Mwah ik vond het wel even zweten toen ik er op liep. Maar het is wel echt zo'n must om die te bezoeken.quote:Op zondag 26 april 2009 16:48 schreef LoggedIn het volgende:
Heh, die is een aardig stukje naar beneden gevallen danDie brug heb ik ook op gelopen, mr was verder niet heel bijzonder eig..
Lijkt me gaaf! Staat nu op m'n lijstje waar ik nog heen wil. Op dit moment heb ik 2 weken vakantie dus ga ik die tijd in het Amerika-topic lurken. Op dit moment in Garibaldi, Oregon en morgen door naar Californiaquote:Op zondag 26 april 2009 02:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Capilano ga ik ook nog naartoe, volgens mij kom je daarlangs als je naar Grouse Mountain gaat. Lynn park staat volgens mij niet in de planning.
Oregon schijnt ook echt heel mooi te zijn. Plaats je foto's van je roadtrip? Bevalt Abby nog? Volgend jaar ga ik een bezoekje brengen aan UFV.quote:Op maandag 27 april 2009 08:50 schreef Sloffie het volgende:
[..]
Lijkt me gaaf! Staat nu op m'n lijstje waar ik nog heen wil. Op dit moment heb ik 2 weken vakantie dus ga ik die tijd in het Amerika-topic lurken. Op dit moment in Garibaldi, Oregon en morgen door naar California
Ik heb er een uitgebreide lunch gehad in die uitkijktoren (soort euromast, ben de naam vergeten) en daarna even rond gekeken in the Forks. Verder, zijn er in de zomer heel veel muskieten.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:24 schreef Wackyduck het volgende:
Heeft een van de fokkertjes weleens in Winnipeg gezeten?
Dat is mooi om te horen.quote:
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:07 schreef boerinnetje het volgende:
Heb 8 maanden in Winnipeg gewoond, woon nu in de GTA en ik zou zo naar Winnipeg teruggaan... Op de prairies zijn de mensen sowieso aardiger en de zomers zijn daar FANTASTISCH.... De winters een ander verhaal, maar omdat de zon toch veel schijnt wordt je niet zo depressief van al dat grijze gebeuren wat we hier (GTA) hebben...
Nee, geef mij maar Winnipeg!
Dat ligt eraan waar je kijkt. In de steden is het zeker omhoog gegaan (Al is het nog steeds een stuk goedkoper waar ik woon dan een gemiddelde Nederlandse stad of andere Canadese stad).quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:49 schreef Hi_flyer het volgende:
Is onroerend goed nou zo duur geworden de laatste jaren of verbeeld ik me dat?
Ja het moet inderdaad via Berlijn, al heb ik dat zelf niet gedaan omdat ik destijds met een Canadees getrouwd was. Ik ben gewoon naar Canada vertrokken zonder al dat gedoe met in NL blijven wachten en met het kantoor in Berlijn te communiceren. Had natuurlijk wel het risico genomen dat ik teruggestuurd zou worden, maarja.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:58 schreef Wackyduck het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het Canadese visumbeleid? Op de website van de Canadese ambassade in Nederland verwijzen ze meteen door naar Berlijn, lekker is dat...
Lol ja nu je het zo zegt inderdaad. Mijn SIN is alleen niet 666 of 69 ofzo...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:26 schreef Wackyduck het volgende:
Een SIN nummer, dat klinkt wel spannend natuurlijk.![]()
Maar ik hoorde vanuit daar dat de regels wel eens onduidelijk zijn met betrekking tot wanneer je wel/niet een visum nodig hebt. Maar door die papiermolen moet ik uiteindelijk wel heen zien te komen.
En jij hebt niet toevallig leuke Canadadese meisjes van 19 in je omgeving?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:35 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Ja het moet inderdaad via Berlijn, al heb ik dat zelf niet gedaan omdat ik destijds met een Canadees getrouwd was. Ik ben gewoon naar Canada vertrokken zonder al dat gedoe met in NL blijven wachten en met het kantoor in Berlijn te communiceren. Had natuurlijk wel het risico genomen dat ik teruggestuurd zou worden, maarja.
Toen ik bij de Canadeze douane kwam verteld dat ik 6 maanden op visitors visa wilde verblijven maar omdat ik geen bewijs van een redelijke hoeveelheid geld had kreeg ik een visum voor 3 maanden. Na 2 maanden een verlenging aangevraagd voor nog 3 maanden en die had ik binnen 2 weken terug gekregen en geaccepteerd.
Als je getrouwd ben met een Canadees is dat allemaal een stuk makkelijker. Zodra je al het papierwerk (landed immigrant) hebt ingevuld dan mag je zowiezo in Canada verbijven totdat je antwoord terug heb gekregen. Je mag zelfs al werken, je krijgt een tijdelijke SIN (Social Security Number) en je kan zo'n beetje doen wat je wilt. Als je papierwerk afgewezen wordt moet je natuurlijk alles weer inleveren en terug naar NL, maar dat heb ik niet meegemaakt.![]()
Dit alles was wel in 2001 dus ik weet niet of de regels veranderd zijn.
Er staan gelijk 2 (!!) parship ads bij.quote:Op maandag 11 mei 2009 21:49 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
En jij hebt niet toevallig leuke Canadadese meisjes van 19 in je omgeving?
Bij mij staan er ads voor aanrechtbladen en vloerenquote:Op maandag 11 mei 2009 21:50 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Er staan gelijk 2 (!!) parship ads bij.
Jij bent al een stapje verder dan ik dan.quote:Op maandag 11 mei 2009 21:54 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Bij mij staan er ads voor aanrechtbladen en vloeren
Een baan aangeboden krijgen maakt het een stuk makkelijker om een werk visum te krijgen. Dan kan je de contact persoon e.d. op de formulieren invullen en dat versneld de boel meestal flink.quote:Op maandag 11 mei 2009 21:49 schreef Wackyduck het volgende:
Ik heb een baantje van 3 maanden aangeboden gekregen in Manitoba, dus zij sturen in principe een uitnodigingsbrief. Ik ben een single student, dus van een familie-visum lijkt me geen sprake.![]()
En $2500 is een behoorlijke smak geld.Heb je niet een nulletje te veel getypt?
Aaah okay, nou dan is het geen $2500 hoor! Dat kost idd zo'n 100 Euro zover ik mij dat kan herinneren.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:38 schreef Wackyduck het volgende:
Maar ik ga niet permanent, maar voor een paar maanden, dan zou $2500 wel veel te duur zijn.
Jij woont nu dus 7 jaar in Canada, heb je al die tijd in Regina gewoond?
Nee hoor, nouja, niet echt veel. Af en toe wordt het aangeraden om je kinderen niet buiten het dorp te laten spelen ivm een rondlopende beer. Ook is het altijd even uitkijken als je naar de lokale vuilnisbelt gaat om een lading te droppen aangezien dat meestal een populaire uithangplek is voor de beren in de omgeving.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:47 schreef Wackyduck het volgende:
Dat is al een schappelijker prijsje.![]()
Veroorzaakte die wilde beesten zoveel ellende, dat je die smiley erachter zet? Zo een afgelegen dorp zou waarschijnlijk niets voor mij zijn om te wonen. Jij bent een van de weinigen op FOK die definitief in Canada zit dan zeker. Wat was het grootste verschil tussen Canada en Nederland naar jouw oordeel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |