abonnement Unibet Coolblue
pi_60555482
Een eigen topic voor Rex The Dog was er nog niet op Fok; vanaf nu wél. Reden: er komt eindelijk een compleet album uit met werk van deze producer en remixer.

Wie?
Rex The Dog is de artiestennaam van Jake Williams, die medio jaren '90 ook al eens een paar dance-hits scoorde onder de naam JX. Maar vergeet dat: Rex The Dog is interessanter. Op de CV van Rex The Dog prijken onder meer remixes voor The Knife, Depeche Mode, Röyksopp, Robyn, The Prodigy, Mylo, Client, Goldfrapp en The Sounds. Maar ook onder eigen naam brengt Rex The Dog leuke dance 12-inches uit, zoals Prototype, Maximize en Circulate.

Stijl?
Hoe zullen we het eens noemen? Dansbare electro; jaren '80 sound met een vleugje modern. Resultaat: erg retro, erg dansbaar.

Album?
Ja, eindelijk. Een soort compilatie van tracks die eerder op 12-inch zijn uitgebracht, aangevuld met nieuw materiaal en een aantal van de beste remixes. Het album heet The Rex The Dog Show en verschijnt op 1 september. De tracklisting is als volgt:

01. Intro
02. Maximize 2008
03. Gecko
04. Bubblicious
05. Prototype
06. Heartsong
07. The Knife - Heartbeats (Rex The Dog Remix)
08. Circulate
09. The Sounds - Tony The Beat (Rex The Dog Remix)
10. I Can See You; Can You See Me?
11. Itchy Scratchy
12. Italian Skyline
13. Frequency
14. I Look Into Mid Air



Voorafgaand aan het album verschijnt het nummer "I Can See You; Can You See Me?" op single.

Een 8 minuten durende minimix van albumtracks kun je downloaden op de officiële website: http://www.rexthedog.net/ ...of beluisteren via http://www.myspace.com/rexthedog1980

Meningen over Rex The Dog?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2008 01:25:22 ]
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:25:51 #2
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_60571132
Woef!

I like it, even dit topic omhoog schoppen
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 17:16:29 #3
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_60579817
rex the dog is cool
Ik ken nog niet alle nummers die je daar post, maar ik mis 'everyday could be our last day' wat ik zelf een tof nummer vind. Dit nummer staat op de vinyl van 'maximize' uit 2006. Hierop staan de enige 3 nummers die ik van RtD ken

JX is ook cool


(tvp)
pi_60597804
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:25 schreef Molluck het volgende:
Woef!
I like it, even dit topic omhoog schoppen
Bedankt voor de hulp. Het is - helaas - hard nodig, want echt storm loopt het nog niet...
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:16 schreef e-wok het volgende:
rex the dog is cool
Ik ken nog niet alle nummers die je daar post, maar ik mis 'everyday could be our last day' wat ik zelf een tof nummer vind. Dit nummer staat op de vinyl van 'maximize' uit 2006. Hierop staan de enige 3 nummers die ik van RtD ken
Nu je het zegt... 'Everyday...' had inderdaad ook op dit album moeten staan; één van de betere tracks van Rex The Dog tot dusver. Zelf vind ik vooral 'I Look Into Mid-Air' erg geweldig, maar ook Prototype is een fijne track. Al met al is het een album dat ik zeker in huis ga halen.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:00:00 #5
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_60602732
Ik ook, het viel me al op dat er van Rex nog geen album was

toevoeging aan de op:
http://www.youtube.com/user/rexthedog1980
het officiële youtube kanaal
pi_61362197
hij komt wel rijkelijk laat met zn album. Ik heb 3kwart van de muziek die erop staat inmiddels al grijs gedraaid
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_61368780
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:44 schreef dddour het volgende:
hij komt wel rijkelijk laat met zn album. Ik heb 3kwart van de muziek die erop staat inmiddels al grijs gedraaid
Het is inderdaad meer een compilatie van bestaand materiaal dan dat je het een nieuw album kunt noemen. Toch staan er ook enkele nieuwe tracks op. Ik ga dit album zeker halen, zodat ik een mooie compilatie van Rex The Dog heb.
  donderdag 4 september 2008 @ 11:42:46 #8
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_61371782
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:16 schreef e-wok het volgende:
JX is ook cool
Yeah, toen ik JX in de OP zag vroeg ik me af of dit dezelfde zou zijn; ja dus
Voor nu ff een tvp, zal straks ff die sites checken en dit topic toevoegen aan het overzicht.
Wat je vindt, ...
pi_61373215
Niiice. Vooral de Happiness remix. maar die staat niet op het album, binnenkort maar even opzoeken, dat album
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:44:57 #10
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_62947475
schopje

Ik heb em, leuk album!. Veel nummers die ik nog niet kende. Zijn remixen zijn ook de moeite waard.
pi_72551484
Leuk album inderdaad, erg energiek. Lekker voor in de bus. The Knife is ook erg lekker, die stem herken ik altijd als er een remix voorbij komt
pi_80425018
Kick! deze artiest is veel te geniaal om vergeten te worden



Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
pi_124820531
* Elfletterig blaast een dikke laag stof van dit topic...

*uche, uche*


*O*
pi_125037725
Zal ik Elfletterigs topic dan maar verder helpen?
Ik heb nooit geweten dat JX en Rex the Dog een en dezelfde waren.

Electrorock en pop heb ik altijd geweldig gevonden. In mijn top 100 aller tijden op fok! staan er geloof ik al 7 in mijn top 10, waarvan de meeste van Röyksopp.
Toch vind ik zijn eigen nummers leuker dan de mixjes van Depeche Mode of Röyksopp.
Een nummer van deze bands verbeteren is in mijn ogen ook zo goed als onmogelijk.
Dit nummer is er wel duidelijk beter op geworden:
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')