abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60573206
mijn vriendin heeft zaterdag een pil net iets langer dan 12 uur niet ingenomen en zondag hebben we gevreeen (ik wist dat namelijk niet van die pil)
het is haar 3e week dat ze de pil slikt
met condoom vrijen vinden we niet zo, maar tijdens het vrijen kom ik nooit in haar klaar
is er een reden om mij druk te maken?
pi_60573287
ja ik denk het wel.. het moet echter altijd binnen 12 uur.. minuten later.. dan heeft het geen zin meer.. ik zal maar zo'n test ophalen of langs de huisarts gaan! (je vriendin dan he)
pi_60573299
pi_60573327
Ik snap de 12 uur niet..... je neemt toch elke dag een pil?

Dus 24 uur?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:55:19 #5
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60573328
Geen probleem volgens mij. Kijk eens op de bijsluiter anders.....
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:55:59 #6
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60573348
Die 12 uur is idd onzin, of je zou 2 pillen per dag moeten nemen .
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_60573361
ts.. heb je foto van je vriendin? dan kunnen we beter advies geven
pi_60573379
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:50 schreef yjay het volgende:
met condoom vrijen vinden we niet zo, maar tijdens het vrijen kom ik nooit in haar klaar
Dat betekend niet dat ze niet zwanger kan zijn. Voorvocht zitten ook zaadcellen in. Coitus interruptus heet die anticonceptiemethode, beetje jammer voor jou dat ie niet zo betrouwbaar is.

Ik zou maar snel zijn met het testen enzo, want je hebt nu nog tijd voor de morning after pil, die kan namelijk tot 72 uur gebruikt worden. Effictiviteit is wel minder, maargoed.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:01:05 #9
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_60573455
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:56 schreef RickA het volgende:
ts.. heb je foto van je vriendin? dan kunnen we beter advies geven
Mits naakt.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_60573475
Gefeliciteerd met het vaderschap binnekort!!
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:02:57 #11
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60573498
quote:
Ik ben ‘de pil’ vergeten in te nemen.
Wat moet ik nu doen?

Iedereen die elke dag medicijnen moet innemen vergeet dat wel eens.
Normaal gesproken is dat niet zo erg.
Maar bij de anticonceptiepil kan dat heel vervelend zijn.
Daarom de volgende regels:

Ben je minder dan 12 uur te laat met het innemen van je ‘pil’ ?
Neem dan onmiddellijk de ‘vergeten’ pil in en ga gewoon op
de normale tijd verder met je strip.
Je ‘pil’ is dan gewoon betrouwbaar.
Ben je meer dan 12 uur te laat met het innemen van je ‘pil’ ?
Overleg dan met de apotheek hoe het nu verder moet.
Je hebt dan een kans dat de ‘pil’ niet meer betrouwbaar is
Coincidence
Makes sense
Only with you
  Vis een optie? dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:19:11 #12
70532 loveli
N
pi_60573820
Kijk in het centrale pil-topic. De nieuwe richtlijn is dat je je pas zorgen hoeft te maken als je 2 pillen bent vergeten. En het is ook nog eens week 3, dus maak je niet druk.
crap in = crap out
pi_60574192
Op zich is de kans niet bijster groot als je niet in haar klaar komt dat ze dan zwanger is. Aan de andere kant is er altijd een kans dat het wel zo is. Het is mij persoonlijk ook een paar keer gebeurd, en gelukkig was ik niet zwanger *thank god*. Misschien is het toch wel een goed idee om even een week het condoom te gebruiken, omdat de betrouwbaarheid van de pil wel afneemt zodra je het niet op de juiste tijden inneemt. Om verdere moeilijkheden te voorkomen. Dan weet je iig dat ze niet straks een abortus moet ondergaan, want dat lijkt me echt iets verschrikkelijks! (wil je je vriendin waarschijnlijk ook niet aandoen).

Je bedoeld toch 36 uur (dus 12 uur na de gebruikelijke tijd)? Als tip kan ik je verder nog voor je vriendin meegeven dat ze het elke avond voor het slapengaan inneemt. Het schijnt dat je het dan minder snel vergeet.. (of zet gewoon de eerste tijd om te wennen het allarm van je mobieltje aan).

Het is ook afhankelijk van het moment of je meer kans hebt om zwanger te raken. Volgens mij de eerste en de laatste week van de strip is het gevaarlijkst. Dit zal je echter ook even moeten nalezen voor de zekerheid.
Everything that irritates us about others can lead us to a better understanding of ourselves.
- Carl Jung
pi_60574345
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:32 schreef Klavertje_4 het volgende:
Op zich is de kans niet bijster groot als je niet in haar klaar komt dat ze dan zwanger is. Aan de andere kant is er altijd een kans dat het wel zo is. Het is mij persoonlijk ook een paar keer gebeurd, en gelukkig was ik niet zwanger *thank god*. Misschien is het toch wel een goed idee om even een week het condoom te gebruiken, omdat de betrouwbaarheid van de pil wel afneemt zodra je het niet op de juiste tijden inneemt. Om verdere moeilijkheden te voorkomen. Dan weet je iig dat ze niet straks een abortus moet ondergaan, want dat lijkt me echt iets verschrikkelijks! (wil je je vriendin waarschijnlijk ook niet aandoen).

Je bedoeld toch 36 uur (dus 12 uur na de gebruikelijke tijd)? Als tip kan ik je verder nog voor je vriendin meegeven dat ze het elke avond voor het slapengaan inneemt. Het schijnt dat je het dan minder snel vergeet.. (of zet gewoon de eerste tijd om te wennen het allarm van je mobieltje aan).

Het is ook afhankelijk van het moment of je meer kans hebt om zwanger te raken. Volgens mij de eerste en de laatste week van de strip is het gevaarlijkst. Dit zal je echter ook even moeten nalezen voor de zekerheid.
Dus je bent er een paar kee zwanger van geraakt, maar je was niet zwanger?

En het gebeurd toch niet zomaar? Je bent er toch zelf bij? Het is niet zo dat hij er opeens zonder condoom inzit en jij toen 36 uur te laat was met de pil..
pi_60590427
ja, maar die 12 uur, is toch ook niet exact, kan toch zeker een extra marge in zitten van een uur of 2, ze neemt al maanden de pil,
in de bijsluiter stond dat iets later in de 3e week de werking iets kan verminderen. maar in de 1e week zou t ergste zijn als je te laat slikt
sowieso vind er niet eens een eisprong plaats als je de pil slikt
we hebben een onbetrouwbare anticonceptie methode gebruikt in combinatie met een vrij betrouwbare anticonceptie methode, zodat een condoom niet altijd nodig is

met condoom vrijen hebben we al eens gedaan, maar t gevoel is er dan eigenlijk weg voor ons beiden en kunnen er niet aan wennen.
We vrijen al maanden op deze manier, en t gaat hartstikke goed. Ik heb eigenlijk niet iemand gehoord die het ook op deze manier doet, maar wel vaak mensen die de pil slikken en gewoon seks hebben zonder enig extra conceptiemiddel

helaas kwam ik na t vrijen erachter dat ze de pil een keer te laat had ingeslikt deze week, maarja mssn een test halen, ik zal is met haar overleggen
volgens de bijsluiter moet ze in ieder geval de pauzeweek overslaan en door slikken met de pil
  Vis een optie? woensdag 6 augustus 2008 @ 00:55:30 #16
70532 loveli
N
pi_60590588
Quote uit centrale topic:
quote:
Op maandag 14 juli 2008 13:59 schreef loveli het volgende:
De nieuwe richtlijn is, dat je je pas zorgen hoeft te gaan maken als je twee pillen bent vergeten.
Zie ook dit PDF-je.
http://nhg.artsennet.nl/u(...)CH_R1961591324953952
crap in = crap out
pi_60590857
bedankt voor alle reacties (ja op sommige na dan:P)
ik zie tevens op pilvergeten.nl dat ik me idd totaal geen zorgen hoef te maken, dus ik heb weer rust
aanrader voor mensen om daar op te kijken
mssn toch is vaker met condoom gaan vrijen, dit was evengoed wel een goeje les
en dit topic kan dus eigenlijk wel gesloten worden
pi_60598254
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:38 schreef nicomart het volgende:

[..]

Dus je bent er een paar kee zwanger van geraakt, maar je was niet zwanger?

En het gebeurd toch niet zomaar? Je bent er toch zelf bij? Het is niet zo dat hij er opeens zonder condoom inzit en jij toen 36 uur te laat was met de pil..
Haha, nee nog nooit zwanger geraakt, maar wel een aantal keren te laat geweest met de pil slikken. Overgens doe ik het inmiddels niet meer met condoom.
Everything that irritates us about others can lead us to a better understanding of ourselves.
- Carl Jung
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')