En wat zou er dan niet tegen spanning kunnen volgens jouquote:Op maandag 4 augustus 2008 01:34 schreef Wouser het volgende:
[..]
Dat is dus precies het euvel volgens mij, waarom je de fans juist moet vastzetten.
mischien het moederbordquote:Op maandag 4 augustus 2008 08:22 schreef Merovingian het volgende:
[..]
En wat zou er dan niet tegen spanning kunnen volgens jou
Ja case modden en dan bedoel ik airbrushenquote:Op zondag 3 augustus 2008 22:21 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Kunde blazen met die stofzuiger zo ja dat doen dat doe ik ook want ik heb ook geen compressor (wtf zou ik ermee moeten behalve mn fietsband 1x per jaar oppompen en mn computer schoonblazen?)
Die gaat niet werken, je mist dan teveel druk, neem er eentje uit een bouwmarkt, ze zijn niet duur meer.quote:Op maandag 4 augustus 2008 09:32 schreef fransbreda het volgende:
Wat maakt het verschil in statische electriciteit bij blazen of zuigen een compressor of stofzuiger?quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:49 schreef marinos.. het volgende:
Ik gebruik altijd gewoon een compressor.. Met een stofzuiger heb je inderdaad de kans om statische electriciteit op te wekken. Je kan ook van die spuitbussen met lucht kopen bij de lokale pc boer..
dat komt doordat de slang statisch word van de stofzuiger,houd je arm er maar eens naast.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:04 schreef Farmersmom het volgende:
[..]
Wat maakt het verschil in statische electriciteit bij blazen of zuigen een compressor of stofzuiger?
Mijn kunststof slang wordt echt niet statisch hoor.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:23 schreef the_contract_killer het volgende:
[..]
dat komt doordat de slang statisch word van de stofzuiger,houd je arm er maar eens naast.
om stof weg te zuigen moet behoorlijk dichtbij komen met die slang.
Idd.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:37 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Mijn kunststof slang wordt echt niet statisch hoor.
Hangt een beetje van het type af misschien?quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:37 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Mijn kunststof slang wordt echt niet statisch hoor.
Koop een busje perslucht. Verkopen ze bij de meeste electronica en computer zaken wel.quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:20 schreef 8. het volgende:
Compressor heb ik niet.
Als ik het goed begrijp is de kast opengooien en stofzuigen dus gewoon prima?
Als een fan stroom krijgt gaat ie draaien > logischquote:Op zondag 3 augustus 2008 22:18 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Geen idee wat er preies gebeurt, maar als die dingen een ontiegelijk harde zwier krijgen kunnen ze opeens veel herrie gaan maken.
Dit zou ik niet zo snel doen. Denk dat de kracht van de lucht die uit het busje komt redelijk groot kan zijn. Zelf neem ik m'n stofzuiger en zet hem op de stand dat die het minste toeren maakt en maak m'n kast van binnen schoon. Werkt prima. Wel je ventilatoren vasthouden.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:07 schreef Jo0Lz het volgende:
Koop een busje perslucht. Verkopen ze bij de meeste electronica en computer zaken wel.
Dat zijn busjes die er speciaal voor gemaakt zijn, geeluilskuikentje.quote:Op maandag 4 augustus 2008 13:46 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Dit zou ik niet zo snel doen. Denk dat de kracht van de lucht die uit het busje komt redelijk groot kan zijn. Zelf neem ik m'n stofzuiger en zet hem op de stand dat die het minste toeren maakt en maak m'n kast van binnen schoon. Werkt prima. Wel je ventilatoren vasthouden.
Ik koop die zooi ook niet vind stofzuigen primaquote:Op maandag 4 augustus 2008 13:48 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Dat zijn busjes die er speciaal voor gemaakt zijn, geeluilskuikentje.
Er is geen verschil, lucht die over een oppervlak beweegt wekt ALTIJD statisch elektriciteit op. Hoe meer lucht, of hoe sneller de luchtstroom gaat, hoe hoger de statische lading wordt. Met een compressor zul je dus wel meer lading opwekken waardoor de kans op interne schade groter wordt. Gewoon zo'n klein stogzuigertje nemen met een borsteltje erop en al het stof wegzuigen, liefst niet moederbord en insteekkaarten gaan schoonboenen die zijn meestal niet vuil. Schoonmaken van de fans is meestal voldoende.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:04 schreef Farmersmom het volgende:
[..]
Wat maakt het verschil in statische electriciteit bij blazen of zuigen een compressor of stofzuiger?
Als je maar onthoudt dat je jezelf aan aarde vasthoudt (kachel ofzo) voordat je begint ivm statische electriek, en dan gewoon wat je voor handen hebt.. Je hoeft echt niets te kopen om ff je pc schoon te maken hoor. Maar als je je er zekerder bij voelt, ik werk al 15 jaar in de IT op helpdesken en dergelijk, en ik doe t gewoon met een huis, tuin en keukenstofzuigen en een ronde kwast van de gamma.. Niet een kwast die al gebruikt is om mee te verfen, wel een nieuwe. Maar als je die niet hebt neem je de stoffer van je stoffer en blik, of dat opzetstuk van je stofzuiger met die haren of iets anders met een zacht uiteinde waarmee je stof los kan maken zonder het te beschadigenquote:Op maandag 4 augustus 2008 16:19 schreef 8. het volgende:
Iedereen roept nu dingen door elkaar, maar hoe moet ik het nou doen? Toch maar busje perslucht kopen?
Denk dat perslucht of stofzuiger allebei wel goed is. Realiseer je gewoon dat het fragiele apparatuur is waar je mee bezig bent. Het kan zo kapot gaan.quote:Op maandag 4 augustus 2008 16:19 schreef 8. het volgende:
Iedereen roept nu dingen door elkaar, maar hoe moet ik het nou doen? Toch maar busje perslucht kopen?
Da's wel stijl.quote:Op maandag 4 augustus 2008 16:51 schreef kraaksandaal het volgende:
Ik blaas gewoon met zo'n ouderwetse fietspomp, werkt prima.
Dat jij het altijd al zo doet wil niet zeggen dat dat ook goed is! Als ik een ESD (Electrostatic Discharge = elektrostatisch ontlading) training geef en er wordt mij een dergelijke vraag gesteld, dan is er maar 1 manier om het goed te doen:quote:Op maandag 4 augustus 2008 16:52 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Als je maar onthoudt dat je jezelf aan aarde vasthoudt (kachel ofzo) voordat je begint ivm statische electriek, en dan gewoon wat je voor handen hebt.. Je hoeft echt niets te kopen om ff je pc schoon te maken hoor. Maar als je je er zekerder bij voelt, ik werk al 15 jaar in de IT op helpdesken en dergelijk, en ik doe t gewoon met een huis, tuin en keukenstofzuigen en een ronde kwast van de gamma..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |