quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:47 schreef Wackyduck het volgende:Dat is al een schappelijker prijsje.
Veroorzaakte die wilde beesten zoveel ellende, dat je die smiley erachter zet? Zo een afgelegen dorp zou waarschijnlijk niets voor mij zijn om te wonen. Jij bent een van de weinigen op FOK die definitief in Canada zit dan zeker. Wat was het grootste verschil tussen Canada en Nederland naar jouw oordeel?
Nee hoor, nouja, niet echt veel. Af en toe wordt het aangeraden om je kinderen niet buiten het dorp te laten spelen ivm een rondlopende beer. Ook is het altijd even uitkijken als je naar de lokale vuilnisbelt gaat om een lading te droppen aangezien dat meestal een populaire uithangplek is voor de beren in de omgeving.
Wolven zie je niet veel, die zijn schuw en blijven meestal diep in de bossen. Horen doe je ze zeker wel, in het begin toen ik er woonde was dat wel spannend maar op een gegeven moment ben je er aan gewent en voel je je veilig. Veel mensen hebben een jacht geweer mee in de truck als ze er op uit gaan in de bush dus mochten er aggresieve dieren in de buurt zijn dan heb je snel hulp.
Coyote's (zoals de Willie E. Coyote van Roadrunner) kom je ook regelmatig tegen maar die zijn meestal bang voor mensen. Ze lijken op een wolf maar zijn een stukje kleiner en lichter (30kg vs 65kg).
![]()
Volgens mij zijn er wel meer Fok!kers die permanent in Canada wonen toch? De grootste verschillen tussen het wonen in NL en CAN...
> het leven vind ik hier eenvoudiger
> een stuk minder stress
> meer vrijheid om te doen en laten wat je wilt
> de leefkosten zijn een stuk lager dus hou je meer geld over (ik in ieder geval) voor 'leuke' dingen
> over het algemeen vind ik de mensen een stuk vriendelijker, gastvrij en open -- dit vooral met mensen die je voor het eerst ontmoet, of zelfs in de bus of trein gewoon gezellig babbelen met wildvreemden
> minder aggressie, ik voel mij hier een stuk veiliger op straat dan in elke willekeurige stad in Nederland
> de 'we doen dit wel even met z'n allen' mentaliteit - mensen helpen elkaar echt veel, ook vreemden, als iemand in de problemen zit en zijn beledigt als je iets wilt geven voor hun hulp (zal in NL ook wel gebeuren natuurlijk, maar ik denk toch wel een stuk minder, of met de mentaliteit van 'ik doe dit wel voor jou, maar wat krijg ik er voor terug'
> natuurschoon; er wonen maar 980.000 mensen in Saskatchewan in een gebied dat 3 maal de grootte is als Nederland dus is er veeeeel ruimte en ongerepte natuur