quote:Da's heel vroeg Gao, dat ze al droomt! Dat "zou" pas met een maand of 8 moeten, maar ja, wat er allemaal al niet moet volgens "de boekjes" (of topic, wie van jullie ergert zich ook aan Oei ik groei, waarin al die voorbeeldkindjes voortdurend al dingen doen die de meeste normale baby's echt nog niet kunnen, zoals kruipen bij 24 weken, lopen bij 40 weken, dat soort dingen, ik erger me er wel vreselijk aan!).
Op dinsdag 02 april 2002 09:09 schreef Gaoxing het volgende:
Moeders en vaders: hellup! Ik weet even niet wat ik hiermee moet: Iris droomde altijd al erg levendig, maar sinds een paar dagen wordt het wel heel erg. Ze ligt steeds wild te dromen, begint dan te huilen, wordt daar wakker van en zet het op een gillen. Als ik haar oppak is het ook snel weer over, hoewel ze een beetje uit haar doen blijft. Op zich niet zo'n heel groot probleem dus, ware het niet dat ik er om die reden vannacht een keer of 8 uit heb gemoeten (ongeveer; na de 4e keer ben ik gestopt met tellen), en dat wordt een beetje veel. Vandaag is ze er overdag ook vrolijk mee doorgegaan.
Helaas, ik weet ook niet zo goed wat je eraan moet doen. Meer oplossingen dan "zorgen dat hubbie er ook eens uitgaat" heb ik niet, hoewel dat althans bij ons ook weer niet werkt, om de eenvoudige reden dat ik veel sneller wakker ben! En om Marco nou wakker te gaan maken zodat hij Jorden kan geruststellen, is toch ook wel weer het paard achter de wagen spannen, zijn we gezellig (?) met z'n drieen wakker!
Ik ben ook heel benieuwd naar andere reacties!
quote:Euhmmm..*slikt hart uit keel weg* Daar hebben we dus nog helemaal niets over gehoord. Misschien enigszins logisch je gaat er niet van te voren uit dat je een keizersnede krijgt, maar ga het volgende week direct vragen. Iig bedankt voor de info
Op zaterdag 30 maart 2002 02:30 schreef ElizabethR het volgende:[..]
Als alles goed gaat zijn dat inderdaad alle prikken die Knor krijgt. 1 Infuuslijn volstaat voor het toedienen van alle benodigde medicatie. Bij een ruggeprik wordt je plaatselijk verdoofd voor de anaesthesie erin gaat. Dat is prik nummer 2. De ruggeprik zelf is nummer 3.
Als het onverhoopt een keizersnee mocht worden zal Knor elke dag een spuitje tegen trombose krijgen (standaardprocedure na een operatie). Dat zijn spuitjes in je dij. Ik vind dat je daar niets van voelt, maar ik heb een hoge pijndrempel. Mocht je trombosespuitjes krijgen dan kun je vragen of ze die in plaats van in je dij in je buik willen zetten, soms doen ze dat. Dan voel je er zeker bijna niets van. Ik weet niet zeker of trombosespuiten ook protocollair worden gegeven als je na de bevalling alsnog een aantal dagen aan je bed bent gekluisterd. Lijkt me de moeite waard om dat na te vragen, bij een bevalling en het daarna uitstoten van de placenta komt nu eenmaal bloed vrij dat moet stollen. En Knor is al een hele tijd bedlegerig, dus de bloedstroom is niet helemaal optimaal.
Als je daar navraag naar hebt gedaan en er zou mogelijk sprake van zijn dat je inderdaad trombosespuitjes moet krijgen, kun je voorstellen dat je Sintrom-Mitis of Marcoumar gaat slikken ter vervanging. Het enige nadeel daarvan is dat dat niet meteen werkt, dat duurt een dag of 6. Dus niet elke arts zal daar voor voelen.
quote:Ik gil er waarschijnlijk ook wel om, maar dan vraag ik hetzelf omdat ik giga veel pijn heb en geeft het pijnverlichting (ga ik vanuit). Blijf erbij dat ik dat een prettiger idee vindt dan vooraf die naald erin laten rammen. (maar dat zeiden er al meerderen
Op zaterdag 30 maart 2002 19:00 schreef jessie het volgende:Maar ik heb echt gegild om een ruggeprik tijdens de bevalling, jammer genoeg niet gekregen. Terwijl ik van te voren echt heel vaak gezegd heb never nooit niet een naald in me rug, dan nog liever onder narcose ( moet je ook een naald voor infuus had ik dan ook weer eng gevonden, maar krijg je weer 1 prik minder en leek me dan weer net iets minder eng)
Wat ik me afvraag he, is het niet mogelijk om een of ander kalmeringsmiddel te slikken/toegediend te krijgen die angstgevoelens wat onderdrukt ? Ik ken de bachbloesemremedies, maar zijn er meer middelen die ik thuis al zou kunnen gebruiken (zonder gevaar) of middelen die ze in het ziekenhuis hebben ?
Maar goed het aftellen is dus nu echt zwaar eng begonnen. Als alles verder voorspoedig loopt, zowel ik als urretje er klaar voor zijn, mogen wij ons papa en mama noemen over 17 dagen.....
quote:Even heel snel tussendoor.. misschien zou inbakeren een oplossing kunnen zijn! iemand ervaring mee??
Op dinsdag 02 april 2002 09:09 schreef Gaoxing het volgende:
Moeders en vaders: hellup! Ik weet even niet wat ik hiermee moet: Iris droomde altijd al erg levendig, maar sinds een paar dagen wordt het wel heel erg.
quote:Geen ervaring, wel een paar linken: http://www.pacco.nl/inbakeren.htm
Op dinsdag 02 april 2002 12:32 schreef just me het volgende:[..]
Even heel snel tussendoor.. misschien zou inbakeren een oplossing kunnen zijn! iemand ervaring mee??
http://www.kindjeopkomst.nl/html/specials/inbakeren.htm
http://www.trouw.nl/artikelverdieping/977242405336.html
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Treintje op 02-04-2002 14:44]
quote:Knor, hier in Haarlem bij Van der Pigge (beroemde drogist) verkopen ze Rode Valeriaan. Dat is een niet-verslavend middel waar je rustig van wordt. Ik heb het bij mijn rij-examen gebruikt (het is ook niet versuffend). Mocht je het willen proberen, mail me dan even, ik wil het gerust voor je halen. Kost iets van 5 euro. Je kunt dan nog ruim van tevoren proberen of het enig effect op je heeft
Op dinsdag 02 april 2002 12:23 schreef Knorretje het volgende:Wat ik me afvraag he, is het niet mogelijk om een of ander kalmeringsmiddel te slikken/toegediend te krijgen die angstgevoelens wat onderdrukt ? Ik ken de bachbloesemremedies, maar zijn er meer middelen die ik thuis al zou kunnen gebruiken (zonder gevaar) of middelen die ze in het ziekenhuis hebben ?
Maar goed het aftellen is dus nu echt zwaar eng begonnen. Als alles verder voorspoedig loopt, zowel ik als urretje er klaar voor zijn, mogen wij ons papa en mama noemen over 17 dagen.....
ET & Swets, hoe is het gegaan vandaag? mits jullie natuurlijk iets willen vertellen
Moraal van dit verhaal - en daar komt tante bet weer:
"Een mens lijdt het meest
van het lijden dat hij (zij) vreest;
en dat niet komt opdagen,'
zodat de mens meer te lijden heeft,
dan God (Alla, vul maar in) te lijden geeft...."
En hoe vreselijk je deze tegeltje-aan-de-muur-spreuk ook vindt, er zit wel een kern van waarheid in.
Het komt toch zoals het komt. Maar maak je daar niet al te druk over, op voorhand dus.
quote:Ik heb van die prikken ook geen zier gevoeld. De 1e om de placenta te laten komen zat al in mijn been toen ik Eva voor het eerst in mijn armen had. Nou ze hadden mijn voet eraf kunnen zagen, ik had mijn kind vast en ik heb dat zelf ter wereld gebracht!
Op dinsdag 02 april 2002 20:19 schreef Nausicaa een heel wijs verhaal over de prikken:
Nou heb ik makkelijk lullen, ik heb alles al achter de rug. Een heleboel mensen weten echter dat ik echt doodsbang was de laatste weken voor de bevalling. Het gekke is dat dat totaal verdwenen was toen het eenmaal zover was. Ik heb weleens gezegd, al zagen ze mijn been eraf, al staan er 30 man in mijn vagina te turen, het kan mij niet schelen dat kind moet er nu uit!
Hoewel nog 100 mensen tegen je kunnen zeggen dat het echt niet zo erg is als je je voorstelt Knor, zal je dat toch zelf moeten ondervinden. Geloof in jezelf, geloof in Dan, geloof in je lichaam (ook al laat het je zo in de steek nu) en geloof in je eigen kracht. Sterk ben je dat weet ik zeker!
quote:Even niet zoveel zin.. Ff van me afschrijven...
Op dinsdag 02 april 2002 20:14 schreef Lois het volgende:
ET & Swets, hoe is het gegaan vandaag? mits jullie natuurlijk iets willen vertellen
Dit moet je alleen wel in overleg met een deskundige doen (kraamverpleegkundige/CB), en heb je die bij de hand op Guam? Misschien de kinderarts?
Jillian maakte de eerste paar maanden tijdens het slapen ook ongecontroleerde bewegingen met haar armpjes en dan kwam er wel eens een handje tegen haar hoofdje met als gevolg dat ze zich een hoedje schrok ![]()
Uiteindelijk is dit vanzelf opgehouden en heb ik me dus niet gewaagd aan het inbakeren.
Oh ja, ik maakte haar bedje vrij strak op, zodat haar armpjes zoveel mogelijk 'binnenboord' bleven. Dit zou ms ook helpen bij Iris?
Succes met Iris en jullie nachtrust
quote:Dat vraag ik me dus ook af.
Op dinsdag 02 april 2002 23:16 schreef just me het volgende:
Waarom zou inbakeren "onder begeleiding" gedaan moeten worden??
quote:Omdat je het moet leren. Inbakeren is een techniek die je op de goede manier moet toepassen, anders werkt het niet en bovendien kan de baby dan schade oplopen aan bijvoorbeeld de heupjes. Er zijn sites op internet (www.pacco.nl) die je kunnen helpen, maar het beste kun je inbakeren leren van een deskundige.
Op dinsdag 02 april 2002 23:16 schreef just me het volgende:
Waarom zou inbakeren "onder begeleiding" gedaan moeten worden??
Ik zal het inbakeren vannacht eens gaan proberen. Er is echter 1 grote 'maar': met de airconditioner aan is het hier in huis zo'n 26 graden en dat vind ik al wat fris vergeleken met buiten. Onze kleding is er natuurlijk op aangepast, en in een doek wikkelen valt daar niet onder, vrees ik. Iris slaapt vaak met een lang pyamaatje aan (soort slaapzakding, maar dan wat kleiner) en schopt haar dekentje zelf af. Mijn grote angst is dus dat ze het te warm krijgt.
Stom trouwens, dat ik er zelf niet aan heb gedacht: ik heb al eens gepost dat men in het weeshuis in China niet anders deed. Hier op Guam deed men het in het ziekenhuis iets anders, en dat heb ik me voor we naar huis gingen nog even voor laten doen. Geen probleem dus. Alleen de temperatuur...
Theorieen genoeg, maar wat is er nog veel te leren!
quote:En vroeger had je van die soort konijnenhokken die met de zon meedraaiden.
Op dinsdag 02 april 2002 23:25 schreef just me het volgende:
grappig dat de commercie hier ook zal zo op ingesprongen is; vroeger wikkelde je je kind gewoon in doeken
Volgens mij gaat het om het "inpak-effect" dus met iets duns moet dat ook lukken lijkt me?
Slaapzakje uit, lakentje erom ofzo.
* Leah brainstormt eens wat....
Ik schrok me rot toen er 6 buisjes voor mn neus werden gelegd
. Maar goed, het was voor de triple test mn HB , toxoplasmose de rode hond en nog het 1 en het ander. Ow ja bloedgroep. Hoe meer ze aan het tappen waren hoe lichter ik in mijn hoofd werd
Dat zal ook wel supuhiegies zijn, want zo vreselijk veel bloed was het niet eens.
We mochten wel weer met 2 hele mooie echo-fotootjes naar huis
Ondanks dat mijn echo zo mooi was moest ik even 3x flink slikken omdat ik aan ET en Swets dacht ![]()
De uitgerekende datum is voor ons nog steeds een grote verrassing omdat de ene meeting 20 weken en 3 dagen zwangerschap aan gaf en een andere weer 16 weken en 4 dagen en wéér een andere 15 en 3 dagen. Ik krijg gewoon een kind dat niet helemaal goed in zn verhoudingen zit
Deze gyn vond het niet verstandig dat ik bij een verloskundige kom onder controle ivm de mola-zwangerschap die ik heb gehad. Ik krijg ook iedere keer een echo met de controle. Wat op zich erg mooi is , want je ziet het van een klein boontje met een knipperlichtje tot een echt kindje groeien en das wel heel erg gaaf hoor !! Ik heb ook aan de gyn gevraagd of daar geen risico's aan zaten , maar volgens hem niet en het moet gewoon ivm de controle. Dan is het niet anders, net zoals ik in het ziekenhuis moet bevallen... ik wilde het graag thuis doen.
Als zwangere mag je trouwens ook gewoon onder de zonnebank (wist ik niet, dus ff gevraagd)Je moet alleen jezelf even in de gaten houden of je een zwangerschaps masker krijgt of niet. Ik kruip dus van de week lekker onder dat ding, gewoon ff lekker relaxen.
Die kippenhokken bestaan nog steeds hoor , ze waren een paar weken geleden nog op het nieuws
quote:Gao, 26 graden is behoorlijk warm ja. Je kunt haar dan denk ik het beste alleen in een romper inbakeren, in dunne katoenen doeken. Denk erom dat je haar heupjes niet mag inbakeren. Er mag wel losjes een doek omheen, maar ze moet haar beentjes kunnen bewegen. Het zijn ook meestal haar handjes die haar laten schrikken, dus die wikkel je in. Laat het je nog een keer goed voordoen, of zoek info op internet (via Ouders Online moet je wel het een en ander kunnen vinden - Leeszaal of Forumarchief).
Op woensdag 03 april 2002 09:33 schreef Gaoxing het volgende:
Inbakeren dus! Dank voor de wijze raad allemaal. Misschien had ik trouwens nog wel het meeste aan het feit dat Jorden en Eva ook zoveel wakker worden. Ik kreeg al het gevoel dat ik iets vreselijk fout deed.....Ik zal het inbakeren vannacht eens gaan proberen. Er is echter 1 grote 'maar': met de airconditioner aan is het hier in huis zo'n 26 graden en dat vind ik al wat fris vergeleken met buiten. Onze kleding is er natuurlijk op aangepast, en in een doek wikkelen valt daar niet onder, vrees ik. Iris slaapt vaak met een lang pyamaatje aan (soort slaapzakding, maar dan wat kleiner) en schopt haar dekentje zelf af. Mijn grote angst is dus dat ze het te warm krijgt.
Stom trouwens, dat ik er zelf niet aan heb gedacht: ik heb al eens gepost dat men in het weeshuis in China niet anders deed. Hier op Guam deed men het in het ziekenhuis iets anders, en dat heb ik me voor we naar huis gingen nog even voor laten doen. Geen probleem dus. Alleen de temperatuur...
Alles was goed, alleen vond de gyno dat mijn baarmoeder wat aan de grote kant was, dus over twee weken krijg ik een echo.
Toch een beetje ongerust dus, terwijl hubbie vindt dat ie het nou niet bracht als iets om ongerust over te zijn.
Ik hou het dus maar op de gierende hormonen ![]()
Iemand ook met dit bijltje gehakt? Ik lees het graag!
-edit- spellingfout....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |