Na twee weken vertoefd te hebben in het miezerige Oostenrijk (Fügen, om precies te zijn) moet ik het volgende even kwijt. Het betreft hier dikke mensen. Niet your average fatty, maar echt enorme walrussen die ze ongetwijfeld met een takel installatie in hun XXXL²-badpak hebben gehesen.
Afijn, de locatie is dus het zwembad waar -mits het goed weer was in dat pauperland- ik met mijn gebruinde goddelijke lichaam op een handdoek ging liggen, de iPod (met Beat It van Micheal Jackson natuurlijk als song) in de oortjes. Al naar onzer allen Micheal luisterend gaat mijn oog over het badend publiek. Leuke meisjes, stelletjes van in de 40 met kids. Sommige vrouwen hebben echt veel te vroeg kinderen gekregen, de tering. Maar daar gaat het niet om. Het gaat hier om de tankers, de echte Buger King Baronessen, want het valt op dat de meeste van het vrouwelijke geslacht zijn.
Na een paar dagen lijkt het wel of ze zich vermenigvuldigen of dat ze in groepjes komen. Kleine kindertjes worden vertrapt, het waterpeil daalt met 40%, de zonnestralen vervagen en mijn uitzicht wordt dusdanig belemmerd dat mij de zin in bier vergaat. En daar is wat voor nodig.
Nu is de klacht wellicht duidelijk, maar die is misleidend. Oversized wijven in zwembaden is sowieso al geen klacht meer, dat is een feit. De klacht is dat als je deze mensen ook maar een seconde aankijkt ze zich gaan verdedigen. Ze schieten met hun bolle oogjes vuur! Want oh wee, je zou zo'n geval maar eens durven aan te kijken. Puur uit consternatie overigens. Je hebt hetzelfde met geestelijk gehandicapten. Je wilt uit fatsoen niet laten merken dat je kijkt, maar je doet het toch. En iedereen die zegt dat niet te doen liegt dat het gedrukt staat.
Klacht 1: Enorme golfbrekers in het zwembad.
Klacht 2: De verwijtende blikken van bovengenoemde als ze met hun 500 kilo te water gaan.
Klacht 3: Raar weer in Oostenrijk.
Dit gezegd hebbende voel ik mij een stuk beter.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean