abonnement Unibet Coolblue
pi_156058258
Ik had rond de kerst wel eens een blikje krab gehaald bij de Aldi volgens mij. Is echt een winkel waar ik echt bijna nooit kom en het zit echt letterlijk 150 meter bij me vandaan dus de reisafstand is het problem niet, kruipend lukt het ook nog..., volgens mij ging ik erheen voor een harde schijf ofzoiets.

Toen ik er was zag ik een blikje krab in de afprijsbak en het was echt heel goede kwaliteit bleek achteraf toen ik het had opgegeten.
  zondag 13 september 2015 @ 20:34:16 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156058409
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:29 schreef _Newman_ het volgende:
Ik had rond de kerst wel eens een blikje krab gehaald bij de Aldi volgens mij. Is echt een winkel waar ik echt bijna nooit kom en het zit echt letterlijk 150 meter bij me vandaan dus de reisafstand is het problem niet, kruipend lukt het ook nog..., volgens mij ging ik erheen voor een harde schijf ofzoiets.

Toen ik er was zag ik een blikje krab in de afprijsbak en het was echt heel goede kwaliteit bleek achteraf toen ik het had opgegeten.
Aldi heeft veel erg goede producten en is zeer betaalbaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156060398
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Aldi heeft veel erg goede producten en is zeer betaalbaar.
Nou dat betaalbare valt wel mee. Snoep en koekjes enzo zijn teevast bijna overal goedkoper (AH basic gevulde koeken of appelkoeken ofzo 50 cent, bij aldi 1,50 euro). Je moet eigenlijk niet naar alleen de prijs kijken maar naar prijs en kwaliteit verhouding . Ik ben niet zo onder de indruk van de Aldi maar bij toeval kocht ik die krab. Dit is voor mij wel een reden om er eens terug te gaan maar zeker niet voor de wekelijkse boodschappen.

Als je goed rondkijkt en prijzen in de gaten houd dan zie je heus wel dat de Aldi niet goedkoop is en de kwaliteit ook niet altijd goed.

Je kan gewoonweg niet zeggen dat de Aldi goed is (of de Jumbo of Dirk van den Broek of wat dan ook). Je moet het echt per product vergelijken of iets goed is of niet. Is een pak AH basic gevulde koek van 0,50 euro beter dan een van 1,50 van de Aldi? Ik zou het niet weten want ik eet die zooi niet.

Elke supermarkt heeft zo zijn dingetje dat van kwaliteit is. De Aldi heeft vast ook wat goeds qua producten maar als er een halve melaatse achter de kassa zit met overal schilfers op haar gezicht en handen dan vind ik dat best vervelend boodschappen doen (echt gebeurt , no shit).

Ik heb dit nog nooit ergens gezien behalve bij de Aldi, ik durfde mijn wisselgeld niet te pakken ik zeg hou maar als fooi.. . Gadverdamme wat een vies wijf achterde kassa., Echt nog nooit zoiets gezien enkel bij pauper-paleis Aldi.
pi_156060803
Hier graag vooral recepten plaatsen en een eventuele discussie over de Aldi hier voortzetten: CUL / Aldi, wat kopen jullie er meestal? #4 Daar kan je direct ook zien wat mensen de goede producten van de Aldi vinden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_156060908
oke sorry.
pi_156095661
The real lasagna
ingredients u need :
------------------------
1⁄2 lb lean ground beef
1⁄4 lb Italian sausage
1⁄3 large onion, chopped
2⁄3-1 garlic cloves, minced
1⁄2-2⁄3 teaspoon salt (or to taste)
1⁄3 teaspoon fresh coarse ground black pepper (or to taste)
1⁄3 tablespoon dried parsley flakes
1⁄3 tablespoon dried oregano
1⁄3 tablespoon dried basil
2 (4 7/8 ounce) cans whole tomatoes, undrained and chopped (or canned chopped tomatoes)
2 (2 ounce) cans tomato paste = 50 gr
8 ounces cottage cheese or 8 ounces ricotta cheese = 225 gr
2⁄3eggs, beaten
1⁄4 teaspoon pepper
2⁄3 tablespoon parsley
1⁄4 cup grated parmesan cheese
1⁄3 lb mozzarella cheese, divided (ik heb 1 bolletje gebruikt)
4 -5 lasagna noodles

-------------------------------------------------------------------
Now how to cook it :)
-------------------------
-Brown ground beef, Italian sausage, onion and garlic.

-Add salt, pepper, parsley, oregano, basil, chopped tomatoes with juice, and tomato paste; stirring until well mixed.

-Cover and simmer 1 hour (or longer,but watch for getting too dry).

-Cook lasagna noodles according to package directions; drain and set aside.
Spray a 13 x 9" baking pan with cooking spray. Of maak ze zelf 

-Combine cottage cheese, eggs, pepper, 2 tablespoons parsley, Parmesan cheese and 1/2 1lb of mozzarella cheese; In a lasagna pan, layer noodles, meat sauce, and cheese mixture; repeat.

-Top off with layer of noodles; sprinkle evenly with remaining mozzarella cheese; make sure to cover noodles completely.

-Bake at 375F for 40-60 minutes, or until cheese mixture is thoroughly melted. (I cover with foil for about 40 minutes, then uncover for 15-20 minutes.

-Let sit for 15-20 minutes before cutting and serving.

Dit is een recept wat ik gekregen heb van de vader van een egyptische jongeman die 20 jaar in italie een restaurant gehad heeft en in egypte verder is gegaan.
Ik ben er nog niet achter wat lb voor gewicht is dus ik heb 250 gr aan gehouden voor 1 lb. Voor de Italiaanse worstjes heb ik die van appie gebruikt (toscaans ofzo) en 15 minuten laten rusten heb ik ook niet gedaan want dan is het koud geworden. In een restaurant is het wel makkelijk lijkt mij want dan hoef je het alleen maar op te warmen.
In ieder geval de het vleesprutje was erg lekker de saus niet echt mijn ding, ik prefereer bechamel saus. het was anders :)
  dinsdag 15 september 2015 @ 08:25:36 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156099297
Alleen vind ik dat recept op nog heel veel andere plekken op het internet

https://www.google.de/sea(...)22&safe=off&filter=0
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156115855
Een lbs is een pond. Maar dan niet de nederlandse pond maar de engelse pond waarschijnlijk.
En dat is 1 pond=453 gram.
pi_156151070
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 19:08 schreef _Newman_ het volgende:
Een lbs is een pond. Maar dan niet de nederlandse pond maar de engelse pond waarschijnlijk.
En dat is 1 pond=453 gram.
Newman was/ben jij nou Tokofreak van smulweb of niet?
Dat is nog niet opgehelderd dacht ik en ik slaap er slecht van. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156151374
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 19:08 schreef _Newman_ het volgende:
Een lbs is een pond. Maar dan niet de nederlandse pond maar de engelse pond waarschijnlijk.
En dat is 1 pond=453 gram.
Ik reageer even zo op de DM want (vermoedelijk door de nieuwe layout) kan ik er niet op reageren.
Ik krijg alleen een miniscuul balkje met een kruisje waar ik niets in kan typen.
Maar bedankt voor je antwoord.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156194403
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Alleen vind ik dat recept op nog heel veel andere plekken op het internet

Laat ik het er dan maar ophouden dat dit recept 25 jaar oud is en toen was er bijna geen internet anders ga ik me eigen genept voelen.

Dank je newman
pi_156339612
Mijn recept voor Chao Mian stond ineens op de voorpagina van smulweb gelinkt.
En 70 mensen hebben het inmiddels bewaard binnen een paar uur.

Als je ook trek hebt in Chao Mian kijk dan hier:
http://www.smulweb.nl/recepten/1422007/Chao-mian-chinese-bami

De foto bij het recept is overigens niet van mij maar van smulweb. Iedereen kan schijnbaar fotos erbij pleuren bij je recept of je het nou wel of niet mooi vind..

Als je het niets vind ga je lekker wat anders eten toch.
  zondag 11 oktober 2015 @ 15:49:13 #163
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_156760462
Hete kip II

400 gram kipfilet
5 el zonnebloemolie
3 grote gesnipperde uien
2 teentjes knoflook
1/4 liter bouillon (blokje of poeder)
2 el (keuken)azijn
9 el ketjap manis
4 el ketchup
6 el Javaanse suiker of bruine basterdsuiker
2 el sambal (oelek)
4 el pindakaas
300 gram taugé gewassen

Bereiding:

Snijd de kipfilet in stukjes.Was de tauge.Verhit de olie in een wok en braad de kip op matig hoog vuur goed aan. Schep de kip met een schuimspaan weer uit de wok en bak in de achtergebleven olie de uien tot ze glazig zijn.

Pers de knoflook erboven uit en bak deze even mee.

Voeg dan de bouillon toe, evenals de azijn, ketjap manis en ketchup en roer het geheel goed door.

Voeg vervolgens de suiker, sambal en pindakaas toe evenals de aangebraden kip en breng het alles weer aan de kook.

Draai daarna het vuur laag en laat de kip, onder af en toe omroeren, in ca. 15 minuten gaar sudderen.

Voeg als laatste de tauge toe en laat deze in de saus nog even goed warm worden. De tauge moet wel knapperig blijven.

Ik heb van 1 tablet kippenboullion gemaakt, (500 ml) ik heb hoogstens 200 ml toegevoegd, ik vind anders de saus te dun. Dus niet direct 250 ml toevoegen, beetje op gevoel doen.

lekker met rijst.
Ook erg lekker op een (knapperig) broodje

= geschikt voor kookn00bs
= genoeg voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_157008835
Wel gezocht, nog niet in het kookboek gevonden, dus bij deze:

Nasi zonder "pakje" voor noobs voor 4 personen, wat gooien we erin:

500/600 gram pandanrijst
½ tl. Chilipoeder
2 tl. Zout
¼ tl. Kaneel
1 tl. Knoflookpoeder of een dikke teen verse knoflook
1 tl. Laos
½ tl. Djahe (gemberpoeder)
½ tl. Ketoembar (korianderpoeder)
½ tl. Sereh (citroengraspoeder)
½ tl. Koenjit (kurkumapoeder)
1 tl. Djinten (komijnpoeder)
Olijfolie (of iets in die richting)
Ketjap of sojasaus
500/600 gram kipfilet of varkensfilet
1 Wortel of een paar kleintjes
1 Prei
1 Ui of 2 kleintjes
1 Paprika
1 Paksoi Zorg dat je bij elkaar ook zo’n 500/600 gram groente hebt.
Half bosje lente-ui
3 eieren
Scheutje melk
125 gram spekjes

-Snijd het vlees in blokjes en marineer even met een beetje sojasaus of ketjap
-Meng alle kruiden (zeker geen te kleine theelepel gebruiken, anders de hoeveelheden royaal aanhouden) in een kommetje en maak er met een scheutje olie en een flinke scheut sojasaus/ketjap een papje van.
-Snijd alle groenten in blokjes zo fijn mogelijk, gebruik van de paksoi het blad.
-Bak de spekjes aan (niet te hard)
-Maak van de 3 eieren en een scheut melk een omelet, op een zacht vuur met een deksel op de pan en laat deze daarna afkoelen.

-Kook de rijst volgens verpakking in ruim! water en doe er een theelepel kurkuma bij, krijg je mooie gele rijst van.

-Bak het vlees in wat olie op hoog vuur aan.
-Als het vlees bruin is voeg je de groenten toe (goed mengen) en zet je het vuur wat lager, na een paar minuten kun je het kruidenpapje toevoegen. Goed mengen en even door laten garen.
-Op het laatst voeg je de spekjes en de omelet in dunne reepjes/blokjes toe

-Meng het geheel met de rijst en roer er vlak voor het serveren naar smaak dunne ringetjes lente-ui door.

Lekker met een beetje kroepoek, atjar tjampoer en een spiegelei. Wat over is een tweede keer lekker opbakken in de pan met een beetje olie!

Je kunt natuurlijk eindeloos variëren met de groenten, ingrediënten weglaten of juist toevoegen, evt. spek vervangen door hamreepjes etc.
Ik heb het zo een beetje bij elkaar gescharreld en het beviel super goed. Ik heb alleen redelijk exact de hoeveelheden van het kruidenmengsel aangehouden, voor mijn smaak mocht het wel ietsje meer zijn. Of iets meer knoflook en chilipoeder voor een beetje pit.
Ik wijk in ieder geval nooit meer af van deze basis ;)
Feel the fuzz!
pi_157627501
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 00:57 schreef Kalebatz het volgende:
Wel gezocht, nog niet in het kookboek gevonden, dus bij deze:

Nasi zonder "pakje" voor noobs voor 4 personen, wat gooien we erin:

500/600 gram pandanrijst
½ tl. Chilipoeder
2 tl. Zout
¼ tl. Kaneel
1 tl. Knoflookpoeder of een dikke teen verse knoflook
1 tl. Laos
½ tl. Djahe (gemberpoeder)
½ tl. Ketoembar (korianderpoeder)
½ tl. Sereh (citroengraspoeder)
½ tl. Koenjit (kurkumapoeder)
1 tl. Djinten (komijnpoeder)
Olijfolie (of iets in die richting)
Ketjap of sojasaus
500/600 gram kipfilet of varkensfilet
1 Wortel of een paar kleintjes
1 Prei
1 Ui of 2 kleintjes
1 Paprika
1 Paksoi Zorg dat je bij elkaar ook zo’n 500/600 gram groente hebt.
Half bosje lente-ui
3 eieren
Scheutje melk
125 gram spekjes

-Snijd het vlees in blokjes en marineer even met een beetje sojasaus of ketjap
-Meng alle kruiden (zeker geen te kleine theelepel gebruiken, anders de hoeveelheden royaal aanhouden) in een kommetje en maak er met een scheutje olie en een flinke scheut sojasaus/ketjap een papje van.
-Snijd alle groenten in blokjes zo fijn mogelijk, gebruik van de paksoi het blad.
-Bak de spekjes aan (niet te hard)
-Maak van de 3 eieren en een scheut melk een omelet, op een zacht vuur met een deksel op de pan en laat deze daarna afkoelen.

-Kook de rijst volgens verpakking in ruim! water en doe er een theelepel kurkuma bij, krijg je mooie gele rijst van.

-Bak het vlees in wat olie op hoog vuur aan.
-Als het vlees bruin is voeg je de groenten toe (goed mengen) en zet je het vuur wat lager, na een paar minuten kun je het kruidenpapje toevoegen. Goed mengen en even door laten garen.
-Op het laatst voeg je de spekjes en de omelet in dunne reepjes/blokjes toe

-Meng het geheel met de rijst en roer er vlak voor het serveren naar smaak dunne ringetjes lente-ui door.

Lekker met een beetje kroepoek, atjar tjampoer en een spiegelei. Wat over is een tweede keer lekker opbakken in de pan met een beetje olie!

Je kunt natuurlijk eindeloos variëren met de groenten, ingrediënten weglaten of juist toevoegen, evt. spek vervangen door hamreepjes etc.
Ik heb het zo een beetje bij elkaar gescharreld en het beviel super goed. Ik heb alleen redelijk exact de hoeveelheden van het kruidenmengsel aangehouden, voor mijn smaak mocht het wel ietsje meer zijn. Of iets meer knoflook en chilipoeder voor een beetje pit.
Ik wijk in ieder geval nooit meer af van deze basis ;)
In principe zijn er niet echt officiele recepten voor nasi goreng (gebakken rijst).
In feite gebruikt men mestal rijst van de vorige dag en dan wat vlees en/of groente er in. Ik doe er meestal enkel wat ketoembar, knoflook en lichte soja saus in met wat vlees en prei of lenteui. het hoeft echt niet ingewikkeld te zijn. Het mag wel maar het moet niet.
pi_158130776
Recept voor Arretjescake (erg lekker met de feestdagen) (tevens melkvrij)
Geschikt voor kookn00bs

Benodigheden:
- 2 eieren
- pak mariakoekjes
- pakje wajang boter
- cacao poeder 5-7 eetlepels
- bruine basterdsuiker 200-250 gr
- 1 pakje vanille suiker
- confetti
- 1 pakje chocolade glazuur

Cakeblik
Snijplank
Aluminiumfolie

Aluminiumfolie in blik doen
koekjes klein maken
Boter laten smelten (niet koken)
Boter klein beetje laten afkoelen
Eieren mengen met vanillesuiker, en basterdsuiker
Cacao erbij, goed verdelen
Boter onder de massa doen
Koekjes erbij en alles in cakeblik doen
In de koelkast zetten voor 2 uur
Aluminiumfolie op snijplank doen en cake daarop leggen
Pannetje glazuur warm maken
Wanneer glazuur vloeibaar is erover heen strijken
Versieren met confetti

pi_158130835
Geschikt voor kookn00bs, en melkvrij, genoeg voor 4 personen

Kip met kerriesaus en tagliatelle,

Diepvries sperziebonen
Tagliatelle
Kip 500 gr
Kerriepoeder
Alpro soya cuisine 2 x
Knoflook
Kippenboullion (1 blokje)

Kip marineren in kerriepoeder
Kip bakken
Knoflook erbij
Sperziebonen 5 minuten koken
Soya cuisine 2 pakjes bij de kip
Kippen boullion erbij 1 blokje (verkruimelen)
Kerrie poeder erbij
Tagliatelle koken
Sperziebonen bij soya en kip
Daarna alles mengen

Smakelijk :)
pi_159278584
Gezond ontbijt! Ruikt en smaakt naar goddelijke koekjes en muffins :) Daarbij is het heel erg gezond, lekker warm en is het 10x zo lekker als een boterham.

Voor 1 persoon, ook kookn00bs.

Ingrediënten:
- halve banaan
- halve peer
- 50 gram havervlokken/rolled oats
- 100 ml melk (ik gebruik lactosevrij)
- 50 ml water
- snufje kaneel
- brinta (zie recept)
- 10 halve walnoten
- honing naar smaak

Bereiding:
Snijd de banaan en de peer klein, gooi het in een grote soepkom. Doe de melk, het water, de oatmeal en de kaneel erbij. Zet dit geheel 2,5 minuut in de magnetron, let op dat het niet overkookt (hierom heb je een grote kom gebruikt). Het is nu waarschijnlijk te waterig, doe er brinta bij tot je de gewenste pap consistentie hebt bereikt. breek wat walnoten in kleine stukjes en strooi erover heen. Proef het en voeg naar smaak honing toe (het is al redelijk zoet van de banaan die door het koken in de pap is opgelost).
pi_159684755
Spinazietaart met fetakaas.
Ik denk dat deze geschikt is voor de kooknoobs, aangezien ik zelf ook een kooknoob ben en deze redelijk kan maken.

(Recept van mijn schoonmoeder. Overigens staat er al een van Twinky in, maar deze is toch net anders.)

Nodig voor 2 personen.

- 450 gram gehakte spinazie (ik gebruik zelf het liefste diepvries spinazie)
- 100 gram geraspte kaas (maakt niet uit welke, ik vind jonge kaas het lekkerste. Kan ook vervangen worden door Parmezaanse strooikaas.)
- 4 plakken ontbijtspek. (Kan ook weggelaten worden als je dit niet lekker vindt.)
- 2 blokken fetakaas (of een als je het een beetje te veel vindt. Wij zien hier in huis gewoon gek op fetakaas)
- Bladerdeeg (ik heb zelf 7 vellen nodig, maar dit ligt aan je ovenschaal. De bladerdeeg moet in ieder geval alles bedekken en liever niet overlappen.

Bereiding.

- Verwarm de oven voor op 220 graden (Gasoven stand 7)
- Vet de ovenschaal in en bedek deze met bladerdeeg. Als je geen held bent met bladerdeeg, kun je van te voren de taart ook blind bakken.(zie onderaan) Zo gaar je het voor en loop je geen risico dat je bladerdeeg niet gaar is.
- Bak het spek tot dat deze bijna knapperig is.
- Snijd de fetakaas in kleine blokjes.
- Bak de spinazie in een wok. (Je kunt de spinazie ontdooien in de magnetron, buiten de koelkast of gewoon in de wok.)
- De spinazie is klaar als er geen vocht meer in de pan zit. Roer dan de fetakaas erdoor. Zorg er voor dat de fetakaas niet smelt, dus alleen kort opwarmen.
- Doe het mengsel in het bladerdeeg en bedek het met spek en kaas.
- Bak het 25 minuten in het midden van de oven.
- Laat naderhand nog even staan alvorens het op te dienen.

Blind bakken van het deeg:

- Verwarm de oven voor op 200 graden (gasstand 6)
- Vet de bakvorm in met boter, olie of speciale bakspray.
- Leg het deeg in de ingevette bakvorm.
- Leg over het deeg een el bakpapier, dat iets groter is dan de bakvorm en vul deze met bakkiezels, gedroogde peulvruchten of rijst. (Let op: De peulvruchten of de rijst zijn hierna niet meer te consumeren, wel kun je ze meerdere keren gebruiken om te bakken.)
- Bak de bodem 15 minuten in de oven. De bodem is na het bakken geschikt voor verdere verwerking.
pi_160188889
Vraagje over bewaren: als er staat dat je iets 4 dagen in de koeling kunt bewaren, bedoelt men dan echt 4 dagen = 4 x 24 uur, of bijv van ma tot do = 3 x 24 uur?
  vrijdag 13 januari 2017 @ 18:26:56 #171
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168108373
Oeh, de kibbesoeb is erg lekker geworden
Vier kippenpoten
Twee preien aan stukjes
Vier penen aan stukjes
Drie tenen knoflook
Plukje saffraan
Bosje peterselie
Twee uien
Vier blaadjes (ja daar zijn ze weer) foelie
Zes peperkorrels
Half theelepeltje komijn
Theelepel venkelzaad
Twee liter water
Vier stengels bleekselder
Drie uur laten trekken
Zeven
Vlees van de botten halen, en in de bouillon doen
Liefhebbers kunnen er vermicelli ofzo in doen, ik hou het bij wat verse peterselie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 18:28:23 #172
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168108406
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 22:10 schreef annes2 het volgende:
Vraagje over bewaren: als er staat dat je iets 4 dagen in de koeling kunt bewaren, bedoelt men dan echt 4 dagen = 4 x 24 uur, of bijv van ma tot do = 3 x 24 uur?
4 keer 24
Ligt er ook een beetje aan hoe koud je koelkast staat, bij mij is het tussen de 2 en 4 graden minimaal, dan blijven zaken echt langer goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 22 januari 2017 @ 20:16:02 #173
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168352116
Bretzen Serviettenknoedel waren geniaal lekker, dit ga ik vaker maken!


250 gram Bretzel aan cm stukjes gesneden, denk eraan het hagelzout er vanaf te halen. Ik bedoel niet van die pretzeldingen, dat knabbelspul, maar van die Beierse Bretzen
250 cc hete melk
1 ei
Zout, peper, foelie (ja, in Beieren gebruiken ze ook veel foelie)
Gesneden peterselie
Doe de hete melk en het ei bij de bretzelbrokjes, en roer het met de kruiden en het zout om terwijl je het laat wellen. Roer het af en toe om.
Het wellen duurt 30-60 minuten, als alle vocht is opgenomen is het klaar.
Leg een ca 50-60 cm lang stuk plasticfolie op een theedoek op de werkbank. Schep het deeg hierop in een lange reep, ca vijf cm breed en 4 hoog.
Sla de folie om zodat je een tube krijgt en het plastic overlapt. Draai het aan één kant dicht en leg er een knoop in verwijde langs de worst die je nu hebt de lucht die er wellicht inzit naar het open einde, draai dan dat aan zodat je een redelijk strakke worst krijgt, en leg er een knoop in.
Wikkel hier nu alufolie om voor extra stevigheid. Kook dit in zacht kokend water ca 30 minuten, beter wat langer dan korter.
Hierna kan je het uit het water nemen, het uitpakken en er plakken van snijden. Is een mooie bijlage bij gebraden varkensvlees met saus of bij een stoofgerecht.

Als je geen bretzel hebt kan je ook oud witbrood gebruiken, dan worden het gewone serviettenknoedel.
Is héél Beierse/Oostenrijkse keuken, oude school, manier om van oud brood nog wat smakelijks te maken. Je kan er ook gekookte aardappel restjes doorheen toevoegen.
Je kan de plakken ook af laten koelen en in wat boter braden voor het serveren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 22 januari 2017 @ 23:17:29 #174
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168358781
Zijn het knoedel in het Nederlands of schrijf je het Duits en bedoel je knödel? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171161876
hoi ik kook ook vaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')