abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 augustus 2008 @ 11:59:36 #1
212492 Jarzwork
'ave we got a video??
pi_60546236
Volgende week ga ik op vakantie naar Noord-Italië, vlakbij Monaco. Omdat we de files willen vermijden en de auto geen airco heeft, willen we eigenlijk 's nachts rijden.

Nu vroeg ik me af of er in Duitsland, Zwitserland en Italië veel 24 uurs tankstations langs de wegen zijn. Ben nooit in Zwitserland of Italië geweest en Duitsland is al te lang geleden....vandaar...

Verder vroeg ik me af of, als het een nachtautomaat is, je gewoon kan pinnen. Of moet je dan een creditcard hebben o.i.d.? Van Duitsland weet ik nog wel gewoon dat je kan pinnen....

Route voert langs: Arnhem - Duisburg / Düsseldorf - Keulen - Frankfort am Main - Basel - Luzern - Lugano - Milaan - Genua
pi_60546369
Zorg iig dat je in zwitserland een volle tank kan tanken, daar is benzine 28% goedkoper dan hier.... basel zijn benzine stations 24 uur open... omdat daar al het vrachtverkeer zwitserland binnenkomt...
I'm not the man you think I am!
pi_60546471
Zo onder welke steen heb jij de afgelopen 20 jaar gelegen? In Duitsland en Italie zijn tankstations langs de autowegen al sinds mensenheugenis dag en nacht open en bemand. En in Zwitserland is dat de laatste 15 jaar dus ook het geval. Maar ja als je een route rijdt met pittoreske binnenweggetjes, dan zou het wel eens een probleem kunnen geven.

Oh en pinnen .... ik zou er niet op rekenen dat dat overal gaat. Dus cash of een Credit Card mee. Gut moet je zeker die gratis kaart van de ANWB nog activeren. Gaat er weer 12,50 van je vakantie budget af!

Veel succes met het volstouwen van je Lada of Skoda Fabia!
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:43:55 #4
3869 David
Drum the drums
pi_60547137
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:12 schreef titanio het volgende:
Wat een behulpzame en volwassen reactie zeg.
pi_60547225
Je kan niet overal pinnen in Duitsland, normaal gesproken staat er wel een automaat naast waar je cash uit kan halen, maar die zijn best vaak defect .
  maandag 4 augustus 2008 @ 20:29:49 #6
155616 Proximo
For god, king & country
pi_60558527
Zwitersland en duitsland zijn ze in ieder geval langs de grote snelwegen 24/7 open, italie verschilt het nogal soms, maar langs de grote wegen volgens mij ook gewoon 24/7
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  maandag 4 augustus 2008 @ 20:34:53 #7
212492 Jarzwork
'ave we got a video??
pi_60558646
Bedankt voor de reacties! Ik zal in ieder geval flink wat cash meenemen! Moest vandaag toevallig nog naar de ANWB winkel, daar kreeg ik een soortgelijk verhaal te horen. Hoorde daar trouwens ook dat Italiaanse tolwegen geen PIN accepteren!
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:12 schreef titanio het volgende:
Zo onder welke steen heb jij de afgelopen 20 jaar gelegen?

...

Ik woon in een flat, dus technisch gezien heb ik inderdaad onder een steen geleefd! Snap wel dat het wat een onnozele vraag lijkt, maar dat valt best mee. Ik heb afgelopen weken bijvoorbeeld steeds 's nachts van Den Haag naar Friesland gereist via de A7 (best wel een hoofdweg) en daar is dus geen enkel tankstation open na 12 uur!! Volgens mij zijn er tussen Den Haag en Amsterdam ook maar weinig open. Uiteraard wel de nachtautomaat, maar daar kun je in het buitenland niet op rekenen met PIN e.d. Vandaar dat ik het toch maar eens vraag.... Aangezien ik een BRUUT huisje heb gehuurd ga ik straks lichtjes mijn VW Bora inpakken!! Tevreden? Toch bedankt voor je reactie hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')