Dan mogen jouw collega's weleens beter hun best doen. Het komt echt zelden voor dat we 5% krijgen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 09:53 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
Ik werk al schuldhulpverlener
Minimale aflossing is een vastgesteld bedrag als mensen volgens de Refoca methode geen aflossing hebben. Dit is vastgesteld bij een alleenstande op 45 euro, gezin 64 euro, alleenstaande + kind 57 euro.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die minimale aflossing is dan een tientje op een vordering van 20.000 euro? Wat moet ik me er precies bij voorstellen?
en bij welke instantie / organisatie ben je werkzaam danquote:Op zondag 19 oktober 2008 09:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan mogen jouw collega's weleens beter hun best doen. Het komt echt zelden voor dat we 5% krijgen.
Bank. Doorgaans een hoge concurrente vordering dus.quote:Op zondag 19 oktober 2008 09:59 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
en bij welke instantie / organisatie ben je werkzaam dan
We zijn tegenwoordig niet meer zo scheutig met 2e hypotheken. Is ook weleens een probleem, dat geef ik grif toe, maar vaak is het ook een kwestie van moraliteit. Mensen die lening op lening stapelen en werkelijk alles op afbetaling kopen komen er goed vanaf op het moment dat het klapt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:02 schreef stevengerrard het volgende:
Als jouw baas mensen dan niet telkens een kredietverhoging zou geven dan zou je ook meer krijgen dan 5 %
Als ik het zo hoor zou je iedereen wel harder willen aanpakken. De praktijk leert echter dat dat geen positieve invloed heeft op het gedrag dat leidt tot de harde aanpak. Maar we beginnen een beetje off-topic zo denk ik..quote:Op zondag 19 oktober 2008 07:13 schreef Halcon het volgende:
M.i. zouden bankovervallers best harder aangepakt mogen worden!
Mensen zullen toch verder moeten kijken dan hun neus lang is. De dag van morgen kan een hele andere zijn dan vandaag.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:06 schreef stevengerrard het volgende:
Klopt, maar vaak zijn dat mensen die het op dat moment goed kunnen bekostigen. Als dan inkomstendaling plaatsvind komen ze er achter dat ze alleen rente hebben afbetaald en dit nu niet meer kunnen.
Ik ben best te porren voor een stevigere aanpak inderdaad.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als ik het zo hoor zou je iedereen wel harder willen aanpakken. De praktijk leert echter dat dat geen positieve invloed heeft op het gedrag dat leidt tot de harde aanpak. Maar we beginnen een beetje off-topic zo denk ik..
Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik zie opeens PTT staan. Ik weet niet precies hoe het op hem moment is bij de post, maar in het verleden was er nog wel eens een potje voor PTT'ers in financiele nood. Het zou kunnen dat weduwen daar ook gebruik van kunnen maken. Probeer eens een afspraak met de vestigingsleider van het kantoor waar je vader werkte te maken. Niet geschoten...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:23 schreef Phaidra het volgende:
We hebben het nooit breed gehad, mijn vader werkte bij de PTT, zonder opleiding (hij moest na de basisschool voor zijn ouders aan het werk..) en mijn moeder was thuis voor ons (ze is ook arbeidsongeschikt). Na zijn pensioen en overlijden bleef er niet veel over van de toch al niet riante inkomsten... Elk dubbeltje werd omgedraaid en sommige werden zelfs twee keer gebruikt. Dit ging lange tijd goed, totdat je echt een groot bedrag moet betalen... Het leek ook, nadat ik uit huis ging, beter te gaan met het geld, maar dat kwam dus door het teveel aan geld van de BD!!
quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als ik het zo hoor zou je iedereen wel harder willen aanpakken. De praktijk leert echter dat dat geen positieve invloed heeft op het gedrag dat leidt tot de harde aanpak. Maar we beginnen een beetje off-topic zo denk ik..
Je mening lijkt op die van fight_for_love:quote:Op maandag 20 oktober 2008 09:04 schreef CyclingGirl het volgende:
Mijn mening is dat je vaak bij de mensen naar de bron moet kijken. Hoe komt het dat ze zoveel lenen. Lenen ze omdat ze koopziek zijn of omdat ze een tegenvaller hebben gehad. Of het voorbeeld dat al eerder in dit topic werd genoemd. De vrouw die door haar vriend werd "opgelicht" doordat er dingen werden aangeschaft op haar naam.
Teveel instanties kijken naar mensen die met schulden aankloppen van daar heb je weer zo'n koopziek figuur. En inderdaad ze zitten er ook tussen maar er zijn genoeg gezinnen die het gewoon niet redden en iedereen wil wel eens iets kopen wat eigenlijk niet kan. Ik denk dat mensen die in de WNSP komen of iets in die richting doorgelicht moeten worden eerst in het waarom is het zover gekomen en daarop het traject te starten zodat ze ook hulp kunnen krijgen in de vorm van educatie of op het psychische vlak.
Dan moet je of sparen of het niet kopen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 09:04 schreef CyclingGirl het volgende:
en iedereen wil wel eens iets kopen wat eigenlijk niet kan.
Idd, Als meer mensen zoals Halcon zouden redeneren zouden er veel minder problemen bestaan.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 06:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet je of sparen of het niet kopen.
De wereld is niet zwart en de wereld is ook niet wit.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 01:38 schreef Slang_van_God het volgende:
[..]
Aan je vorige reacties te zien ben jij toch de beul?
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
De wereld is niet zwart en de wereld is ook niet wit.Ik ben vooral voor een praktische aanpak.
Ik heb inhoudelijk nog niet veel van je gezien. Ik ben het niet altijd eens met Alicey, maar Alicey komt in elk geval wel telkens met een inhoudelijke reactie en met argumenten.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:30 schreef Slang_van_God het volgende:
[..]
Ik houd mijn hart vast als jij je praktische straffen zou mogen uitvoeren. De wereld lijkt voor jou wel zwart en wit.
Argumenten die als feiten gebracht worden en geen feiten zijnquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb inhoudelijk nog niet veel van je gezien. Ik ben het niet altijd eens met Alicey, maar Alicey komt in elk geval wel telkens met een inhoudelijke reactie en met argumenten.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 23:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, wat is nou een paar duizend euro, dat kan iedereen bij elkaar krijgen als je maar echt wilt. Je moeder dumpen in de schuldsanering is wel het laatste dat in me op zou komen.
Kun je even een linkje geven naar de post waar ik voorstel een straf uit te voeren? Mijn kortetermijngeheugen laat me hier volgens mij even in de steek.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:30 schreef Slang_van_God het volgende:
[..]
Ik houd mijn hart vast als jij je praktische straffen zou mogen uitvoeren. De wereld lijkt voor jou wel zwart en wit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |