Er was echter iets raars aan de hand, het beeld (stream 2) stond op de (lege) keuken en het geluid volgde het gesprek. Ook op de andere streams waren geen personen te zien. Vanavond in de uitzending werd me pas duidelijk waar het gesprek plaatsvond; namelijk in de damesslaapkamer.
Ten tijde van de posting van Big Brother (0:45) stonden 3 streams op de tafeltennissers Ruud en Bart en 1 stream op de tuin. Ook op dit tijdstip was er een gesprek te horen op stream 2 wat niet met beeld ondersteund werd. Dit zou het gesprek geweest kunnen zijn met Willem wat vanavond in de uitzending zat. Willem was ten tijde van het gesprek tussen A, B en K al naar bed.
Een aantal postings in topics "Avond/Nachtstreams" en "Anouk gaat het huis uit":
0:45 Big Brother: Anouk vertrekt!
0:53 Big Brother: In een gesprek met Willem en Karin besluit Anouk om het huis morgen te verlaten. Karin probeert haar nog over te halen tot de weekopdracht van vrijdag zodat ze meer geld kunnen verdienen. Maar Anouk is resoluut en verzint allerlei dingen die ze de komende dagen wil doen.
1:07 Kozzmic: Beeld (stream 2) nog steeds de keukentafel (zonder bewoners). Stemmen: Ruud, Karin, Maurice, Bart en vooral Anouk. Bespreken de mislukte weekopdracht.
1:28 Tina: K: vraagt hoeveel sigaretten ze nog heeft.
A: 30, ik laat ze gewoon hier liggen en neem er 2 mee voor in de auto????
Hoor ik dat goed gaat ze echt morgen weg.
1:42 Kozzmic: Volgens mij vertelt Anouk dat ze het huis wil verlaten! Ze heeft geen zin om nog een weekend in het huis te zitten!
Kortom, de posting van Tina om 1:28 toont aan dat in ieder geval Karin en Anouk het vertrek van A. al besproken hebben. Big Brother (de poster dus ) kan het dus via de streams hebben gehoord.
Zijn er misschien meer getuigen???
Goed zo, Bogus, gooi het maar in de groep hoor, ff lekker uitbrullen, dat is gezond...
Enne, dit is wat ik enkele weken geleden noemde: de duivel noemt zich duivel omdat dat zo'n goeie 'cover' is...
Zo - en nu je weer wat opgeknapt bent, lekker verder lezen en gewoon over 'het kwaad' spreken alsof het erbij hoort, toch ?
we are TV-assimilated - resistance is futile, weet je nog ?
Amappa, even na onze "botsing" van afgelopen week: ik vind je een aanwinst voor dit Forum !
Zijn nickname geeft aan dat het zijn eerste berichtje zou zijn ( bij mij staat er nog steeds newbie onder (who cares))
Ik denk dat we hier te maken met iemand die we allemaal al kennen onder een andere naam, miscchien wel Big Brother zelf !!
Reacties s.v.p.
"Bigbrother" om 11:10 op de dagstreamtopic:
<quote> Anouk is de dagkamer geweest. Ze heeft een voorstel gekregen. Als een ander volgende week het huis wordt uitgestemd, mag zij volgende week zeggen ik ga en mag die andere blijven.</quote>
Oliebol heeft geeft een gedetailleerde weergave van wat ze zeggen om 11:15. Die belangrijke opmerking van Bigbrother staat daar niet tussen (als een weggestemd wordt, mag die blijven).
Om 11:17 komt Binky pas met iets soortgelijks:
<quote>B tegen A: als ik donderdag naar huis gestemd wordt, dan ga ik. En iedereen zegt dit. A. mag dan in plaats van een ander gaan. Maar niemand wilt dit.</quote>
Vraagje aan OB2K: Heb jij dit relaas ook gehoord, of zat dat misschien in het onverstaanbare gedeelte...
Vraagje aan Binky: Zei BART dat A. het huis mag verlaten ipv een weggestemde bewoner uit de harde kern?
quote:
op 11-16-1999 om 04:58 PM schreef dom_is_leuk het volgende:
Ik denk dat ik jullie moet teleurstellen.
ik heb ook zitten luisteren gisterenavond nacht. Maar ik ga ook wel eens thee zetten enz.Anouk heeft het af en aan steeds weer even over haar vertrek gehad. De post van big brother kwam nadat ik 20 min niet geluisterd had. Omdat ik ook niet alles geloof wat hier gepost wordt heb ik daarna aandachtig zitten luisteren en vervolgens metteen gereageerd toen ik de aankondiging zelf uit haar eigen bekkie gehoord had. Volgens mij geldt dit ook voor de andere luisteraar (tina ofzo?).
De paranoia schiet hier te ver door:
Het topic van Big Brother werd aangemaakt toen mij ook al duidelijk was dat A wilde vertrekken. Ik schat een 15 minuten ná mijn eerste waarneming. Niets wonderbaarlijks aan dus. Ik verbaasde me dat er niemand een topic aanmaakte! Over de dagwaarneming kan ik niet oordelen, want toen keek ik niet.
Ik heb toevallig een nachtverslag meegetikt gisternacht van het gesprek uit de vrouwenslaapkamer en daar staan wel meer (leuke en interessante) dingen op die niet in die stream verslagen terechtgekomen zijn. Het was een leuk, lang, ongeschakeld en goed te verstaan gesprek tussen een paar volwassenen. Daar is maar beperkt iets van overgekomen in het stream topic. Het valt me overigens wel vaker op dat de streamverslaggeving de interessantere dingen soms lijkt te missen; terwijl er wel mensen actief zijn op de goede momenten.
Anyway, misschien is Big Brother een insider; dat kan ik niet beoordelen, maar dit kon hij zonder enig probleem van de streams hebbben.
Overigens vind de vrij collectieve zorg hier om het welzijn van Anouk ook overdreven [wie zich druk wil maken om VOO; bien, is ander onderwerp]. Met Anouk gaat het prima. Als je dat zeer lange en totaal ongecensureerde gesprek gehoord had zou niemand een reden zien om zich over Anouk druk te maken. Het meissie wou wel weer eens naar huis, maar dat had geen haast voor haar. Ze wilde absoluut vermijden dat een ander voor haar zou moeten wijken (nominaties). Dat was de doorslaggevende reden om eerder te gaan. Als VOO die zorg wegneemt is het niet gek dat ze een paar dagen langer blijft zitten.
We hebben je gemist, man!
Wat is je mening over de noodgrepen van V.?
quote:
op 11-16-1999 om 11:28 PM schreef voyeur het volgende:Ik heb toevallig
een nachtverslag meegetikt gisternacht van het gesprek uit de vrouwenslaapkamer en daar staan wel meer (leuke en interessante) dingen op die niet in die stream verslagen terechtgekomen zijn.
Ga je dat nog ergens posten, dan? (of zit ik weer eens niet op te letten)
Ik ben het volledig met je eens dat de commotie over de 'gijzeling van Anouk' te ver gaat. Haalt ook de aandacht weg van datgene wat echt schaamachtig is: Kijkers tegen betaling laten stemmen en ondertussen een achterbakse deal maken met bewoners. Als dat waarheid wordt (het moet nog blijken of de stemrondes doorgaan en of Anouk inderdaad ruilt met een weggestemde bewoner) kan ik maar een ding zeggen:
Bah, Veronica, Bah!
Maaruh Voyeur, ik sluit me aan bij de mensen boven me, die info lijkt mij wel interessant, ik wacht dus net als de anderen ook af.....
Let wel: dit zijn de ongewijzigde aantekingen van gisternacht. Ik heb niet nagelezen wat ze toevoegen en ze staan vast vol met tikfouten, taalfouten? etc. Na het lezen van de nightstreams en het zien van de TV beelden zou ik het nu anders kunnen en willen neerzetten. Zowieso, met wat meer tijd zou ik ze liefst aanvullen en interpreteren. Het was een 'goudmijn' gesprek zoals je ze al weken niet meer hoort. Ik heb het snel neergetikt en ik sla dan hele stukken over als ik ze voor mezelf bekend of vertrouwd acht.
Het gesprek was aardiger dan uit de steno blijkt. Overigens ook aardiger dan de TV vanavond toonde. Heb de tijd niet om het aan te vullen tot een gesprek mét couleur en intonatie.
Hunter, even terzijde tot jou: ik post even niet meer. Moet nu eenmaal een vrij serieus bedrijf runnen en dat vereist toch meer aandacht en tijd dan je overhoudt als je hier niet alleen post, maar ook oprecht alles probeert te lezen.
Jij doet overigens goed werk op dit forum! [Als ik had geweten dat je die aftitelingen al die tijd over het hoofd gezien had had ik je graag getipt. Big brother staat daar overigens ook op neem ik aan: SL]. Ik vertrouw erop dat jij de oprechte historicus van dit forum blijft en dit ordent in het licht van de eerder geposte streamverslagen. En dat jij me dan in ruil voor de hint morgen verdedigt tegen aantijgingen dat ik ook voor VOO werk or whatever. (je weet wel dat topic Wie werkt er voor VOO, waar ik dat per ongeluk geopenbaard heb .
Mijn mening over de Fok VOO actie; als ik meer tijd heb kom ik er misschien op terug. Ik bel uberhaupt nooit naar welke omroep dan ook, dus de actie zal zowieso op een ander publiek gericht zijn. Dat Fok oproept Anouk te bevrijden vind ik als Fok member wel een tikje beschamend.
Even zoeken nu ; post de aantekeningen wel hieronder. Off topic allemaal, maar dat is dan jullie schuld
PeteRp,
Ik heb zelf gisteren tussen 11 en 12 het bewuste voorstel op de streams zeer duidelijk kunnen horen. Er bestaat wat mij betreft geen enkel misverstand m.b.t. de inhoud. Zie voor mijn waarneming de topic die ik er over heb geopend.
.
Ongecensureerd op stream ; beelden van tuin etc, maar geluid van vrouwen slp kmr ! Redactie mist het vermoedelijk.
Anouk wil morgen met de redactie gaan praten; ze wil weg om de (van haar) bekende redenen.
Karin overweegt dit ook !!! Wil terug voor 5 december; er is niks meer te beleven. is teleurgesteld in de bijdrages van de redactie. Heeft haar doelen bereikt. Willem stimuleert eerst A, maar vooral K! de smiecht.You can check out anytime, but you can never leave (uitspraak A).
A. baalt, de redactie had haar moeten laten gaan, straks wordt ze weer genomineerd, maar weer niet er uit gestemd. En ze wou er de vorige keer ook al uit etc.
liefst vrijdag weg voor A; handig met weekbudget
W. heeft met DB gepraat en zit hier wel goed; stukje therapie tussen de oude tijd en de nieuwe tijd. Ze grappen, goedkoop leven hier en iedere woensdag praten met de psycholoog. Gratis!
K. heeft ook problemen met rekeningen !? misschien doet ie 't wel misschien niet (over W). K maakt zich zorgen; heeft zoveel mogelijk vooruitbetaald. Wim is daar slecht in. Ze heeft hem sinds kort leren pinnen !! Ze doet alles qua admin, ook de belasting. W doet daar nooit iets aan.
Ze bespreken nu Bianca's krentebrood. K. vraagt of het nog uitgezonden is. A beaamt dat. Vreselijk gegiechel. Bi was er zo trots op en iedereen vond het vreselijk zegt K.
Ze zijn beiden erg benieuwd naar de banden (video).
A. maakt zich zorgen dat alleen haar zus daar staat als ze het huis uitgaat. Ze 'hecht veel waarde aan wat anderen er van vinden, etc' Dus ze zou het heel erg vinden als ze alleen stond na het huis te verlaten (letterlijk, in de studio)
K. vindt A. toch best zelfverzekerd. Ze bespreken uiterlijkheden vs zelfverzekerdheid. K vindt het bijv. het belangrijkste dat haar benen het doen ipv dat ze mooi zijn. et. Vond A. een leuk gezicht hebben (ze hebben er van 5 foto's uitgekozen) en ze zijn samen blij.
Kloppen aan de slaapkamer: Ruud aan de deur. Ook Bart. K. nodigt B uit en B reageert het zou wel erg zijn als ik nu al alles zou verloochenen en met een vrouw van 39 ..... K. reageert adrem en zegt nou ik denk eerder dat jij iemand zou verloochenen. Pesten en plagen nu over hoe je overkomt etc. De mannen storten zich (hoorbaar) fysiek op de vrouwen (voor de gein) Bij het dollen zegt K. nog een keer ik ben niet zo gauw stuk
A: ik ben nog nooit zo ver gegaan met een oude man als met Ruud
R.: Ik heb met iedereen geknuffeld, met Bi, met Mona, met Sabine etc.
K: Die zijn nu allemaal weg: de enige met wie je niet geknuffeld hebt zit er nog (goeie!)
Over wanneer ze weg moeten:
De oude garde denkt dat ze t/m 31/12 om 24.00 uur pas het antwoord hebben en de volgende dag wegmogen. A. flapt eruit dat je toch gewoon om 23.00 weg mag . Weten jullie dat niet. De oude garde is indolent, en negeert het.
Ze kunnen ook zonder Willem verder vinden ze; B. verklaart ook te kunnen koken. idem voor de rest.
Karin bewondert dat hij van niks nog een maaltijd kan maken; dat is echt een gave.
R verklaart: niemand is onmisbaar!! B protesteert. R. hoor ik nog zeggen dat zelfs als is het je beste maat ....
K. is weer kritisch op de redactie. Geen feedback, geen goede dingen. Tevens krijgen ze te weinig post. Ook boos over het stomme gedoe van vrijdag met het eten. Dat de vriezer leeggehaald wordt. Dat ze zuinig gedaan hebben, gepland hebben en dat er nu ee ndag eten zoek is. Bart is daar ook flink pissig over. Tast het hele concept aan.
Leuk wel: al die tijd geen beeld en alleen geluid. Heeft de redactie het geluid uit en missen ze de clou ?
Ze praten erover dat Ruud en Anouk veel fan's hebben aan de andere kant van het hek: niet vandaag, maar in het algemeen. Die verbreden het: iedereen's naam wordt weleens geroepen. K: maar de mijne nooit! Is daar zeker van en vind dat wel jammer. Gelukkig Ze hebben een golfballetje gevonden in de tuin met Karin's naam er op (en Ruud) en daar is K. heel blij mee: OMB geslaagd!
Anouk stelt zich nu voor dat ze het BB CD'tje gaat kopen bij de FreeRecord Shop Dat ze dan herkent wordt enzovoort. Er wordt nu flink gelachen daar !
Ze zijn zich ook bewust van de reclamefunctie voor AH die ze hebben: omdat 'langs niet alles afgeplakt wordt' B denkt dat ze er toch een mille of 10 aan verdienen extra per uitzending. R!!! murmelt iets over de Reclamecodecommissie; B beaamt dat de kosten van de boetes dan hoger zijn dan de opbrengsten
Ze bespreken de internet streams. A heeft een keer gekeken, maar niet veel kunnen zien. B. weet dat het internet vaak ‘vol’ zit. Heeft ie van Mona gehoord.
Bart en Karin blijven achter. Ruud en Anouk ff weg. A. om een sigaret te roken. Ze is Haiper (hyper; maar uitspraak wordt uitvoerig besproken; niet hieper, maar haiper)
Karin zegt morgen gaat A. B vindt dat A uit de groep valt. K. vindt dat niet . B. wil er wel een theorie aan wijden: mag dat K?
Is goed zegt K.
B. legt uit dat ze (A) ZELF vindt dat ze buiten de groep valt. Goede uitleg van de cultuurkloof tussen beiden door B.
K. denkt, nee, ze mist gewoon thuis...... Heeft daar zelf ook last van.
B. verveelt zich nog steeds niet; is de laatste om te zeggen dat het een dolle boel is, maar ...
B is erg blij dat ie nog mag schrijven. Dat houdt hem overeind ! K beaamt dat en schrijft aan man en kinderen (virtueel dus; in de DBK); waar denk je aan etc.
K. heeft het gehad. Ook de huidige weekopdracht het midgetgolf vinden ze niks. Te simpel, te dom, niet leuk. K vind het BB project zo verspilling van haar kostbare tijd. Ze heeft nog maar zo weinig tijd en wil er goede dingen mee doen.
K. wordt steeds luier.
B.?
K. wilde afgelopen woensdag graag weg en was het zat. Heeft toen met Psy gepraat. Barstte weer in snikken uit. Kreeg toen kado's etc. Was zich bewust dat dit vast uitgezonden is; huilen is leuk is voor TV. Heeft toen met Hummy gepraat: daardoor kreeg ze kadootjes van thuis (champagne). Dat hielp.
Ze praten over nominaties. K. baalde dat C. genomineerd werd? In ieder geval wilde zij C. graag houden en wilde C. ook graag blijven. Daar heeft A. moeite mee vlgs haar.
Bart liegt over nominaties; hij zegt ik heb cyrille en A. genomineerd. [Schurk]
Anouk is weer terug in de slpkamer.
Bart kwam vlgs A. betraand de DBK uit na het huilen. Nee, zegt B. dat was de droge lucht. De enige keer dat ik hier gehuild heb was toen S.. weg ging. A. zegt iets dat dat heel wat is voor een stoere jongen die zich groot wil huilen. B. onmiddelijk: dat zie jij goed. Dat is een compliment. [Hij hecht aan zijn stoere jongen, klein hart imago]. Daar gaat het over verder. B. heeft moeite met complimentjes en wil daar ook graag over verder praten. A. vindt B. geen 'makkelijke denker' B. vraagt probeer dat eens aan mij uit te leggen. A. dat zou nou eens een moeilijke weekopdracht zijn: uitleggen waarom dat zo is. Ik denk dat jij heel streberig bent en ....
Geluid valt weg (beeld was er nooit)
2 minuten onderbreking:
Stream weer terug. Zo te horen nog steeds over B's stoerheid en voorspelbaarheid.
K: over B; je bent gewoon heel streberig maar daar is niets mis mee hoor. (met oprecht lieve intonatie)
B: ik ben niet alleen een geval apart, ben een geval a Bart
A: in sommige opzichten ben je heel ver, in andere dingen juist niet.
K: beaamt: je weet vreselijk veel; kent alle boeken en films. Het is net of je daar vreselijk veel tijd in gestoken hebt, maar daardoor ook wat gemist hebt in je emotionele ontwikkeling.
A. Je bent een onwijs intelligente gozer. En ik ben dan nog wel iemand die studeert.
B. Uit zijn ambivalentie over studeren.
K/A zijn het eens; heeft het B's interesse dan kan hij best studeren. Anders wordt het niks. En zo verder. B' is hoorbaar blij met deze aandacht voor zijn persoonlijkh
overigens de W in dat stukje over betalingen bij Karin is natuurlijk Wim, haar man, maar dat snapte iedereen al, toch..
Duidt ze.
Hunter must have a field day (pun intended) Het cheerscafe heeft zowel zijn postbode (Tanjalies) als zijn voyeur weer terug. Hoop dat jezelf weer aan het werk bent.
------------------
voyeur ziet alles
[Dit bericht is gewijzigd door voyeur (Datum 17 November 1999).]
Toch eens een wit wijntje dames, of liever rood?
quote:
op 11-17-1999 om 02:19 AM schreef voyeur het volgende:
Two Sisters, slipping?
Full swing uit de bocht is het woord.
Toch eens een wit wijntje dames, of liever rood?![]()
Full swing uit de bocht en dan ook nog drinken, daar komen ongelukken van, Voyeur! Maar wij zeggen maar zo: doe maar rood, of wit, of rosé, of anders is champagne ook wel goed. Leg je de zaak van tevoren even in de ijskast?
En nu gaan we slapen. Lekker dromen van beenhaar & andere opwindende zaken.
Dus als ik je goed begrijp verdenk jij regisseur Sander Ligthart er van Big Brother te zijn?
Gisterochtend hebben een aantal van ons zeer duidelijk en ZONDER enige beeldwisseling op alle 4 de streams, de gesprekken kunnen volgen waarin Anouk het nu zo over bekende voorstel van VOO kreeg. Er waren zelfs 2 streams die continu het beeld van de eettafel hebben weer gegeven.
Dubbel verslag van het gebeuren dus. Het is tot nu toe altijd zo geweest dat DBK info niet direct op de streams was waar te nemen, en ook de reacties direct na zo'n bezoek niet.
De overbekende kleurbalken werden/worden in deze voorkomende gevallen gelijk op de streams gezet. Zo zagen we ook direct de kleurbalken toen Anouk s'middags naar Hummie werd geroepen en pas als de rust is weergekeerd krijgen we weer normaal beeld.
En dan nu mijn vraag; is onze grote onbekende soms ook verantwoordelijk voor dat uur in de ochtend waar we alles zo duidelijk hebben kunnen volgen. De daar door ons beluisterde info sluit wel erg opvallend aan bij wat we van hem te lezen krijgen.
Het is zo opvallend dat ik in ieder geval het gevoel heb dat het bewust vanuit VOO gedaan wordt. De tijd zal ons misschien het antwoord geven.
-
quote:
op 11-16-1999 om 09:21 PM schreef PeteRp het volgende:
<quote>B tegen A: als ik donderdag naar huis gestemd wordt, dan ga ik. En iedereen zegt dit. A. mag dan in plaats van een ander gaan. Maar niemand wilt dit.</quote>
Vraagje aan Binky: Zei BART dat A. het huis mag verlaten ipv een weggestemde bewoner uit de harde kern?
------------------
what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn
[Dit bericht is gewijzigd door binky (Datum 17 November 1999).]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |