abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23245
Het was dacht ik RemCow die een tijdje geleden een stuk schreef over de vrijheid van meningsuiting op het forum.
Hij vond (dacht ik tenminste) dat er vrijheid van meningsuiting moest zijn (en blijven) op het forum.
Als het echter om de chat gaat, is hem ineens een andere mening toegedaan.
Na 2 uitlatingen op de chat van mijn kant heeft hij besloten me eraf te gooien.
Beetje hypocriet lijkt, tevens omdat ik niet zie welke "grens" betreffende de censuur ik gepasseerd ben...
RemCow, ga niet eerst lopen verkondigen dat vrijheid van meningsuiting hoog bij je in het vaandel staat, om vervolgens alles wat jou niet aanstaat te ignoren...

Kasta

I was an atheist until I realized I was God
  woensdag 12 januari 2000 @ 16:39:00 #2
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_23246
Kastanova,

Ik heb je in 5 minuten tijd minstens 3 mensen zien beledigen waarvan 1 behoorlijk zwaar zelfs. Verder was je ongelofelijk sfeer-verpestend bezig. Dat weet je zelf dondersgoed.

Het handige van IRC is dat daar onmiddelijk ingegrepen kan worden als iemand te ver gaat. In dit geval heeft RemCOW dat ook terecht gedaan.

Ik vraag me echt af wat je in vredesnaam probeert te bereiken met dit zielig-doen op het forum. Als je je gewoon gedraagt word je niet van de chat gekicked en is er dus ook gewoon niets aan de hand. Je bent inmiddels al ge un-banned dus je hebt nu de kans om normaal te doen. Use it wisely.

Marco

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_23247
Ff voor de liefhebbers (zijn er denk ik niet)
hier het suktje log van dat stukje chat

*** kastanova has joined #fok
*** Rolf-X has left #fok
* Knut groet Kasta
<Rolf-X-weg> heeeej Kasta
* Rolf-X-weg is nu echt weg
<kastanova> greot knut en rolf
<kastanova> men noemt het ook wel groeten
<KNIP>
<kastanova> he missx
<kastanova> beetje zielig zitten doen tegen digger "?
<DIGGER_forum> Kasta grow up or fuck up
<DIGGER_forum> doe niet zo zielig
<Marco> het gezeik neemt wel hand over hand toe op deze chat he
<RemCOW> hmm
<Marco> net als op het forum trouwens.
<RemCOW> niet alle 'sub'-forums
<KNIP>
<puntloos> Hej Marco
<Marco> hoi marten
<DIGGER_forum> Hey puntloos
* Knut he puntloos
<DIGGER_forum> je Dr Puntson muts maar afgezet?
<KNIP>
Niet toe doende stukje
<KNIP>
<kastanova> Digger is zelf een kut (sorry voor het taalgebruik)
<DIGGER_forum> dolletje
* Knut ja omdat ik het ergens op het Forum gepost heb
<DIGGER_forum> Kasta, moeilijk he, sympathiek doen
<DIGGER_forum> en normaal doen
<kastanova> als je diep nadenkt weet je wel waarom dig
<DIGGER_forum> Ga ff ergens anders lopen stoken en klieren joh
<puntloos> stuur, damn you, stuur! 700K/sec is te langzaam.
<Marco> kankerstraal asjeblieft op man fucking puber. gatverdamme zeg
* Knut he marco rustig
<Marco> ik word er echt schijtziek van
<kastanova> marco ?
<DIGGER_forum> Marco: verlaag je svp niet tot zijn niveau
<Knut> Marco en Kasta please keep de sfeer normaal
<Marco> De hele chat is naar de klote aan het gaan de laatste tijd en dit soort gezeik helpt NIET mee.
<kastanova> Marco = wereldverbeteraar ?
<RemCOW> aub ff kappe met dat gezeik... als je zo graag wil kankeren doe dat tegen de hond, die begrijpt er toch nix van
<Knut> Kasta ga eens prive
* puntloos is tot de conclusie gekomen dat kasta aandacht wil, een zodanig bord voor zijn kop heeft dat hij alle cynische snijdende commentaren, hoe waar ook, gewoon naast zich neer legt.. Dus ignoren werkt gewoon verreweg het beste.
<Marco> Ik heb niets tegen kastanova persoonlijk, van mij hoeft ie ook NIET weg, ik vind alleen dat mensen normaal mogen doen. that's all. excuse the language van zonet, maar jullie weten best dat ik gelijk heb.
<DIGGER_forum> K marco
<kastanova> heb je gisteren ook al geprobeerd puntloos, werkte alleen niet hé ?
<julias> sjeees wat is hier aan de hand???????
<RemCOW> hej julias !!!!
* Knut groet julias
<DIGGER_forum> Hey julias
<julias> oi allen
* Knut vraagt zich weer af waarom men de h uit hoi vergeet
* puntloos maakt een uitzondering op de regel. Kasta, hoe oud ben jij eigenlijk? Ik bedoel pubers zijn nog gevoelig voor kritiek.. Een zodanig ver ontwikkelde onbenulligheid moet je toch echt JAREN over gedaan hebben..
<kastanova> krijgt het idee dat puntloos z'n frustraties verder gaan dan bij de gemiddelde mens
* puntloos hervat de regel
<puntloos> Hej julias, trouwes
* DIGGER_forum denkt dat een algehele /ignore kasta beter werkt
* Knut denkt dan dat iemand moet kicken dat dat makkelijker is
<kastanova> Digger, verander je naam ff in Judas
<Marco> er hoeft hier niet bijster veel meer te gebeuren of ik blijf hier gewoon weg voortaan.
<RemCOW> [kastanova]: kap nou ff man, of rot op
<RemCOW> anders doe ik het wel
<Marco> de lol is er in een moordend tempo af aan het gaan.
<Knut> Marco laat je niet wegpesten man. Dat is precies wat hij wil
*** TESS has joined #fok
<Marco> Knut ik zie het niet als wegpesten. Ik ga mijn tijd niet verspillen aan dit sort geouwehoer.
<RemCOW> weet je, ik vind het wel goed zo
[TARA|busy:#fok MP3] abba - the winner takes it all.mp3
* TARA|busy is playing3 abba - the winner takes it all.mp3 6|5.44mb|15m29s|48kbps|44.1khz|
*** RemCOW sets mode: +b *!*@hgl0104-1.dial.wxs.nl
*** kastanova was kicked by RemCOW (opzoutuh!)
<TARA|busy> 12Ban counter: Ban4 1 since my arrival on IRC at2 10:01:12
<TARA|busy> 7Kick counter: Kick4 1 since my arrival on IRC at2 10:01:12
<Knut> Negeer hem dan gewoon
<TARA|busy> hej TESS
<TESS> zo
<julias> zoo das dat
<TESS> hallo allemaal

------------------
* Knut is de laatste tijd vrij creatief geweest getuige onderstaande websites.

Knut's Page en
Laura2000 's Fanpage en
Het Fok!zine Fotoboek

[Dit bericht is gewijzigd door Knut (Datum 12 Januari 2000).]

[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_23248
Kan iemand die geheel objectief is even het chatlogje lezen en reageren ????

Zou wat eerlijker zijn....

KAsta

woensdag 12 januari 2000 @ 17:00:00 #5
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_23249
Die Kastanova... ik blijf het een domme poster vinden. En dan hier lopen klagen...

Ben eens aardig voor je medemens. Men al de chatters kun je behoorlijk goed praten, maar in een kroeg ga je vreemden toch ook niet kopen uitkatten? Slaat nergens op!

Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid om een mening te uiten, niet iemand beledigen.

[Dit bericht is gewijzigd door Maurisico (Datum 12 Januari 2000).]

Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
  woensdag 12 januari 2000 @ 17:07:00 #6
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_23250
Dit heeft nix met vrijheid van meningsuiting te maken, het is de bedoeling dat het gezellig is in de chat wat t ongetwijfelt was voordat je bij binnenkomst gelijk deze:<kastanova> beetje zielig zitten doen tegen digger "? opmerking maakte waarmee je de sfeer verpest, dus je vroeg er zelf om! Als je eruit gekicked wordt betekend dat niet dat je je mening niet mag vertellen.
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_23251
Vrijheid van meningsuiting wordt niet helemaal begrepen zie ik....

Kasta

pi_23252
quote:
op 01-12-2000 om 05:18 PM schreef kastanova het volgende:
Vrijheid van meningsuiting wordt niet helemaal begrepen zie ik....

Kasta

Beste Kasta, denk je dat jij je kan beroepen op vrijheid van meningsuiting, als jij een politieagent uitscheldt?

Dan zeg je:"Ja maar agent, ik vind u een ongelooflijke kankerhond, dat is vrijheid van meningsuiting."

Als de agent dat pikt, dan praten we weer verder.

De LMK stelt voor dat Kasta dat nu effe gaat proberen en ons zo effe laat weten wat de betreffende diender er van vindt.

Kortom, vrijheid van meningsuiting betekent dus NIET dat je alles zomaar mag zeggen zonder aangepakt te worden.

Zo.......! Maak Billy Blanks niet boos, wat hij Tae Bo't je dood!!

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_23253
nee hoor kasta.. iedereen is gek behalve jij... je merkt toch dat niemand het met je eens is?.. geef dan je fout toe en dan is er nix meer aan de hand
pi_23254
* KroJo denkt dat kastanova het leven niet helemaal (of helemaal niet) begrijpt.

GROW UP MAN!
Zielepiet

Als je aandacht tekort komt, dan vraag je die maar op een normale manier.

woensdag 12 januari 2000 @ 17:29:00 #11
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_23255
quote:
op 01-12-2000 om 05:23 PM schreef Love Mae King het volgende: (...)Dan zeg je:"Ja maar agent, ik vind u een ongelooflijke kankerhond, dat is vrijheid van meningsuiting."(...)

Haalt gelijk bij rechter.
pi_23256
* blauwe m&m wilde hierop reageren, maar doet het toch maar niet.

* blauwe m&m wordt hier ERG moe van.

* blauwe m&m denkt dat je niet ZOMAAR van de chatbox wordt afgeflikkerd.

* blauwe m&m stopt nu, wordt ERG boos.

pi_23257
Dus als niemand het met me eens is, heb ik ongelijk ???

Dus de aarde was wel plat ?????????

Denk eens ff na joh...

Lmk, een politieagent is een wetsdienaar/ ambtenaar in functie die mag optreden als hijzelf beledigd wordt.

Hij zal me echter niet oppakken als ik iemand beledig die die functie niet uitoefent.

Ik beledigde de operator niet, dus die hoeft geen stappen te ondernemen lijkt me.

Tja, als we appels met peren gaan vergelijken, doe ik graag mee LMK.

p.s. je mag trouwens wel zeggen tegen een politieagent: "Ik zeg niet dat ik je een klootzak vindt, maar ik vind je niet echt aardig"

Kasta

pi_23258
M&M:

TIP: Lees het verslag !

Kasta

pi_23259
quote:
op 01-12-2000 om 05:42 PM schreef kastanova het volgende:
Dus als niemand het met me eens is, heb ik ongelijk ???

Ja, in jouw geval gaat dat tot nu toe in elk geval altijd op

Dus de aarde was wel plat ?????????

hierin geeft niemand je gelijk

Denk eens ff na joh...

Doen we wel, jij ook?

Hij zal me echter niet oppakken als ik iemand beledig die die functie niet uitoefent.

hangt er vanaf wie je op welke wijze beledigt

Ik beledigde de operator niet, dus die hoeft geen stappen te ondernemen lijkt me.

Je beledigde meerdere personen in de chat. Zie de chat als een ruimte van de operator waarin iedereen zich behoort te gedragen. Gedraag jij je niet, dan zet de 'gastheer' je eruit. Lijkt me logisch

p.s. je mag trouwens wel zeggen tegen een politieagent: "Ik zeg niet dat ik je een klootzak vindt, maar ik vind je niet echt aardig"

Mag ja, maar de vraag is wat je er nu helemaal mee op schiet. Dient geen enkel positief doel dus kun je dat soort opmerkingen beter voor je houden

Kasta

Zie mijn vetgedrukte reacties tussendoor. Verder Kastanova nogmaals het verzoek je eens normaal volwassen te gaan gedragen. Maakt het er voor iedereen veel beter op.

En als reactie op de topic titel: Nee RemCOW is verre van hypocriet. Hij zag gewoon juist wat er gebeurde en nam de juiste maatregel.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_23260
* blauwe m&m heeft het verslag gelezen.

* blauwe m&m kan zich hierbij bijzonder goed een voorstelling maken.

* blauwe m&m sluit zich dan ook aan bij reactie digger.

* blauwe m&m vindt dat iemand hier eens HEEL goed moet nadenken.

* blauwe m&m wil hier verder dan ook geen woord meer over vuil maken.

woensdag 12 januari 2000 @ 18:05:00 #17
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23261
Sorry, LMK, maar jouw voorbeeld van "Ja maar agent, ik vind u een verschrikkelijke kankerhond (etc)" is een typisch geval van meningsuiting. Goed, subtiel zou het niet zijn, en inmiddels wordt deze vorm ('ik vind') van belediging van een ambtenaar in functie onder het motto 'zero tolerance' de kop ingedrukt en inmiddels ook door de rechtspraak veroordeeld, getuige een dergelijke zaak vorig jaar.
Dat neemt niet weg dat zieken op een chatbox niet valt onder 'vrijheid van meningsuiting'. Mensen tegen je in het harnas jagen, waarschuwingen van een moderator negeren en algeheel puberaal klieren mag dan een favoriet tijdverdrijf van je zijn, Kasta, maar sjongejongejonge geef nou gewoon eens een keer toe dat je gedonder geen schoonheidsprijs verdient.
Ik ben het met je eens dat als 15 miljoen mensen iets doms zeggen, het iets doms blijft. Maar als Kastanova in zijn eentje een complete server voltypt met de grootst mogelijke onaangename onzin, dan blijft dat OOK de grootst mogelijke onaangename onzin.
Dat je je een behoeft hebt om je van de gemiddelde medemens te onderscheiden is begrijpelijk, je hebt alleen bijzonder weinig om trots op te zijn dat je onderscheidt. Als je nou iets deed wat een beetje stijl en klasse had zou je waarschijnlijk een stuk vriendelijker behandeld worden.
Tot slot nog even je opmerking over de platte aarde: de meerderheid van de mensen op deze aardkloot denkt niet dat de aarde plat is. Men weet inmiddels wel beter. Net zoals bij jou: we weten veeeel beter.
V
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 januari 2000 @ 18:07:00 #18
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_23262
Ik vind dat er wel erg makkelijk op K gekankerd wordt. Als ik het transscript lees zitten er een aantal ook even hard te schelden op K: en het is niet direct zo dat K begon, en al zou-ie begonnen ziijn zouden de anderen als ze zo volwassen zijn niet zo moeten happen. K brengt zijn ding vaak provocerend als je daar zo keihard op hapt en als K reagreert DAN besluit K er af te flikkeren dan moet je ook iedereen er afflikkeren die hapt.

Ik ben het zelden echt met K eens -en zo zielig doen is natuurlijk ook matig- maar op zich vind ik dat-ie hier een punt heeft.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!fossiel woensdag 12 januari 2000 @ 18:27:00 #19
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_23263
Ik zal ff vertellen wat er in mijn ogen nou was etc.. (in het kort, moet eten)

Kastanova kwam dus binnen in de chat, opzich was de sfeer heel goed enzo. Komt binnen met een opmerking tegen DIGGERH die hij niet echt waardeerde (volgens mij). Na nog een paar opmerkingen van zijn kant werd de sfeer gewoon helemaal verkeerd. Jah kasta bikkel, je had de volle aandacht. Aangezien al vele mensen steeds meer aan hem begonnen te ergeren, inclusief mijzelf, besloot ik hem maar uit #fok te kicken+bannen.

Ik weet niet hoe het komt, maar het lijkt op een manier dat er een waas van arrogantie en 'aandachtwillerij' om je heen zit. Doe es normaal.

En dit heeft dus niks met meningsuiting te maken. De sfeer werd gewoon minder, mensen begonnen aan je te ergeren.

Greetz RemCOW

[Dit bericht is gewijzigd door RemCow (Datum 12 Januari 2000).]

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  woensdag 12 januari 2000 @ 19:34:00 #20
242 Pinball
Electric Monk
pi_23264
Hmmm...

Heb even het betreffende topic opgezocht:
http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum2/HTML/000113.html

Zie hier geen post van Remcow.

Kasta, bedoel je een ander topic of kan/wil je gewoon niet lezen, en had je een kapstok nodig om hier een onzinnige vete uit te vechten met remcow?

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_23265
Hmm.. ik hoop niet dat dit forum ook al verpest wordt door bepaalde mensen.
Vindt men het erg als ik deze thread sluit?

Onenigheden kunnen altijd via email afgehandeld worden.

pi_11388117
Dolletjes!
  FOK!fossiel donderdag 26 juni 2003 @ 12:15:00 #23
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_11388138

Onzinnige kick, slot.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties