Vanwege dat hele gedoe met Anouk zat ik net even te denken (gebeurt zo nu en dan).
Stel: Je mocht 1 middagje in de DBK tegen de bewoners zeggen wat je van ze vond, of misschien een hart onder de riem steken, of advies geven wat zou je tegen ze zeggen?
Ik zal zelf maar de spits afbijten.
Als eerste natuurlijk Anouk en die zou ik per direct het volgende willen zeggen:
Meid, blijf alsjeblieft tot de nominaties, want dan kunnen we je en masse eruit stemmen. Of je gooit het roer om en show me some balls. Maar hou ajb op met huilen en met 'ik voel me zo veel minder dan jullie!'.

Je hebt beslist kwaliteiten, maar die komen niet aan bod omdat je je zo nederig opstelt. Laat zien wat je kan en druip niet af met de staart tussen de benen (figuurlijk dan hè).

Maurice: Vorm eens een eigen mening. Blijf behulpzaam, want zo lang de bewoners je niet nomineren, kan Nederland je er niet uitgooien.

(deze hint zal hij waarschijnlijk niet begrijpen, maar speelt het wel door aan Karin en die begrijpt het wel)
Willem: Je moet niet denken nu je er zo lang in zit, dat je veilig bent. En hou op achter andermans rug hautain te gaan doen en je superieur te voelen tov die persoon. Voor de rest ben je dacht ik wel een aardige vent, maar nog een paar van die geniepige opmerkingen en je kunt weer over de Tolbertsevaart gaan uitkijken. (Jammer dat ze je bewegingen niet kunnen zien, dat waarschuwend vingertje had vast indruk gemaakt)
Ruud: Neerlands hoop in bange dagen, sla de hand nog eens vaker aan uzelf en praat er wat minder over. Toch lokt het wel weer discussies uit. Dus doseer het een beetje.
Wat is de kleur van je ogen eigenlijk? We zien ze nauwelijks!
Bart: My main man

! Probeer niet gelijk tegen het groepsproces in te gaan, je lijkt wel een puber. Alleen de bewoners nomineren je. Buiten wil volgens mij, bijna iedereen je erin houden. Dus waarom zou je jezelf een week in spanning laten?
Karin: My main woman! Koester Bart een beetje, hij is soms net een puber. Enneuh... niet meer roddelen met Willem. Big Brother is watching too!
Je had misschien verwacht wat grover taalgebruik, maar daar doe ik niet aan. Jullie hoop ik ook niet. Je moet het gewoon echt voorstellen dat je daar zit en je boodschap duidelijk wilt laten overkomen.
Kinderachtig? Misschien, maar misschien wil je zelf er toch wat over kwijt.