Situatie: Ik en 2 vrienden gaan na uitgaan naar huis, een vriend is lopen want zijn fiets staat bij mijn huis. Aan het eind van het fietspad aangekomen komt er ineens uit het niets een gast op mij af met roodgeschminkt gezicht en het lachje van de Joker.
Vervolgens pakt hij een vriend van mij vast en begint hem te intimideren (Meekomen, of er gebeuren geen fijne dingen met je). Ik en andere vriend staan 10 meter hier vandaan, wachten het even af. Na paar minuten heeft loopt de 'joker' nog steeds te dreigen dus ik bel geen spoed, wel politie. Situatie uitgelegd, en terwijl ik ze aan de lijn heb heeft de 'joker' die vriend van mij losgelaten. Politie zou alsnog even een kijkje nemen. 3 minuten later waren ze er, en later zijn we even gaan kijken en stonden ze met de joker te praten.
Politie is na een halfuur weggegaan, kon helaas niet zien of de 'joker' ook afgevoerd is. Even checken of dat nog ergens op het politiebureau te achterhalen is maandag of zo.
Klacht: Alternatieving/gothic/alto/levensfaler die om 4.00 uur op straat loopt te zwerven en mensen intimideert met gescminkt hoofd en alto kleding.
Subklacht: In principe hadden wij met zijn drieeen die jongen met zijn hoofd op straat kunnen leggen, en a la American History X er op trappen. Echter hadden wij te maken met een psycho, onbekend wat die gast allemaal op had en meehad.
Wel props voor mijzelf, (mits die gast opgepakt is) want er fietsen nogal wat 16/17/18 jarige meisjes daar, en aangezien wij ons al de tering schrokken houd een jong chickie daar een trauma aan over

.
Was overigens in een woonwijk, 8 kilometer vanaf uitgaansplek. Dude zwerft dus midden in de nacht in een beschaafde wijk rond, waar ik geen fucking alto's wens

.
Zo, internethelden tast toe.