengen.
"Het komt allemaal wel goed", zegt hij op de Ajax-site over de contractbesprekingen. "Het is nooit mijn intentie geweest hier weg te gaan. Ik heb het hier naar mijn zin en probeer hier zo lang mogelijk te blijven en mooie jaren tegemoet te gaan."
Vermeer begon dit seizoen als derde doelman, maar passeerde Dennis Gentenaar en Maarten Stekelenburg in de hiërarchie. "Dit had ik alleen maar mogen hopen, maar uiteindelijk is het toch gelukt. Ik kom hier uit de jeugd en heb altijd in Amsterdam gewoond en natuurlijk was het mijn doel onder de lat te staan bij Ajax.
quote:Kenneth Vermeer wil nog altijd bijtekenen bij Ajax
Datum: 13-jul-2009 22:25
Kenneth Vermeer (foto) is niet van plan Ajax op korte termijn te verlaten. Zelfs niet als hij de concurrentiestrijd van Maarten Stekelenburg verliest. Wat hem betreft gaat hij snel met Ajax rond de tafel. Ongeacht de uitkomst van de keeperstrijd tussen Maarten Stekelenburg en hem wil Kenneth Vermeer bij Ajax blijven. “Dit is mijn club en mijn ontwikkeling verloopt voorspoedig,” zegt hij. “Ik had vorig seizoen in mijn hoofd om bij de eerste achttien te komen. Dat is vrij vlot gelukt. Daarna ben ik zelfs periodes eerste keeper geweest. Het gaat snel. Jammer alleen dat ik geblesseerd raakte aan mijn schouder en daardoor het seizoenslot moest missen.”
Ajax-trainer Martin Jol was te spreken over de recente optredens van Vermeer in de voorbereiding. Toch is de keeperstrijd in Amsterdam nog volledig open. Jol: “Daar beslis ik pas over een paar weken over.”
Mocht hij de strijd verliezen, dan zal Vermeer niet de handdoek gooien. Ondanks dat hij vorig seizoen aangaf dat hij tijdens de nakende voetbaljaargang eerste keeper wilde zijn. “Als ik ernaast kom te staan, zul je mij niet het woord ‘onacceptabel’ in de mond horen nemen. Iedereen wil spelen. Mocht de keuze niet op mij vallen, dan zal ik keihard blijven werken. Er kan altijd weer een kans komen.”
Vermeers contract loopt over een jaar af. Een contractverlenging laat lang op zich wachten, maar de doelman maakt zich er niet druk om. “We hebben één keer gesproken en voor de rest houd ik me er niet mee bezig.”
Maar wat wil jij?
“Ik wil best bijtekenen. Daar heb ik nooit een geheim van gemaakt.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |