abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60511167
Worden?

Dat vraag ik me zo af.

Er is o.a. Ovenfriet(Patat!).
Maar hoe zit het b.v. met een;

- kaassouflè
- bitterbal
- frikadel
- bamihap
- .............*

* Vul zelf iets in
pi_60511219
Bitterballen in de oven, maar natuurlijk.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_60511234
Gewoon in de koekepan ...
pi_60511236
Ovenfriet is wel anders van samenstelling dan gewone diepvriespatat, dacht ik.
Gewoon even op de verpakking kijken, soms staat het erbij en zo niet, dan kan het niet .

Als je geen frituur hebt kun je trouwens ook frituren in een wok met olie, werkt ook prima.
pi_60511238
Op m'n werk werden toevallig krulpatat en vissticks in de oven gegooid gisteren, was gewoon te eten .
pi_60511254
Yep, de meeste dingen wel. Je moet wel een beetje opletten en uitproberen. Vaak werkt een hoge temperatuur het beste, maar de binnenkant moet natuurlijk wel warm zijn voor de buitenkant verbrandt (duh). En als dingen van binnen te heet worden barsten ze open en lopen ze leeg.
pi_60511335
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 16:51 schreef Razztwizzle het volgende:
Ovenfriet is wel anders van samenstelling dan gewone diepvriespatat, dacht ik.
Gewoon even op de verpakking kijken, soms staat het erbij en zo niet, dan kan het niet .

Als je geen frituur hebt kun je trouwens ook frituren in een wok met olie, werkt ook prima.
Ik heb ook wel eens in mijn onoplettendheid een verkeerde zak patat gepakt, en ook die was gewoon in de oven te bereiden, gewoon zo ongeveer de instructies van de ovenpatat volgen.

Sommige fabrikanten zetten op de verpakking op welke wijzen het bereid kan worden, maar ook een frikandel kan volgens mij altijd wel in de oven, temperatuur rond 250 graden en een minuut of 10 in de oven en je hebt eetbare snacks . (...is mijn ervaring dan.)
pi_60511443
Het zal allemaal best kunnen maar het zal nooit lekkerder zijn dan uit de frituur, dus eigenlijk kansloos om te proberen.
pi_60511580
Ik vind frituren een beetje eng, hete olie en zo
pi_60511626
Ik heb op een verjaardag bij iemand wel eens ovenfrituur voorgeschoteld gekregen. Ben er nooit meer geweest.
pi_60512630
Bij mij op mijn werk worden de kroketten in de oven bereid en daar kwam ik pas achter nadat ik er al diverse gehad had. Er was me helemaal niets aan de smaak opgevallen, smaakt prima dus.
pi_60513032
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 18:17 schreef _Floddertje_ het volgende:
Bij mij op mijn werk worden de kroketten in de oven bereid en daar kwam ik pas achter nadat ik er al diverse gehad had. Er was me helemaal niets aan de smaak opgevallen, smaakt prima dus.
No shit!

En gaan ze dan ontdooid of bevroren de oven in? en op welke temp/hoe lang?
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:09:38 #13
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_60513517
Je kunt alle producten waarvan op de verpakking vermeld staat dat het in de oven bereid kan worden in de oven gooien (anders stond het immers ook niet op de verpakking ). De kroketten en bitterballen uit de diepvries van de Mora zijn bijv. prima in de oven te bereiden en zijn erg lekker. Maar je hebt ook van die kroketten met een soort van lichte paneermeel, en die kunnen echt alleen in de frituur (uit de oven zijn ze niet te vreten, had een keer per ongeluk de verkeerde te pakken ). Dus gewoon even op de verpakking kijken in de winkel.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:38:56 #14
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60514120
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
Je kunt alle producten waarvan op de verpakking vermeld staat dat het in de oven bereid kan worden in de oven gooien
Opgelost, slotje
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_60514319
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
Je kunt alle producten waarvan op de verpakking vermeld staat dat het in de oven bereid kan worden in de oven gooien (anders stond het immers ook niet op de verpakking ). De kroketten en bitterballen uit de diepvries van de Mora zijn bijv. prima in de oven te bereiden en zijn erg lekker. Maar je hebt ook van die kroketten met een soort van lichte paneermeel, en die kunnen echt alleen in de frituur (uit de oven zijn ze niet te vreten, had een keer per ongeluk de verkeerde te pakken ). Dus gewoon even op de verpakking kijken in de winkel.
Nee sorry, frituur ui de oven is echt niet lekker.
pi_60514479
Patat uit de oven vind ik wel gaan, mits je het af en toe keert. Kroketten vind ik niet lekker.
Off topic: frikandellen op de barbecue vind ik dan weer lekkerder dan uit de frituur.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_60517153
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:56 schreef krakkemieke het volgende:
Patat uit de oven vind ik wel gaan, mits je het af en toe keert. Kroketten vind ik niet lekker.
Off topic: frikandellen op de barbecue vind ik dan weer lekkerder dan uit de frituur.
Patat is opzich wel te eten maar niet lekkerder dan uit de frituur + je kan van dat spul blijven eten omdat het totaal niet vult.
pi_60517274
quote:
No shit!

En gaan ze dan ontdooid of bevroren de oven in? en op welke temp/hoe lang?
Geen idee joh, ik werk niet in die kantine hè, ik eet er. Ik zag die vrouw een keer een hele ovenplaat met kroketten uit de oven halen.
pi_60552375
Kroketten in de oven is best te doen... niet zo lekker uit als de frituur.. maar wel okay.
pi_60577484
Mits het op de verpakking staat zou het best kunnen.

Als het heel erg laat is (bijv. 1 uur 's nachts) en ik krijg trek, dan wil ik soms wel kipkorn of kipnuggets in de oven bereiden.

Ik laat het meestal wel iets langer in de oven dan op de verpakking staat, anders wordt het zacht en niet lekker krokant.

[ Bericht 0% gewijzigd door ShinobizWinter op 05-08-2008 17:19:07 ]
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 17:40:48 #21
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_60580348
De patat/friet-discussie is weg.
Ontopic weer verder graag
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_60581824

Gelukt

De meeste waren opgengebarsten maar de kaas was gelukkig nog niet weggestroomd.
Wel smaakt het iets droog (ja gek he geen olie/vet)
De bite is goed lekker stevig en krokant

Het is al met al goed te doen

2 keer 5 minuten op 210 graden halverwege omdraaien en op bakpapier.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:38:46 #24
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60583970
Ik gooi bijv. Mora Mini Mix-zooi gewoon in de oven. Gaat prima, op wat bakpapier. En al die frituurdingen bevatten van zichzelf al zo veel vet, dat ze in hun eigen olie garen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60749736
Doe ik vaak wel Maar kroketten en zo zal wel niet echt gaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')