abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60551858
GIstermiddag gestoken door denk ik een wesp of bij, was op de motor dus gebeurde nogal snel.
Net boven me linker oog en nu is alles opgezwollen en oog halfdicht.

Nu was ik vroeger daar beetje allergisch voor en had toen van tabletten, nu vond ik hier wat heet Cetirizine dihcl Andere namen

* Zyrtec®
* Reactine®
* Revalintabs®
* Cetirizine generiek

Opzich is de steek niet zo erg alleen erg irritant dat me oog dus dicht zit.
Kan ik dit hiervoor gebruiken, om het iets te versnellen??
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 4 augustus 2008 @ 16:46:39 #2
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_60552750
Inleiding
Bijen- en wespensteken zijn over het algemeen pijnlijk, maar niet gevaarlijk.

Behandeling
Als u net bent gestoken en u hebt nog niet met uw hand over de plek gewreven, is de angel misschien nog zichtbaar. Het is een haarachtig uitsteekseltje met een klein zakje aan het uiteinde. Als u de angel ziet, verwijdert u die door een lichte druk op de huid uit te oefenen in de richting van de angel zodat deze omhoog komt. Dit kan bijvoorbeeld met een nagel. Probeer de angel niet aan te raken of er aan te trekken. Gebruik ook geen pincet. Door druk op het zakje kan er nog meer gif onder de huid vrijkomen.

Als u de angel niet ziet, kunt u de pijn verzachten door een koud kompres op de plek te leggen. Een gewoon koud, nat doekje is heel geschikt, bijvoorbeeld een washandje dat u onder koud water hebt gehouden. IJs kan ook helpen, maar liever niet direct op de huid. Wikkel ijsklontjes in een washandje en houd dit tegen de plek waar u gestoken bent. Er zijn bij de drogist en apotheek ook middeltjes verkrijgbaar die de klachten van een steek kunnen verzachten.

De zwelling zal normaal gesproken na een paar uur verminderen. Is de zwelling echter na een dag niet verminderd of zelfs toegenomen, dan kunt u het beste de huisarts raadplegen.

Voorkomen
U kunt een aantal dingen doen om te voorkomen dat u wordt gestoken door een bij of wesp:
Als u wordt omgeven door een zwerm wespen of bijen, probeer u dan langzaam te verwijderen; sla de insecten niet weg, want van wilde bewegingen worden ze agressief, waardoor ze eerder zullen aanvallen
Geef nooit een klap tegen een bijen- of wespennest en gooi er niet mee - de insecten zullen onmiddellijk aanvallen
Wees extra voorzichtig als u buiten eet of drinkt
Vermijd als u naar buiten gaat geparfumeerde crèmes en sterke parfums (deze trekken insecten aan)
Houd de ramen van uw huis en van de auto gesloten om insecten buiten te houden
Pas op voor insectennesten in uw huis en tuin en laat ze door de gemeente verwijderen (probeer dit niet zelf te doen)

Allergische reactie
In zeer zeldzame gevallen kunnen bijen- of wespensteken gevaarlijk zijn, zoals wanneer het slachtoffer een groot aantal keren is gestoken (bijvoorbeeld bij het ruimen van een wespennest) of omdat de beet een ernstige allergische reactie veroorzaakt. U kunt dan het beste direct medische hulp inroepen.

Een ernstige allergische reactie op een bijen- of wespensteek kunt u herkennen aan:
een vlekkerige uitslag
zwelling van de lippen en het gezicht
moeilijke ademhaling
eventueel braken of diarree

Het hart kan slechter gaan functioneren, de bloeddruk daalt en soms raakt de patiënt in shock. Als dit gebeurt moet u direct medische hulp inroepen of een ambulance bellen.

Iedereen die weet dat hij allergisch is voor een bijen- of wespensteek kan met zijn arts overleggen of hij een injectiespuit met adrenaline bij zich moet dragen. Deze dient om in noodgevallen zichzelf te kunnen inspuiten. Ook familieleden en vrienden zouden moeten leren hoe ze de adrenaline moeten injecteren, voor het geval de persoon in kwestie het zelf niet meer kan.

Als u in uw mond of hals bent gestoken, kan de zwelling de ademhaling belemmeren. Wanneer dit gebeurt, is het raadzaam zo snel mogelijk medische hulp in te roepen. In afwachting van de hulp is het goed om op een ijsklontje te zuigen. Mensen die allergisch zijn voor bijen- en wespensteken lopen extra gevaar als ze op deze plaatsen gestoken worden.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_60552934
  maandag 4 augustus 2008 @ 17:05:19 #4
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_60553203
Op de plek waar je gestoken bent kun je ook een malse koele STEAK leggen. Dit stopt de zwelling.
PieAir
pi_60558389
-edit: topic opgeschoond van geneuzel
pi_60565767
Vanmiddag nog even naar de apotheek geweest, aangegeven dat ik hier vroeger ook nog wellis alergies voor was.
Maar ze verzekerde mij dat het gewoon een paar dagen duurde.

Ik ben daar eigenlijk niet meer zo zeker van.
Begon met een steek (zondagmiddag) kom paar uur later thuis nog dikker.
Vanmiddag werd ik wakker oog half dicht, en nu vanaaf is gewoon 1/4 van me gezicht opgezwollen.

Doet geen pijn ofzo, ben benieuwd hoe het is vanmiddag als ik wakker ben.

"De zwelling zal normaal gesproken na een paar uur verminderen. Is de zwelling echter na een dag niet verminderd of zelfs toegenomen, dan kunt u het beste de huisarts raadplegen"

Mwoa eerst vannacht maar even afwachten.

[ Bericht 19% gewijzigd door Geerd op 05-08-2008 01:29:49 ]
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:21:07 #7
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_60568853
En? Is de zwelling verdwenen, of STEEKT het nog af?
PieAir
pi_60574754
Zwelling is nog iets erger geworden oog zit nog dichter.
Ik zwaai naar dieren.
pi_60695616
Oh jee dat is ook een rotplek.Na een dag opgezwollen dan de dokter raadplegen?
Hoe is het nu trouwens (aantal dagen later)

Ik heb namelijk hetzelfde, maar dan onder m'n voet. Eergisteren gestoken, nu enorm last van, zwelling, steekt.. Het is zondag (geen dokter) en ik wil normaal kunnen lopen .

Iemand wijze raad? Het moet vanavond weg zijn

[ Bericht 15% gewijzigd door Oserdare op 10-08-2008 00:40:51 ]
pi_60695824
De derde dag werd het minder 4 de helemaal weg nu 6de dag steekwond is ook weg.

Echt killer beesten zijn dat, las ergens dat ze soms gewoon staken voor voeding.
Ik zwaai naar dieren.
pi_60695896
Shit. Dat kan ik dus NIET hebben nu (is altijd zo, precies de goede momenten). Hoop niet dat ik er allergisch voor ben want dan ben ik helemaal de pineut.
pi_60695948
Lees ff paar post hierboven staat hele uitleg ook bij allergie.
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:54:18 #13
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_60695969
bel even met de dokterspost aub
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
pi_60696709
Ja, fijn tijdstip.

Van de allergische reacties is alleen de vlekkerigheid van toepassing, en de zwelling en jeuk natuurlijk.
pi_60697078
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:36 schreef Oserdare het volgende:
Ja, fijn tijdstip.

Van de allergische reacties is alleen de vlekkerigheid van toepassing, en de zwelling en jeuk natuurlijk.
Houd het ff goed in de gaten, hou er iets tegenaan van de vriezer verligt een heel stuk.
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 9 mei 2011 @ 21:45:47 #16
321953 mytroen
SchaepenVacht
pi_96570557
ik ben gister ook door een wesp gestoken echt klote nadeel van dit prachtige weer
Ik ben geen echte Turk
pi_96570921
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:45 schreef mytroen het volgende:
ik ben gister ook door een wesp gestoken echt klote nadeel van dit prachtige weer
Wtf anders kontschop je een topic van 3 jaar oud lol :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_96584651
speeksel op plek van steken aanbrengen, tabak pakken (shag of inhoud sigaret) en een tijd met tabak over de plek heenwrijven. Geen grap, werkt echt ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')