Uit dit alles blijkt, dat een tweede versie van BB in Nederland niet haalbaar zal zijn.
Of dat wel zo erg is zullen we in het midden laten, maar wat vinden jullie er van?
Groeten, Casey
Maar goed, wat je schrijft zet ons toch aan het denken. Het is waar dat het nieuwtje er straks vanaf zal zijn, maar aan de andere kant: dat geldt alleen voor de formule. De echte publiekstrekker zijn uiteindelijk de bewoners.
Stel nou dat VOO zo ruimdenkend en slim is om de volgende keer wél leuke mensen te selecteren, en met leuke mensen bedoelen we voornamelijk onszelf, maar als het echt niet anders kan, nemen we ook wel genoegen met eventuele derden. Daarbij denken wij aan, om eens iets te noemen, mensen die in het gelukkige bezit zijn van zoiets als een hersenstam. Is een detail, okee, maar dat zou de uitzendingen toch een stuk aantrekkelijker maken.
Dat zou kunnen leiden tot boeiende discussies, bijvoorbeeld. Die hebben we nog niet gehad, in deze eerste serie. Ook noemen wij het nijpende gebrek aan een Opstandig Persoon; aan een Grappenmaker (= iemand met humor, bij voorkeur géén Amsterdamse humor zoals wij die tot nu toe hebben mogen beleven); aan een Student (Anouk is geen student, die studeert iets van aromatherapie of management accounting - nooit van gehoord, hoewel het haar vast van de straat houdt).
Volgens ons staat of valt de succesformule met de bewoners. Met leuke mensen kan VOO tot in het einde der dagen doorgaan met BB, al zal de enorme hype ongetwijfeld overwaaien. Maar dat is niet erg. Wij stellen ons BB in de toekomst voor als een programma dat je misschien niet dagelijks hoeft te volgen, maar toch zeker wekelijks - en daarnaast kun je geregeld op internet kijken hoe de zaken ervoor staan. Net als nu, maar dan iets minder "ge-hyped".
quote:
op 11-16-1999 om 01:43 PM schreef Casey het volgende:
Ik zat mij gisteravond even te bedenken, dat dit de allereerste en meteen ook allerlaatste BB op de NL tv zal zijn. Waarom?
- Wat ik begrepen heb, kan BB in Nederland dit jaar maar net uit, ondanks de hoge kijkcijfers. De echte winst wordt gemaakt bij de verkoop van het programma.
-Een volgende versie zal m.i. minder hoge kijkcijfers trekken. Gewoon omdat het nieuwtje eraf is. Ik ga in ieder geval niet kijken, en ik denk dat er veel mensen zijn zoals ik.
- De (erg hoge) kosten van het programma dalen echt niet, de container lijkt me (zonder ingrijpende renovatie) niet voor hergebruik geschikt, en met minder personeel etc. zal het niet lukken.
- Nieuwe mensen vangen zal moeilijker zijn, mensen weten nu waar ze aan beginnen en zullen eisen gaan stellen. Dit gaat in ieder geval meer geld kosten.Uit dit alles blijkt, dat een tweede versie van BB in Nederland niet haalbaar zal zijn.
Of dat wel zo erg is zullen we in het midden laten, maar wat vinden jullie er van?Groeten, Casey
Vergeet bij die winst ook niet de enorme stijging van het aandeel Endemol op de beurs...
Minder kijkcijfers hoeft het een volgende keer zeker niet te trekken, zoveel mensen hebben ideeen en meningen dat VOO het conscept op een paar plaatsen zo kan wijzigen dat er zeker nog wel iets nieuws van uit gaat, ik denk bijvoorbeeld alleen al aan andere soort types in huis, andere weekopdrachten, andere faciliteiten in huis...
De kosten van het programma zijn hoog maar de winst is nog veel hoger. Kijk de kijkcijfers er maar op na, VOO is nu marktleider qua kijkersaandeel tussen 18 en 22 uur en dat is dus dokken voor iedereen die reclame maakt.
Bovendien kan de inmens lange voorbereiding (zie log van de chat met Paul Romer) volgend jaar veel korter daar alleen kleine wijzigingen in het concept nodig zullen zijn.
Dat scheelt dus echt enorm in de kosten.
En nieuwe mensen zijn er zat te vinden. Denk alleen maar eens hoeveel mensen nu straks als de winnaar bekend is een theorie gaan bedenken om een beetje net zo als de uiteindelijke winnaar te gaan doen om zodoende ook ff binnen te lopen qua poen. Bovendien zijn er nu toch ook telkens nieuwe mensen te vinden voor 'kinderen' die weglopen van huis?
En om nog even op de kijkcijfers terug te komen en wat je zei over het nieuwtje dat er dan af is, na 1 seizoen GTST was de nieuwigheid er toch ook af? En toch blijft Nederland massaal kijken.
Nee hoor, dit is een veel te goed lopend programma en dat zal het met enige aanpassingen ook zeker weten blijven.
Volgend jaar naar mijn mening gewoon BB op tv
Die naam is ook verzonnen door Fox8!
Digger bedankt, want je wist even iets duidelijker onder worden te brengen wat ik eigenlijk ook bedoelde!
(Dit is niet cynisch bedoeld!)
Waarom hoor ik jullie denken.
Nou, heel simpel. VOO heeft nu bij BB zich niet goed voorbereid op o.a:
1.De weekopdrachten,
2.Wat te doen bij eventuele mesen die op willen stappen,
3.Wat te doen als het te saai wordt,
4. Het aantal resereve bewoners,( hoe lang moeten zij stand by blijven?
5. De beveiliging
Ik zal VOO eventjes helpen.
Selecteer eerst 9 bewoners voor het daadwerkelijke programma. Kies ook ongeveer 5 reserve bewoners. Laat deze mensen ook een contract tekenen.
Bij het voorstellen van de daadwerkelijke bewoners ( eerste afl.) worden de reservisten ook voorgesteld asan de bewoners en het Nederlandse publiek. Na verloop van tijd zal iemand op willen opstappen. De reservisten komen weer in beeld. Het Nederlandse publiek gaat stemmen wie het huis in mag van deze mensen.
De overige bewoners kennen de reserve bewoners ook. Namenlijk van de eerste aflevering. Het stemmen zal zo niet meer zo voor de hand liggen.
Over de weekopdrachten moeten ze ook nadenken. Begin makkelijk en ga naar moeilijkere opdrachten. Vooral sportieve opdrachten en opdrachten waar ze goed over na moeten denken. Doe bijvoorbeeld een keer dat spelletje van Robert Ten brink.( Ik weet niet hoe het heet) Waar de bewoners met makkelijke vragen beginnen en steeds moeilijkere vragen krijen. Dat zou een leuke weekopdracht zijn.
groeten.
Dus die inkomsten, die zijn echt wel hoog.
Als ze starten dan hebben ze een ongeveer sluitend budget, anders begin je niet met het programma. Ze hebben toen met een zodanig kijkcijferaantal rekening gehouden dat ze dachten dat 10.000 een mooi bedrag voor een spotje was. Dat dit nu al 3 keer zo hoog is geeft aan dat het dus A 3 keer zo goed loopt als verwacht en B dat ze dus echt dik en dik vangen (voor tijdens en na BB is als snel 15 minuten is 30 x 30.000 piek). Kassa dus.
Dus wees gerust (of juist niet), volgend jaar weer BB.
quote:
op 11-18-1999 om 03:01 PM schreef Casey het volgende:
Wat ik alleen niet echt snap, is het geneuzel van VOO om de komende stemronde (zie topic over Anouk vrijlaten). Zijn het dan echt zulke krentewegers bij Vreonica (retorische vraag).
Ja.
Ik zal proberen om dit zo simpel mogelijk uit te leggen.
Als er een stem ronde komt dan kan het Ned publiek bellen wie er voor hun de voorkeur heeft.Zogauw er iemand beld, (iemand had dat hier eens uitgerekend, en dat was ongeveer fl 4,00 per gesprek), krijgt Voo ook hier inkomsten van. Dus hoe meer mensen bellen, hoe meer geld Voo in het laadje krijgt, en ze hoeven hier niets voor te doen.
Wat voo nu doet met Anouk nmm is het volgende: Anouk wilt graag naar huis, maar
"ze houden haar tegen" door te zeggen er nog leuke dingen komen, haar zus mocht met haar praten.
As maandag zijn er weer nominaties. Als A er gisteren of vandaag was uitgegaan dan waren as maandag de nominaties niet doorgegaan. Dus had Ned niet gebeld, dus had Voo geen inkomsten hiervan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |