"He said he wanted to find out if it was as easy in real life to rob a taxi as it was in the game," chief police investigator Veeravit Pipattanasak told Reuters.quote:Op maandag 4 augustus 2008 13:57 schreef IkWilbert het volgende:
Geen zin om te lezen... samenvatting in het Nederlands?
1 idioot laat zich inspireren door GTA4, en vervolgens besluit de thaise regering tot het terughalen uit de winkels van GTA4.quote:Op maandag 4 augustus 2008 13:57 schreef IkWilbert het volgende:
Geen zin om te lezen... samenvatting in het Nederlands?
... als die jongen niet geinspireerd was geraakt door GTA4, dan was het wel door een andere game, of door een film, of door een manga, of door een boek, of door een tv-uitzending, etc etc. Zo kun je bezig blijven met alles verbieden totdat iedereen zich compleet doodverveelt en elkaar uit pure verveling af gaat maken.quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:13 schreef MaartenJalink het volgende:
Nou ben ik ook van mening dat videogams je heus niet in een gewetenloze moordenaar veranderen, maar zodra er echt iemand wordt vermoord door een videospelletje lijkt het me inderdaad slim om het betreffende spel uit de handel te halen. Het gaat wel om een persoon he, eentje met familie en vrienden. Mensen die nu voor altijd door dit geval getroffen zijn. De moordenaar is sowieso gek, maar de aanleiding tot deze gruweldaad is wel duidelijk benoemd. Betere regeringskwesties dan dat komkommergedoe hiero.
Lees het bericht eens? De regering heeft daar helemaal niet toe besloten, de publisher deed dat. De regering roept op tot betere controle op wat kinderen spelen. Ook willen ze een leeftijdscategorie instellen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:00 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
1 idioot laat zich inspireren door GTA4, en vervolgens besluit de thaise regering tot het terughalen uit de winkels van GTA4.
quote:In Thailand vermoordde een 18-jarige student dit weekend een 54-jarige taxichauffeur. De moord werd blijkbaar geïnspireerd door Grand Theft Auto want de student wilde kijken of een taxi beroven in het echte leven even gemakkelijk was als in de game. De jongen zou mentaal niet gestoord zijn.
De Thaise distributeur van Grand Theft Auto heeft onmiddellijk ingegrepen. Het bedrijf heeft New Era Interactive Media probeert alle versies van Grand Theft Auto van de markt te halen. Het Thaise ministerie ziet dat de tijdbom is ontploft en vreest dat de situatie snel kan verslechteren. Vandaag is het een taxichauffeur, morgen is het misschien de eigenaar van een videogamewinkel. De regering steunt dus het besluit van New Era Interactive Media.
Dus het videospelletje is in de auto gestapt en heeft een moord gepleegd?quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:13 schreef MaartenJalink het volgende:
Nou ben ik ook van mening dat videogams je heus niet in een gewetenloze moordenaar veranderen, maar zodra er echt iemand wordt vermoord door een videospelletje lijkt het me inderdaad slim om het betreffende spel uit de handel te halen. Het gaat wel om een persoon he, eentje met familie en vrienden. Mensen die nu voor altijd door dit geval getroffen zijn. De moordenaar is sowieso gek, maar de aanleiding tot deze gruweldaad is wel duidelijk benoemd. Betere regeringskwesties dan dat komkommergedoe hiero.
Ik denk dat dat laatste veel meer gebeurt dan video games gerelateerde moorden.quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:17 schreef Yi-Long het volgende:
... als die jongen niet geinspireerd was geraakt door GTA4, dan was het wel door een andere game, of door een film, of door een manga, of door een boek, of door een tv-uitzending, etc etc. Zo kun je bezig blijven met alles verbieden totdat iedereen zich compleet doodverveelt en elkaar uit pure verveling af gaat maken.
Foutje, had het bericht al op een andere site gelezen en was even vergeten dat het inderdaad de publisher was en niet de overheid die ditmaal tot 'terugvordering' overging. Excuses.quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Lees het bericht eens? De regering heeft daar helemaal niet toe besloten, de publisher deed dat. De regering roept op tot betere controle op wat kinderen spelen. Ook willen ze een leeftijdscategorie instellen.
Een trend die al eeuwen ingeburgerd is in het vrije Westen natuurlijk, er worden met grote regelmaat boeken van de schappen gehaald omdat ze wellicht zouden kunnen aanzetten tot al die dingen. Een spel meer of minder zal daar weinig aan veranderen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:32 schreef Yi-Long het volgende:
Neemt niet weg dat het belachelijk is om een game, een film, een boek of whatever te verbieden of uit de handel te halen, omdat er 1 of 2 idioten zijn die er niet mee om kunnen gaan. Op die manier kun je op den duur alles gaan verbieden wat ook maar mogelijk zou kunnen aanzetten tot haat, geweld, moord, etc.
Dat zeg je nou wel, en je hebt ook wel gelijk, maar je kan het ook heel anders bekijken. Die gebrekkige opvoeding of de beschikbaarheid van een wapen, de maatschappij, gewelddadige films of wat dan ook, dat zijn allemaal factoren die de kans dat zoiets gebeurt vergroten. En een gewelddadig spel als GTA IV is dan de factor die doorslag geeft. Zeg maar een emmer die je vult met water en er dan een flinke plens water bij gooit. Ik zeg niet dat spellen slecht zijn of dat ik een zondebokje zoek. Die moordenaar zei het zelf, in alle rust. En ik kan me heel goed voorstellen dat de regering van dat land dan zegt van "Wij hebben hier heel veel volle emmers staan en we moeten voorkomen dat er bij sommigen een extra plens water bijkomt."quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:19 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dus het videospelletje is in de auto gestapt en heeft een moord gepleegd?
Niemand wordt vermoord door een videospelletje, of een film, of muziek, of whatever...
Het zijn mensen die het doen, en daar ligt vaak een complexe achterliggende reden
achter die maar al te vaak wijst op een gebrekkige opvoeding en een persoon met
gebrekkige realiteitswaarneming...
Mensen willen vaak graag zien dat het de schuld is van iets waar ze zelf niet
verantwoordelijk zijn maar het aan iets ligt wat verboden kan worden of het
voor verzachtende omstandigheden kan zorgen iets anders de schuld te
geven...
Ehm, de moordenaar zegt t zelf... En we moeten natuurlijk de moordenaar opquote:Op maandag 4 augustus 2008 15:37 schreef MaartenJalink het volgende:
Dat zeg je nou wel, en je hebt ook wel gelijk, maar je kan het ook heel anders bekijken. Die gebrekkige opvoeding of de beschikbaarheid van een wapen, de maatschappij, gewelddadige films of wat dan ook, dat zijn allemaal factoren die de kans dat zoiets gebeurt vergroten. En een gewelddadig spel als GTA IV is dan de factor die doorslag geeft. Zeg maar een emmer die je vult met water en er dan een flinke plens water bij gooit. Ik zeg niet dat spellen slecht zijn of dat ik een zondebokje zoek. Die moordenaar zei het zelf, in alle rust. En ik kan me heel goed voorstellen dat de regering van dat land dan zegt van "Wij hebben hier heel veel volle emmers staan en we moeten voorkomen dat er bij sommigen een extra plens water bijkomt."
Een vergunning is vrij makkelijk te krijgen, en zelfs zonder vergunning is makkelijkquote:Op maandag 4 augustus 2008 17:26 schreef MaartenJalink het volgende:
Uhnuh! Die emmer zit dus al gevuld met dingen als de maatschappij, kut opvoeders etc. En die plenzen die de emmer doen overlopen moet dus koste wat kost voorkomen worden. Je zegt wel dat het nergens over gaat, al die dingen verbieden, maar als je even doordenkt dan zie je dat het allang gebeurt. Wat denk je waarom bijvoorbeeld vuurwapens niet in Nederland vrij te verkrijgen zijn? Er zijn al flink wat maatregelen om dit soort drama's te voorkomen en het verbieden van een dergelijke game zou een volgende maatregel zijn. Ik heb overigens niets tegen GTA en heb het zelf ook zat gespeeld.
Helemaal niet, als er een reden is die hem minder verantwoordelijk maaktquote:Waarom zou een moordenaar strafvermindering krijgen omdat zijn motief een videogame is? Dat maakt hem alleen maar psychopathischer. En onthoud wel dat dit niet het heerste geval is.
wat een figuur is dat zegquote:Op maandag 4 augustus 2008 14:17 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[ afbeelding ] : Verbieden dat kutspel!
Hebben ze nog geen leeftijdscategorie in Thailand?quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Lees het bericht eens? De regering heeft daar helemaal niet toe besloten, de publisher deed dat. De regering roept op tot betere controle op wat kinderen spelen. Ook willen ze een leeftijdscategorie instellen.
So fucking what?quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:13 schreef MaartenJalink het volgende:
Nou ben ik ook van mening dat videogams je heus niet in een gewetenloze moordenaar veranderen, maar zodra er echt iemand wordt vermoord door een videospelletje lijkt het me inderdaad slim om het betreffende spel uit de handel te halen. Het gaat wel om een persoon he, eentje met familie en vrienden. Mensen die nu voor altijd door dit geval getroffen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |