2kW voor de wasmachine ja.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Een beetje airco vreet genoeg stroom om niet bij de wasmachine te kunnen... 2kW is standaard toch?
2 Kw + 1,3 Kw = 3.3 Kw voor de groepquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 01:06 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
2kW voor de wasmachine ja.
Mijn airco gebruikt tussen de 0.3kW - 1.22kW
Inverter, dus toeren geregeld, energieklasse A.
Wel een klein aircootje dus, koelt-ie wel voldoende?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:00 schreef Martijn_77 het volgende:
Je gaat dan constant tijdens het verwarmen als je je wasmachine gebruikt de groep bijna maximaal belasten en dat is niet goed daar is niets mis mee.
Je installatie regelmatig tegen de piek aan belasten is niet goed. Dus ik blijf het afradenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wel een klein aircootje dus, koelt-ie wel voldoende?
Het is het maximum wat de zekering continu aankan, de rest kan veel meer hebben. En de zekering gaat er niet van kapot. Sterker nog: korte tijd 20A gaat ook goed (frituurpan + waterkoker + magnetron) maar na een paar minuten knalt de automatische zekering dan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:17 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Je installatie regelmatig tegen de piek aan belasten is niet goed. Dus ik blijf het afraden
Automatische zekering toch niet zo'n ding?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is het maximum wat de zekering continu aankan, de rest kan veel meer hebben. En de zekering gaat er niet van kapot. Sterker nog: korte tijd 20A gaat ook goed (frituurpan + waterkoker + magnetron) maar na een paar minuten knalt de automatische zekering dan.
Haal jij niet het koelvermogen en opgenomen vermogen door elkaar?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wel een klein aircootje dus, koelt-ie wel voldoende?
Ja op de groep van de kamer zit ook een TV/stereo set, koelkastje, Senseo, en wat verlichting... ook steken we af en toe de strijkbout erbij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
2 Kw + 1,3 Kw = 3.3 Kw voor de groep
En een 16 A groep kan leveren
16 * 230 = 3680 W = 3.6 Kw
Je gaat dan constant als je je wasmachine gebruikt de groep bijna maximaal belasten en dat is niet goed.
Uiteraard haal ik dat niet door elkaar! Die 3.5 kW zal dan zijn bij het maximale stroomverbruik.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:17 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Haal jij niet het koelvermogen en opgenomen vermogen door elkaar?
Mijn airco heeft een koelvermogen van 3.5kW, dat ding koelt als een idioot.
Het is meer dan voldoende.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Uiteraard haal ik dat niet door elkaar! Die 3.5 kW zal dan zijn bij het maximale stroomverbruik.
Maar: een paar vierkante meter zonlicht (door de ramen) zorgt al voor een paar kW warmte in huis, vandaar mijn vraag of het voldoende is.
Inmiddels ben ik klaar, heb inderdaad de aarde draad permanent verbonden laten zitten.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Altijd met de aarde verbonden laten zitten maar wel zorgen dat de aarde van dezelfde groep is
als of dat uit maakt?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Altijd met de aarde verbonden laten zitten maar wel zorgen dat de aarde van dezelfde groep is
Ja, uit eindelijk wel maar het is gewoon beter om zaken per groep bij elkaar te houdenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als of dat uit maakt?
hier in mijn recentelijk gerenoveerde meterkastje komen alle groen gele draadjes op 1 grote lasklem uit?
tis wel overzichtelijker jaquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, uit eindelijk wel maar het is gewoon beter om zaken per groep bij elkaar te houden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |