abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62498818
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 09:53 schreef stevengerrard het volgende:

[..]

Ik werk al schuldhulpverlener
Dan mogen jouw collega's weleens beter hun best doen. Het komt echt zelden voor dat we 5% krijgen.
pi_62498820
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 11:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Die minimale aflossing is dan een tientje op een vordering van 20.000 euro? Wat moet ik me er precies bij voorstellen?
Minimale aflossing is een vastgesteld bedrag als mensen volgens de Refoca methode geen aflossing hebben. Dit is vastgesteld bij een alleenstande op 45 euro, gezin 64 euro, alleenstaande + kind 57 euro.
Als mensen in der loop der tijd toch aflossing krijgen vervalt deze min afl uiteraard
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_62498850
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 09:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan mogen jouw collega's weleens beter hun best doen. Het komt echt zelden voor dat we 5% krijgen.
en bij welke instantie / organisatie ben je werkzaam dan
You'll never walk alone.
pi_62498862
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 09:59 schreef stevengerrard het volgende:

[..]

en bij welke instantie / organisatie ben je werkzaam dan
Bank. Doorgaans een hoge concurrente vordering dus.

Wat me ook vaak opvalt is de enorme schuldenlast van mensen. Mensen met een WAO-uitkering die dan voor bijvoorbeeld 100.000 euro aan schuld hebben uitstaan bij meer dan 10 verschillende schuldeisers.

Dan laat het voorstel ook nog even op zich wachten omdat ze bv. op vakantie zijn. Best irritant af en toe.
pi_62498874
Als jouw baas mensen dan niet telkens een kredietverhoging zou geven dan zou je ook meer krijgen dan 5 %
You'll never walk alone.
pi_62498896
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:02 schreef stevengerrard het volgende:
Als jouw baas mensen dan niet telkens een kredietverhoging zou geven dan zou je ook meer krijgen dan 5 %
We zijn tegenwoordig niet meer zo scheutig met 2e hypotheken. Is ook weleens een probleem, dat geef ik grif toe, maar vaak is het ook een kwestie van moraliteit. Mensen die lening op lening stapelen en werkelijk alles op afbetaling kopen komen er goed vanaf op het moment dat het klapt.
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:06:00 #182
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62498903
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 07:13 schreef Halcon het volgende:

M.i. zouden bankovervallers best harder aangepakt mogen worden!
Als ik het zo hoor zou je iedereen wel harder willen aanpakken. De praktijk leert echter dat dat geen positieve invloed heeft op het gedrag dat leidt tot de harde aanpak. Maar we beginnen een beetje off-topic zo denk ik..
pi_62498904
Klopt, maar vaak zijn dat mensen die het op dat moment goed kunnen bekostigen. Als dan inkomstendaling plaatsvind komen ze er achter dat ze alleen rente hebben afbetaald en dit nu niet meer kunnen.
You'll never walk alone.
pi_62498921
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:06 schreef stevengerrard het volgende:
Klopt, maar vaak zijn dat mensen die het op dat moment goed kunnen bekostigen. Als dan inkomstendaling plaatsvind komen ze er achter dat ze alleen rente hebben afbetaald en dit nu niet meer kunnen.
Mensen zullen toch verder moeten kijken dan hun neus lang is. De dag van morgen kan een hele andere zijn dan vandaag.
pi_62498926
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als ik het zo hoor zou je iedereen wel harder willen aanpakken. De praktijk leert echter dat dat geen positieve invloed heeft op het gedrag dat leidt tot de harde aanpak. Maar we beginnen een beetje off-topic zo denk ik..
Ik ben best te porren voor een stevigere aanpak inderdaad. De praktijk wijst in elk geval niet uit dat slappe hap een positieve invloed heeft.

Maar idd, offtopic.
pi_62500935
Interessant topic zo die discussie
pi_62521171
Mijn mening is dat je vaak bij de mensen naar de bron moet kijken. Hoe komt het dat ze zoveel lenen. Lenen ze omdat ze koopziek zijn of omdat ze een tegenvaller hebben gehad. Of het voorbeeld dat al eerder in dit topic werd genoemd. De vrouw die door haar vriend werd "opgelicht" doordat er dingen werden aangeschaft op haar naam.
Teveel instanties kijken naar mensen die met schulden aankloppen van daar heb je weer zo'n koopziek figuur. En inderdaad ze zitten er ook tussen maar er zijn genoeg gezinnen die het gewoon niet redden en iedereen wil wel eens iets kopen wat eigenlijk niet kan. Ik denk dat mensen die in de WNSP komen of iets in die richting doorgelicht moeten worden eerst in het waarom is het zover gekomen en daarop het traject te starten zodat ze ook hulp kunnen krijgen in de vorm van educatie of op het psychische vlak.
Haters gonna hate.
pi_62522449
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:23 schreef Phaidra het volgende:
We hebben het nooit breed gehad, mijn vader werkte bij de PTT, zonder opleiding (hij moest na de basisschool voor zijn ouders aan het werk..) en mijn moeder was thuis voor ons (ze is ook arbeidsongeschikt). Na zijn pensioen en overlijden bleef er niet veel over van de toch al niet riante inkomsten... Elk dubbeltje werd omgedraaid en sommige werden zelfs twee keer gebruikt. Dit ging lange tijd goed, totdat je echt een groot bedrag moet betalen... Het leek ook, nadat ik uit huis ging, beter te gaan met het geld, maar dat kwam dus door het teveel aan geld van de BD!!
Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik zie opeens PTT staan. Ik weet niet precies hoe het op hem moment is bij de post, maar in het verleden was er nog wel eens een potje voor PTT'ers in financiele nood. Het zou kunnen dat weduwen daar ook gebruik van kunnen maken. Probeer eens een afspraak met de vestigingsleider van het kantoor waar je vader werkte te maken. Niet geschoten...
pi_62658998
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Aan je vorige reacties te zien ben jij toch de beul?
Kent u iemand in uw omgeving die zichzelf de wijste vindt? Weet dat er dan nog meer hoop is voor een dwaas.
pi_62659021
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 09:04 schreef CyclingGirl het volgende:
Mijn mening is dat je vaak bij de mensen naar de bron moet kijken. Hoe komt het dat ze zoveel lenen. Lenen ze omdat ze koopziek zijn of omdat ze een tegenvaller hebben gehad. Of het voorbeeld dat al eerder in dit topic werd genoemd. De vrouw die door haar vriend werd "opgelicht" doordat er dingen werden aangeschaft op haar naam.
Teveel instanties kijken naar mensen die met schulden aankloppen van daar heb je weer zo'n koopziek figuur. En inderdaad ze zitten er ook tussen maar er zijn genoeg gezinnen die het gewoon niet redden en iedereen wil wel eens iets kopen wat eigenlijk niet kan. Ik denk dat mensen die in de WNSP komen of iets in die richting doorgelicht moeten worden eerst in het waarom is het zover gekomen en daarop het traject te starten zodat ze ook hulp kunnen krijgen in de vorm van educatie of op het psychische vlak.
Je mening lijkt op die van fight_for_love:

citaat:

Veel mensen denken hier dat mensen straffen en beprkingen opleggen hen en zelfs de maatschappij zal helpen, tegenwoordig 2008 denken veel mensen daar gelukkig heel anders over, hulpverleners leren nu ook dat mensen begeleiden veel beter werkt en hun betuttelen vaak averechts werkt.

Mensen kunnen geholpen worden door cursussen, therapie, trainingen en educatie, ook trajecten als de schuldhulpverlening kunnen mensen er weer bovenop helpen.

Maar straffen en sancties opleggen zal weinig nut hebben en uiteindelijk een destructieve uitwerking hebben, kijken waar het knelt en waar het mis is gegaan en daarop de begeleiding afstemmen werkt het beste.

Straffen straffen straffen en sancties opleggen zijn middeleeuwse praktijken die alleen Geert Wilders nog ambieert en daarbij zijn aanhangers natuurlijk.
Kent u iemand in uw omgeving die zichzelf de wijste vindt? Weet dat er dan nog meer hoop is voor een dwaas.
pi_62660158
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 09:04 schreef CyclingGirl het volgende:
en iedereen wil wel eens iets kopen wat eigenlijk niet kan.
Dan moet je of sparen of het niet kopen.
pi_62660970
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 06:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan moet je of sparen of het niet kopen.
Idd, Als meer mensen zoals Halcon zouden redeneren zouden er veel minder problemen bestaan.

Hoe zit het trouwens met goederen? Stel je voor, je koopt een wasmachine, maar je kan deze niet afbetalen. Kan de verkoper dan niet het product terughalen en dat je dan een deel van de aanschafwaarde betaald als een soort huur?

[ Bericht 4% gewijzigd door henkSX op 25-10-2008 10:13:41 ]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:14:09 #193
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_62661187
Heb niet het hele topic gelezen, maar heb wel ervaringen voor je
Mijn moeder zit ook in de WSPN. Vader is overleden en daarna ging het bergafwaarts. Op dit moment krijgt ze al 2 jaar 50 euro in de week, daarvan moet ze roken, dr katten (die net als jouw moeder dr honden) haar kindjes zijn, eten geven, zelf eten, elke week naar het gemeentehuis om geld te halen... Ervaringen zat dus! Geef maar een gil als je wat wilt horen
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:33:08 #194
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62661520
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 01:38 schreef Slang_van_God het volgende:

[..]

Aan je vorige reacties te zien ben jij toch de beul?
De wereld is niet zwart en de wereld is ook niet wit. Ik ben vooral voor een praktische aanpak.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:44:12 #195
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_62661734
Ik zie net iets staan over de gemeente Amstelveen, kan gewoon geen toeval zijn, daar woont mijn moeder ook... Vaag dit...
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_62664783
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

De wereld is niet zwart en de wereld is ook niet wit. Ik ben vooral voor een praktische aanpak.

Ik houd mijn hart vast als jij je praktische straffen zou mogen uitvoeren. De wereld lijkt voor jou wel zwart en wit.
pi_62666014
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:30 schreef Slang_van_God het volgende:

[..]

Ik houd mijn hart vast als jij je praktische straffen zou mogen uitvoeren. De wereld lijkt voor jou wel zwart en wit.
Ik heb inhoudelijk nog niet veel van je gezien. Ik ben het niet altijd eens met Alicey, maar Alicey komt in elk geval wel telkens met een inhoudelijke reactie en met argumenten.
pi_62670910
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik heb inhoudelijk nog niet veel van je gezien. Ik ben het niet altijd eens met Alicey, maar Alicey komt in elk geval wel telkens met een inhoudelijke reactie en met argumenten.
Argumenten die als feiten gebracht worden en geen feiten zijn
pi_62671281
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 23:10 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, wat is nou een paar duizend euro, dat kan iedereen bij elkaar krijgen als je maar echt wilt. Je moeder dumpen in de schuldsanering is wel het laatste dat in me op zou komen.

Ik begrijp het ook niet helemaal. Desnoods zou ik het geld zelf wel lenen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zondag 26 oktober 2008 @ 09:17:12 #200
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62682072
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:30 schreef Slang_van_God het volgende:

[..]

Kun je even een linkje geven naar de post waar ik voorstel een straf uit te voeren? Mijn kortetermijngeheugen laat me hier volgens mij even in de steek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')